Minä "uskon" ilmastonmuutokseen. Miksi en uskoisi sellaiseen mistä on valtava määrä tieteellistä näyttöä? Jotenkin ihmeellistä, että olemme valmiita uskomaan gravitaatiolakiin ja muihin fysiikan ja kemian lakeihin, mutta tämä lähes yhtä aukottomasti todistettu asia halutaan kieltää. Kaipa se on vain kyse siitä, että joillekkin asia on liian arka paikka.
Omalla duunipaikalla on todella paljon insinöörejä. Eli fiksuja ja loogisesti ajattelevia ihmisiä. Silti osa näistäkin, ainakin puolittain, kieltää ilmastonmuutoksen (Pääosin ovat kyllä yli 50v). Hassua sinällään, että samat ihmiset jotka saarnaavat siitä, että jotkut juo hopeavettä kun yksi hörhö sitä suosittelee vaikka kaikki tieteelliset julkaisut ovat asiaa vastaan, ajattelevat tässä asiassa ihan samalla tavalla.
Aina tulee olemaan sellainen pieni osa ihmisiä, jotka ajattelevat kaikesta toisin kuin "suuri yleisö". Kaikki on salaliittoa ja huijausta jne... Mutta yleensä ei tässä porukassa paljoa ole kovinkaan koulutettuja ihmisiä.
Taitaa olla niin, että jotkut tahot eivät halua siksikään uskoa ilmastonmuutokseen, että siitä saarnaa eniten vihervasemmisto. Minä olen itse Kokoomuksen kannattaja, mutta tässä asiassa olen sitä mieltä, että oma puolueeni ei ole ollut tarpeeksi kova. Viime vaaleissakin ajoimme kaksilla rattailla, kosiskellen PK-seudun ulkopuolisen Suomen autoihmisiä.
Vihervasemmiston synti on se, että saarnaavat ja syyllistävät. Lisäksi heidän ydinvoiman vastustus on aikanaan ollut ilmastonmuutosta edistävää. Tosin on vihreitä, jotka ovat tuota kantaa muuttaneet.