Kodinkonemerkit paremmuus/laadukkuus järjestyksessä..

  • Viestiketjun aloittaja jantsi
  • Ensimmäinen viesti
jantsi
Itellä ei noista mitään käsitystä... Eli mikä kodinkonemerkki on kaikkein paras ja mikä sitte taas huonoin? Mitkä on kestävimpiä? Entä mitkä hinnaltaan korkeimpia? Mitä merkkiä itse suosit/minkä ottaisit?
 
Ei ole kauheasti kokemusta eri merkeistä tietyn koneen kohdalta. Philipsin telkku oli reilu 10 vuotta ja samaan yltää kohta mun pyykinpesukone joka on Whirlpool (pesukoneen kestävyyden vuoksi ostin sitten myös Whirlpoolin astianpesukoneen). Mirkoaaltouuni meillä on Panasonic. Se on ollut muutaman vuoden. Panasonic sen takia että niitä on ollut joka snagarilla, joten kai niiden mikroissa on oltava jotain hyvää :D Imuri on ollut talossa tosi pitkään, olisko sekin kohta 10 vuotta ollut käytössä. Se on Volta.
 
Vieras
Riippuu vähän koneesta... Miele, LG, AEG, Electrolux, Siemens, Whirlpool... kaikki hyviä, vaikka kyllähän noiltakin melkein kaikilta löytyy niitä halvempia malleja, jotka on sitten vähemmän hyviä. Yleisesti ottaen Mielet ovat kaikkein kestävämpiä, mutta myös hinnaltaan korkeimpia.

Pyykinpesukoneeksi ottaisin Mielen tai LG:n. (LG minulla onkin. LG:n kunnon koneet suoravetotekniikalla = kestäviä, hiljaisia ja pisimmät takuut).

Tiskariksi Miele, Siemens tai AEG/Electrolux. Kaikki ovh hinnaltaan yli 500 euron koneet ovat jo aika hyviä.

Kylmäsäilytykseen ja ruuanlaittoon kelpuuttaisin minkä tahansa noista merkeistä, kunhan on kunnon kone, eli usein kalliimmasta päästä hinnastoa.

 
Meillä on keittiökoneet kaikki Husqvarnoja,tainnut olla tämän talopaketin koneita(ei olla itse rakennettu) Tämä on nyt 8 vuotta vanha talo,ja koneet pysyneet ehjinä.Pesukoneista on kokemusta Uposta,Rosenlewista ja nyt on Elektroluxin pesutorni ollut vuoden käytössä,mut mikro on keittiössä Panasonic ja se on mun miehen vanha sinkkuajoilta,ellei jopa edellisestä liitosta...Ollaan oltu yhdessä 12 vuotta ja kertaakaan ei ole vihoitellut tuo mikro,lamppuakaan ei olla tuona aikana vaihettu.Eli mikro on megaiso,eikä mahdu tollaseen mikrolle tarkoitettuun syvennykseen.TOdella tehokas,veikkaisin,että mikro on ainakin sen 15 vuotta vanha,varmaan enemmänkin...Toivon väliin,että hajoaisi,että saisin mikron joka menee tuohon sille tarkoitettuun hyllyyn
 
vierailija
Upo huonoin. Meillä kaikki Upon laitteet hajonneet heti kun takuu päättynyt, kun laitteet vielä uudehkoja. Viimeinen Upon laite meillä oli mankeli, jossa hajosi moottori laitteen ollessa vain vajaan vuoden vanha. Aina Upon kodinkoneissa ollut jotain pientä vikaa ja korjauksessa pitänyt käyttää jatkuvasti.

Nyt meillä kodinkoneita, joiden merkit: Whirlpool, Electrolux, Grundig jne. Kaikkiin ollaan oltu erittäin tyytyväisiä, Electroluxin ja Whirlpoolin kodinkoneet (pesukone, liesi, tiskikone, uuni, liesituuletin etc.) kestäneet jo suurin osa ~10 vuotta ja ovat vielä moderneja vaikka jo aika vanhoja.
 

Yhteistyössä