Toiveissa vauva 2021

Onnea @Shibali!

Omaa napaa: Sunnuntaina (dpo 7?) tuli vessassa pariin otteeseen pyyhkiessä paperiin hieman vaaleanpunaista. Kiinnittymisvuotoako? Tänään (dpo 8?) on useaan otteeseen ollut tosi etova olo, ja nälkäisenä myös alkanut heikottaa. Lisäksi vatsa käy ylikierroksilla... Toivon kovasti, että olen raskaana, ja jos en ole, niin että nämä vatsa/ällötysoireet olisivat psykosomaattisia, eivätkä jonkun oudon vatsataudin oireita.

Olen itse kotona vauvan kanssa, niin ei tarvitsisi miettiä työkuvioiden yhteensopimista raskauden kanssa. Esikoista odottaessa yllättävän vähän kuitenkin reagoin asiakkaiden hajuun, vaikka kyseessä olisi ollut eritteet tai tupakkakaan.
 
Apua, mä tärisen, tää ei voi olla totta, nyt dpo 14 ja äsken tehdyn testin tulos tässä. Miten tää voi olla todellista!! Itkettää ja naurattaa ja tärisyttää samaan aikaan, tuntuu et hyperventiloin...

https://aijaa.com/uiGOGI
Onnea :love:

Minä oon päiväkodissa töissä ja hieman mietityttää pahoinvointi - jos se iskee, kun olen yksin lasten kanssa :unsure: Onneksi en ole pienillä, nostelutyötä ei siis paljoa ole.

Kysymys menkoista. Itse lasken alkamispäivän kunnon vuotopäivästä. Mutta miten loppuminen. Nyt on kp4 ja vuoto ollut ihan minimaalista ja viimeinen vuotopäivä eli kp5 ollut aina pelkkää tuhrua, vuodon jämiä. Loppuuko mun menkat siis kumpana päivänä? :DOvulaatiota en oo tikutellu vielä. Sen ajattelin aloittaa kesäloman jälkeen, kun arki alkaa rullaan. Nyt mennään vielä flo:n ennusteiden varassa.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Shibali
Ammateista. Mä oon lähihoitaja ja palvelutalossa töissä.
Enpä itse oo oikeestaan miettinyt vielä niin pitkälle, että miten töissä jaksaa/pystyy olemaan sitten jos raskaaksi tulee. On niin vaikea kuvitella itsensä siihen tilanteeseen, se tuntuu niin hirmuisen kaukaiselta. Eikä uskalla miettiä liian pitkälle että pysyisi jalat maassa.
Ajatukset ja haaveet on lähinnä pysynyt tällä hetkellä vain siinä, että kunpa saisi ne kaksi viivaa raskaustestiin<3
Paitsi että eilen kyllä tein sen, että kurkkasin mikä olisi laskettu aika jos tästä kierrosta tärppäisi.:eek::X3:
 
Onnea :love:

Minä oon päiväkodissa töissä ja hieman mietityttää pahoinvointi - jos se iskee, kun olen yksin lasten kanssa :unsure: Onneksi en ole pienillä, nostelutyötä ei siis paljoa ole.

Kysymys menkoista. Itse lasken alkamispäivän kunnon vuotopäivästä. Mutta miten loppuminen. Nyt on kp4 ja vuoto ollut ihan minimaalista ja viimeinen vuotopäivä eli kp5 ollut aina pelkkää tuhrua, vuodon jämiä. Loppuuko mun menkat siis kumpana päivänä? :DOvulaatiota en oo tikutellu vielä. Sen ajattelin aloittaa kesäloman jälkeen, kun arki alkaa rullaan. Nyt mennään vielä flo:n ennusteiden varassa.
Viimeistä tuhrupäivää en merkkaa enää vuotopäiväksi. Yleensä tosin loppuu kuin seinään tai en vaan enää kiinnitä vuotoon huomiota :D Alkupäivän kanssa olen tarkempi.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiitiäinen87
Mites, ootteko kertonut monille että yritys päällä? Itse en halua kertoa kellekään, en myöskään haluaisi että mieskään kertoo.. Mutta silti tekisi mieli hoilottaa kaikille :). Pelkään kai että pitää alkaa selittelee tarkemmin, tai sit aletaan kysellä kokoajan että joko tärppäsi tms..

Itselläni on kaikilla läheisimmillä kavereilla lapsia, ja olemme lähes ainoat lapsettomat :).
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Onneksi nyt jo tietää, että menkkojen alkamisesta seuranneesta alakulosta selviää nopeasti. Kp 3 menossa ja katse tulevassa. Ja katsoin lasketun ajan, jos nyt tärppäisi :D Jokaiseen kiertoon pitää luottaa, lopussa tosin yleensä toiveet hiipuu ja tähän asti odotukset osuneet kohdilleen. Uusi kierto ei tule yllätyksenä, mutta silti se on raskasta.
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Shibali
Mites, ootteko kertonut monille että yritys päällä? Itse en halua kertoa kellekään, en myöskään haluaisi että mieskään kertoo.. Mutta silti tekisi mieli hoilottaa kaikille :). Pelkään kai että pitää alkaa selittelee tarkemmin, tai sit aletaan kysellä kokoajan että joko tärppäsi tms..

Itselläni on kaikilla läheisimmillä kavereilla lapsia, ja olemme lähes ainoat lapsettomat :).
Mitä pidemmälle yritys edennyt, sitä laajempi porukka tietää. Aluksi kerroin yhdelle kaverille ja yhdelle siskoistani jossain yk 3 kohdilla jo. Sitten kun ei alkanut kuulumaan, kerroin vanhemmilleni. Ja kun saatiin lapsettomuus diagnoosi, niin siitä kerroin jo useammalle. Koko ajan helpompi puhua asiasta, mutta silti en kenelle tahansa kerro. Kun yritystä oli vasta vähän takana, saattoi joku kysellä, joko olen raskaana. Ja se kyllä jotenkin satuttaa, kun haluaisi niin kovasti, mutta ei voi mitään. Ja monet, jotka ei tiedä, vihjailevat jatkuvasti. Kun kuitenkin kaikki tietävät, että olen aina halunnut lapsia ja puolisonkin kanssa olemme jo pitkään olleet yhdessä. Täällä myös lähipiirissä suurimmalla osalla on lapsia.
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89
Apua, mä tärisen, tää ei voi olla totta, nyt dpo 14 ja äsken tehdyn testin tulos tässä. Miten tää voi olla todellista!! Itkettää ja naurattaa ja tärisyttää samaan aikaan, tuntuu et hyperventiloin...

https://aijaa.com/uiGOGI
Oi mitä ihania uutisia täältä löytyikään ❤

Muoks. Jouduin muokkaamaan tätä kun tää foorumi lätkäsi jonkun mun vanhan kommentinsiihen mukaan. Nyt en saa kirjoittaa uusia viestejä jostain syystä :poop:
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
@Shibali Ihanaa, onnea ihan miljoonasti! :love: Ja paljon paljon tarrasukkia, että pikkuinen pysyy mukana❤❤❤

@Puolu sielläkin mahtavasti viiva vahvistuu, onnea vielä!:X3:❤

Sit oli kyselty ammateista! Mä oon tarjoilijana kahvilassa :) Ja etukäteen kanssa pelottaa jo miten sit jaksaa koko päivän seistä ja kipittää ympäriinsä, kuinka usein on pissahätä ja mitkä hajut oksettaa, vessa ei nimittäin oo ihan lähellä ja on käytössä vaan kauppakeskuksen yleiset tilat:oops:

Ja yrityksestä oon kyl kertonut aika monille. Alunperin keväällä päätin, et kerrotaan vaan muutamalle ystävälle, ettei tarvi sit vastailla kyselyihin, jos kestääkin.. Mutta kummasti tässä yrityskertojen lisääntyessä melkein kaikki hyvät ystävät tietääkin:D Vanhemmille/perheille ei oo kerrottu, halutaan yllättää sit, kun plussa pärähtää tikkuun❤
 
@Shibali onnea aivan hirmuisesti ❤❤❤❤
@Puolu vielä kerran onnittelut, kyllä näytti niin selkeetä viivaa että❤❤❤
Siitä ammatista, mä olen juuri valmistuva urheiluhieroja ja myös päiväkodissa töissä. Teen siis kahta työtä ja molemmat erittäin vaikeita jos tulisi pahaa pahoinvointia ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin sitähän tulee....täytyy sitten vaan toivoa että ei kestä ikuisuuksia.... :sick:
Tänään mulla ollut lämmöt koholla ja oon maannu sängyssä lähes koko päivän ja nukahdellut vähän väliä.... vatsakramppeja ja alaselän särkyä jonkin verran. Rintojen arkuus jotenkin hävinny kokonaan. Sitä elohiirtä ei ole takaisin tullut...:confused:.olen kyllä yllättävän hyvällä tuulella kiertopäiviin nähden että yleensä ottaa pannuun kaikki tässä kohtaa....noooo jatketaan arvuuttelua:ROFLMAO:
 
Mulla olis taas outoja kysymyksiä.. onko kellään tullu menkkojen jälkeen supistuskipu tyyppistä ”kipua”?

Menkat siis alkanu viime keskiviikkona ja loppukin jo lauantaina.. tänään on kuitenkin vatsa ollu turvoksissa ja saman laista tuntemusta kun ennen pillereiden lopetusta menkkojen alkamisen yhteydessä.. nyt sit taas varsinaisia menkkakipuja ei oo ollu ollenkaan edes menkkojen aikaan mitä oli pillereitä syödessä joka kuukausi niin että joutu ihan särkylääkkeitä käyttään..

Olisko kellään mitäön hajua mistä tää vois johtua ? :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Tää raudanpuute on teema josta mä täällä paasaan aina kerrasta toiseen :D mulla on siis parin vuoden taustaa raudanpuutteesta useammalla eri lääkärillä ja oon perehtynyt tähän jonkun verran.

Huomatkaa kun mittautatta ferritiiniin nii CRP pitäisi mitata myös. Vähänkin koholla olevat tulehdusarvot nostaa ferritiiniä virheellisesti. Lisäksi Suomen viitearvot on aivan väärät. Ferritiini alle 30 tarkoittaa että rautavarastot on tyhjät eli luuytimessä ei oo rautaa ollenkaan. Dextrassa sanottiin et ferritiiniin tulee olla oliko jopa 70 et hoitoja edes tehdään. Ja mun raudanpuute lääkäri sanoo et vasta päälle 100 on hyvä arvo. Muualta lukeneena matalat rautavarastot voi aiheuttaa mm. Keskenmenoja, väsymystä, hiusten lähtöä, hengen ahdistusta, lihomista, kilpirauhasen selittämätöntä vajaatoimintaa, aivosumua jnejne. Ei kaikille samoja mut jotain näistä voi olla. Ja yleensä ihmisellä rautavarastot tyhjenee ensin ja sit vasta laskee hemoglobiini eli todella voi olla hyvä hemoglobiini vaikka Rautavarastot olisi tyhjät.

Mä oon saanut kaks infuusioo kun mulla rauta ei imeydy suun kautta. Mut muuten on kyl tutkittu raudanpuutteen syyt jne eli ei vana imeydy.

Ja puhun mielelläni teemasta. En oo lääkäri tai asiantuntija mut oon lukenut tietoa aiheesta ja osaan myös neuvoa mistä kannattaa lukea jos on jotain erityiskysymyksiä :)
 
PATA-ÄSSÄ mies ei oo kertonut kellekään yrityksestä, mulla on muutama äitikaveri kelle oon kertonut. Yksi sattui kysymään että joko yritetään, kun tiesi että jollain aikataululla kolmas halutaan. Mutta kummasti saa olla rauhassa kyselyiltä näin kolmannen kera verrattuna siihen kun oli vain yksi lapsi. Tai no tokihan kahden pojan äidille sitä tyttöä aina sillon tällön väläytellään, että kai se vielä tehdään :D. Jep niinhän niitä vaan tehdään.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja kolava
Tää raudanpuute on teema josta mä täällä paasaan aina kerrasta toiseen mulla on siis parin vuoden taustaa raudanpuutteesta useammalla eri lääkärillä ja oon perehtynyt tähän jonkun verran.

Huomatkaa kun mittautatta ferritiiniin nii CRP pitäisi mitata myös. Vähänkin koholla olevat tulehdusarvot nostaa ferritiiniä virheellisesti. Lisäksi Suomen viitearvot on aivan väärät. Ferritiini alle 30 tarkoittaa että rautavarastot on tyhjät eli luuytimessä ei oo rautaa ollenkaan. Dextrassa sanottiin et ferritiiniin tulee olla oliko jopa 70 et hoitoja edes tehdään. Ja mun raudanpuute lääkäri sanoo et vasta päälle 100 on hyvä arvo. Muualta lukeneena matalat rautavarastot voi aiheuttaa mm. Keskenmenoja, väsymystä, hiusten lähtöä, hengen ahdistusta, lihomista, kilpirauhasen selittämätöntä vajaatoimintaa, aivosumua jnejne. Ei kaikille samoja mut jotain näistä voi olla. Ja yleensä ihmisellä rautavarastot tyhjenee ensin ja sit vasta laskee hemoglobiini eli todella voi olla hyvä hemoglobiini vaikka Rautavarastot olisi tyhjät.

Mä oon saanut kaks infuusioo kun mulla rauta ei imeydy suun kautta. Mut muuten on kyl tutkittu raudanpuutteen syyt jne eli ei vana imeydy.

Ja puhun mielelläni teemasta. En oo lääkäri tai asiantuntija mut oon lukenut tietoa aiheesta ja osaan myös neuvoa mistä kannattaa lukea jos on jotain erityiskysymyksiä
Oho vau! No sinua mä konsultoin siis vastedes! :D
Onks sulla kokemusta hyvin menneistä raskauksista kun rauta-arvot kohentuneet? Ohhoh pelolla ootan mun verikoetuloksia..
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja 3milia
ON. Mulla on tänään ollut ikävää kipuilua vasemmassa munasarjassa. Ilmeisesti kolmas ovulaatio putkeen tulossa vasemmalta. (Harmi kun tuo oikea ei oo ilmeisesti ovuloinut leikkauksen jälkeen). Vasen teettää aina kaks follikkelia et siinä mielessä hyvä lisää onnistumisprosenttia. Kasvukipuja siis luulisin mut ikävää tuikkimista. :( Oon reissussa nii hyvä kyl ei pääse testailee ovista liian aikaisin ja lämpömittarinkin jätin kotiin.

Me ei oo kerrottu juuri kenellekään. Ainoastaan yks mun ystävä tietää ja sit muutama "vertainen" sateenkaariperheiden "vertaistukiryhmästä". :) Halutaan kertoa perheelle vasta nt. Ultran jälkeen.
 
Oho vau! No sinua mä konsultoin siis vastedes!
Onks sulla kokemusta hyvin menneistä raskauksista kun rauta-arvot kohentuneet? Ohhoh pelolla ootan mun verikoetuloksia..
Mulla siis ei oo yhtään raskautta takana. Kun aloitettiin noi hoidot vasta viime kuussa ja ollaan naispari. Nuo keskenmenot on muiden kokemuksia lukeneena ja kuulleena. Monta muuta oiretta mulla on kyl löytynyt ja moni parantunut.
 

Yhteistyössä