Turun paras asuinalue lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta turkulainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kok ikäni turussa asuneena,tässä joitain vaihtoehtoja:
Länsinummi,nättinummi,hepokulta
uittamo,ispoinen,vähä-heikkilä
hannunniittu,laukkavuori,
suikkila,teräsrautela

Ollaan muuttamassa just Turkuun, lähikunnat on pois laskuista. Pitää päästä bussilla helposti minne vaan. Hyvistä kaupunginosista tarvittais tosiaan vinkkiä! Mäntymäki on siis saanut yhden äänen :-)

Ei ainakaan varissuo,lauste,pansio,halinen. Noissa on varmaan 70%asukkaista maahanmuuttajia,25%juoppoja tai muuten vaan hulluja ja loput 5% sitten ehkä "tavallisia" ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Marsipaanipossu:
Kärsämäki

Mä tykkään myös Kärsämäestä. Jos mulle tulis nyt tilaisuus vaihtaa kotia sinne, niin menisin alta aikayksikön :) . Sieltä on lyhyt bussimatka keskustaan, tällä hetkellä kaksi ala-astetta, pari Siwaa, kaksi päiväkotia, Prisma ihan lähellä...

Mun mielestäni kuitenkin lähes kaikilla asuinalueella on omat hyvät ja huonot puolensa. Mutta jos haluaa esim. välttää vuokra-alueita, niin Jyrkkälän alue on pelkkiä vuokra-asuntoja. Pansio, Lauste ja Varissuo taas ovat keränneet eniten maahanmuuttajia. Hirvensalo ja Kakskerta on ihan kaunista aluetta, mutta sieltä on aikamoiset aamuruuhkat aamulla mantereen puolelle ja etenkin Hirvensalo on aika täyteen rakennettu. Itse en enää muuttaisi sinne. Jäkärlä ja Maaria taas sijaitsevat aika kaukana keskustasta, mutta bussit sinnekin kulkee.

Njaa.

Alueen rauhallisuuden lisäksi miettisin sitä, miten siellä on tarjolla päivähoitoa, millainen koulumatka, miten kaukana keskustasta, millainen työmatka, mitkä palvelut.

Uittamo, Ispoinen, Katariina, Martti, Korppoolaismäki, Kurjenmäki, Petrelius, osa Haritusta ja Puistomäki on alueita, jotka viehättää mua eniten. Suikkilaa on paljon kehuttu myös, mutta mulle se on "väärällä reunalla" kaupunkia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap kohta turkulainen:
Ollaan muuttamassa just Turkuun, lähikunnat on pois laskuista. Pitää päästä bussilla helposti minne vaan. Hyvistä kaupunginosista tarvittais tosiaan vinkkiä! Mäntymäki on siis saanut yhden äänen :-)

Joistain Turun asuinalueilta on itseasiassa huonommat bussiyhteydet kuin seutukunnista. Eli kaikilta asuinalueilta ei tosiaankaan pääse helposti kulkemaan bussilla. Esim. Naantalista kulkee päivisin Turkuun 10 min välein busseja, samaa ei kuitenkaan voi sanoa joistain Turun asuinalueista. Mutta jos keskustan lähellä asuu, niin sieltä toki on helppo päästä kulkemaan. Mun enoni asuu Kakolanmäessä, ja he ainakin viihtyvät siellä. Myös Marttia suosittelisin. Petrelius on kanssa aika rauhallisen oloista aluetta.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap kohta turkulainen:

Joistain Turun asuinalueilta on itseasiassa huonommat bussiyhteydet kuin seutukunnista. Eli kaikilta asuinalueilta ei tosiaankaan pääse helposti kulkemaan bussilla. Esim. Naantalista kulkee päivisin Turkuun 10 min välein busseja, samaa ei kuitenkaan voi sanoa joistain Turun asuinalueista. Mutta jos keskustan lähellä asuu, niin sieltä toki on helppo päästä kulkemaan. Mun enoni asuu Kakolanmäessä, ja he ainakin viihtyvät siellä. Myös Marttia suosittelisin. Petrelius on kanssa aika rauhallisen oloista aluetta.

On muualtakin tosi helppo päästä kulkemaan, esim. meiltä menee keskustaan 3 eri bussia (yhteensä 14 kertaa tunnissa vissiin), plus koulubussi, plus työmatkabussi, plus palvelulinja. Ja on edulliset Turun sisäiset bussikortit.

Yhteistyössä