Turhaa surkuttelua. Täältä toinen työtön, lahjakas, kokenut, kouluttautunut, sitoutumiskammoinen kumppani ja itse haluaisin jo naimisiin... Vuodessa 1-3kk jotain töitä, mutta kivempaa olis vakituinen.
Puhelinmyyjäks? on helppo päästä ei tartte koulutusta eikä kokemusta, selvästi osaat puhua joten sitten vaan myyjän elkeet opettelemaan. Osannet kuunnella vittuilua eikä se sua hetkauta, mikä on tosi hyvä asia. Itse tein sitä aikoinaan melkein vuoden, mutta koin sen jotenkin turruttavaksi, koska tykkään enemmän olla ihmisten kanssa kasvotusten.
Varastoon hyllyttäjäksi? ei tarvii osaa mitään ja trukkia opetetaan ajaa jos sitä tarvitset, itsellä niin huono kunto ettei riitä rahkeet.
Kaupan kassalle? Harvemmin tarvii mitään erikoista osaamista, pk-seudulla tosin on niin paljon merkonomeja että paikoista saa taistella, siks en o ite työllistyny kassalle. Myös ihan kauppoihin hyllyttäjäks? ei tarvii osata kun laittaa tavaroita paikoilleen.
Se jos tähtää liian korkealle saa varautua pettymään, jos tommoset pikkutyöt ei kelpaa niin siihen ei o apua.
Ei mustakaan oo kiva kattoo ku kaverit on korkeissa ammateissa ja tienaa rutosti ja mä en pääse edes kassalle, mutt pakko tyytyä siihen mitä annetaan. Eipä munkaan elämä ole jännittävää matkustelua ja seikkailua, mun huikein kokemus 5 vuoteen oli ekat lumilautailu oppitunnit viime talvena ja kroppaa särki viikon jälkeenpäin, mutta olin iloinen. Mun on vaikee löytää harrastuksia jossa haastan itseni siks kyllästyn nopeasti.
Olen lahjakas maallikkotasolla, mutten tarpeeksi lahjakas tekemään niistä uraa itselleni, joten mun lahjat on hyödyttömiä.
Sitäpaitsi 35v ei ole mikään elämänloppu aikaa on vaikka kuinka ja kuka sano et alanvalinta pitää osua ekalla nappiin, mun kumppanin äiti on 45 ja on viime vuosina opiskellut 3 uutta ammattia ja nyt hän haki lähihoitajaksi. Hän oli menestyvä kiinteistönvälittäjä, mutta kyllästyi ja halusi vaihtelua. Eli ikä ei oleeste opiskella, täytyy vaan olla valmis tekemään työtä sen eteen. Mäkin oon hakenut kouluihin nyt ja miettinyt mikä ala olisi sellainen joka työllistäisi mutta olisi tarpeeksi kiinnostava että jaksan opiskella. Se on luovalle taideihmiselle todella vaikeaa voin sanoa. Olen miettinyt Graaffista suunnittelua ja Datanomin koulutuksia, molemmilla aloilla on tarvetta. Unelmani olisi sisustussuunnittelu tai arkkitehti, mutta niillä työllistyy kovin vaikeasti.
Ja naishuoliin voin vain sanoa, että jokaiselle on joku, ehkä etsit vääristä paikoista tai sitten sun vaatimukset on liian korkeat.
Tsemppiä!