Apua, rupesin itkemään kun näin tuon listan. Kieltämättä näiden vuosien aikana jo koittanut asennoitua siihen, ettei meille tule yhteistä lasta. Kun ei koskaan plussa tikkuunkaan yritysaikana. Kunhan menisi sitten maaliin saakka!
Mä oon tosi hämmentynyt tosiaan myös lukiessani tuota listaa. Plussa tuli nopeasti, ja nyt jokainen päivä jonka saan elää niin että tämä raskaus jatkuu normaalisti, on lahja. Toisaalta nyt olen jo alkanut kauhulla tarkkailla itseäni- miksei ole jo raskauspahoinvointia kun kahdesta ekasta oli jo heti alkuun...Apua, rupesin itkemään kun näin tuon listan. Kieltämättä näiden vuosien aikana jo koittanut asennoitua siihen, ettei meille tule yhteistä lasta. Kun ei koskaan plussa tikkuunkaan yritysaikana. Kunhan menisi sitten maaliin saakka!
Mulle voi päivittää eka ivf nyt kesäkuussa. 3 inseminaatiota eivät tuottaneet tulosta ja olen ollutkin enemmän taustalla lukemassa, turnausväsymystä ilmeisesti..Olisko tuonne listalle vielä päivitettävää?
Hei @Tikkerituu. Onnea! Jospa se vahvistuu!! Millä klinikalla sinä käyt? Minä oon miettinyt, että pitäisikö varata ensimmäinen aika jostakin. Minulla on tänään kp28, mutta kierrot ovat olleet 44, 40 ja 28 päivää viime kuukausina. Nyt en tiedä paljonko tässä kuussa. Parastahan se olisi, jos ei tulisi kp1. Eilen minulla oli närästystä, mikä oli erikoista, mutta eipä tässä muuten mitään ole.Pidän @Rusakkonen teille kovasti peukkuja että vihdoin olisi teidän vuoro onnistua!
Hurjasti onnea kaikille plussanneille ja onnea matkaan että kaikki sujuisi hyvin!
Jaksamista @M4rianne77 uusiin hoitoihin!
Mulla on nyt aika piinaava tilanne kun torstaina DPO15 testasin negan, soitin klinikalle seuraavan kierron lääkkeistä ja hain ne apteekista eilen. Nyt DPO17 ei ole edes tuhruttanut niin testasin uudestaan haalean plussan. Nyt olen tietysti vääränä huolesta kun näillä päivillä on aiemmin ollut jo vahva viiva että jääkö tämä kemialliseksi tai onko kohdunulkoinen tms.
Suomen lain mukaan millekaan hoidolle ei ole ikarajaa, mutta useimmat klinikat taitavat pitaa uusien IVF-alkioiden muodostamiselle ikarajana 46. ikavuotta.Rusakkoiselle täältäkin tarroja, jotta pieni nyt jaksaa pysyä kiinni. Onko Suomessa hoidoille jotain rajaa mihin asti niitä tehdään? Minä varasin neuvolaa, varhaisultraan en julkiselle pääse ja yksityiselle en halua maksaa, harmittaa entistä enenmän jos maksan ja mahassa ei ketään olekaan eli kärsivällisesti odotan niskapoimu-ultraa jos sinne pääsen. Jotenkin alkoi huvittamaan kun soitin neuvolaan ja sanoin että olen saanut 6kk sisään 2 alun keskenmenoa ja näitten myötä kierrot mitä sattuu niin täti vaan tokas et sun raskaus on 6+0 tänään..rupes melkein naurattamaan et mistä se sen repäisi, mutta selvii se tarkka aika sit joskus ehkä..yritän mennä päivä kerrallaan, kun itse ei paljon voi tehdä jos kesken päättää taas mennä
Mulla oli jossain vaiheessa kaytossa DHEA. Ei tullut mitaan oireita, paitsi olisikohan minullakin ollut, etta kuukautiset eivat meinanneet alkaa, ennen kuin aina vasta 2pv DHEA:n lopettamisen jalkeen? Taisi olla niin! Sitten laakari mietti, etta testataanpa testosteroni, jos on vaikka liian korkea DHEA:n vuoksi. Ei ollut, mutta sama laakari sitten kuitenkin paatti lopettaa DHEA:n. Tama oli Dextrassa.Täälläkin kovasti toivon että viimein @Rusakkonen teitä onnistaa <3
Onnittelut plussista niitä saaneille <3 Ja plussatuulia kovasti kaikille! <3
Mä täällä odottelen ens viikon suunnittelukäyntiä. Meillä todennäkösesti vaan ivf vaihtoehtona, mutta kattoo nyt. Mies vie simppanäytteen torstaina analysoitavaks, multa aiemmin tutkittu amh joka alhainen. Käytiin ensikäynnillä Felicitaksella mutta halusin vaihtaa Dextraan kun oon kuullu siitä niin paljon kehuja. Toivottavasti saatais sieltä apua ja viimein meidän esikoinen alulle ja syliin asti <3 Mulla taustalla kkm viime vuoden lopussa, sen jälkeen en oo plussannu.
Olisin kysellyt, että onkohan kukaan muu syönyt DHEA:ta? Mulle Felicitakselta määräs sitä tulevaa ivf:ää varten nyt jo varuiks (vaikka ei olla siis vielä päätetty lähetäänkö ivf:ään) ja oon nyt reilu 2 kuukautta syönyt, mut tuntuu et se on sekottanut mun kropan ja kierron ihan täysin. Mulla ollu säännöllinen kierto (24-28 päivää) ja ovis aina siinä puolivälissä kiertoo. Mut ekassa DHEA-kierrossa ovis oli vasta kp 21 ja kierto venähti 33 päivään. Siitä seuraava kierto olikin sit 46 päivää ja ovis vasta joskus kp 34. Vaikee uskoo et vois johtuu muusta kuin tuosta DHEA:sta... Mut aattelin vaan kysyä et onko kukaan muu syönyt ja mitä oireita tullut, sekä onko kierto pysynyt normaalina? Tekis mieli lopettaa samantien noiden syönti mutta kai se on pakko syödä niitä kunnes kuulen ens viikolla Dextran lääkärin mielipiteen asiaan...
Kiitos kun jaoit kokemuksen Ilmeisesti en siis oo ainoo jolle tuota on aiheuttanut. Pitää kysellä lääkäriltä sitten lisää. Veikkaan et tosiaan joku hormoni nyt mulla pielessä tuon takia...Mulla oli jossain vaiheessa kaytossa DHEA. Ei tullut mitaan oireita, paitsi olisikohan minullakin ollut, etta kuukautiset eivat meinanneet alkaa, ennen kuin aina vasta 2pv DHEA:n lopettamisen jalkeen? Taisi olla niin! Sitten laakari mietti, etta testataanpa testosteroni, jos on vaikka liian korkea DHEA:n vuoksi. Ei ollut, mutta sama laakari sitten kuitenkin paatti lopettaa DHEA:n. Tama oli Dextrassa.
Pakko tulla heti kommentoimaan, että olen syönyt 6kk dheaa ja aivan sama juttu kiertojen kanssa eli ovulaatio tuli mulle tosi myöhään ja luteaalivaihe jäikin sitten tosi lyhyeksi. Eli varmasti se dhea vaikuttaa asiaan. Mulla se ei vaikuttanut IVF:n tulokseen, mutta vaikutti kyllä sillä tavalla, että tarvitsin tosi paljon vähemmän lääkettä stimulaatiovaiheessa eli munasarjat oli tosi paljon herkemmät reagoimaan, mikä oli kuulemma hyvä juttu. Mutta kannattaa kysyä varmaan jatkoa vielä Dextran lääkäriltä!Täälläkin kovasti toivon että viimein @Rusakkonen teitä onnistaa <3
Onnittelut plussista niitä saaneille <3 Ja plussatuulia kovasti kaikille! <3
Mä täällä odottelen ens viikon suunnittelukäyntiä. Meillä todennäkösesti vaan ivf vaihtoehtona, mutta kattoo nyt. Mies vie simppanäytteen torstaina analysoitavaks, multa aiemmin tutkittu amh joka alhainen. Käytiin ensikäynnillä Felicitaksella mutta halusin vaihtaa Dextraan kun oon kuullu siitä niin paljon kehuja. Toivottavasti saatais sieltä apua ja viimein meidän esikoinen alulle ja syliin asti <3 Mulla taustalla kkm viime vuoden lopussa, sen jälkeen en oo plussannu.
Olisin kysellyt, että onkohan kukaan muu syönyt DHEA:ta? Mulle Felicitakselta määräs sitä tulevaa ivf:ää varten nyt jo varuiks (vaikka ei olla siis vielä päätetty lähetäänkö ivf:ään) ja oon nyt reilu 2 kuukautta syönyt, mut tuntuu et se on sekottanut mun kropan ja kierron ihan täysin. Mulla ollu säännöllinen kierto (24-28 päivää) ja ovis aina siinä puolivälissä kiertoo. Mut ekassa DHEA-kierrossa ovis oli vasta kp 21 ja kierto venähti 33 päivään. Siitä seuraava kierto olikin sit 46 päivää ja ovis vasta joskus kp 34. Vaikee uskoo et vois johtuu muusta kuin tuosta DHEA:sta... Mut aattelin vaan kysyä et onko kukaan muu syönyt ja mitä oireita tullut, sekä onko kierto pysynyt normaalina? Tekis mieli lopettaa samantien noiden syönti mutta kai se on pakko syödä niitä kunnes kuulen ens viikolla Dextran lääkärin mielipiteen asiaan...
Mulle määrättiin myös DHEA:ta ja olen sitä syönyt nyt neljättä kk:ta. Mun kiertoon vaikutti sopivasti pidentävästi, eli normalisoitui taas aiemman mukaisesti 28pvään. Ovulaatiosta en osaa sanoa, koska sitä en ole tikutellut. Ongelmana on mulle tullut kaulanäpyt ja JÄÄTÄVÄ kasvankasvu eli partaa saa nyppiä joka päivä kaulasta. Muutenkin tummana ihmisenä olen tottunut joka päivä ajamaan sääret jne mutta nyt etenkin! Madaltaa kuulemma myös ääntä pitkään käytettynä?Olisin kysellyt, että onkohan kukaan muu syönyt DHEA:ta? Mulle Felicitakselta määräs sitä tulevaa ivf:ää varten nyt jo varuiks (vaikka ei olla siis vielä päätetty lähetäänkö ivf:ään) ja oon nyt reilu 2 kuukautta syönyt, mut tuntuu et se on sekottanut mun kropan ja kierron ihan täysin. Mulla ollu säännöllinen kierto (24-28 päivää) ja ovis aina siinä puolivälissä kiertoo. Mut ekassa DHEA-kierrossa ovis oli vasta kp 21 ja kierto venähti 33 päivään. Siitä seuraava kierto olikin sit 46 päivää ja ovis vasta joskus kp 34. Vaikee uskoo et vois johtuu muusta kuin tuosta DHEA:sta... Mut aattelin vaan kysyä et onko kukaan muu syönyt ja mitä oireita tullut, sekä onko kierto pysynyt normaalina? Tekis mieli lopettaa samantien noiden syönti mutta kai se on pakko syödä niitä kunnes kuulen ens viikolla Dextran lääkärin mielipiteen asiaan...