Pelottaa että en tuu ikinä enää raskaaksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tilanne siis tämä: Sovittiin miehen kanssa että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Haluan lapsen kovasti, pelkään jos lasta ei tulekaan (itse olen 35v. ja mies 42v.) Pelkään että menee vuosia siihen tai sitten ei ikinä tule onnistumaan.
Olemmeko jo liian vanhoja? Onko muita samoissa ajatuksissa olevia?

Onneksi mies syö lihaa
Ei mut oikeesti..tiedän että tää vauvakuume vie loputkin järjen hivenet. Kuitenkin kaikki nämä lapset jotka on jo voi hyvin ja taloudellisestikaan uusi lapsi ei ole mikään este. -AP

Minulla sama tilanne mieheni kanssa. Ei onnistu vaikka kuinka yrittäisi. Tampereen hormonipoliklinikallakin joutuu ravaamaan toisinaan.
Toisaalta olen miettinyt, että voitaisiin adoptoida lapsi joskus - se olisi ainakin epäitsekäs teko ja siten saisi annettua hyvän elämän jollekkin lapselle, joka on syntynyt huonoihin olosuhteisiin. Suosittelen itse asiassa jokaista lasta harkitsevaa paria harkitsemaan myös adoptiota. Minua vain tympii asiassa se, että adoptio-oikeuden saaminen vaatii hirveät tulot ja vaikka mitä selvityksiä. Mutta sitten kuitenkin ihan kuka tahansa palikkapää pariskunta voi lapsen tehdä...

Minulla sama tilanne mieheni kanssa. Ei onnistu vaikka kuinka yrittäisi. Tampereen hormonipoliklinikallakin joutuu ravaamaan toisinaan.
Toisaalta olen miettinyt, että voitaisiin adoptoida lapsi joskus - se olisi ainakin epäitsekäs teko ja siten saisi annettua hyvän elämän jollekkin lapselle, joka on syntynyt huonoihin olosuhteisiin. Suosittelen itse asiassa jokaista lasta harkitsevaa paria harkitsemaan myös adoptiota. Minua vain tympii asiassa se, että adoptio-oikeuden saaminen vaatii hirveät tulot ja vaikka mitä selvityksiä. Mutta sitten kuitenkin ihan kuka tahansa palikkapää pariskunta voi lapsen tehdä...
Mite voisit tulla raskaaksi, jos olet videoidesi perusteella mies?

Vaikka tämä kuulostaa todella ärsyttävältä, niin yksi tärkeä asia raskaaksi tulemiseen on stressaamattomuus. Stressaava työ voi jo pelkästään aiheuttaa lapsettomuutta tai muu stressaava elämäntilanne. Tärkeintä on saada elämä kaikin puolin itselleen mielekkääksi ja valmistella vauvan tuloa esim. mielessään kuvitella mihin sijoittaa pinnasängyn ym. lastentarvikkeet. Jos asunto on pieni eikä tilaa ole, niin tärkeää on muuttaa heti isompaan asuntoon ja näin antaa luvan vauvalle tulla eikä odota, että sitten kun olen raskaana... Mielellä on aivan mieletön vaikutus. Tärkeintä on luottaa omaan kroppaan ja uskoa, että se onnistuu.

todennäköisyys onnistumiselle on mielestäni hyvä,koska molemmat ovat jo saaneet aiemmin lapsia. ei siis mitään suurempia ongelmia ole ollut aiemmin. Itse olin 39 v. ja mieheni 29 v. ja tulin ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, olin varautunut pitkään odotteluun ikäni takia. Kummallakaan ei ollut lapsia aiemmista liitoista.

Vaikka tämä kuulostaa todella ärsyttävältä, niin yksi tärkeä asia raskaaksi tulemiseen on stressaamattomuus. Stressaava työ voi jo pelkästään aiheuttaa lapsettomuutta tai muu stressaava elämäntilanne. Tärkeintä on saada elämä kaikin puolin itselleen mielekkääksi ja valmistella vauvan tuloa esim. mielessään kuvitella mihin sijoittaa pinnasängyn ym. lastentarvikkeet. Jos asunto on pieni eikä tilaa ole, niin tärkeää on muuttaa heti isompaan asuntoon ja näin antaa luvan vauvalle tulla eikä odota, että sitten kun olen raskaana... Mielellä on aivan mieletön vaikutus. Tärkeintä on luottaa omaan kroppaan ja uskoa, että se onnistuu.
Oma kokemus on kyllä sellainen, että siinä vaiheessa kun luopuu ajatuksesta, niin tulee raskaaksi. Tuo on toiminut kolme kertaa. Toisen kohdalla onneksi en ehtinyt kaikista vauvatarvikkeista luopua, osasta vaan.

Yhteistyössä