No mulla on tampereen ovumiasta ihan hyvä fiilis, mut helsingistä ei niinkää. Lääkäri kuittaili mun iästä kun käytiin ultrassa, ja se lahjasoluneuvoja siellä oli ihan kamala. Mulla oli pahempi ja epävarmempi olo kun lähdettiin sieltä pois kun mitä oli sinne tullessa. Taisi tännekin kirjoitella silloin
neuvoja mm. korosti, ettei lapsi sit peri multa yhtään _mitään_, ja että todennäköisyys jäädä kaksin on niin suuri et ei kannata tuudittautua siihen et tälläkään onnistuis. Ja kuinka lahjasolulapsien identiteetti on rikkinäinen kunnes tapaa luovuttajansa. Vähän omituista kaiken kaikkiaan. Ja sit kun aloin siellä käynnillä jo itkemään, kuittas hän vaan sen asian sillä et omasoluhoidot ei oo selkeesti vielä käsitelty loppuun asti jos tolleen vaan alkaa itkettämään.
Ja sit joka kerta on ollu jotain pientä ku on käyty. Ajanvaraus haastavaa ja sitten maksun kanssa tullu semmonen fiilis että ollaan ihan hemmetin hankalia kun halutaan maksaa kortilla paikanpäällä.
Onhan ne lääkärit ollut ystävällisiä ja hommat hoidettu niinkuin pitääkin, mut jos vertaan tampereeseen tai dextraan niin on meininki sensitiivisempää ja itellä ei oo semmosta oloa et ois riesa.
Ja tosta psykologikäynnistä! Dextraan kelpaa ainakin se Ovumiassa käyty keskustelu. Psykologin täytyy olla lahjoihin erikoistunut mut mukten ei oo mitään väliä.