Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Resepti, kiitos! :p
Eka satsiin meni 5 rkl sinappijauhetta,5 rkl sokeria, n 1/2 dl vettä,n 1 tl suolaa ja n 2 rkl etikkaa.
Sekoitin sokerin ja sinappijauheen eka astiassa,kiuhautin veden kattilassa. Lisäsin sokeri-sinappijauheen koko ajan sekoittaen veden joukkoon ja pienellä lämmöllä n 5 min keittelin seosta koko ajan vispilällä
sekoittaen, kattila hellalta ja etikka ja suola sekaan. Kannattaa vähän kerrallaan lisätä etikkaa,ettei maistu liikaa.Valutin pieneen pilttipurkkiin
ja jääkaappiin vuorokaudeksi.

Toiseen satsiin vähensin sokeria eli 3 rkl tuli nyt.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Mahahaava se on, elimistö reagoi siihen nopealla sykkeellä?
"Ongelmana on, että vatsavaivoja aiheuttaville tulehduskipulääkkeille ei varsinkaan itsehoitopuolella ole vaihtoehtoja.

- Tulehduskipulääkkeissä tulehdusta vähentävä mekanismi on sama, joka myös aiheuttaa ärsytystä vatsan limakalvoille. Siksi tuo sivuvaikutus on hankala poistaa, kertoo lääkeyhtiö Orionin lääketieteellinen johtaja Paula Rytilä.

Parasetamoli ei ärsytä vatsaa, mutta voi tehdä hallaa maksalle. Kymmenisen vuotta sitten markkinoille tuli uusi reseptivalmiste, vatsaa vähemmän ärsyttävä koksibi. Sen sivuvaikutuksena ovat sydänongelmat. Seuraavaa läpimurtoa tulehduskipulääkkeiden saralla joudutaan odottamaan.

- Akuutissa kivussa nämä tulehduskipulääkkeet ovat oikein käytettyinä hyviä ja tehokkaita. Pitkäaikaisessa kivussa, jossa kipu välittyy eri tavalla kuin tulehduskivussa, sillä puolella meillä on meneillään alkuvaiheen kehitysprojekteja, Paula Rytilä sanoo."
 
Haluatko taas ensiyönä nukkua huonosti ja pitäää taas huomenna vapaapäivän koulusta. :whistle:o_OSiihen suuntaan tuo rytmisi on menossa. Kohta käyt opinnoissa ehkä paripäivää viikossa. Kannattaa lopettaa nyt suosiolla se koulu tai sitten olla nukkumatta päivisin. :mad:
Jäkäti käkäti...mun on välillä muutenkin etäpäiviä, ihan siitä syystä ettei opettajia ole paikalla (ovat koulutuksessa) tai sitten vaan syystä ettei mulla ole enää mitä opiskella, koska opiskelin jo pääosin kaiken..tänä vuonna on kolme jaksoa ja niidne aikana enää vaan muutama syventävä kurssi.:cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja KalaMies
Jäkäti käkäti...mun on välillä muutenkin etäpäiviä, ihan siitä syystä ettei opettajia ole paikalla (ovat koulutuksessa) tai sitten vaan syystä ettei mulla ole enää mitä opiskella, koska opiskelin jo pääosin kaiken..tänä vuonna on kolme jaksoa ja niidne aikana enää vaan muutama syventävä kurssi.:cautious:
Niin...miten tämä liittyy unirytmis pilaamiseen? :whistle:
On mullakin vapaapäiviä. Saanko syödä sillon pullavadin?:p
 
Mene sitte. :notworthy:

*heittää @Elena777 kipolla päähän* :sneaky:
:confused:*pyörtyy tietsikan ääreen*
Mutta vastahan mä tänne tulin:cry::cry:
*heittää Ellua potalla ja vanhainkodin vessatuolilla päähän*
Herttinen sentään, millanenhan sä oikeesti oot sitten vanhainkodissa joskus?:eek:
''No niin ja sitten mitataan Echon verenpaineet''
''Ette varrrrrmana koske minnuun sennii verenimijät taikka heitän teetä paskavaepalla ja narskaatan tekareella persiistä:devil:!!''
 

Yhteistyössä