Saatko sä m1es orgasmin jo floodatessasi näitä?
(Niin, valitettavasti mun ignooraus loppui palstauudistuksessa ja tää ketju näkyy)
Nyt on coronaan kuollut 1000. Sikalenssussa kuoli 16 000 joten 15 000 kuollutta odotellaan vielä. Samaan aikaan kausi-influenssa alkaa niittää satoa, niihin kuolee vuosittain mijoonia.
Kertokaa miksi, oi miksi tää corona olis tavallista kausi-influenssaa vaarallisempi? Samalla tavalla niihin kuolee vanhuksia ja huonokuntoisia.
Ihanaa että porukkaa vähenee! Menis vielä lähi-Itään ja Afrikkaan ja riehuis siellä kunnolla.
Echo, minä yritän pitää sinusta ja muista palstalaisista huolta - vaikka tieto lisääkin tuskaa.
Virallisesti covid-19 on tähän päivään mennessä nitistänyt virallisesti 2626 henkeä (tuo tuhat on jo
todella vanhaa tietoa), joista suurin osa Kiinassa. Todellinen kuolleiden määrä on ilmeisesti aika paljon suurempi (noin 20 000?), koska tilastointi Kiinassa ei toimi kuten meillä. Mutta tuolla tämänhetkiselläkin luvulla 2626 on koronavirus huikeasti flunssaa tappavampi. Kiina on ilmoittanut flunssaan kuolleita 2016 56 kpl ja 2017 vain 41. Covid-19 on siis jo nyt (parissa kuukaudessa) ollut 50 kertaa tappavampi kuin normiflunssa, ja vuotta + epidemiaa on vielä 10 kk jäljellä. Kiinalaisen logiikan mukaan sydäntautipotilas, joka saa flunssan tai koronan, on kuolleessaan sydäntaudin, ei viruksen uhri. Ei kovin montaa suomalaisvanhustakaan tilastoitaisi flunssa tappamaksi, jos se edellyttäisi viruksen perimän varmistamista testillä.
Virus ei ole flunssa ja sen erityisen hankala koska
- kenelläkään ei ole vastustuskykyä
- se tarttuu erittäin herkästi ja jo ennenkuin potilaalla on näkyviä oireita - näennäisesti terve siis tartuttaa
- rokote on ilmeisesti hyvin vaikea kehitettävä eikä sitä ole saatavilla tämän vuoden aikana
- huomattavan suuri osa (noin 15%) sairastuneista saa viruksen aiheuttaman keuhkokuumeen ja tuossa joukossa kuolleisuus on suuri, myös nuoremmilla (25-50 v) potilailla. Nämä potilaat tarvitsevat ylensä tehohoitoa ja koko Suomessa on vain muutama sata paikkaa.
Aika erikoista on kristittynä itseään pitävältä ihmiseltä toivoa ja hehkuttaa muiden kuolemaa. Onko sinua ilahduttanut se, että Koreassa nimenomaan kristityt ovat sairastuneet saatuaan tartunnan kirkossa?
Se, että uskallat kommentoida viestiäni, on positiivista. Minulla ei edelleenkään ole mitään henkilöäsi vastaan.
Niin, olin unohtaa. En saa näistä kirjoituksista orgasmia, mutta onneksi asia on muuten osaavissa
käsissä aukoissa. Viime kerrasta tosin jo yli 12 tuntia, mutta onneksi päivä on vielä nuori....