Toiveissa vauva 2021

Painonpudotuksesta: mulla toimi ketoosi tosi hyvin. Tai itseasiassa meillä molemmilla, mulla ja miehellä. Tuo oli jopa kivaa, ikäänkuin yhteinen haaste ja uus juttu. Oli kiva kokeilla uusia reseptejä jne. Yllättävän helppoa! Näin sokerihiirenä eka viikko oli kurjaa, mutta kun keksi muita herkuttelutapoja niin helpotti :) ja mun sokerihiireydestä kertoo se, että esim. raskauden sokerirasituksen jälkeen kävin hakemassa aamupalaksi jäätelöä. xD painoa putosi ketoosissa 8 kg, ketoosi loppui raskauteen, ja nyt raskauden jälkeenkin oon vielä -6 kg siitä mitä ennen ketoosia. Eli mulle ainakaan ei oo tullut takaisin. joillekin sopii ja toisille ei, mutta suosittelen kyllä kokeilemaan jos huvittaa :)

Miehelle kertomisesta. Ekassa raskaudessa kerroin heti, samoin tokassa. Toka raskaus tuli heti ekan km jälkeen, jotenjouduin ravaan HCG-mittauksissa ja varhaisultrassa, jotta tiedettiin onko todella uusi raskaus vai km jäänteitä. Kolmas raskaus tuli sitten 6kk tokan km jälkeen, siitä en heti kertonut. Vähän yli viikonlopun verran odotin. Olin just allekirjoittanut työsopimuksen uuteen työpaikkaan, mies oli kertonut erään pikkulapsiperheeölisen kaverinsa olevan onneton jne. joten aattelin etten uskalla kertoa heti. Aattelin myös, että odotan ainakin viikon, että jos onkin kemiallinen (vaikka fiilis oli 100% varma onnistumisesta). Mieli oli aika maassa, toisaalta taas tosi ilonen. Pelkäsin, että mies ei ilahdukaan edellisten keskenmenojen ja ainoanlapsellisen kaverinsa epäonnellisuuddn vuoksi, ja pelkäsin että uusi työ menee koeaikana alta. Oli huono omatunto työpaikan takia, olin taistellut kolme kuukautta että saisin tuosta unelmapaikasta itselleni vakituisen paikan kun tarjosivat vain määräaikaista. Enhän mä sit kuitenkaan pystynyt pidempään sitä salassa pitämään juurikin tuon pahan mielen takia, pakko oli päästä puhumaan. Oli tosi vaikea kertoa, vaikka meillä onkin ihan mieletön suhde ja kaikesta voi puhua. Lopulta oli vaan pakko haudata kasvot miehen rintaa vasten ja sieltä supista että taidan olla raskaana. :D mies vastasi hymyillen ”sehän on hyvä uutinen!” :) nyt tuntuutyperältä etten kertonut heti. Mitäs, jos olisikin mennyt kesken sen viikon aikana? Aika m*lkku olo olis ollut sit siinä kohtaa kertoa miehelle.. Parhaalle kaverille kerroin rv 6+, hän tiesi myös noista aiemmista keskenmenoista. Äidilleni kerrottiin nt-ultrakuvan avulla, jätettiin se vaan hänen pöydälleen kun käytiin kahvilla. :D oli kiva seurata reaktioo kun äiti huomasi kuvan. Kysyi ekana, että onko tää sun vai koiran kuva :D miehen äidille mies kertoi puhelimitse. Tais vaan kysyä äidiltään, että mites ootko sä mummi vai mummu :) muille kerrottiin sitten, kun sain töissä kerrottua (rv 12+).
 
Muilla piinailijoilla mitään oireita?!?

Täällä dpo4, palelua iltaisin, ilmaa vatsassa, ei oikeastaan muuta... Pmsturvotuskin puuttuu vielä mikä saattaa olla hyvä merkki
Mä en millään malttaisi odottaa viikon kuluvan. Vasta dpo3..... Ensi viikolla pystyy jo vähä oireista tai oireettomuudesta päätellä ja pähkinä :D nyt ei oo vielä mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89
Varovaiset onnittelut @Bebe2021 ❤

@Lilmi89 Täällä aika oireetonta. Mitä nyt tuo selkä taas niin tulessa (alko eilen illalla jomottaa ihan ketusti) , että ärsyttää. Lääkettä en nyt viitti ottaa, kun se lääkäri tänään, ni osaa sit näyttää tarkkaan mihin kohin kuumottelee :)

Miehelle kertomisesta puhuttu täällä. Mulla ollut viime vuoden elokuusta asti nomination pala tekstillä dad laatikossa odottamassa, että saan laittaa lahjapakettiin digitestin ja tuon dad palan. MUTTA, voipi olla, että en mihkää digiin asti malta odottaa, koska eihän mun pokka pitäis, jos sen kauan odotetun plussan vihdoin sais :)
Lapsille myös odottamassa palat sister ja brother + nt-ultrakuvan kanssa meinasin heille kertoa asiasta ❤
Muille kertomisesta en vielä tiedä miten tekisi, mut vasta tuon nt-ultran jälkeen se tapahtuu. Parhaalle ystävälle luultavasti kerron heti, kun miehelle on saanut kerrottua, hän on mua tässä vuoden aikana tukenut niin paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Plääh, täällä jo pari päivää ollut PMS oireita ja niinhän se dpo 9 vaihtui normaalikierron mukaisestai kp 1. Eli mulle voi päivitellä tänään kp1/23 ja ottaa pois piinailijoista. Tässä tarvii taas hetki kerätä motivaatiota uuteen kiertoon ja miettiä, että mikä olisi seuraava juttu. Keskenmenon jälkeen kätilö toivotti tervetulleeksi tsekkaamaan munasolun kypsymistä ultran avulla, joten taidan ottaa sinne yhteyttä ja kysyä että jos olis mahdollista seurata tapahtumia kierron kuluessa.

Aiemmin täällä oli puhetta noista lämpökäyristä, heitän tähän nyt päättyneen kierron käyrät, noudattelee aika samaa kaavaa kierrosta toiseen joten toimii kyllä hyvin seurantaan. Lämmöt
 
Heii muuten oon ennenki kyselly mutta paljonko juotte kahvia?! Ite juon 2 isoa mottia päivässä ellei enempikin, ja tänä aamuna sai taas juosta vessaan kahvikupin jälkeen...Esikoista odottaessa lopetin kahvin kun huomasin, että alko kauheasti jomottelemaan mahaa. Oiskohan tuo varuiksi parempi yrittää lopettaa? Ystävä on sitä mieltä että voi juoda sen 3 vai oliko se 4 pientä kuppia päivässä, ja onkohan ihan pöljää vähentää jos ei ole edes raskaana vielä?!
 
Heii muuten oon ennenki kyselly mutta paljonko juotte kahvia?! Ite juon 2 isoa mottia päivässä ellei enempikin, ja tänä aamuna sai taas juosta vessaan kahvikupin jälkeen...Esikoista odottaessa lopetin kahvin kun huomasin, että alko kauheasti jomottelemaan mahaa. Oiskohan tuo varuiksi parempi yrittää lopettaa? Ystävä on sitä mieltä että voi juoda sen 3 vai oliko se 4 pientä kuppia päivässä, ja onkohan ihan pöljää vähentää jos ei ole edes raskaana vielä?!
Itse juon ehkä 3 kuppia päivässä. En ole koskaan ollut kova juomaan kahvia. Mulle gyne sano että normaalia elämää vaan ennen ku plussaa näyttää. Olettaen varmaan että se normaali on suht terveelliset elämäntavat. Noh kyllä mä ainakin analysoin kaiken mitä teen ja syön, että miten ne vois vaikuttaa raskautumiseen :D etten kyllä ihan ns. normaalisti elä. Tuohon kahvikysymykseen en osaa tarkemmim vastata. Kaverini on kyllä tullut raskaaksi, vaikka aina joi pannullisen ellei kaksikin kahvia :D luulisin että kohtuus kaikessa päätee myös tässä :)
 
@Lilmi89 Täällä ei kanssa mitään mainittavia oireita tähän piinailuun, itellä siis dbo 10 tai 11. Ovulaatiosta eteenpäin joku 5-6 päivää oli kaikennäköistä nippailua, nivuskipua, repäisykipuja ja arat nännit, mutta kaikki on aika hyvin kadonnut kun tuhka tuuleen. :D Toisaalta se mun ainoa keskenmennyt plussakiertokin oli melko oireeton, mutta siitä tuli pieni flunssa ja nyt ei oo ees sitä, että jotenkin alkaa kallistumaan siihen, ettei tärpännyt... En ehtinyt eilen apteekkiin ostamaan testiä ja nyt taas on sellanen fiilis, että jos jaksais ees perjantaihin oottaa, kun perjantaille on vuoto ennustettu. Mutta se ajatus saattaa muuttua vielä noin 20 kertaa tämän päivän aikana :D
 
Heii muuten oon ennenki kyselly mutta paljonko juotte kahvia?! Ite juon 2 isoa mottia päivässä ellei enempikin, ja tänä aamuna sai taas juosta vessaan kahvikupin jälkeen...Esikoista odottaessa lopetin kahvin kun huomasin, että alko kauheasti jomottelemaan mahaa. Oiskohan tuo varuiksi parempi yrittää lopettaa? Ystävä on sitä mieltä että voi juoda sen 3 vai oliko se 4 pientä kuppia päivässä, ja onkohan ihan pöljää vähentää jos ei ole edes raskaana vielä?!
Mulla menee nyt imetysaikana 2 muumimukillista kahvia. Sehän on jo reilusti yli suositusten. Ennen raskautumista meni varmaan 4-5 mukillista, sitten vähensin siihen yhteen mukilliseen. Välillä tuli kyllä juotua enemmänkin. Välillä myös kolajuomia tai tummaa suklaata sen kahvin lisäksi. Itse kanssa eläisin normaalia elämää yritysaikana, turha stressata liikaa :) tietty sit jos takana on jo pitkä aika yritystä niin voisin alkaa miettiin noita vähentämistä. Mutta eihän siitä tietysti mitään haittaakaan oo vähentää, jos se on itelle mieluisaa :)
 
Heii muuten oon ennenki kyselly mutta paljonko juotte kahvia?! Ite juon 2 isoa mottia päivässä ellei enempikin, ja tänä aamuna sai taas juosta vessaan kahvikupin jälkeen...Esikoista odottaessa lopetin kahvin kun huomasin, että alko kauheasti jomottelemaan mahaa. Oiskohan tuo varuiksi parempi yrittää lopettaa? Ystävä on sitä mieltä että voi juoda sen 3 vai oliko se 4 pientä kuppia päivässä, ja onkohan ihan pöljää vähentää jos ei ole edes raskaana vielä?!
Olen lopettanut kahvinjuonnin yli kaksi vuotta sitten. Tuli aina voimakas päänsärky, jos en ollut juonut kahvia puoleen päivään mennessä. Myös raskautta ajatellen halusin jättää pois, vaikka eikai siitä mitään haittaa ole. Halusin kokeilla miten menee ilman, ja hyvinhän tämä on mennyt :) Alkuun oli ehkä pari viikkoa päänsärkyä, mutta sitten helpotti.
 
Muilla piinailijoilla mitään oireita?!?

Täällä dpo4, palelua iltaisin, ilmaa vatsassa, ei oikeastaan muuta... Pmsturvotuskin puuttuu vielä mikä saattaa olla hyvä merkki
Dposta ei tietoa, mutta kylmä, aamulla huono olo, tissejä pakottaa ja menny vähän kiinteämmiksi, mahassa vihloo, hengästyn helpommin, vessattaa tiheämmin, välillä tulee runsasta vv. Siinäpä ainaki joitaki mitä tuli nyt mieleen.
 
Täällä piinailu hieman rennompaa juuri nyt. Maanantaina luin Googlen läpi ja löysin ties mitä oireita. Nyt ajattelen että maanantaina (tai ehkä myöhemminkin) jos testin tekisi jos ei menkkoja tai oireita ilmaannu. Mut aivan kuten @Eliana sanoi, fiilis voi muuttua jo 20 kertaa tänään.

Tsemppiä lääkärireissulle @Kasikuus pidetään peukkuja että selkenisi mistä hurjat kivut mahdollisesti johtuvat.
 
Mä en millään malttaisi odottaa viikon kuluvan. Vasta dpo3..... Ensi viikolla pystyy jo vähä oireista tai oireettomuudesta päätellä ja pähkinä :D nyt ei oo vielä mitään.
Täällä kanssa dpo3, mutta tuntuu että on kyllä kaikenlaista - tissit kipeet ja nännit tosi arat, alavatsaa vihloo, ilmavaivoja ja ummettaa, vaikka normisti toimii hyvin. Kasvot ja hiukset rasvottunu. Nukun yleensä ku tukki aamuun asti ja nyt oon muutaman yön heränny pirteenä 3-4 aikaan sekä nähny viime yönä unia synnyttämään lähtemisestä. Kokoajan märkä olo vaikka housuihin asti mitään ei tulekaan.

Ota tästä nyt selvää, kun mahdollinen kiinnittyminenhän pitäis olla la-ma akselilla, niin eikai vielä pitäs mitään olla.. Vai? :unsure: Epäilen, että mun kroppa kostaa mulle ne 10v syödyt pillerit ekassa kierrossa ja antaa kaikkia maailman oireita turhaan.
 
Kahvin juomisesta: Itse en juo kahvia ollenkaan. Mielestäni 3-4 kuppia päivässä normaali tilanteessa on max. suositus. Toki riippuu kupin koosta:D. Käsittääkseni raskaana olevalle suositellaan max. joku 200 mg kofeiinia ja sehän tulee 1-2 kupista, riippuen kuinka vahvaa kahvia juo ja kuinka isosta kupista :D
 
Kahvikeskusteluun mukaan:
Itse juon kahvia, itseasiassa rakastan kahvia, sen tuoksua, makua, ja erikoiskahvit varsinkin ovat todella maukkaitta ja nautiskelen. Kahvin juonti on minulle oikeastaan sellainen omahetki.
Mutta raskaana, kokemusta kun on jo raskautumisessa (vaikka hyvin ikävillä lopputuloksilla), niin kahvi alkaa etoamaan. Silloin ei mennyt edes hörppy. Toisaalta aina koitti hieman kahvia juoda, mutta se nautinto minkä normaalisti saan, jäi kokonaan pois.
Nyt kun olemme vihdoin uskaltaneet taas yrittämään ja jos vielä raskautuisin ja kaikki sujuisi toiveiden mukaisesti, niin kahvi saisi jäädä pois kokonaan.
Vältän myös kaikkea mahdollisia muitakin aineita, kuten salmiakkia ja lakritsia. Näistä ehkä suurin pahe on lakritsi. Sitä menisi vaikka kuinka. Myös kylmäsavulohi on namia. Mutta eipä tuo ole mikään paha olla niihin koskematta sen aikaa "kuin on pakko".
Tupakkaa poltin ennen askin päivässä ja sen lopetin noin 2kk sitten, enkä ole sauhuakaan vetänyt sitten lopettamisen. Tästä olen kovin ylpeä, kun taustalla 20vuotta tupakoituja vuosia!
Nyt mennään kp3 ja kuukautisvuoto on runsastunut entisestään. Haluja petipuuhiin löytyy kyllä tälläkin hetkellä, mikä on minulle todella ihme. Yleensä kiukkuun ja halut ovat nollassa.
 
Itse join aikoinaan paljon kahvia, siis varmaan 10-16 kuppia päivässä raskauduin silti helposti. Odotus aikana tiputin silloiseen suositukseen max 4 kuppiin. Ja kyllä meinaan tulevassa raskaudessa mennä vanhan suosituksen mukaan, 4 pientä kuppia päivässä. Mä juon kotona vaan pannukahvia ja keitän 2 kertaa päivässä, aamusta menee 3-4 kuppia, illalla 2-3. Mulla ei oo mikään muki köytössä vaan pienehkö kuppi, koska kahvi maistuu paremmalta pienestä :D
Ja täs yritysaikana en rajaa, koska elän normaalia elämää plussaan asti. Enempi se stressi kaikesta että mitä täs nyt yrittäessä uskaltaa tehdä ym. On pahasta yrittämisen kannalta kuin kahvinjuonti :D siis mun mielestä.
Ainakin mä sin heti viimeksi plussan, kun sanoin et lopetin tikuttamisen ja ns. Yrittämisen. Ja Varattiin matka kesälle. No ei tullu kuitenkaan vauvaa siitä raskaudesta tai matkaa, kiitos koronan.
Mut nytkin yritän vaan rentoutua, vaikka vaikeeta näin ku pitkästä aikaa alettiin oikeesti yrittämään :D
 
Täällä kp 1, saa siis päivittää huomiselle kp 2

Kahvia juon tällä hetkellä ison kupillisen aamulla. Tämä siis tarkoituksella vähennetty, voisin juoda ties kuinka monta vaan päivässä, rakastan kahvia, mutta kokeillaan nyt jo ennen raskautta olla juomatta liikaa. Ekassa raskaudessa kahvi etoi, seuraavissa ei mitään ongelmaa, päin vastoin oli vaikeaa noudattaa suosituksia.

Miehelle kertomisesta. Kyselee testeistä oviksen jälkeen niin usein, että ei kyllä ole pysynyt yhtään päivää salassa. Ja aina olen kuvan kyllä positiivisesta lähettänyt, mikäli mies ei ole ollut kotona.
Nyt vähän tekisi mieli olla alkuun kertomatta, kun tiedän jos päättyy taas huonosti millainen romahdus tulee, pelkään siis ettei enää uskalla yrittää uudelleen jos taas tulee km.
 

Yhteistyössä