Toiveissa vauva 2021

Eikä mitä plussia! Nyt on niin selkeitä ettei tarvi edes arvailla, onnea ihan hirmupaljon plussanneille <3

Työjutuista: teen näyttöpäätetyötä, ja ainakin vielä etänä.

Yrityksen kertomisesta: en kertonut... ennen kuin tuli eka plussa. Plussauksesta kerrottiin kyllä lähipiirille. Ja luonnollisesti keskenmenosta. Toisestakin plussasta kerroin parille tosi läheiselle perheenjäsenelle ja ystävälle. Kiva et on ihmisiä kenen kanssa jakaa ilot ja surut. :)
 
Mulla siis ei oo yhtään raskautta takana. Kun aloitettiin noi hoidot vasta viime kuussa ja ollaan naispari. Nuo keskenmenot on muiden kokemuksia lukeneena ja kuulleena. Monta muuta oiretta mulla on kyl löytynyt ja moni parantunut.
Kiitos paljon jo näistä tiedoista!

Ja täälläkin tuo vasen munasarja huomattavasti oikeaa aktiivisempi...
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Mulla olis taas outoja kysymyksiä.. onko kellään tullu menkkojen jälkeen supistuskipu tyyppistä ”kipua”?

Menkat siis alkanu viime keskiviikkona ja loppukin jo lauantaina.. tänään on kuitenkin vatsa ollu turvoksissa ja saman laista tuntemusta kun ennen pillereiden lopetusta menkkojen alkamisen yhteydessä.. nyt sit taas varsinaisia menkkakipuja ei oo ollu ollenkaan edes menkkojen aikaan mitä oli pillereitä syödessä joka kuukausi niin että joutu ihan särkylääkkeitä käyttään..

Olisko kellään mitäön hajua mistä tää vois johtua ? :unsure:
Tuli ekana mieleen, että oisko kipua munasolun kasvamisesta :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Mamtobe
Pitkään yrittämisestä. Jaksaminen on kyllä kortilla. Pääkoppa kestää, koska on kestänyt ns. pahempaakin ja terapian kautta saanut apua aiempiin juttuihin. Samoilla eväillä nyt tätä lapsettomuutta käsittelee. Mutta onhan tää perseestä ja kun ei tiedä, onnistuuko koskaan. 1,5v mennyt nopeasti, mutta toisaalta tuntuu että koko elämän odottanut perheen perustamista ja aika tuntuu todella pitkältä.

Oliko täällä joku kokeillut ferti-lily hedelmöityskuppia? Auttaa siittiöitä pääsemään helpommin lähemmäs kohdunkaulaa.

Kaikkea tekisi mieli kokeilla. En ole enää uskaltanut käyttää luontaistuotteita, kun lääkityksen kanssa monesti suositellaan välttämään. Ennen söin gelee royalea ja tuli kyllä selkeät ovislimat. Myös greippimehulla tuntui olevan vaikutusta. Syön mamamonivitamiinia, ferritiini on 80 eli aika hyvä. Yksityisellä käyn mittauttamassa.
Vastailen sulle tuohon ferty-lilyyn. :) Kesäkuussa oli tosiaan toinen kierto, jossa mulla oli tuo käytössä ja siitä tärppäs. En tiiä mikä nyt mihinki on vaikuttanu mut mä tykkäsin sen käytöstä ja saatto eka kierto mennä "harjoitellessa". Oli tosi mukavaa ku seksin jälkeen ei tullu sitä sotkua ja jos joku tykkää pitää jalkoja ylhäällä nii sitäkää ei tarvii tehä ja yrittää maata paikallaan sitä puolta tuntia tms :D pysty saman tien nousta ku oli sen saanu paikalleen ja kyllä musta tuntu että tavaraa meni jotenki enemmän perille :D kauaa en ehtiny käyttää mutta varmasti ottaisin toistekin käyttöön :) tsemppiä sulle kaikkeen tulevaan, toivon pikaista tärppiä teille <3
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Tää raudanpuute on teema josta mä täällä paasaan aina kerrasta toiseen mulla on siis parin vuoden taustaa raudanpuutteesta useammalla eri lääkärillä ja oon perehtynyt tähän jonkun verran.

Huomatkaa kun mittautatta ferritiiniin nii CRP pitäisi mitata myös. Vähänkin koholla olevat tulehdusarvot nostaa ferritiiniä virheellisesti. Lisäksi Suomen viitearvot on aivan väärät. Ferritiini alle 30 tarkoittaa että rautavarastot on tyhjät eli luuytimessä ei oo rautaa ollenkaan. Dextrassa sanottiin et ferritiiniin tulee olla oliko jopa 70 et hoitoja edes tehdään. Ja mun raudanpuute lääkäri sanoo et vasta päälle 100 on hyvä arvo. Muualta lukeneena matalat rautavarastot voi aiheuttaa mm. Keskenmenoja, väsymystä, hiusten lähtöä, hengen ahdistusta, lihomista, kilpirauhasen selittämätöntä vajaatoimintaa, aivosumua jnejne. Ei kaikille samoja mut jotain näistä voi olla. Ja yleensä ihmisellä rautavarastot tyhjenee ensin ja sit vasta laskee hemoglobiini eli todella voi olla hyvä hemoglobiini vaikka Rautavarastot olisi tyhjät.

Mä oon saanut kaks infuusioo kun mulla rauta ei imeydy suun kautta. Mut muuten on kyl tutkittu raudanpuutteen syyt jne eli ei vana imeydy.

Ja puhun mielelläni teemasta. En oo lääkäri tai asiantuntija mut oon lukenut tietoa aiheesta ja osaan myös neuvoa mistä kannattaa lukea jos on jotain erityiskysymyksiä
Joo sulta kyllä hyvä kysellä tästä asiasta! :X3:❤ Itellä mitattiin toi CRP kanssa samalla, puhti.fi siihen raudanpuutteen tutkimuspaketti kuuluu just se myös :) Toi on kyl jännä, et miks Suomessa on niin matala se viitearvo, jos kerran alle 30 on käytännössä tyhjät varastot:rolleyes:
 
Vastailen sulle tuohon ferty-lilyyn. :) Kesäkuussa oli tosiaan toinen kierto, jossa mulla oli tuo käytössä ja siitä tärppäs. En tiiä mikä nyt mihinki on vaikuttanu mut mä tykkäsin sen käytöstä ja saatto eka kierto mennä "harjoitellessa". Oli tosi mukavaa ku seksin jälkeen ei tullu sitä sotkua ja jos joku tykkää pitää jalkoja ylhäällä nii sitäkää ei tarvii tehä ja yrittää maata paikallaan sitä puolta tuntia tms :D pysty saman tien nousta ku oli sen saanu paikalleen ja kyllä musta tuntu että tavaraa meni jotenki enemmän perille :D kauaa en ehtiny käyttää mutta varmasti ottaisin toistekin käyttöön :) tsemppiä sulle kaikkeen tulevaan, toivon pikaista tärppiä teille <3
Olin melkein 100% varma, että sinulla oli ollut käytössä, mutta en kuitenkaan merkannut :D kiva kun kävit vastaamassa ❤ En pitänyt pahana hintana hoitoihin verrattuna, kyllä tuo vielä pitää kokeilla (y) tsemppiä jatkoon ❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Mirella92
Joo sulta kyllä hyvä kysellä tästä asiasta! Itellä mitattiin toi CRP kanssa samalla, puhti.fi siihen raudanpuutteen tutkimuspaketti kuuluu just se myös Toi on kyl jännä, et miks Suomessa on niin matala se viitearvo, jos kerran alle 30 on käytännössä tyhjät varastot
Mun raudanpuutetta hoitanut lääkäri kertoi sen niin että ne viitearvot muodostuu sen pohjalta mihin suurin osa mitatuista tuloksista asettuu. Ja hän on siis perehtynyt tähän teemaan paljon ja oliko jopa 70-80% naisista!! joilla on raudanpuutetta. Hän tykkää aina kertoa tämmöistä taustaa puheluissa et sit tiedän itsekin tästä "vaivasta". Ja siis silti vaikka tätä on tutkittu, julkisella on vasta viime vuosina herätty tähän ja läheskään kaikki julkisella ei tiedä tästä edelleen.. ja niitä jopa kielletään mittaamista ferritiiniä. Ja sanotaan et se ei vaikuta mihinkään. Vaikkei sitä tutkita on se on kuitenkin syy todella moniin oireisiin eli todella harmi tuo.
 
Olin melkein 100% varma, että sinulla oli ollut käytössä, mutta en kuitenkaan merkannut kiva kun kävin vastaamassa En pitänyt pahana hintana hoitoihin verrattuna, kyllä tuo vielä pitää kokeilla tsemppiä jatkoon
Tuli tästä mieleen et oon lukenut naisten käyttävän myös kuukuppia tähän tarkoitukseen ja sitä on ajateltu ihan niiku toimivana monissa lähteissä (en oo itse kokeillut kun ei klinikkainssissä tarve). Toivottavasti tuosta olisi hyötyä.

Mä just luin sun viestejä noista testeistä ja vitsi ku tekis mieli ostaa testejä mut palkkapäivä vasta ens viikolla nii sit. Suunnittelin vain jo kaikki mitä haluan. Onko kukaan muuten kokeillut noita first response testejä. On todella herkkiä ja mietin et pitäisikö tilata paketti niitä testiin :D

Töistä joku kysyi ja mä oon töissä eräässä järjestössä. Saan n.75% päättää oman työaikani ja missä teen töitä. Uskoisin et monelta osin raskaus ei vaikuttaisi siis tähän. :D

Oonpa laittanut monta viestiä nyt illalla :D muistin vaan aina jotain uutta edellisen viestin jälkeen. :D
 
Tuli tästä mieleen et oon lukenut naisten käyttävän myös kuukuppia tähän tarkoitukseen ja sitä on ajateltu ihan niiku toimivana monissa lähteissä (en oo itse kokeillut kun ei klinikkainssissä tarve). Toivottavasti tuosta olisi hyötyä.

Mä just luin sun viestejä noista testeistä ja vitsi ku tekis mieli ostaa testejä mut palkkapäivä vasta ens viikolla nii sit. Suunnittelin vain jo kaikki mitä haluan. Onko kukaan muuten kokeillut noita first response testejä. On todella herkkiä ja mietin et pitäisikö tilata paketti niitä testiin :D

Töistä joku kysyi ja mä oon töissä eräässä järjestössä. Saan n.75% päättää oman työaikani ja missä teen töitä. Uskoisin et monelta osin raskaus ei vaikuttaisi siis tähän. :D

Oonpa laittanut monta viestiä nyt illalla :D muistin vaan aina jotain uutta edellisen viestin jälkeen. :D
Oon parissa kierrossa testannut kuukupilla, mutta se on niin iso, että tuntuu jäävän kilometrin päähän kohdunkaulasta :D :D :D ja joo, kyllä tililtä äkkiä rahat vilahti pois, kun vähän shoppailin testejä xD
 
Hirmusestin onnea @Shibali <3

Mun työt on koneella, joten raskaus ei vaikuttais siihen muuten kuin että varmaan istumisen ja seisomisen välillä tulisi vaihdeltua tiuhaan. Onneksi on sähköpöytä!

Kolmannen yrittämisestä ei olla kerrottu yhtään kenellekään, kuten ei aiempiakaan kerrottu ennen nt-ultraa. Muutama kysymys on tullut että olisko meillä enempää lapsia haaveissa. En halua kertoa meneillään olevasta yrityksestä, kun jos tämä ei nyt tärppääkkään niin en halua tutuille pohtia kun mitään ei tapahdu. Mieluummin vaikka vuosien päästä avauduin kavereille haaveesta joka ei toteutunut. No, jos tää nyt kuitenkin vielä toteutuis :D
 
Mä oon kertonut läheisille ystäville että yritetään ja myös mun sekä miehen vanhemmat tietää. Tarkoitus ei ollut kertoa yrittämisestä, mutta kun tein toukokuussa sen positiivisen testin niin halusin kertoa vanhemmileni aikalailla heti ja mies sitten halusi kertoa myös omille. Ja sitten menikin kesken se raskaus. Kerrottiin kyllä aivan liian varhain mutta jotenkaan sitä ei osannut olla kertomattakaan kun oli niin iloinen asia. Ja varsinkin äitini kanssa olen todella läheinen joten tuntui vain luonnolliselta.
Jälkeenpäin olen ajatellut ettei olisi pitänyt olla niin nopea. Varsinkin miehen vanhempien kohtaaminen näiden uutisten jälkeen oli ahdistava. Vaikka tiedän ettei tarvitsisi olla. Jos vielä plussa saadaan niin en kyllä aivan niin nopeasti aio julistaa asiaa.:giggle:
 
Mä oon yrittäny tässä kierrossa palstailla vähän vähemmän. Toki lomautuksen jälkeinen töihin paluukin on vaikuttanu, ei oo enää aikaa notkua täällä ja googletella jokaista tuntemusta :D

Ammateista oli puhetta - mä oon ihan sisäsiistissä toimistoduunissa. Pystyn tekemään tosi joustavasti toimistolta/kotoota ja aikataulutkin on aikalailla ite päätettävissä. Mutta! Joudun palaveeraamaan paljon asiakkaiden&sidosryhmien kanssa, joten jos voimakas aamupahoinvointi ois mun juttu, niin pitäis sumplia palaverit iltapäiville :D

Nyt elellään dpo10, flo ennustaa lyhyttä kiertoa ja menkkoja keskiviikolle. Itellä ei oo tähän kiertoon mitään luottoa, menkkoja odotellessa. :/
 
Voi ihanaa paljon onnea ja tarrasukkia plussanneille. Tsemppiä piinailijoille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille

Tuosta yrityksen kertomisesta: en varsinaisesti ole kertonut yrityksestä kenellekään. Jollekin kaverille olen sanonut, että tjottaillaan. Esikoinen alkaa olemaan sen ikäinen, että kyselyt toisesta lapsesta ovat jo vähentyneet. Anoppikin oli jo huokaillut miehelle että taitaa olla hänen lapsenlapset tässä

On: oon reissussa ja mies toisella puolella Suomea ja olin jo vähän sillä fiiliksillä, että tästä kierrosta ei tule mitään. Nyt kuitenkin Flo povaa ovista sille päivälle, kun taas palaan reissusta joten hyvällä tuurilla saattaisi tallettelut onnistua oikeaan kohtaan. Saattaa siis mies olla innoissaan tästä jälleennäkemisestä, kun rouva yrittää heti päästä lakanoihin heh :D
 
Muistaako mua kukaan täältä? Ollaan yritetty toista vauvaa jo enemmän tai vähemmän siitä asti kun esikoinen oli 6kk eli n. 2 vuotta jo, pidettiin taukoa viime elokuu-tammikuu, koska ei haluttu että on ihan minivauva tai että oisin pitkällä raskaana, kun mennään kesällä naimisiin. Ei mentykään kun häitä siirrettiin vuodella ja tauko oli siis ihan turhaa... Vauvaa ei ole kuulunut tauon jälkeenkään vaikka kaikkemme ollaan yritetty.
Pari viikkoa sitten laitoin tänne viestiä, että mut voi poistaa listalta, koska tultiin siihen tulokseen, että koska taas edessä on häät ja muutenkin ollaan väsyneitä yrittämään (vaikka edelleen toive toisesta lapsesta on iso), eikä tässäkään kierrossa varmastikaan tärppää, niin annetaan lapsihaaveiden olla toistaiseksi ja katsotaan sitten joskus uudelleen jos katsotaan. Menkkojen oli määrä alkaa ke-to ja olin sopinut itseni kanssa viimeiseksi testipäiväksi hetkeen tämän aamun kun herään.

https://aijaa.com/3tPaxF

Lähdettiin Norjaan lomalle pari päivää oletetun oviksen jälkeen ja oli todella upea reissu. Ilmeisesti se rentoutuminen mistä kaikki puhuu, oli tässäkin se avain kiinnittymiseen. Oo kiltti ja pysy mukana loppuun asti❤ Toivottavasti tää tuo uskoa muidenkin yrityksiin. En todellakaan ikinä olisi voinut uskoa että viimeisellä kerralla...
Ja mitä oireisiin tulee, niin samat tuntemukset on ollu mitä ennen menkkoja yleensäkin, mutta vain asteen vaimempina. Vielä ei muuta ja perinteisen testin ajattelin tehdä myöhemmin.
 
Hei te jotka ootte tikuttanut ovista!:giggle: Onko teillä tapahtunut todistettavasti ovis, vaikkei oo mitään kipuja/tuntemuksia ollut eikä lämmötkään pahemmin vaihdellut? :unsure: Ja onko teillä tullut oviksen jälkeen vielä sitä valkuaismaista vv:tä vai onko se loppunut siihen?
Mulla on ollut sillee, että olen saanut aina vahvan ovisplussan tikkuun. Kuitenkin kakkosta yrittäessämme musta alkoi tuntua, että ovis ei välttämättä tapahtuis joka kk, koska kivut on olleet aika selkeet aikaisemmin aina. Gynen kanssa pohdittiin asiaa ja hän antoi mulle kokeiluun pregnyl -lääkkeen, joka varmistaa munarakkulan irtoamisen (johtofollikkeli oli ultrassa todettu hyväksi). Ja voi pojat kun muuten tuntui siinä kierrossa taas oviskivut, oli myös oikea puoli, josta tunnen paremmin. Viime sektiossa selvisikin, että todnäk umpparileikkauksen johdosta vasen munanjohdin on kiinnikkeillä kiinni jossain takaseinämässä. Ei tiä vaikuttaako mihinkään vai ei , mut oma fiilis on et vasemman vuorolla ei tuu oviskipuja eli liekkö mitään tapahtuu.......eli siis mitä yritän sanoa niin ovistesti voi näyttää plussaa mut irtoamisessa silti voi olla häikkää, tuokin kantsii varmistaa, jos pitkään menee ettei ala kuulumaan :) Muoks. ja oli sitten muuten tärppikierto <3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussista @Shibali ja @Vindy !!


ON: Meillä starttaa yritys, mutta mennään samalla tyylillä kuin esikoisen kanssa eli katsotaan mitä tapahtuu. Kyllähän sitä toki toivoisi nopsaan plussaa, erityisesti kun esikoisesta jouduttiin luopumaan. Mutta näihin ei voi vaikuttaa hirveästi itse. Esikoinen kyllä ilmoitti tulostaan kohtuullisen lyhyessä ajassa, joten jospa olisi nytkin sama homma. En taida haluta sen kummemmin listoille, etenkin kun ei yritetä ihan hiki hatussa.
 
Tää rakkauden määrä on aivan järjetöntä, täällä mä istun sohvalla kahvia juoden ja vaan tuijotan kun tuo herra 8kk seisoo polviseisonnassa TV-tason laatikoita tyhjäten ja mietin, että miten toinen voikaan olla niin käsittämättömän rakas. :love:Ja samalla mietin, että olisihan se kiva jos noita olis kaks. Tai vaikka kolme. Tai neljä. :ROFLMAO::ROFLMAO: Terveisin ”toista et saa” miehelle 8kk sitten synnytyksen jälkeen tokaissut nainen:cool::ROFLMAO:
 

Yhteistyössä