@Ninnupinnu Mikä sun tilanne on?
@kirsillevauva Hoitaja sanoi, ettei runsaan vuodon takia tarvitse tutkia mitään.
@kirsillevauva Hoitaja sanoi, ettei runsaan vuodon takia tarvitse tutkia mitään.
Kiitos! Viimeksi kävin kaksi kertaa (kun luulin että hoidot lähestyy, mutta sitten menkat ei alkaneetkaan..) ja mulle suositeltiin myös tuollaista jaksoa. Koitin kysyä, että voiko tulla vaan kerran pari, mutta se jäi jotenkin epäselväksi. Uskon kyllä että noista on apua. Mulla menee jo itse hoidot visalle tällä hetkellä eli sikäli..@Nipsu / minun pitaa ottaa akupunktiota edellisena paivana, samana paivana ennen siirtoa, samana paivana siirron jalkeen, seuraavana paivana, pari paivaa myohemmin (vaikka nyt se taitaa onnistua vasta ma), ja sitten viela suunnilleen kerran kuitenkin ennen testia. Jos pystyt ottamaan kaksi kertaa niin sanoisin etta samana paivana ennen ja jalkeen, taikka sitten jompi kumpi noista siirretaan edelliselle/seuraavalle paivalle. Kylla kahdesti ainakin olisi hyva, jos suinkin pystyt. (Nimimerkki: kaikki vaan taallakin menee luottokorteille, kun saastoja ei ole...)
@kirsillevauva - todennakoisesti kertovat kaynnilla Terolutista ja todennakoisesti aloitat 5 paivaa ennen alkionsiirtoa, mutta tuo numero voi hiukan vaihdellakin, esim. koska Sinulla on nelipaivainen alkio, niin voi olla myos 4 paivaa ennen siirtoa.@Milli-34, tervetuloa mukaan. Itse toivon neljättä lasta, mies ensimmäistä, (uusperhe ollaan). Kaikki ei lähtökohdilla, mutta saman ongelman äärellä, eli toivottu raskaus ei ala
@justhope, oletko tehnyt uuden testin?
@AuroraK, pahoittelut tilanteestasi <3 Voimia!
@Nipsu_78, teillä ja @haavelija91, aika lailla sama aikataulu kuin mulla Ultra 11.1 ja näillä näkymin siirto 18.11. En ole saanut mitään ohjetta, milloin terolut aloitetaan? Selvinnee käynnillä 11.1. Kuukautiset loppuivat estrogeenin aloitukseen, onkohan se normaalia?
Tosiaan aika sama aikataulu meillä kaikilla. Mulla on ultra 14.1. Siirto viikolla 3 tai 4 hoitajan mukaan. Selviää tarkemmin mulla kans ultrapäivänä.@Milli-34, tervetuloa mukaan. Itse toivon neljättä lasta, mies ensimmäistä, (uusperhe ollaan). Kaikki ei lähtökohdilla, mutta saman ongelman äärellä, eli toivottu raskaus ei ala
@justhope, oletko tehnyt uuden testin?
@AuroraK, pahoittelut tilanteestasi <3 Voimia!
@Nipsu_78, teillä ja @haavelija91, aika lailla sama aikataulu kuin mulla Ultra 11.1 ja näillä näkymin siirto 18.11. En ole saanut mitään ohjetta, milloin terolut aloitetaan? Selvinnee käynnillä 11.1. Kuukautiset loppuivat estrogeenin aloitukseen, onkohan se normaalia?
oto. Oli ihan veret tullut lakanalle asti (ei ollut sidettä yöllä) ja jaloille!Tosiaan aika sama aikataulu meillä kaikilla. Mulla on ultra 14.1. Siirto viikolla 3 tai 4 hoitajan mukaan. Selviää tarkemmin mulla kans ultrapäivänä.
En osaa sanoa miksi sinulla loppui kuukautiset estrogeenin myötä. Otitko ensimmäisen pillerin vasta ihan kunnon vuotopäivänä?
Jänniä aikoja elelemme
Luulisi sitten kaiken olevan kuten pitääkinJoo, oli tosi selkeä vu
oto. Oli ihan veret tullut lakanalle asti (ei ollut sidettä yöllä) ja jaloille!
@Noran - Mullakin oli kauheasti ikakriisia ennen kuin taytin 46, ja sitten kun se “pahin-mahdollinen-mahdollinen-mukamas” tapahtui eli olin sen 46, niin kummasti ikakriisi meni ohi. Ei se lapsen yrittaminen loppunutkaan siihen lainkaan; mahdollisuuksia on ihan hyvin. Tassahan tuntee itsensa ihan parikymppiseksi nyt, yha viela (taas) opiskelenkin; on vaan itse asiassa parempi olo kuin silloin joskus parikymppisena oli (vaikka silloin talloin tuo Progynova/estrogeenitabletti hiukan hairitseekin, hehe). Eli olet ihan nuori viela! Tsemppia!Oon pitänyt vähän taukoa tästä palstailusta, elämä ollut niin hemmetin kiireistä töiden ja muun elämän kanssa. Juuri ennen joulua kuitenkin bongasin ovulaation ja sain päähänpiston vielä yhden pakastesiirron tekemisestä ennen klinikan joulutaukoa. Kaksi alkiota sulatettiin, toinen ei ollut siirtokelpoinen, mutta toinen siirrettiin (3-päiväinen 3-luokan alkio). Tämä ei kuitenkaan edes haamuillut testeissä ja testasin negan nyt perjantaina virallisena testipäivänä. Eilen alkoi vuoto ja nyt sitten mietitään seuraavaa siirtoa. Pakastin on lähes tyhjä, 2 alkiota yhdessä oljessa enää jäljellä ja ne ovat luultavasti ne huonoimmat. Vähän on jo tappio mielessä, ettei meille sitä toista lasta näistä saada. Yritän nyt kuitenkin tässä kierrossa bongata oviksen ja saada siirron tehtyä, jotenkin sitä haluaa edetä tässä asiassa, ja vähän ikäkriisiä meinaa vähän olla ilmassa tuon 40 vuoden iän koko ajan lähestyessä.
Ollaan julkisella hoidoissa ja ajattelin kuitenkin pyytää lääkärin mielipidettä (tämän viimeisen siirron mahdollisesti epäonnistuessa), että onko mahdollista saada vielä se kolmas ivf-kierros ja kannattaako se, kun enää reilu vuosi tuohon 40 vuoden täyttämiseen. Sehän taitaa julkisella olla takaraja näille hoidoille. Toisaalta en tiedä, että riittääkö enää oma jaksaminen kolmanteen kierrokseen. Meillä kuitenkin tuo yksi hoidoilla saatu lapsi jo on ja siitä olen ikuisesti kiitollinen. Lisäksi on ollut niin huonoa tuuria noiden kahden kohdunulkoisen ja keskivaikean hyperstimulaation kanssa viime ivf:n jälkeen, että sekin vähän jarruttaa intoa lähteä vielä yhdelle hoitokierrokselle.
Tämä nyt meni vähän omanapailun puolelle, johonkin oli pakko purkaa ajatuksia. Kuitenkin onnea kaikille plussanneille ja kaikille tsemppiä hoitoihin! <3 Nyt elämä on vähän rauhoittunut ja toivottavasti ehdin seurata tämän palstan kuulumisiakin vähän useammin.
Jos joku päivittää listaa, niin minun kohdalle voi päivittää 2. IVF 5. PAS.