Siihen uskoon ollaan jääty, että endosta johtuu nuo mun kivut. Toisaalta esim. suolta ei oo tutkittu koskaan tai tehty mitään muita kun gynen tutkimuksia, mutta siihen oireet passaa. Uskon että pillerit piti kivut poissa pari vuotta ja sen jälkeen niitä on (onneksi tosi vaihtelevasti) ollut. Mutta jos lohduttaa niin mulle gyne sanoi, että tällanen endo mikä mulla on niin suurin osa ei ees tiedä sairastavansa sitä (saa lapset normaaliin tapaan yms), vaan se on usein sattumalöydös, joten toivoa on vaikka diagnoosi tuliskinMä vähän epäilen, et tk-lääkäri ei osaa sanoa juuta eikä jaata ja laittaa vaan lähetteen naistenpolille ja sinne tuskin aikaa hetkeen saa. Siks tuntuu jotenkin niin turhalta mennä sinne. Oletan, että tuo polttelu sinulla johtuu endosta? Ei tässä kyllä mitään lisähaastetta tarviis yritykseen, mut kyl kun täällä lukee noista endokivuista, ni alkaa itellä epäilys hiipii, et voisko se sit olla puhjennut minullekin
Endometrioosi on kyllä sellanen kiusa, että siihen pitäisi löytää asiansa osaava lääkäri, joka on perehtynyt asiaan. Osa potilaista saa tosi paljon osakseen vähättelyä ja tuntuu, että osaa ohjataan psykiatrisellekin helpommin... Jos et oo vielä liittynyt, niin kannattaa ehdottomasti liittyä fb:n endometrioosittaret-ryhmään ja lueskella juttuja sieltä