@lillium voi huoh, nyt on kyllä osunut ehkä vähän ammattitaidoton tyyppi sulle neuvolassa, ai että tollaset on turhauttavia
Itse olen suunnilleen samaa ikää ja mulla nuo riskiluvut oli ihan erit eikä mun käsittääkseni siihen edes laskettu ikää mitenkään mukaan. Ainakaan kätilö ei siitä puhunut mitään vaikka muuten selosti kaiken tosi tarkkaan. Joka tapauksessa en usko minäkään että ikä selittäisi tuota, muutenhan esimerkiksi kaikilla nelikymppisillä paukkuis varmaan riskirajat. Mä yrittäisin ottaa yhteyttä sinne missä ultra tehtiin ja kysyä just tota NIPT-verikoetta. Ja miksei yksityiselläkin sais tota. Saat ainaki mielenrauhan. En tiiä lohduttaako mut mun käsittääkseni riskiluvut alkaa olla 1:25 silloin kun on oikeasti Downin syndroomaa. Aika kauashan tuo sun jää. Toisaalta itellä oli 1:92000 ja kaukana se on sekin että ymmärrän toisaalta et jokin lisätutkimus huojentais. Ihmetyttää että neuvolasta ei tuon parempaa vastaanottoa saanu
Eivät vaan todennäköisesti osanneet. Mut voithan sieltäkin vielä kysyy tota NIPT-verikoetta.
Vti-vinkkejä saitkin jo, kannattaa ehdottomasti kokeilla just jotain C-vitamiinilisää tai hapanta mehua tai maitohappobakteereja tai kaikkia, ei ne antibiootit oo hyväksi nekään vaan sekoittaa mikrobistot. Useimmilla kyl auttaa noi edellämainitut! Tsemppiä, tänään on tällainen päivä, huomenna sitten sata kertaa parempi