vierailija
Ei tarvitse kun on vielä omat hampaatVoi jestas, kahvi mustana kiitos. Ette kai dumppaa pullaa tai keksiä kahvin joukkoon kuten mummi?
Ei tarvitse kun on vielä omat hampaatVoi jestas, kahvi mustana kiitos. Ette kai dumppaa pullaa tai keksiä kahvin joukkoon kuten mummi?
Avokado on tosiaan viimeistään parin vuoden päästä liian iso sisätiloihin, paitsi jos sattuu asumaan suuressa kasvihuoneessa. Mutta muutaman vuoden ajan eksoottinen viherkasvi, hedelmiä on turha odotella.
Vielälö sun nollakola vaikuttaa?
Mulla onkin lähes luotto siihen että tuo kuolee talven aikana. Ja kun tuo latvominen sen kasvua niin hidasti niin pyrin pitään kasvun kurissa, sit kun se on niin iso mötikkä että joutuu neuvotteleen kumpi lähtee, ukko vai kasvi niin sit saa rehu lähteeAvokado on tosiaan viimeistään parin vuoden päästä liian iso sisätiloihin, paitsi jos sattuu asumaan suuressa kasvihuoneessa. Mutta muutaman vuoden ajan eksoottinen viherkasvi, hedelmiä on turha odotella.
Mä lueskelin että lajikkeesta riippuen menis 3-11 vuotta siihen että kukkii. Toivottavasti saat sen kukkimaan, voisit sit laittaa kuvan, ois ihana nähdä millasia kukkia tuleeMulla on nelivuotias avokado-kolmikko sisällä koska mulla on myös oksasakset.
Ja ehkä ensi keväänä istutan sen suurempaan, lannoitan vähemmällä typellä ja raahaan koko pöntön pihaan toivoen satoa. Tai edes kukannuppua.
En oo lukenu ketjua tarpeeksi huolella, mut miks ukon ylipäätään pitäis lähteä avokadon sijasta? Eikö ukkosi latvo?Mulla onkin lähes luotto siihen että tuo kuolee talven aikana. Ja kun tuo latvominen sen kasvua niin hidasti niin pyrin pitään kasvun kurissa, sit kun se on niin iso mötikkä että joutuu neuvotteleen kumpi lähtee, ukko vai kasvi niin sit saa rehu lähtee
Ai juu, nyt luin että se kasvi kasvaa liian isoksi.En oo lukenu ketjua tarpeeksi huolella, mut miks ukon ylipäätään pitäis lähteä avokadon sijasta? Eikö ukkosi latvo?
tjaah, meille muille ei toivotella huomeniaHuomenta Echo ja huomenta Ellimaar!
Tänään on sienestyspäivä. Sienestyspäääivä!
tjaah, meille muille ei toivotella huomenia
hyvää huomenta muille paitsi ruusalle
olimpas mutta kun ei ollu mitään sanottavaa niin pidin turvan kiinniNo et sä ollut tuolloin täällä!
Huomenta, Krut!
Onkos joku nyt vähän mörökölli?olimpas mutta kun ei ollu mitään sanottavaa niin pidin turvan kiinni
ja kelloki on yli yheksän niin päivää
ainahan mä olen mutta en ihan vähääkäänOnkos joku nyt vähän mörökölli?
Kun olis joku tuttu joka sienestäis niin vois lähteä mukaan, itse en viitti kun a)kukaan ei uskaltais mun noukkimia sieniä syödä ja b)en tiedä yhtään paikkaa ja hakuammuntana oudoissa metsissä meno ei ole mun kohdalla kovin hyvä ideaHuomenta Echo ja huomenta Ellimaar!
Tänään on sienestyspäivä. Sienestyspäääivä!
ei kyllä millään viitsis lähteä summan mutikassa ettimään sieniä tai marjojaKun olis joku tuttu joka sienestäis niin vois lähteä mukaan, itse en viitti kun a)kukaan ei uskaltais mun noukkimia sieniä syödä ja b)en tiedä yhtään paikkaa ja hakuammuntana oudoissa metsissä meno ei ole mun kohdalla kovin hyvä idea
Samoin marjoja tykkäisin poimia mutta kun ei oo tiedossa mitään hyvää metsää niin palaamme edellisen kohdan vaihtoehtoon b.
Täällä lähimetsät on niin pieniä ja koirien kusemia/paskomia sekä liikennesaasteiden peitossa ettei ne houkuta
Yhen hyvän paikan tiedän mutta niin tietää kaikki muutkin joten se on aina tyhjennetty kun sinne menee
Mä marjastin ja sienestin äitini kanssa lapsena ja nuorena paljon, ja sieltä tietäisin montakin paikkaa, kerran itseasiassa itse "vahingossa" löysin sellaisen paikan mikä oli aivan valkeanaan lampaankääpää, sitä sai monta ämpäriä pieneltä alueelta. Mutta ihan niin kovat marjastus/sienestyshimot mulla ei ole että 100km päähän lähtisin niitä noukkimaanei kyllä millään viitsis lähteä summan mutikassa ettimään sieniä tai marjoja
mullaki marjastavat sukulaiset on niin pirun tarkkoja marjapaikoistaan että eivät vahingossakaan vinkkaa että minne päin kannattais lähteä
mulla on yli 200km matkaa niille mestoille missä nuorena tuli kulettuaMä marjastin ja sienestin äitini kanssa lapsena ja nuorena paljon, ja sieltä tietäisin montakin paikkaa, kerran itseasiassa itse "vahingossa" löysin sellaisen paikan mikä oli aivan valkeanaan lampaankääpää, sitä sai monta ämpäriä pieneltä alueelta. Mutta ihan niin kovat marjastus/sienestyshimot mulla ei ole että 100km päähän lähtisin niitä noukkimaan
Näin varmaan omillakin kotikonnuilla, mut toisaalta siellä oli niin valtavan paljon metsiä jokapuolella et varmasti helpompi vaikka edes hakuammuntana yrittää etsiä kuin täällä. Täällä pinkasee summassa metsään niin löytää itsensä jonkun takapihalta Nimim. Kerran yrittänytmulla on yli 200km matkaa niille mestoille missä nuorena tuli kulettua
metsällä käyn siellä vieläkin mutta marjassa ei tule käytyä, toisaalta marjatkaan ei ole enää samoilla paikoilla kun metsiä on hakattu jne
Mä olinNo et sä ollut tuolloin täällä!
Huomenta, Krut!
Mä osaan poimia myrkkysieniä, mutta sä et tuskin sitä ihan hakenut sillä pyynnölläKun olis joku tuttu joka sienestäis niin vois lähteä mukaan, itse en viitti
voitas lähtee yhessä sieneen, sinä menisit edellä ja keräisit kaikki myrkkysienetMä osaan poimia myrkkysieniä, mutta sä et tuskin sitä ihan hakenut sillä pyynnöllä
Noinkohan edes olit, tai koskaan ollutkaan?Mä olin
Tai siis olin opistolla, mutta pikkasen aiemmin olin