Toiveissa vauva 2021

Mä vähän epäilen, et tk-lääkäri ei osaa sanoa juuta eikä jaata ja laittaa vaan lähetteen naistenpolille ja sinne tuskin aikaa hetkeen saa. Siks tuntuu jotenkin niin turhalta mennä sinne. Oletan, että tuo polttelu sinulla johtuu endosta? Ei tässä kyllä mitään lisähaastetta tarviis yritykseen, mut kyl kun täällä lukee noista endokivuista, ni alkaa itellä epäilys hiipii, et voisko se sit olla puhjennut minullekin
Siihen uskoon ollaan jääty, että endosta johtuu nuo mun kivut. Toisaalta esim. suolta ei oo tutkittu koskaan tai tehty mitään muita kun gynen tutkimuksia, mutta siihen oireet passaa. Uskon että pillerit piti kivut poissa pari vuotta ja sen jälkeen niitä on (onneksi tosi vaihtelevasti) ollut. Mutta jos lohduttaa niin mulle gyne sanoi, että tällanen endo mikä mulla on niin suurin osa ei ees tiedä sairastavansa sitä (saa lapset normaaliin tapaan yms), vaan se on usein sattumalöydös, joten toivoa on vaikka diagnoosi tuliskin :)

Endometrioosi on kyllä sellanen kiusa, että siihen pitäisi löytää asiansa osaava lääkäri, joka on perehtynyt asiaan. Osa potilaista saa tosi paljon osakseen vähättelyä ja tuntuu, että osaa ohjataan psykiatrisellekin helpommin... Jos et oo vielä liittynyt, niin kannattaa ehdottomasti liittyä fb:n endometrioosittaret-ryhmään ja lueskella juttuja sieltä :)
 
Oli kyllä sellainen työpäivän lopetus, että sormet ja varpaat pystyssä toivon plussaa tästä kierroksesta ihan vaan siks, että pääsis tuolta hetkeksi pois. Ärgh! Tykkään kyllä oikeesti työstäni ja työpaikalla otetaan myös raskausuutiset hyvin, mut tänää ei ollu mun päivä.

Ja ettei ihan omaa napaa.. Ni ylempänä oli keskustelua painosta, mulla kanssa painoa 15kg liikaa ja väitän, että mulla paino lähti nousuun samalla ku alotin pillerit. Nyt kun ne oon lopettanut, niin turvotus on laskenut! Oon kanssa hölmönä googlannu miten paino vaikuttaa ja ottanu siitä vähän stressiä :( mut josko tää tästä
 
vierailija
Hei

Täällä kans toiveissa vauva. Ensimmäinen raskaus päättyi syksyllä kohdunulkoisen raskauden myötä keskenmenoon. Iso ja kova juttu, suuri suru ja pettymys. Tämä vuosi jatkettu yrittämistä ja toivomista mutta toistaiseksi joka kuukausi jouduttu pettymään. Mielialat vaihtelee välillä paljon. Onnistuneen raskauden toive valtava ja asia pyörii paljon mielessä. Muilla samanlaista tilannetta? Miten olette jaksaneet uskoa tulevaan?
 
  • Surullinen
Reactions: KirJoh89 ja Lilmi89
Oviskivut vaan jatkuu. Tai vihlonnat molemmin puolin. Limailu kyllä vähentyi, ja Kohdunnapukka ei tunnu enää niin avonaiselta, joten ehkä se ovis tapahtuikin kuten piti ja nää on jälkikipuja. Toivottavasti :D ei pakolta päästä enää talletteleen arkena.
 
  • Tykkää
Reactions: Vindy
@Kasikuus Sinäpä sen sanoit. Ihan kun tämä ei olisi henkisesti jo todella raskasta ja lisäksi tulee fyysistä tuskaa, jota ei todellakaan tähän enään kaipaisi. Pystyn kyllä tätä ymmärtämään kanssasi. Kivut alkaa vähän ennen ovulaatiota ja kestää siihen asti kun menkat loppuu. Eli käytännössä menkkojen lopusta siihen ovulaatioon asti on "helppoa ja mukavaa aikaa", jota harmillisesti kestää vaan noin viikon. Hyvin vaihtelevia on tosin kivut ja kaipa niiden kanssa on tietyllä tapaa tottunu jo olemaan. Välillä on sitten sitä luokkaa että pitäis mennä päivystykseen hakee jotain piikkiä, mutta milläs meet ku vessaankaa et pääse nousemaa :D :/
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Hei

Täällä kans toiveissa vauva. Ensimmäinen raskaus päättyi syksyllä kohdunulkoisen raskauden myötä keskenmenoon. Iso ja kova juttu, suuri suru ja pettymys. Tämä vuosi jatkettu yrittämistä ja toivomista mutta toistaiseksi joka kuukausi jouduttu pettymään. Mielialat vaihtelee välillä paljon. Onnistuneen raskauden toive valtava ja asia pyörii paljon mielessä. Muilla samanlaista tilannetta? Miten olette jaksaneet uskoa tulevaan?
Hei ja tervetuloa keskustelemaan :) teehän tunnukset, jos haluat ja tule enemmänkin porukkaan juttelemaan. Täällä palstalla on mukava yhteishenki :) Minulla ei ole yhtään raskautta taustalla, mutta yritys on alkanut 2/19 eli kuukaudesta toiseen jatkuvista pettymyksistä uuden kierron myötä kyllä löytyy kokemusta. Täällä on monenlaisissa eri tilanteissa olevia, myös sellaisia jotka kokeneet menetyksiä. Tsemppiä ja tosiaan tulehan mukaan juttelemaan :)
 
Oviskivut vaan jatkuu. Tai vihlonnat molemmin puolin. Limailu kyllä vähentyi, ja Kohdunnapukka ei tunnu enää niin avonaiselta, joten ehkä se ovis tapahtuikin kuten piti ja nää on jälkikipuja. Toivottavasti ei pakolta päästä enää talletteleen arkena.
Vaikuttaisi kyllä, että ovis on mennyt. Tai ainakin itse ajattelisin noilla tuntemuksilla, toivotaan että ovis oli ja osu tallettelut kohdilleen. Minulla on ollut kiertoja, joissa kivut tai muut tuntemukset ovat jatkuneet koko loppu kierron. Toki olen luullut niiden olevan merkki jostain muusta, kuinkas muutenkaan :D

Ovistikut alkaneet tummentua. Mukavaa jos ovis tulisi parin päivän sisällä. Tallettelut on aloitettu joka toinen/kolmas päivä. Eli kohdilleen pitäisi taas mennä. Fiilis on hyvä. Joka kuukausi on pakko kuitenkin uskoa mahdollisuuksiin, vaikka pienet onkin. Yk 16 (vai 17?) alkaa seuraavaksi ja sitten vois soitella lääkäriin taas. Hoidot voidaan koronatilanteen helpottumisen myötä aloittaa, mutta toisaalta minulla ei ole vaaditulla tasolla kilppatiarvot. Että eipä kuitenkaan heti pääse. Mutta jos soittais ja kyselisi taas asioista.
 
Ihanaa @Bebe2021 !! ❤ Ollaan aamulla siis taas tikut tanassa niin sanotusti :LOL:

Minähän jo äsken uittelin päivän toisen pc:n ja nyt näkyy siinäkin selkeä haamulainen ❤ Täällä suunnittelen miten kertoa miehelle, jos testit on armollisia ja viiva jatkaa vahvistumista. Jos sille näyttäisi sitten digin, kun ei se ainakaan näitä mun haamuviivoja kumminkaan usko :D

Tällä kertaa ei tullut kiinnittymisvuotoa, mutta sitä jomottelua oli sopivasti dpo 7-8. Ja ne oudot seksihalut oli sitten kai myös merkki, että jotain on meneillään :D
 
Ihanaa @Bebe2021 !! ❤ Ollaan aamulla siis taas tikut tanassa niin sanotusti :LOL:

Minähän jo äsken uittelin päivän toisen pc:n ja nyt näkyy siinäkin selkeä haamulainen ❤ Täällä suunnittelen miten kertoa miehelle, jos testit on armollisia ja viiva jatkaa vahvistumista. Jos sille näyttäisi sitten digin, kun ei se ainakaan näitä mun haamuviivoja kumminkaan usko :D

Tällä kertaa ei tullut kiinnittymisvuotoa, mutta sitä jomottelua oli sopivasti dpo 7-8. Ja ne oudot seksihalut oli sitten kai myös merkki, että jotain on meneillään :D
Mä oon miettiny tota samaa, et mitäs sit kun joskus plussaan, et miten kerron miehelle. Varsinkin jos tulee vaan haamuja näkyviin, et pitäiskö sit tehdä digiä vai mitä.. ja toinen, et miten kerrotaan mein äideille kun heistä tulee ekaa kertaa mummoja ja asuvat kumpikin eri kaupungeissa eri puolella Suomea kun me... mut jos tässä nyt oottelis, että saa ees sen plussan
 
Nyt iski oviskivut kunnolla päälle joten
mulla taitaakin ollakin tänää vasta dpo 0. Eli Huomenna dpo 1.

Lisäksi jäätävä turvotus ja alamaha ahdistus, Olishan mun tää pitäny muistaa oviksesta ku melkein joka kuukausi sama :D olib vaan nii varma et se tulee täs kierrossa kp14 tai 15 :D tosin nyt on kp 16,ettei pahasti heitä, ja eiliset talletukset saa riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon miettiny tota samaa, et mitäs sit kun joskus plussaan, et miten kerron miehelle. Varsinkin jos tulee vaan haamuja näkyviin, et pitäiskö sit tehdä digiä vai mitä.. ja toinen, et miten kerrotaan mein äideille kun heistä tulee ekaa kertaa mummoja ja asuvat kumpikin eri kaupungeissa eri puolella Suomea kun me... mut jos tässä nyt oottelis, että saa ees sen plussan

Ihan tätä samaa oon myös miettiny usein :D Eiköhän ne sanat löydy kun sen aika on :D

Hieman omaa napaa: En saanu ovista kiinni tässä kierrossa vaikka tikuttelin. Nyt on jo kiertopv 26, enkä oo hetkeen testaillukaan. Flon mukaan kuukautiset pitäis alkaa ens maanantaina. Nyt on kuitenkin ollu paaljon outoja tuntemuksia viime päivien aikana. Vapun jälkeen tuntu useana päivänä alavatsassa nippailuja ja nyt muutama päivänä alavatsa on ollu kuin ilmapallo. Ajattelin tehdä r-testin, jos kuukautiset tulevat myöhässä.
 
Kävelen myös 8km joka päivä, mutta se ei auta mitään kun kroppa on tottunu jo ja syön herkkuja, pitäis alkaa juoksemaan :cautious: 15kg tuli esikoisesta painoa, kaikki lähti imettämällä, mutta kun imetys loppui niin paino nousi 2kuukaudessa 10kiloa!! Ja tiukasti pysyy, nutiletilla sain 3kg ppis mutta eiköhän tullu takasin heti kun alko tää korona masis herkuttelu.

Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltä kun en osaa aina vastaile muille, luen jonku jutun ja unohdan samantien kuka kirjoitti :cautious::cautious:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt iski oviskivut kunnolla päälle joten
mulla taitaakin ollakin tänää vasta dpo 0. Eli Huomenna dpo 1.

Lisäksi jäätävä turvotus ja alamaha ahdistus, Olishan mun tää pitäny muistaa oviksesta ku melkein joka kuukausi sama :D olib vaan nii varma et se tulee täs kierrossa kp14 tai 15 :D tosin nyt on kp 16,ettei pahasti heitä, ja eiliset talletukset saa riittää.

Mä luin just naistentautien lääkärin haastattelun, että tallettelut pitää tehdä ennen ovista, et ovat siellä pelipaikoilla odottamassa munasolua. Et jos oviksen jälkeen lähtee matkaan, niin eivät kerkeä.



Veikkaan et kaikilla muilla on ihan sama, kun tänne tulee niin paljon viestejä Lilmi89 :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä luin just naistentautien lääkärin haastattelun, että tallettelut pitää tehdä ennen ovista, et ovat siellä pelipaikoilla odottamassa munasolua. Et jos oviksen jälkeen lähtee matkaan, niin eivät kerkeä.
Olisi hyvä olla ajoissa, mutta voivat myös dpo0 hyvin keretä. :) Meillä oli tässä keväällä reissun takia ainoa talletus dpo0 muutama tunti oviskipujen eli ilmeisen munasolun irtoamisen jälkeen, ja tällä hetkellä rv 9+5 sen tuloksena menossa.

Mä täällä taas oon kurkkimassa, miten 2020-ketjusta tutuilla nimillä menee. Voi kun pääsisitte pian odottajien puolelle. ❤
 
Miten iloinen voikaan olla, kun ovistesti on alkanut tummua!
Oon jo niin monet ovistikut uittanut keskenmenon jälkeen ja hädintuskin haamua näkynyt!
Yleensä ovis on kp14-15 ja tänään on kp11, joten ihan aikataulussa ollaan! Huomenna on sitten lähes plussa ja torstaina varmaan tasavahvat.
Jesjesjes! Ollaan viimein taas yrittämässä!
Raskausplussatestistä nyt 12 viikkoa, että jo oli aikakin taas ovulaatiolle :D

 
Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille❤
Mulla tosiaan reilu kuukausi nyt pillereiden lopettamisesta, ei merkkejä menkoista eikä kyllä kovin suurta luottoa olis raskautumiseenkaan, koska imetystä on edelleen aika paljon ja melko tummista ovistesteistä huolimatta en plussaa saanut. Posti tuo toivottavasti huomenna testit, niin testailen sitten kyllä heti:LOL: Toisaalta ei tekis mieli edes testailla, tää on kiva välillä aina edes kuvitella olevansa raskaana. Toki onhan sekin siis mahdollista, mutta en jotenkin jaksais uskoa, että heti olis tärpännyt ja vielä imetyksen aikana. Ja olokin on ihan normaali :D Raportoin kyllä teille sitten, jos posti mun testit tuo, että miltä näyttää(y)
 
Minä oon kans suunnitellut, miten kerron miehelle ja miten kerromme tuleville isovanhemmille. On kyllä vuosien aikana ehtinyt minulla kertomissuunnitelmat muuttua (olen siis monta vuotta jo miettinyt, miten kerron kaikille :D), mutta tosiaan lähtisi nyt ensin vauva alulle ❤

Katson nyt uusinta lapsi tuntemattoman kanssa -jaksoa ja siis tämä tuo niin paljon lohtua minulle. Nytkin monet itkut olen jo itkenyt. Hyvä ohjelma ja niin hyvään saumaan tuli tämä ohjelma, kun päivittäin jollain tasolla käsittelee tätä omaa tilannetta, surua ja toivoa.
 
Minä oon kans suunnitellut, miten kerron miehelle ja miten kerromme tuleville isovanhemmille. On kyllä vuosien aikana ehtinyt minulla kertomissuunnitelmat muuttua (olen siis monta vuotta jo miettinyt, miten kerron kaikille :D), mutta tosiaan lähtisi nyt ensin vauva alulle ❤

Katson nyt uusinta lapsi tuntemattoman kanssa -jaksoa ja siis tämä tuo niin paljon lohtua minulle. Nytkin monet itkut olen jo itkenyt. Hyvä ohjelma ja niin hyvään saumaan tuli tämä ohjelma, kun päivittäin jollain tasolla käsittelee tätä omaa tilannetta, surua ja toivoa.
Mä myös oon tykänny siitä! Luulen etten olis muutama vuosi sitten katsonut, mut just nyt tulee hyvään saumaan. Just katoin tuon uusimman ruutu+ jakson. On ollu helpompi käsitellä omia tunteita, kun jotenkin näkee että muutkin käsittelee samankaltaisia tunteita.
 
@Vindy ihana tuommonen mies, vau!!!! <3 Meillä taas viime kierrossa kun plussasin mies ei meinannu millään uskoa, mutta sitten kun uskoi niin oli niiiin onnellinen, kemiallinen tms oli hänelle kova paikka, kovempi entä minulle :/ Siksi en halua enää haamuja testailla kun en pysty kuitenkaan olla kertomatta Empä kyllä esikoisestakaan testannu koskaan vahvaa plussaa, dpo10 vielä puhdasta negaa näytti
 
Viimeksi muokattu:
Mä tein kanssa raskaustestin vaikka oli vahva epäilys että negatiivinen se vielä varmasti olisi. Negatiivinenhan se oli, ei edes mitenkää tihrustelemalla tai kääntämällä tai katsomalla eri kulmista saanut pienintäkää haamua jos tiiätte mitä tarkoitan :D

Ehkä mä nyt odotan sinne asti kun menkkojen pitäisi alkaa suosiolla. Periaatteessa ois voinu jo näkyä testissä mutta yhtä hyvin ei.

Esikoisesta vaan annoin miehelle käteen positiivisen testin. Oli kauhean pettynyt kun ei tehty yhdessä joten nyt korjataan sitten tilanne! Muille meinattiin että sitten loppu kesästä jos niikseen käy ni ostetaan Jätkälle "big bro" paita mitä esim.hm myy ja katsotaan suvun mökillä että koska tajuavat :D
 

Yhteistyössä