Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
r0s
Meidän opistolla kaikki muut lukiolaiset ovat nyt kotona ja opiskelevat etänä, paitti ei kirjoittajat...mietin vaan, että mulle annettiin just suositus etten lähtis pahemmin kotoa minnekään, eddä eddä ja duoda duoda, oisivat samalla siirtäneet loput kirjotukset ens syksylle...
Kirjoituksissa on kuitenkin välimatka muihin kohtuullinen. Oot vain varovainen silloin kun menet sinne.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Meidän opistolla kaikki muut lukiolaiset ovat nyt kotona ja opiskelevat etänä, paitti ei kirjoittajat...mietin vaan, että mulle annettiin just suositus etten lähtis pahemmin kotoa minnekään, eddä eddä ja duoda duoda, oisivat samalla siirtäneet loput kirjotukset ens syksylle...
Onneks sentään suurimman osan ovat passittaneet kotiin... Mun mielestä tämmöisessä tilanteessa olis kyllä pitänyt siirtää tai sitten antaa mahdollisuus kirjoittaa myöhemmin kun epidemia on ohi
 
Olin havaitsevinani samaa päivemmällä:sneaky:
Mä eristäisin edelleen vain vanhukset ja huonokuntoiset yhteiskunnasta. Kaikki muut sais kokoontua asteittain porrastettuna koronabileisiin jossa koronapotilaat räkii ja yskii muiden päälle ja jäädään sen jälkeen karanteeniin-ja kas, se poppoo on tervehtynyt 3 viikon päästä ja valmis työelämään.

Helsingissä vois tehdä alueellisia jakoja: Pohjois-Haaga ja Töölö ottais räät vastaan ensin ja sulkeutuis karanteeniin, sit ööö Etelä-Haaga (onks semmone ku Etelä-Haaga olemas??).

Näin. :) Ei kaikki ois samaan aikaan teholla. Laumasuoja ois kesän alussa.
Sit vapautetaan vanhukset kirmaamaan kesälaitumille.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Mä eristäisin edelleen vain vanhukset ja huonokuntoiset yhteiskunnasta. Kaikki muut sais kokoontua asteittain porrastettuna koronabileisiin jossa koronapotilaat räkii ja yskii muiden päälle ja jäädään sen jälkeen karanteeniin-ja kas, se poppoo on tervehtynyt 3 viikon päästä ja valmis työelämään.

Helsingissä vois tehdä alueellisia jakoja: Pohjois-Haaga ja Töölö ottais räät vastaan ensin ja sulkeutuis karanteeniin, sit ööö Etelä-Haaga (onks semmone ku Etelä-Haaga olemas??).

Näin. Ei kaikki ois samaan aikaan teholla. Laumasuoja ois kesän alussa.
Sit vapautetaan vanhukset kirmaamaan kesälaitumille.
Eikös joku korona muoto tarttunut jo samaan (lapseen?) Kiinassa toisen kerran?
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Mä eristäisin edelleen vain vanhukset ja huonokuntoiset yhteiskunnasta. Kaikki muut sais kokoontua asteittain porrastettuna koronabileisiin jossa koronapotilaat räkii ja yskii muiden päälle ja jäädään sen jälkeen karanteeniin-ja kas, se poppoo on tervehtynyt 3 viikon päästä ja valmis työelämään.

Helsingissä vois tehdä alueellisia jakoja: Pohjois-Haaga ja Töölö ottais räät vastaan ensin ja sulkeutuis karanteeniin, sit ööö Etelä-Haaga (onks semmone ku Etelä-Haaga olemas??).

Näin. Ei kaikki ois samaan aikaan teholla. Laumasuoja ois kesän alussa.
Sit vapautetaan vanhukset kirmaamaan kesälaitumille.
Mä en ainakaan luovuta kolmannesta keuhkokapasiteetistani koronalle vastaanpanematta.
Echon koronabileisiin lähettämää miestään lukuunottamatta taitaisi olla kovin olematon tuo osallistujamäärä. Echon miehen saamat keuhko- ja kivesvauriot toki toisivat erinomaisen tuloksen, Mies ei jaksaisi tehdä mitään hengästyttävää eikä niitä paukkujakaan siihen enää olisi....

Eli kyllä, koronavirus voi vaurioittaa pysyvästi paitsi keuhkoja, myös sydäntä, munuaisia, suolistoa ja kiveksiä.

Echo, nyt kun silmäsi ovat pakon edessä jo hieman raollaan, voisit lakata esittämästä näitä erilaisia flunssavertauksia.
 
Viimeksi muokattu:
Tarttui. Tai en muista varmuudella oliko se joku hivenen muuntautunut.. @m1es varmaan muistaisi/tietäisi?
Tuota uudelleeninfektoitumista on raportoitu, mutta siihen saattavat olla syynä myös testivirheet - joko niin, ettei tauti vielä ollutkaan parantunut, virheellisiä negatiivisia testituloksia on muutenkin tullut. Toinen mahdollisuus on, että jälkimmäinen testi on virheellinen positiivinen - se siis reagoisi koronan jäänteisiin. Ikävin mahdollisuus olisi se, että korona jäisi piileskelemään osalle potilaista pysyvästi, siis HIVin tapaan (HIV on myös eläinperäinen virus).

Tässä pohdittavaa mm. Echolle - SARS-CoV-2 eli covid-19-sairauden aiheuttava koronavirus saattaakin olla "man-made":
 

Yhteistyössä