Turun paras asuinalue lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja kohta turkulainen
  • Ensimmäinen viesti
portsa
Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
minkäslaista aluetta on portsa(porth arthur) kaverilla on siellä osake ja ovat pian laittamassa sitä myyntiin,onko toiveita että saavat myytyä?
Portsa on tosiaan vanhaa, idyllistä puutaloaluetta. Mun ystävä muutti sinne vastikään ja kyllä kilpailu niistä asunnoista on kovaa. Melkein kaikki asunnot menevät ekassa näytössä, varsinkin jos niitä on remontoitu.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jojohama:
Alkuperäinen kirjoittaja heideken:
Puolislummeja:
Runosmäki
LÄnsinummi
Harittu
Ispoinen
HAnnunniittu
Petrelius
Hepokulta
Haarla Hirvensalossa
Nyt kiinnostaa meikääkin. Millä perusteella Hannunniitty on puolislummi?
No ehkä samalla logiikalla millä Pääskyvuori on slummi? Siis onhan siellä se vuokrataloalue koulun takana, mutta esim. Laukkavuori on jo ihan toinen paikka...

MInä olen asunut Hannunniitussa ja minusta se paikka oli rauhaton ja pelottava. Siellähän on niitä kaupungin? ihme vuokrataloja, joissa asuu monenlaista väkeä. Viihdymme täällä pohjois-Turussa, joten voisin suositella Paattinen, Yli-Maaria, Jäkärlä tai Moisio..Matkaa on keskustaan, mutta on myös metsää ja rauhaa.. =)

svan
Uittamolla ei ole ainuttakaan vuokrataloa. Meri lähellä, rannat, venesatama, metsiä (tammia ja harvinaisia kasveja (rauhoitettu metsä) ja kivoja ulkoilureittejä. Kyllä kelpaa asustella :)

Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
minkäslaista aluetta on portsa(porth arthur) kaverilla on siellä osake ja ovat pian laittamassa sitä myyntiin,onko toiveita että saavat myytyä?
Nuo puutalot on tosi kysyttyjä ja ne menee kyllä kaupaksi, oli remontoitu tai ei. Niissä on vielä sekin jännä, että vastiketta maksetaan usein esim. pelkän keskikerroksen neliöiden mukaan, vaikka todellisuudessa asuinneliöitä olisi reilusti enemmän, kun kaksi muutakin kerrosta on remontoitu. On myös aika idyllistä asumista keskusta-alueella. Mä voisin hyvinkin muuttaa, mies ei.

hopsula
Portsa! Asuttiin monta vuotta, kahden lapsen kanssa. Koulut ja päiväkodit lähellä, samoin kauppa, bussi menee monta kertaa tunnissa keskustaa, torille kävelee 15 min. Turun kaunein kaupunginosa historiallisine puutalokortteleineen, todella paljon asuu lapsiperheitä siellä.

puutalofani
mun ja mieheni lisäksi ihanasta, kunnostetusta talostamme nauttivat lapset ja lapsenlapset.
Mutta jos olet kovin laiskaa-kiireistä sorttia pysyttele kerrostalossa. samoin jos kaiken pitää olla aivan vimpan päälle harvoin tunnelmallinenkaan puutalo ei pysty täyttämään näitä toiveita. älä väkitä jos puulattiat narisee jostain kohtaa tai ovat vähän vinoja. laita puita vanhaan kakluuniin ja nauti elämästä.

vali
Katariinanlaakso ja uittamo ovat ihania alueita. Päiväkoti on vieressä, uittamolla myös koulu. Katariinanlaaksosta on vaan tosi harvoin mitään myynnissä, Uittamolta sentään paremmin.

jdkfn
Martista ja sen ympäristöstä ei kovin paljon löydy perheasuntoja. Ellei halua asua puutalossa. Tai no joenrantaan tulee niitä uusia. Hinnat perheasunnoissa, yli 90m2 alkaen puoli miljoonaa...

vierailija
Suikkila on rauhallinen alue ja keskustasn 21/2-3 km kävellen. Länsikeskuksen palvelut vieressä, päiväkoti on ja alakoulussa on tosi asiallinen ja hyvä henki, joka viestiin alueen asiallisuudesta ja hyvästä tasosta. Sinne vaan!

vierailija
Mä tykkään alueista Pohjola, Kähäri, Pitkämäki, Kuninkoja, Teräsrautela ja ehkä vielä jopa Mälikkälä ja Pläkkikaupunki. Koulut kivoja ja pieniä, paljon päiväkoteja. Läntinen Tyrku on muutenkin mulle tutumpi - eikä ole niin täyteen rakennettu kuin esim. Kupittaa. Ja liikenneyhteydet on hyvät, ei ole jummissa kuten Hirvensalossa.

Yhteistyössä