Toiveissa vauva 2021

@Santso Mulla on aina ollut superhyvä hemoglobiini mutta raudanpuutteen oireita, 1,5v sitten mitattiin ferritiini ja ihan paskahan se oli (23). Oon nyt syönyt rautaa kuureina tosta lähtien ja eilen varasin just ajan uusintamittaukseen. Suosittelen kyllä mittauttamaan, yllättävän paljon voi aiheuttaa erilaisia oireita alhainen ferritiini. Mä hengästyin ihan pienestä vaikka urheilin tosi kovaa, oli levottomat jalat, palan tunne kurkussa, huistenlähtöä, voimattomuutta, rytmihäiriöitä ym..

Ihania ovisplussia naiset <3, nyts it sitä tallettelua kehiin hihih.
Täällä aamulla testattu one stepillä samallainen selkeä haamu kuin eilen. Nyt en varmaan pariin päivään testaile, niin kattoo sitten loppuviikosta että onko vahvistunut. Yöllä repäs kylkeä kääntäessä tosta alavatsan sivusta niin kovaa että ihan älähdin ääneen. Että oisko toi nyt eka selkeä oire. Tänään on ollut myö saamutukkonen nenä ja aivastuttanut, niin ehkä se plussanuhakin sieltä nyt tulee. Mul on molemmista lapsista tullu ihan hullu lenssu just ennen plussaa.
Mutta testatkaa nyt äkkiä muutkin, että voin katella muittenki testejä, tää on ihan hirveetä tää päivien matelu.

@Santso Mulla on aina ollut superhyvä hemoglobiini mutta raudanpuutteen oireita, 1,5v sitten mitattiin ferritiini ja ihan paskahan se oli (23). Oon nyt syönyt rautaa kuureina tosta lähtien ja eilen varasin just ajan uusintamittaukseen. Suosittelen kyllä mittauttamaan, yllättävän paljon voi aiheuttaa erilaisia oireita alhainen ferritiini. Mä hengästyin ihan pienestä vaikka urheilin tosi kovaa, oli levottomat jalat, palan tunne kurkussa, huistenlähtöä, voimattomuutta, rytmihäiriöitä ym..
Mulla oli kans arvo 26.. Ja just sellasta yleistä uupumusta ajoittain ja nyt keväällä huomasin kans et on levottomat jalat ja siitä luinkin, että voi johtuu ferritiinistä ja menin mittaa (y) Ja en oo tajunnut, et hiustenlähtö voi kans olla oire! Sitä nimittäin ollut täälläkin :oops:

• Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Santso
Enpä ole tullut ajatelleeksi noita rauta juttuja.... jos nyt ei tärppää niin voisi kyllä käydä mittauttamassa...
@Puolu voih sulla on siellä ihanan jännää❤Mikä dpo sulla onkaan menossa? Mulla dpo 9
Hätäpäissäni testasin tänään sellaisella rfsu liuskalla aamusta eikä siinä mitään kyllä ollu..... se tyhmä olo tuli taas...:unsure:. mutta kun jotenkin sellasta kivistelyä tuntuu tuolla alhaalla vatsassa...sellaista mitä yleensä ei ole. Voin kyllä nyt kuvitella vaan kaiken koska toivon tietty niin kauheasti....miks ei edes vaivanpalkkaa ikinä näy mulla....:ROFLMAO:
Rinnat kipeät mutta ei niin kipeät kuin useesti tässä kohtaa ja sellaista vihlontaa epänormaalin paljon kyllä.... äh emmä tiiä:X3:

• Tykkää
Reactions: Nokare
@Brunet82 mäkin testasin tänään vaikka vannoin odottavani et menkat ois myöhässä (jos vaa niin käy). Tyhmä olo se tuli täälläkin kun dpo8 tai 9 niin aivan liian aikaista nyt kyllä venaan viikonloppuun!

Meillä menossa vasta yrityskierros 4 mutta silti mietin jo että onnistuuko tää koskaan. Esikoinen tuli yrityksestä ja estelyistä huolimatta niin mikä nyt mättää. Mä en tosiaan tiedä että miten teidän todella pitkään odottaneiden/yrittäneiden pääkoppa kestää.

@Esba ymmärrän täysin ton fiiliksen. Meillä Yk 6 menossa ja kyllä tää on ollu oikeesti välillä rankkaa...tai siis aina silloin kun menkat alkaa niin menee pari päivää ja taas jotenkin alkaa toivo nousta ja mieli kääntyä positiiviseksi. Mulla kaks poikaa ennestään ja tulleet ihan yrittämättä ja yhdestä kerrasta. Tiesin että ei varmastikaan tällä iällä enää niin helposti onnistu mutta onhan tää silti yllätyksenä tullut kuinka vaikeaa välillä on. Saatika heille ketkä yrittäneet vielä paljon kauemmin❤❤Mäkin aattelin skarppaa ja testaa vasta perjantaina seuraavaksi jos sinne asti pääsee:X3:

• Tykkää
Reactions: kolava
Mä ajattelin nyt koittaa odottaa testauksen kanssa ens maanantaihin, millon ois dpo 13. Sillon varmaan jo vois jotain näkyä, jos on näkyäkseen. Menkkojen pitäs sitten flon mukaan alkaa ens viikon keskiviikkona. :)

Nyt meneillään dpo 6 ja tissit on olleet kipeenä nyt jo melkeen ovulaatiosta asti. Yleensä kipeytyy vasta just ennen menkkoja. Heräsin tänään myös kauheeseen migreenityyppiseen päänsärkyyn, mihin oli pakko napata särkylääke. Mahaa nipistelee ja jomottelee jatkuvasti. Näistä ei todellakaan välttämättä mikään liity mahdolliseen raskauteen mitenkään, koska saman tyyppistä on mulla ihan perus kierroissa tässä kohtaa muutenkin. Mut on näitä hauska analysoida:LOL:

Heippa. Täällä 36 vuotias naikkonen, jolla lapset edellisestä liitosta syntyneet tytöt -09 ja -11. Mies 39v ja ennestään -07 ja -09 pojat. Yhteisiä lapsia ei ole.
Yhdessä ollaan oltu 8 vuotta ja kokoajan oltu sitä mieltä, ettei enempää lapsia haluta. Nyt kuitenkin jostain saimme päähämme, että haluaisimme iltatähden.
Toki ikää jo on molemmilla, joten tulee jos on tullakseen. Siitä ei oteta sen enempää stressiä. Jos ei tule enää, niin sitten se on niin.
Nyt kp 4/29. Ja yk1.

Mä aloitin huhtikuussa foolihapon ja d-vitamiinin, kun oli päätetty että parin kk päästä jätetään pillerit pois.

Mulla myös dpo4 ja menkkamaista jomottelua välillä tuntuu. Mutta mä kyllä analysoin joka pikku tuntemusta ja kirjaan flohun...

@pata-ässä ootko vielä ajatellut millon testaat?

Oon iaika kahden vaiheilla testaamisen kanssa.. Järki sanoo, ettei oo järkeä testata ennenku menkat on myöhässä tai kunnon oireet.. Mutta silti olisi kiva yllättää mies positiivisellä testillä viikonloppuna, (jos edes plussa tulisi :D) kun lähdemme viikonlopuksi mökille :) millon sinä?

Enpä ole tullut ajatelleeksi noita rauta juttuja.... jos nyt ei tärppää niin voisi kyllä käydä mittauttamassa...
@Puolu voih sulla on siellä ihanan jännääMikä dpo sulla onkaan menossa? Mulla dpo 9
Hätäpäissäni testasin tänään sellaisella rfsu liuskalla aamusta eikä siinä mitään kyllä ollu..... se tyhmä olo tuli taas.... mutta kun jotenkin sellasta kivistelyä tuntuu tuolla alhaalla vatsassa...sellaista mitä yleensä ei ole. Voin kyllä nyt kuvitella vaan kaiken koska toivon tietty niin kauheasti....miks ei edes vaivanpalkkaa ikinä näy mulla....
Rinnat kipeät mutta ei niin kipeät kuin useesti tässä kohtaa ja sellaista vihlontaa epänormaalin paljon kyllä.... äh emmä tiiä
No jos ovis oli sillon illalla 1.7. ku tuntu niitä oviskipuja niin nyt ois kaiketi dpo12 ja eilen sain tosiaan sen selkeen haamun jo. Mutta dpo 9 on joo varmana ihan liian aikananen. Oisko loppuviikosta uus siis <3. Mulla tänäänkin ainoat oireet on vihlominen mahassa sillon tällön. Rinnat ei oo arat, mutta kaks imettäneenä tissit on niin pehmoset ettei ne niin helposti varmaan kipeydykään. Mutta sitä jäätävää yrjötystä odotellessa, joka alko edellisestä heti kunnon plussan jälkeen huh huh.

Oon iaika kahden vaiheilla testaamisen kanssa.. Järki sanoo, ettei oo järkeä testata ennenku menkat on myöhässä tai kunnon oireet.. Mutta silti olisi kiva yllättää mies positiivisellä testillä viikonloppuna, (jos edes plussa tulisi ) kun lähdemme viikonlopuksi mökille millon sinä?
No joo, oikeestihan se kannattaisi testata vasta kun menkat on myöhässä! Mulla vaan ei oo mitään tietoa kierron pituudesta, kun oon niin pitkään syönyt pillereitä:unsure: Itse oon ajatellut, että testaisin 23.7 ellei menkat ole alkanut ennen sitä.

Tosin ennen pillereiden aloitusta mun kierto oli n. 23 päivää, niin se kp 23 ois jo 20.7, mutta jos siitä vielä pari päivää sinnittelis jos menkat ei ala :)

Tuohon rauta-asiaan piti vielä kommentoida, että hb mulla on aina ollut hyvä (yli 150), mutta varastorautaa ei oo koskaan mitattu. Mutta joka tapauksessa rautalisää ei suositella jos on endometrioosi, niin oon vaan luottanut että sekin olisi hyvä.

Viimeksi muokattu:
No joo, oikeestihan se kannattaisi testata vasta kun menkat on myöhässä! Mulla vaan ei oo mitään tietoa kierron pituudesta, kun oon niin pitkään syönyt pillereitä Itse oon ajatellut, että testaisin 23.7 ellei menkat ole alkanut ennen sitä.

Tosin ennen pillereiden aloitusta mun kierto oli n. 23 päivää, niin se kp 23 ois jo 20.7, mutta jos siitä vielä pari päivää sinnittelis jos kierto ei ala

En mäkää tiedä mun kierron pituutta. Söin pillereitä vajaan vuoden, toki siinä ajassa vaihdettu yhdistelmistä minipillereihin. Menkat toki aina tullut pillerirnkin aikana... Mutta kun eka luomukierto niin entiedä tän hetkistä pituutta :D. Tosiaanki edelliset menkat tuli ennen juhannusta, ja samaan aikaan lopetin pillerit koska ei ollut liuskassa enää jäljellä. Menkkani kesti tuolloin n. 10 päivää, joka on todella pitkä.. Joten oletin että siinä samassa tuli menkat ja pillerien tyhjennysvuoto... Ja jos näin niin tuo ovulaatio ajankohta osuisi oikeaan... :D.

Tää on jännittävää, kokoajan luen raskaus juttuja yms. Mutta samalla pelkään, mitä tulevaisuus tuo tullessaan... Itse jo 34vuotta, niin rasksutuninen vaikenee kokoajan.. Samalla pelko, että parisuhde ei kestäisi vauva-arkea, olen aina ollut kova stressaamaan niin mietin asiat kaikilta kanteilta mahdollisimman pitkälle...toisaalta mieheni vaikuttaa olevan innoissaan ja pelottaa että hän ei ymmärrä että tässä saattaa mennä vuosikin että tärppää :)

• Tykkää
Reactions: Mirella92
@pata-ässä no, joka tapauksessa toivotaan, ettei tarvis nähdä enää menkkoja tässä kierrossa eikä monessa seuraavassakaan!

Mä yritin pitkään selittää mun miehelle, että se raskautuminen ei todellakaan ole helppoa jos sen pään ottaa... että siinä voi vuosikin vierähtää helposti. Nyt kun tikuttelin oviksia ja se aina kysy sitä tulosta ja kun ne oli negatiivisia, niin se oli ihan ihmeissään että miten sitä ei tuu. Se varmaan vasta tajusi oikeesti sillon, että ei tää mee niin kuin oppikirjassa.

Mä kans koko ajan googlettelen oireita ja tunnustelen itteeni, että onko jotain tuntemuksia. Sehän tunnetusti kannattaa.

• Tykkää
Reactions: KirJoh89
Pitkään yrittämisestä. Jaksaminen on kyllä kortilla. Pääkoppa kestää, koska on kestänyt ns. pahempaakin ja terapian kautta saanut apua aiempiin juttuihin. Samoilla eväillä nyt tätä lapsettomuutta käsittelee. Mutta onhan tää perseestä ja kun ei tiedä, onnistuuko koskaan. 1,5v mennyt nopeasti, mutta toisaalta tuntuu että koko elämän odottanut perheen perustamista ja aika tuntuu todella pitkältä.

Oliko täällä joku kokeillut ferti-lily hedelmöityskuppia? Auttaa siittiöitä pääsemään helpommin lähemmäs kohdunkaulaa.

Kaikkea tekisi mieli kokeilla. En ole enää uskaltanut käyttää luontaistuotteita, kun lääkityksen kanssa monesti suositellaan välttämään. Ennen söin gelee royalea ja tuli kyllä selkeät ovislimat. Myös greippimehulla tuntui olevan vaikutusta. Syön mamamonivitamiinia, ferritiini on 80 eli aika hyvä. Yksityisellä käyn mittauttamassa.

No joo, oikeestihan se kannattaisi testata vasta kun menkat on myöhässä! Mulla vaan ei oo mitään tietoa kierron pituudesta, kun oon niin pitkään syönyt pillereitä Itse oon ajatellut, että testaisin 23.7 ellei menkat ole alkanut ennen sitä.

Tosin ennen pillereiden aloitusta mun kierto oli n. 23 päivää, niin se kp 23 ois jo 20.7, mutta jos siitä vielä pari päivää sinnittelis jos menkat ei ala

Tuohon rauta-asiaan piti vielä kommentoida, että hb mulla on aina ollut hyvä (yli 150), mutta varastorautaa ei oo koskaan mitattu. Mutta joka tapauksessa rautalisää ei suositella jos on endometrioosi, niin oon vaan luottanut että sekin olisi hyvä.
Heippa! Miks rautalisää ei suositella, jos on endo?