Toiveissa vauva 2021

Mäkin kyllä aion miehelle heti kertoa, kun testaan jos on kotona. Jos testaan sillein, et mies on töissä, niin sit joko laitan kuvan testistä viestillä tai ootan et tulee kotiin ja kerron, en oo vielä varma :X3: Vanhemmille kertomista oon miettinyt, et miten sen tekis. Ideoita on! Joudun kyl kertoo varmaan heti, liian paljon asioita mistä arvais varmasti ja mieluummin haluan kertoa sit kunnollisella tavalla :)

P.S nyt on verigreippejä ja verigreippimehua jääkaapissa reilusti ja ens viikon ovista odotellessa:LOL: On kyl mun herkkua, et ei oo mitään pakkopullaa! Mut testataan nyt oikeen päivittäin syömistä/juomista, kun monet kehunut raskautumisen kannalta;):sneaky:
 
Tein äsken RFSU:n herkän testin ja sain haamun! käyn tänään illalla postissa niin pakko käydä samalla apteekissa hakemassa uusi testi huomista varten. En voi uskoa tätä, että olisin kuitenkin raskaana
Ihanaa onnea!!<3 Muistanko oikein edellisistä viesteistäsi, ettei sulla oikein ollut mitään oireita? Itsellä nyt kp29 eikä mitään muita oireita ku rinnat kipeet, mutta niin on yleensäki ennen menkkoja :D Välillä saattanu olla pikasia vihlasuja tai jomotuksia, yleensä selässä, mutten ota niitä mahdollisen raskauden merkkinä koska en halua pettyä :D Flon mukaan menkkojen pitäis alkaa perjantaina, mut jos ei oo alkanu niin testaan lauantaina.. Oon vaan ihan satavarma et ne menkat sieltä taas tulee :cry:Toki tää sun plussa (jos muistan oikein) ilman oireita herättää toivoo :):)
 
Just tänään pohdiskelun tuota ylipainoasiaa ja sit ku tuun palstalle nii siitä on täälläkin juteltu. Mulla on kans vähän reilu 20kg ylipainoa ja totta kai se vähän jännittää. Oon yrittänyt lohduttaa mun mieltä ajattelemalla, et jos syö terveellisesti ja liikkuu nii se voisi ehkä vähentää esimerkiksi raskausdiabeeteksen riskiä.

Mun ylipaino johtuu ihan täysin mun kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja raudanpuutteesta ja viimeksi ku sain rautainfuusion kaks vuotta sit paino putosi kuukaudessa 5kg. Elämäntavat ja ruokavalio siis katsottu useampaan otteeseen useamman asiantuntijan kanssa, että ne on kohdillaan. Nyt kaks viikkoa sitten sain uuden rautainfuusion ja odottelen et joko tällä olisi taas myös painoa pudottava vaikutus kroppaan.

Painoa oon siis yrittänyt pudottaa jo vuosia, mut noiden yllämainittujen seikkojen takia se ei oo pudonnut kun vain hetken silloin pari vuotta sitten (kunnes rauta-arvot oli taas tipahtaneet liian alas). Mulla on ollu aika ilkeitä lääkäreitä viimeisen vuoden aikana (muissa asioissa lääkärissä käydessä), jotka on ottanut asiakseen arvostella mun painoa tietämättä kokonaiskuvaa ja pelkään et miten klinikan lääkäri suhtautuu mun painoon ja ymmärtääkö sen et mun painon putoaminen ei oo niin yksinkertaista.
 
Mä luin just naistentautien lääkärin haastattelun, että tallettelut pitää tehdä ennen ovista, et ovat siellä pelipaikoilla odottamassa munasolua. Et jos oviksen jälkeen lähtee matkaan, niin eivät kerkeä.



Veikkaan et kaikilla muilla on ihan sama, kun tänne tulee niin paljon viestejä Lilmi89 :)
Joo näinhän se on :D että ennen ovista, kun siittiöt voi elää jopa 6 päivää, ideaali ilmeisesti n. 3 päivää, mutta myös suositellaan dpo 0 ja dpo 1 talletusta. Itse asiassa 2päivää ennen päivä oviksesta on se varmin aika, koska munasolu elää oviksesta n. 48 tuntia, eli pari päivää.
ite oon raskautunut kierroissa joissa talletukset ovis päivänä, syntyi esikoinen, sit on 3 päivää ennen ovista, meni kesken, 2 päivää ennen ovista mut seki meni kesken.
 
Mä tein kanssa raskaustestin vaikka oli vahva epäilys että negatiivinen se vielä varmasti olisi. Negatiivinenhan se oli, ei edes mitenkää tihrustelemalla tai kääntämällä tai katsomalla eri kulmista saanut pienintäkää haamua jos tiiätte mitä tarkoitan

Ehkä mä nyt odotan sinne asti kun menkkojen pitäisi alkaa suosiolla. Periaatteessa ois voinu jo näkyä testissä mutta yhtä hyvin ei.

Esikoisesta vaan annoin miehelle käteen positiivisen testin. Oli kauhean pettynyt kun ei tehty yhdessä joten nyt korjataan sitten tilanne! Muille meinattiin että sitten loppu kesästä jos niikseen käy ni ostetaan Jätkälle "big bro" paita mitä esim.hm myy ja katsotaan suvun mökillä että koska tajuavat
Tutulta kuulostaa tää tihrustaminen :D kaikki ne kerrat loisteputkien alla ja melkei suurennuslasien kanssa. Välillä pitäny taukoo jos "silmät väsyy" ja hieronu silmiä että varmasti on iskussa tihrustamaan sitä olematonta viivaa xD on kyllä hulvatonta toimintaa :D
 
  • Rakkaus
Reactions: Bebe2021
Oli puhetta siitä miten kertoisi miehelleen olevansa raskaana. Mies itseasiassa kysyi tätä multa yks päivä ja joskus oon miettiny erilaisia tapoja. Mutta sanotaan että sit kun plussa tulee nii mun suurin haave on toteutumassa, joten itken varmaan hysteerisesti vessan lattialla ja mies huomaa siitä (ellei myös koko naapurusto) ennenku ehdin sanoa mitään :D
 
Painonpudotuksesta: miettinyt tätä myös koska ongelmana mulla ilmeisesti ovuloimattomuus, mahdollisesti pco. Nyt kun oon syksystä 2019 alkaen pudotellut painoa noin 8kg ja normaali bmi matkaa on noin 6kg, niin huomasin ainakin että menkat palasivat tässä kierrossa! Aiemmin siis 11/19 menkat jäi pois ja olin useamman kuukauden teroilla, helmikuussa normi kierto josta ei alkaneet menkat ja taas terot käynnisti menkat.. Nyt myös oireet selkeämmät tässä ns luomukierrossa ja oviskivut tuntuivat selkeästi, oon ajatellu että painonpudotus on näihin auttanut. Dpo 9 menossa ja rinnat kipeät olleet monta päivää, välillä hieman tuntuu menkkamaista juilintaa.. Ehkä viikonloppuna testaan jos ei perjantaina menkat ala:unsure::)
 
Mul on vähän ristiriitaisia fiiliksiä mahdollisen raskaus uutisen kertomisesta. Alkuun tehtiin miehen kaa yhessä nyt teen omineen ja kerron jos on kerrottavaa, se ei siis usko haaleisiin viivoihin enään ollenkaan kesken menojen jälkeen. Et varmaan jos tärppäis teen liuskat ite ja läväytän sit digin sen etee mikä kertoo ihan sanoilla raskaana :D
Muille ei kerrota ennen nt ultraa, tää on miehen toive on niin monta pettymystä takana ja ymmärrän tavallaan et ikäväähän se on kertoa ettei taaskaan onnistuttu jos niikseen vielä kävis. Mut toisaalta ilo uutinen niin olis kiva jakaa se läheisten kanssa. Mut ehtiipä sitä sen nt ultrankin jälkeen.
Ite kyllä kerron parhaimmalle ystävälle joka on ollut niin suuri tuki muutenkin tässä vauva projektissa ja jos joku menis pieleen niin ois hyvä et on edes se yksi (miehen) lisäksi kelle purkaa tuntemuksiaan.
 
Ihanaa onnea!!<3 Muistanko oikein edellisistä viesteistäsi, ettei sulla oikein ollut mitään oireita? Itsellä nyt kp29 eikä mitään muita oireita ku rinnat kipeet, mutta niin on yleensäki ennen menkkoja Välillä saattanu olla pikasia vihlasuja tai jomotuksia, yleensä selässä, mutten ota niitä mahdollisen raskauden merkkinä koska en halua pettyä Flon mukaan menkkojen pitäis alkaa perjantaina, mut jos ei oo alkanu niin testaan lauantaina.. Oon vaan ihan satavarma et ne menkat sieltä taas tulee Toki tää sun plussa (jos muistan oikein) ilman oireita herättää toivoo

Joo ei mitään oireita. Tai no vähän ollut vilunväreitä ja väsymystä. Mutta muuten ei mitään
 
Hyvin näkyy @Bebe2021 , toivotaan että vahvistuu! <3

Minulla tullut seurustelun alkamisesta lähtien onnenkiloja, ja sitten raskauskiloja, ja sitten imetyskiloja ja nyt sitä ylimääräistä ainakin se 20kg. Ylipainosta huolimatta oon helposti tullut raskaaksi kahdesti. Nyt haluaisin vähän pudottaa ennen seuraavaa raskautta, jota oon monesti yrittänytkin. Kilot niin tiukassa eivätkä tipu niin kuin silloin joskus nuorempana.

Tikutteluja (niin ovis kuin r-testi) oon miehelle malttamattomana esitellyt heti ekasta viivanpaikasta, en vaan malta olla jakamatta innostusta hänen kanssaan. Nyt oon haaveillu että jos meillä tärppäisi, niin jos malttaiskin eikä hän kyselisi, niin ojentais digin kun sellasen plussan sais :-D :)

Tsemppiä piinailijoille!
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

6.5.2020


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Jusperi, 12/19, 1.lapsi
Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Toiveikas89, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★


Matilda!.......................kp 49/?
Mimmi92..................kp 31/26-30
Eeva650.....................kp 31/28-42
Enerisa3.....................kp 30/28-32
Lilje........................kp 30/37-40
Riama...........................kp 29/27-32
Eliana.........................kp 29/31-38
Mandariinilohko..... kp28/30-38
Mariija_.......................kp 27/32-43
Mysteerio...................kp 27/30
Bebe2021.....................kp 27/32
Haaveilija93....................kp 27/?
Elviira86......................kp 26/25
Rimaleli.......................kp 25/30
Hope91.......................kp25/28-33
Helmiii......................kp 24/29-53
Minouche.......................kp 24/23
Mans115.......................kp 23/27
Toiveikas89....................kp 23/29
Masu90.......................kp 22/27-42
Lilmi89.............................kp 22/30
Töppönen_.........................kp 21/26
Alinna86.........................kp 20/28
Pampula3.......................kp 20/22-26
Kasikuus........................kp 19/27-28
Vindy...................kp 18/29-33
Titi-Love....................kp 17/28-30
Puolu.......................kp 16/30-32
Persikka123.....................kp 16/32-35
Napsunen.....................kp 16/35-45
Wanti......................kp 15/34-48
Tiukuliina89....................kp 15/32
Hipposka......................kp 14/29-32
Minttuni...........................kp 13/26
Päärynä5.......................kp 13/28
Brunet82....................kp 13/26-28
Futurmama.....................kp 13/29-34
Jjenn...............................kp 13/29-33
Ananas90.....................kp 12/25-26
Ilona Eloisa....................kp 10/28
Shibali................................kp 8/24-30
Kirjoh89.....................kp 8/28
Zennuli.....................kp 8/?
Jusperi......................kp8/30-33
Bellaella2205090............kp 7/?
Mirella92....................kp 7/28
Millimetrii...................kp 7/27-29
Piipaa93....................kp 5/26-28
3milia.....................kp 4/26-28
Keisarinna85..............kp 2/24-27
Minouche...................... kp1/23

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Mysteerio................................dpo 15
Mimmi92...................................dpo 13
Rimaleli....................................dpo 12
Eeva650.............................dpo 11
Riama..................................dpo 11
Bebe2021..........................dpo 11
Mans115..............................dpo 10
Eliana...................................dpo 10
Hope91.............................dpo 10
Alinna86.......................dpo 7
Pampula3....................dpo 7
Mandariinilohko.......dpo 7
Kasikuus.........................dpo 5
Lilmi89..............................dpo 4
Töppönen_.............dpo 4
pioni89.........................dpo 3
Helmiii...........................dpo 3
Titi-Love......................dpo 1
Vindy.............................. dpo1
Päärynä5...................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin näkyy @Bebe2021 , toivotaan että vahvistuu! <3

Minulla tullut seurustelun alkamisesta lähtien onnenkiloja, ja sitten raskauskiloja, ja sitten imetyskiloja ja nyt sitä ylimääräistä ainakin se 20kg. Ylipainosta huolimatta oon helposti tullut raskaaksi kahdesti. Nyt haluaisin vähän pudottaa ennen seuraavaa raskautta, jota oon monesti yrittänytkin. Kilot niin tiukassa eivätkä tipu niin kuin silloin joskus nuorempana.

Tikutteluja (niin ovis kuin r-testi) oon miehelle malttamattomana esitellyt heti ekasta viivanpaikasta, en vaan malta olla jakamatta innostusta hänen kanssaan. Nyt oon haaveillu että jos meillä tärppäisi, niin jos malttaiskin eikä hän kyselisi, niin ojentais digin kun sellasen plussan sais :-D

Tsemppiä piinailijoille!

Joo sama täällä. Kaksi raskautta ja yli 10 vuotta takana ukon kanssa. Kiloja on kertynyt matkan varrella:rolleyes:Olen yrittänyt koko ajan tehdä ruokaremonttia ja liikkua minkä ehdin, mutta krooninen väsymys ja ruuhkavuodet niin tuntuu melkeinpä mahdottomalta löytää aikaa ja energiaa moiseen:(

Nyt jos tämä raskaus jatkuu niin tavoitteena on ettei tulisi yhtään raskauskiloa. Eikä tarvii tullakaan. Viime raskaudessa mulla oli radi joten sen puolestakin painonnousua ei saisi juurikaan tulla.
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Muilla piinailijoilla mitään oireita?!?

Täällä dpo4, palelua iltaisin, ilmaa vatsassa, ei oikeastaan muuta... Pmsturvotuskin puuttuu vielä mikä saattaa olla hyvä merkki
Ei oikeestaan muuta kuin vähän normaalia vetisempi vv, mulla yleensä tässä vaiheessa ihan olematon ja tahmea. Mutta ajattelen kaikista ”oireista”, että keskenmenon jälkeinen kierto voi olla erilainen. Lämmöt koholla ja alavatsaa polttelee.
Voisko se beibi antaa mulle äitienpäivänä lahjaksi kiinnittymisen ja hieman kiinnittymisvuotoa?:ROFLMAO:
 
Ja ei tosiaan vielä mitään pms-oireita. Ne alkaa minulla yleensä dpo7 jälkeen. Tosin tuossa plussakierrossa oireet oli hyvin samanlaiset. Yhtenä aamuna vaan margariini maistui leivän päällä ihan kamalan voimakkaalle! Mutta silloinkaan ei vielä näyttänyt plussaa. Nyt kun mietin jälkikäteen, niin siksihän se hormoni nousi niin hitaasti kun oli tuulimuna.
 

Yhteistyössä