@tikkunekku90 hyvät kuulumiset siellä
On se kun nää alkaa olla jo lähemmäs parikiloisia
Ja ehtiihän sitä tavaraa hankkia, vaatteet, vaipat, nukkumapaikka, kaukalo, vaunut ja amme, mitähän sitä muuta, hmm, vanupuikkoja ja -lappuja pesuja varten. Ja jonkinlainen suunnitelma on hyvä olla vauvan ruokailua varten, imettäjille nännivoidetta ja mukavaksi järjestyvä imetyspaikka, imetystyyny kenties. Korvikkeita sit valmiiksi jos ei imetä. Leluja ym. ehtii kyllä sit hankkia myöhemminkin.
Meiltäkin puuttuu vielä vaikka mitä, vaatteet, vaunut ja kaukalo on mut ei paljoa muuta. Just kaikkea hoitotarviketta tarvis ostaa.
Nyt on sitten rautaa tankattu 1000 mg. Toivottavasti alkaa pian auttaa, viikossa pitäis vähän ainakin alkaa helpottaa, kuukauden jälkeen näkee sit kunnolla. Mitään oireita en onneks saanut rautatiputuksesta.
Ennen tiputusta tsekattiin vauvaa. Tyyppi hengas siellä poikittain
Huoh, pitäis olla jo pää alaspäin... Mut ehtii kuulemma vielä kääntyä. Toivottavasti kääntyy pää alaspäin. Siihen suuntaan vauva enempi oli kallellaan mut saa nyt sitten nähdä miten hän asettuu. Poikittain olevat menee suoraan sektioksi, perätilavauva katotaan tilanteen mukaan. Tällä on kuulemma himpun keskimääräistä isompi pää, mikä ei kannusta kyllä tippaakaan perätilasynnytykseen. Muutenkin vauva oli hieman keskimääräistä isompi, painoarvio nyt 31+0 oli reilut 1,8 kg. Oon lueskellut spinning babies -sivustoa, siellä on vinkkejä miten saada vauva asettumaan optimaaliseen asentoon. Todella toivon et auttais. Ilmeisesti kireät lihakset ja kiinnityssäikeet voi tehä sen että kohdun alaosa on ahtaalla ja vauva ei asetu oikeaan asentoon. Tuolla sivustolla on venyttely- ja asentovinkkejä äidille ja lisäks suositeltu myös asiantuntevaa kiropraktikkoa, jäsenkorjaajaa, osteopaattia tms. Varasin sitten sellaisellekin ajan, mulla kun todellakin on alaselkä ja jalat ihan jumissa
Epäedullisen asennon lisäks muuten siis kaikki ok vauvalla, hyvä että on hyvin kasvanut vaikka ite oon ollu heikossa hapessa. Ja istukka on suoraan eessä, ylös asti, en käsitä miten liikkeet silti tuntuu todella hyvin, miltä tuntuis jos ois istukka takana
Mikähän Justiina meille oikein on tulossa