Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mut ens keväänä mä kasvatan pers...iljaa. (y) Persilja on yks parhaista yrteistä ruuassa ku ruuassa. Mut on niin pänniny raahata yksittäistä ja kallistakin persiljaruukkua kaupasta, siinä ruukussa kun on ensin se kirkas suojamuovi, sit se musta muovinen ruukku.

Kutsun sit kaikki palstalaiset kahville mun persiljaplantaasille. Silmänkantamattomiin persiljaa siintää auringonlaskun valossa. Tilliäki muutama rivi. :love:

(Ehkä liioittelen sekä plantaasin että kutsun osalta)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
vierailija
Voih, paranemisia! :unsure: Jos yöyskä jatkuu niin hae Codesania apteekista talven varalle.

(Jokaisella oravalla on talvivarastoissa pullo Codesania (y))
"Kodeiini metaboloituu CYP2D6-maksaentsyymin välityksellä aktiiviseksi metaboliitikseen morfiiniksi. Jos potilaalla on tämän entsyymin vajaus tai häneltä puuttuu tämä entsyymi kokonaan, ei riittävää terapeuttista vaikutusta saavuteta. Arviot viittaavat siihen, että enintään 7 %:lla valkoihoisista voi olla tämä vajaus. Jos potilas on nopea tai ultranopea metaboloija, opioidimyrkytykseen liittyvien haittavaikutusten kehittymisen riski on suurentunut jopa yleisesti käytettävillä annoksilla. Näiden potilaiden elimistö muuntaa kodeiinia morfiiniksi nopeasti, jolloin morfiinin pitoisuus seerumissa on odotettua suurempi. Opioidimyrkytyksen tavallisia oireita ovat mm. sekavuus, uneliaisuus, pinnallinen hengitys, pienet pupillit, pahoinvointi, oksentelu, ummetus ja ruokahaluttomuus. Vakavissa tapauksissa potilaalla voi olla mahdollisesti henkeä uhkaavaan ja erittäin harvoin kuolemaan johtavaan verenkierron tai hengityksen lamaantumiseen liittyviä oireita. Eri populaatiossa arvioidut ultranopeiden metaboloijien osuudet on kuvattu alla:" ja ne lukemat todella poikkeaa paljon toisistaan. Pitipä tuokin vielä nähdä:cool:
 
vierailija
Mut ens keväänä mä kasvatan pers...iljaa. (y) Persilja on yks parhaista yrteistä ruuassa ku ruuassa. Mut on niin pänniny raahata yksittäistä ja kallistakin persiljaruukkua kaupasta, siinä ruukussa kun on ensin se kirkas suojamuovi, sit se musta muovinen ruukku.

Kutsun sit kaikki palstalaiset kahville mun persiljaplantaasille. Silmänkantamattomiin persiljaa. Tilliäki muutama rivi. :love:
laita kasvamaan se kaupan paakku. turhaan sitä rosiin heität.
 

Yhteistyössä