Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
En usko, että tunnisti. Ainoat, ketkä aina tunnistaa, taitavat olla omat lapsensa jotka toki olivat tuolloin paikalla ja kertoivat että "roosa soittaa".

Ja on joo diagnoosi vuoden takaa.
(n)

Tuo on kurja sairaus ja pahalta tuntuu katsella vierellä kun toinen kuihtuu pois...poikien pappalla on dementia ja viimeks purskahin itkuun kun näin hänet...puhuu tosi hiljaa, ei muista enää mitään ja toistaa samat asiat hetken päästä.
 
vierailija
En usko, että tunnisti. Ainoat, ketkä aina tunnistaa, taitavat olla omat lapsensa jotka toki olivat tuolloin paikalla ja kertoivat että "roosa soittaa".

Ja on joo diagnoosi vuoden takaa.
Ikäväähän tuo on teille omaisille. Mutta niitä yhteisiä aikoja, vanhoja muistoja, kannattaa vaalia ja niistä jopa jutella, jos menneestä hän saa tarttumapintaa. Muutoin se luopumisen kipeys on kyllä satuttavaa. Voimia.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
(n)

Tuo on kurja sairaus ja pahalta tuntuu katsella vierellä kun toinen kuihtuu pois...poikien pappalla on dementia ja viimeks purskahin itkuun kun näin hänet...puhuu tosi hiljaa, ei muista enää mitään ja toistaa samat asiat hetken päästä.
On joo. (n)

Ystäväni mummo soitteli aikoinaan aina heille ja kyseli niiden puhelinnumeroa ja valitteli sitä kun hän ei voi soittaa niille kun hän ei muista puhelinnumeroa:rolleyes:
 
r0s
(n)

Tuo on kurja sairaus ja pahalta tuntuu katsella vierellä kun toinen kuihtuu pois...poikien pappalla on dementia ja viimeks purskahin itkuun kun näin hänet...puhuu tosi hiljaa, ei muista enää mitään ja toistaa samat asiat hetken päästä.
Jep. Mummon yleisin lause on "kukaan ei ole käynyt" tai "kukaan ei ole soittanut", vaikka joka päivä joku sekä käy että joku toinen soittaa.

Mun äiti on mummon luona joka neljännen viikon ja huomaa, miten tilanne kalvaa. Mä osaan ehkä suhtautua paremmin koska en ole milloinkaan asunut mummon kanssa samalla paikkakunnalla ja nähnyt siis muutenkin vain muutaman kerran vuodessa.
 
Jep. Mummon yleisin lause on "kukaan ei ole käynyt" tai "kukaan ei ole soittanut", vaikka joka päivä joku sekä käy että joku toinen soittaa.

Mun äiti on mummon luona joka neljännen viikon ja huomaa, miten tilanne kalvaa. Mä osaan ehkä suhtautua paremmin koska en ole milloinkaan asunut mummon kanssa samalla paikkakunnalla ja nähnyt siis muutenkin vain muutaman kerran vuodessa.
Mun oma mummo sairastui myös dementiaan ennen kuolemaansa ja oli kauhistunut kun velipoika meni kattomaan mummoa hoitokotiin...oli luullut että meidän ukki oli tullut kylään.
 

Yhteistyössä