@Kettupieni, tsemppiä! Itsellänikin on ollut koviakin selkäkipuja, mutta mulla selkeästi ainakin osittain johtuu siitä kun en pääse liikkumaan pahoinvoinnin vuoksi eli olen lähinnä maannut sohvalla ja sängyllä päiväkausia... Voisiko olla siis lihaskipua?
@Jmilla Mulla on ollut erittäin ristiriitaisia tunteita ja meen ihan vuoristorataa joka asian kanssa. Oon saanut hysteriaitkut mm. siitä, että yhtäkkiä olinkin sitä mieltä, että mies tulee jotenkin jättämään ja en pärjää.. Toisena hetkenä oonkin sitten ihan sitä meiltä, että no kaikki menee ihan niin kuin on tarkoitettu ja kyllä mä pärjään yms
.
Millaista liikuntaa ootte ajatelleet harrastaa raskausaikana? Itse en ole mikään liikunnallinen ihminen. Yhtä lajia olen harrastanut, mutta ei sovellu raskaana olevalle niin se jää nyt kokonaan pois. Oon aatellut jos vaikka alkaisi joogaamaan tai jotain? Jos tää raskaus tästä jatkuu niin ei oikeen käy tämmöinen, että olen vaan paikoillani ja en pysy aktiivisena, alaselkäkivun lisäksi menneet nyt hartiatkin ihan jumiin jne.. Jos pitkällä tähtäimellä miettii niin varmaan ois hyvä tehdä jotain lihaskuntoa kunhan nää alun oireet tästä vähän helpottaisi.
Ootteko muut muuten ladannut raskausappia? Itse en vielä oo ja oon miettinyt, kantsiiko sitä ollenkaan ladata. Pääsiskö sitä vaan itse vähemmällä stressillä jos ei ihan koko ajan kyttäisi tarkkoja päiviä ja viikkoja, sikiön kehitysvaiheita jne.. Tässä kun on muutenkin ainakin meikäläisellä hormonit aiheuttaneet "pientä" hysteriaa mm. ruuasta, niin oisko elämä stressittömämpää jos nyt välillä ihan vaan ajattelis muita asioita. Toki kovasti itseä mietityttää omat oireet, että mikä on normaalia ja mikä ei
.