Uskotko ilmastonmuutokseen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ilmasto on muuttunut aina, jo kauan ennen kuin ihmistä oli edes olemassa. Ihmisen teot ovat kuin kärpäsenpaska valtameressä, eikä ihminen voi vaikuttaa ilmastoon suuntaan eikä toiseen. Onhan se toki kiva kuvitella ihmislajin olevan niin kaikkivoipa, että se voisi vaikuttaa jotenkin kokonaisen planeetan ilmastoon, mutta kun ei niin ei. Pitäähän tämä kansat rauhallisena ja yhteistyöhaluisena, kun saavat yhdessä vouhottaa olematonta yhteistä vihollista vastaan, joka kuitenkaan ei vaikuta päivittäiseen elämään mitenkään. Koska ilmasto tulee aina muuttumaan, olisi oleellista kehittää välineitä ja edellytyksiä elämälle myös sitten kun ilmasto on muuttunut, eikä turhaan kuvitella, että jos nyt teemme sitä tai tätä, voisimme jotenkin lopettaa maapallon luontaisen ilmastonmuutosvaihtelun.
Kyse ei ole luonnollisesta ilmastonvaihtelusta. Tuo on vain propakandaretoriikkaa, jolla oikeutetaan paskan työntäminen luontoon.

Tämä on nyt vähän sama kuin yksittäisen ihmisen elinkaari. Sillä on tietty sykli. Mutta erilaisilla haitallisilla aineilla ihminen voi lyhentää sitä elämäänsä, tai vaihtoehtoisesti tietyillä valinnoilla parantaa ja pidentää elämäänsä. Yhtäalailla maapallon tilaan voidaan vaikuttaa.
Tuollainen avuttomaksi heittäytyminen on tyhmintä mitä ihminen voi tehdä.
 
vierailija
Minä "uskon" ilmastonmuutokseen. Miksi en uskoisi sellaiseen mistä on valtava määrä tieteellistä näyttöä? Jotenkin ihmeellistä, että olemme valmiita uskomaan gravitaatiolakiin ja muihin fysiikan ja kemian lakeihin, mutta tämä lähes yhtä aukottomasti todistettu asia halutaan kieltää. Kaipa se on vain kyse siitä, että joillekkin asia on liian arka paikka.

Omalla duunipaikalla on todella paljon insinöörejä. Eli fiksuja ja loogisesti ajattelevia ihmisiä. Silti osa näistäkin, ainakin puolittain, kieltää ilmastonmuutoksen (Pääosin ovat kyllä yli 50v). Hassua sinällään, että samat ihmiset jotka saarnaavat siitä, että jotkut juo hopeavettä kun yksi hörhö sitä suosittelee vaikka kaikki tieteelliset julkaisut ovat asiaa vastaan, ajattelevat tässä asiassa ihan samalla tavalla.

Aina tulee olemaan sellainen pieni osa ihmisiä, jotka ajattelevat kaikesta toisin kuin "suuri yleisö". Kaikki on salaliittoa ja huijausta jne... Mutta yleensä ei tässä porukassa paljoa ole kovinkaan koulutettuja ihmisiä.

Taitaa olla niin, että jotkut tahot eivät halua siksikään uskoa ilmastonmuutokseen, että siitä saarnaa eniten vihervasemmisto. Minä olen itse Kokoomuksen kannattaja, mutta tässä asiassa olen sitä mieltä, että oma puolueeni ei ole ollut tarpeeksi kova. Viime vaaleissakin ajoimme kaksilla rattailla, kosiskellen PK-seudun ulkopuolisen Suomen autoihmisiä.

Vihervasemmiston synti on se, että saarnaavat ja syyllistävät. Lisäksi heidän ydinvoiman vastustus on aikanaan ollut ilmastonmuutosta edistävää. Tosin on vihreitä, jotka ovat tuota kantaa muuttaneet.
 
vierailija
Tietysti ilmasto on alkanut muuttua tietyillä paikkakunnilla sen jälkeen kun Japanissa oli se valtava maanjäristys ja maapallon kallistuskulma muuttui. Se nyt vaan on tullut jäädäkseen ja vemputamme menemään omalla radallamme niin, että talvella yöpakkaset ovat kovempia ja kesällä helteet kuumempia. Muuta vaihtoehtoa ei tässä asennossa ole olemassa eikä sitä insinööritkään voi muuttaa - oli uskonlahko (=puolue) mikä hyvänsä..
 
vierailija
EN tietenkään usko. Enhän mä nyt oo mikään punavihree mädättäjä ja laumasielu. Salaliittoa kaikki, niinkuin aika moni muukin juttu. Yritetään kusettaa meitä, mutta eipä onnistu. Tätä samaa paskaa on ollut aina eri paketissa. 80-luvulla itkettiin otsonikadosta, no eipä mitään tapahtunut mutta varmaan moni yritys sai myytyä omia tuotteittaan. Sitten oli kasvihuoneilmiö. No eipä siitä sitten enää 90-luvulla hiiskuttukaan. Sitten tuli semmoinen idea, että pakolaiset tekee Suomesta hienomman paikan. Justjoo, totuus nähty.

Samanmoisia esimerkkejä on maailma täynnä. Mä en valtaapitävien hössötyksiin usko vaan ajattelin heti toisin. Oon siis toisinjattelija. Ja muahan jo vainotaan kun verot nousee että voidaan pakoloisia hyysätä. Ja kaikesta saa maksaa lisää haittaveroa sun muuta... Mutta ei haittaa PERSE KESTÄÄ!
 
vierailija
Kyse ei ole luonnollisesta ilmastonvaihtelusta. Tuo on vain propakandaretoriikkaa, jolla oikeutetaan paskan työntäminen luontoon.
Ei ole todistettu että se ei olisi luonnollista. Näin ollen rationaalinen ihminen ajattelee, ettei viime aikoina havaittu ilmaston lämpeneminen poikkea kaikista muista kerroista kun ilmasto on lämmennyt. IPCC:n mukaan vuoden 1950 jälkeen tapahtunut lämpeneminen on suurimmaksi osaksi ihmisen toiminnasta johtuvaa, mutta se arvio perustuu ilmastomalleihin, joita ei ole voitu todentaa. Päinvastoin arviot hiilidioksidin säteilypakotevaikutuksesta tarkentuvat jatkuvasti alaspäin uusien tutkimusten mukana.
 
vierailija
Kyllä mä uskon. Mä uskon siihen ihan siksi, että melkein kaikki arvostetut tiedemiehet (ja naiset) sanovat sen olevan totta. Mä en voi ymmärtää, että miksi tavallinen kansa mieluummin luottaa johonkin random-vastarannakiiskeihin kuin 95 prossaan tiedemiehistä. Ne on älykkäämpiä kuin 99 prossaa meistä. Suurin osa ei myöskään ole ahneita paskoja vaan ajattelee maapallon etua. Miksi just se porukka valehtelisi... Ei se oo mitään "omilla aivoilla ajattelua" että tyrmää tiedemaailman näkemykset ja valitsee sitten päinvastoin.
 
vierailija
Kyllä mä uskon. Mä uskon siihen ihan siksi, että melkein kaikki arvostetut tiedemiehet (ja naiset) sanovat sen olevan totta. Mä en voi ymmärtää, että miksi tavallinen kansa mieluummin luottaa johonkin random-vastarannakiiskeihin kuin 95 prossaan tiedemiehistä. Ne on älykkäämpiä kuin 99 prossaa meistä. Suurin osa ei myöskään ole ahneita paskoja vaan ajattelee maapallon etua. Miksi just se porukka valehtelisi... Ei se oo mitään "omilla aivoilla ajattelua" että tyrmää tiedemaailman näkemykset ja valitsee sitten päinvastoin.
Ei ole mitään 95 prosenttia. Mistä moisen keksit?
 
vierailija
Tieteelliset todisteet ovat kaikkea muuta kuin kiistattomat. Tai jos tarkkoja ollaan, niin tieteellisiä todisteita ei ole. Kaikki perustuu tietokonemalleihin. Varsinainen data ei toistaiseksi tue mallien antamia tuloksia. Esimerkiksi lämpenemisen pysähtyminen jne.

Itse uskon siihen, että ilmasto muuttuu. On muuttunut aina ja tulee aina muuttumaan. Ihmisen vaikutus asiaan on varsin vaatimaton joskaan ei olematon. Ennustetulla lämpenemisellä ei ole mitään vaikutusta elämään maapallolla. Nykyään tammet pysyvät juuri ja juuri hengissä Etelä-Suomessa, mutta parin sadan vuoden päästä niitä voi ehkä kasvattaa jopa Kuopiossa. Mitä sitten?
 
vierailija
Ilmasto on muuttunut aina, jo kauan ennen kuin ihmistä oli edes olemassa. Ihmisen teot ovat kuin kärpäsenpaska valtameressä, eikä ihminen voi vaikuttaa ilmastoon suuntaan eikä toiseen. Onhan se toki kiva kuvitella ihmislajin olevan niin kaikkivoipa, että se voisi vaikuttaa jotenkin kokonaisen planeetan ilmastoon, mutta kun ei niin ei. Pitäähän tämä kansat rauhallisena ja yhteistyöhaluisena, kun saavat yhdessä vouhottaa olematonta yhteistä vihollista vastaan, joka kuitenkaan ei vaikuta päivittäiseen elämään mitenkään. Koska ilmasto tulee aina muuttumaan, olisi oleellista kehittää välineitä ja edellytyksiä elämälle myös sitten kun ilmasto on muuttunut, eikä turhaan kuvitella, että jos nyt teemme sitä tai tätä, voisimme jotenkin lopettaa maapallon luontaisen ilmastonmuutosvaihtelun.
Tammi kasvaa hyvin Sodankylässäkin
 
vierailija
Ilmasto on muuttunut aina, jo kauan ennen kuin ihmistä oli edes olemassa. Ihmisen teot ovat kuin kärpäsenpaska valtameressä, eikä ihminen voi vaikuttaa ilmastoon suuntaan eikä toiseen. Onhan se toki kiva kuvitella ihmislajin olevan niin kaikkivoipa, että se voisi vaikuttaa jotenkin kokonaisen planeetan ilmastoon, mutta kun ei niin ei. Pitäähän tämä kansat rauhallisena ja yhteistyöhaluisena, kun saavat yhdessä vouhottaa olematonta yhteistä vihollista vastaan, joka kuitenkaan ei vaikuta päivittäiseen elämään mitenkään. Koska ilmasto tulee aina muuttumaan, olisi oleellista kehittää välineitä ja edellytyksiä elämälle myös sitten kun ilmasto on muuttunut, eikä turhaan kuvitella, että jos nyt teemme sitä tai tätä, voisimme jotenkin lopettaa maapallon luontaisen ilmastonmuutosvaihtelun.
avaruusturismi - sekin on olemassa ja hörsii ilmaa joka kerta kun käy retkellä. Kukaan ei kiellä niitä.
 

Yhteistyössä