vierailija
No siinä on neljä esimerkkiä viestissä #122, että miten raiskaus voi tapahtua, mutta siitä sluipitaan irti. Googlettamalla löytyy toki äkkiä lisää. Laita "hylkäsi raiskaussyytteen". Ja löytyy ihan aikuistenkin juttuja, ei tarvi takertua alaikäisiin.Ehkä mun on sitten vain vaikea tajuta mitä se sellainen pakottaminen on, mihin ei liity väkivaltaa tai sen uhkaa. Henkilö on tuolloin täydellisen kykenevä lähtemään vaikka kotiinsa. Jos olet baari-illan jatkoilla ja ilman mitään väkivallan tai edes sen uhkaa voisit lähteä kotiisi, alkaen itse suorittamaan suihinottoa, niin miten se voi olla raiskaus? Toki nämä on raja-kysymykset on inhottavia, missä tytär on ollut vasta 15v alkaessaan seksiin tai jotain muuta sellaista. Mutta seksi alle 16v pitäisikin olla aina laitonta, ilman että se liittyy edes raiskaamiseen.
Mutta siis vielä tiivistettynä: jos seksuaaliseen tekoon itse alkaa, ilman mitään väkivallan tai edes sen uhkaa ja tietoisena, ei tiedottomassa tilassa, niin aika vaikea se on raiskauksena tuomita. Tyhmä teko se voi olla ja kaduttaa aivan törkeästi seuraavana päivänä, mutta eihän se silti raiskaus ole ollut kun itse on siihen vapaaehtoisesti ryhtynyt.
Muuta nyt mä alan tippumaan kärryiltä. Haluatko nyt sanoa, joku sanoo, että seksi pitäisi julistaa raiskaukseksi?
Todistustaakka pätee edelleen, jos on 50-50 tilanne, niin se on asianomistajan eduksi. Ketään ei tuomita, jos on mahdollisuus syyttömyyteen.