Eiköhän ne siellä tosiaan katso tuon samalla, huippua että pääset sinne tsekattavaksi! Ymmärrän todellakin ton huolen, kyllä sitä iteki miettii et entä jos tulee aiempia isompi vauva, jolla on vielä isompi pää ku edellisillä mut näillä tiedoilla mitä oon saanu, mitään sellaista ei kyllä oo ootettavissa. Viime ultrassa rv 32 sanottiin että hieman on keskimääräistä isompi pää (samoin oli mun pojalla) ja muutenkin on hieman keskimääräistä isompi mut ei siis kuin hieman. Enköhän mä sen kans pärjää. Edelliset on syntyneet alakautta imukupin avulla avotarjonnassa joka on siis virheellinen tarjonta ja vie selvästi enemmän tilaa syntyä noin niin jos tää vauva vaikka tulis ihan oikeassa tarjonnassa ei välttämättä olis yhtään niin työläs synnytys.
En sinuna ois huolissani noilla lähtötiedoilla, kuulostaa siltä että sun keho kasvattaa siellä just sulle sopivan kokoista vauvaa. Eihän sitä koskaan tiedä etukäteen, ultrassakin voivat arvioida väärin, mut hyvältä kuulostaa ainakin tähän asti. Kysyhän ihmeessä sitten siellä seuraavassa ultrassa tarkemmin. Meille sanottiin neuvolassa et ois tärkeää et äiti saa mennä luottavaisin mielin synnyttämään ja siks mielellään laittavat lähetettä sinne jos ahdistaa tuleva synnytys.
Mulla huiteli sf-mitta yläkäyrillä viime raskaudessa ja pelkäsin isoa vauvaa mut huojensi tosi paljon kun siellä ultrassa rv 38 katsottiin että sellainen vain hieman keskimääräistä isompi ja isopäisempi, arviolta 3,6-3,9 kg ois tulossa, lopulta oli 3,65 kg ja päänympärys 36 cm. Esikoistyttöni oli 3,45 kg ja py 35 cm mut sepä syntyi niin paljon pahemmin avotarjonnassa ku veljensä et synnytys oli paljon vaikeampi meille molemmille.
Kannattaa muuten yrittää pysyä synnytyksen avautumisvaiheessa liikkeellä tai ees pystyasennossa tai kontallaan, makuulla ollessa synnytyskanava laajenee vähiten. Ekassa synnytyksessä jouduin olemaan epiduraalin takia paikoillaan, ois kai sitä saanu ees kyljelleen mennä mut en tajunnu vaatia. Kakkosen synnytyksessä liikkeellä olo paransi vauvan tarjontaa, lääkäri ite totes näin ku kävi seurailemassa.