Mitä mieltä olet niistä Suomessa kehitetyistä perunoista, joita kasvatetaan ilman multaa?
Miks sää hyvä ihminen yllytät sitä???
Mitä mieltä olet niistä Suomessa kehitetyistä perunoista, joita kasvatetaan ilman multaa?
Ihan vapaasti, ei taida myyrä viedä niitä? Sellainen vaara aina on, kun mullassa kasvattaa jotakin. Mut tässä luettavaa niille, jotka eivät vielä aio nukkua:Mitä mieltä olet niistä Suomessa kehitetyistä perunoista, joita kasvatetaan ilman multaa?
Kaipaan viihdettä. Siellä se nyt lukee ja pohtii :-D
Et vastannut aiempaan kysymykseeni.Ihan vapaasti, ei taida myyrä viedä niitä? Sellainen vaara aina on, kun mullassa kasvattaa jotakin. Mut tässä luettavaa niille, jotka eivät vielä aio nukkua:
3.5.2010 "Rasvat eivät ole verisuonten kalkkeutumisen syy":
"Diabeteksen kehittyminen yhdelle 255 käyttäjästä 4 vuoden aikana luulisi olevan vakava asia, kun puhutaan lähtökohdaltaan terveistä. Tämä merkitsee Suomessa 640 diabeetikkoa vuosittain, jotka ovat yksin statiinien aiheutttamia."
25.10.2010 Kolesterolipommi
24.4.2011 Kolesterolipommin jälkikaikuja
Liinan blogissa
7.11.2014; "Tutkimus - Valtaosa ihmisistä syö turhaan kolesterolilääkkeitä"
6.3.2015 Kolesterolilääke lisää diabetesriskiä
23.3.2015 Kolesterolilääkkeen riskistä lisää yllätystä
2.11.2015 Kyllä se oli tiedossa, mutta ihmiset oli jo peloteltu valmiiksi...?
11.2.2016; Se tutkimus.
Mutta mykotoksiinit viljassa aiheuttavat sydänvaivoja, katso!
Tämäkö oli kysymys? En osta niitä kuitenkaan, kun on omia kellari täynnä. Mitä mun mielipiteellä on merkitystä? Olen nähnyt niitä ohjelmia. Täytyy ne vesipotutkin ksvattaa täyin pimeässä, ettei tule solaniinia niihin. Mut ootkos itse kuullut tätä:Mitä mieltä olet niistä Suomessa kehitetyistä perunoista, joita kasvatetaan ilman multaa?
Ei mun tarvi pohtia, kun olen muilta oppinut asioita. Tässä näyttää olevan 10-vuotispäivä edessä:Kaipaan viihdettä. Siellä se nyt lukee ja pohtii :-D
Ei mulla mitään eukkoa oo.Voi Ellu parkaa kun ei edes huomaa kuinka ihastuksensa flirttailee avoimesti toisen eukon kanssa
Mitä mieltä olet luomuruoan vaarallisuudesta?Tämäkö oli kysymys? En osta niitä kuitenkaan, kun on omia kellari täynnä. Mitä mun mielipiteellä on merkitystä? Olen nähnyt niitä ohjelmia. Täytyy ne vesipotutkin ksvattaa täyin pimeässä, ettei tule solaniinia niihin. Mut ootkos itse kuullut tätä:
"Fusarium-punahomeet ovat erityisen yleisiä peltohomeita Suomessa, kun taas Aspergillus- ja Penicillium – sukuihin kuuluvia homeita esiintyy meillä lähinnä varasto-olosuhteissa. Kaikkien näiden homelajien tuottamia mykotoksiineja on todettu suomalaisessa viljassa ja rehuissa." - Evira aikoi selvittää -
Ja tulokset ovat pidemmältäkin ajalta todella järkyttävät:
"Suomessa vuonna 2001-2002 kerätyistä viljanäytteistä, jopa 100 prosentista löytyi ENN:a ja 74 prosentista näytteistä puolestaan löytyi MON:ia (Jestoi,M., 2005). MON:n ja ENN:n yleisyydestä huolimatta ei kovinkaan montaa in vivo tutkimusta näiden kahden mykotoksiinin akuutin toksisuuden tai matalan, toistuvan annoksen terveysvaikutusten selvittämiseksi ole tehty." Ei ole uutta, jos katsoi fosfat i maten- ohjelman...
MON:in todettiin aiheuttavan akuuttia toksisuutta rotissa, LD 50 arvon ollessa samaa tasoa kuin kaikkein myrkyllisimmillä Fusarium mykotoksiineilla, T-2 ja HT-2:lla.Toksiset vaikutukset kohdistuivat patologisten tutkimusten mukaan pääasiassa sydänlihakseen. Massaspektrometristen virtsa-analyysien perusteella voitiin todeta että moniliformiini erittyy nopeasti virtsaan. Aineenvaihduntatuotteiden osalta tutkimukset ovat kesken. Pitkäaikaisvaikutuksia on tutkittu OECD:n ohjeistuksen mukaisesti subakuutilla toksisuuskokeella, jonka tuloksia ei ole vielä julkaistu . Enniatiini ei osoittautunut kovinkaan toksiseksi oraalia akuuttia toksisuutta tutkittaessa. In vitro tutkimusten ja geeniekspressiotutkimusten tuloksia ollaan parhaillaan käsittelemässä ja julkaisemassa vuoden 2014 aikana." -Evira-
Täytyy olla omakasvattamaa, kun niihin sallitaan kaikkea mahdollista, kuten askorbiinihappoa, mitä ei maha siedä yhtään, kuten si sitä levääkään.Mitä mieltä olet luomuruoan vaarallisuudesta?
https://yle.fi/uutiset/3-6536450
No joo... Taisin tehdä pahan virheen. Pahoittelen asiaa.
Reppana. Eikö sulla saa olla omai ajatuksiakaan?No joo... Taisin tehdä pahan virheen. Pahoittelen asiaa.
Ryyppyhommia?Huomenta. Pekonia, munia, paahtoleipää ja kahvia takapihalla auringonpaisteessa.
Kohta saunaan ja sen jälkeen hunningolle.
Mitä menet ostamaan?Huomenta
Ois vähä niin ku vapaapäivä, mutta ei ihan.
Kahvia ja salkkareita
Kaupassa ajattelin myös käydä ja hesburger tai kebab
Ei toki. Ihan olutta vaan maistellaan.Ryyppyhommia?