The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Mitä mieltä olet niistä Suomessa kehitetyistä perunoista, joita kasvatetaan ilman multaa?
Ihan vapaasti, ei taida myyrä viedä niitä? Sellainen vaara aina on, kun mullassa kasvattaa jotakin. Mut tässä luettavaa niille, jotka eivät vielä aio nukkua:
3.5.2010 "Rasvat eivät ole verisuonten kalkkeutumisen syy":

"Diabeteksen kehittyminen yhdelle 255 käyttäjästä 4 vuoden aikana luulisi olevan vakava asia, kun puhutaan lähtökohdaltaan terveistä. Tämä merkitsee Suomessa 640 diabeetikkoa vuosittain, jotka ovat yksin statiinien aiheutttamia."


25.10.2010 Kolesterolipommi

24.4.2011 Kolesterolipommin jälkikaikuja

Liinan blogissa

7.11.2014; "Tutkimus - Valtaosa ihmisistä syö turhaan kolesterolilääkkeitä"

6.3.2015 Kolesterolilääke lisää diabetesriskiä

23.3.2015 Kolesterolilääkkeen riskistä lisää yllätystä

2.11.2015 Kyllä se oli tiedossa, mutta ihmiset oli jo peloteltu valmiiksi...?

11.2.2016; Se tutkimus.

Mutta mykotoksiinit viljassa aiheuttavat sydänvaivoja, katso!
 
Ihan vapaasti, ei taida myyrä viedä niitä? Sellainen vaara aina on, kun mullassa kasvattaa jotakin. Mut tässä luettavaa niille, jotka eivät vielä aio nukkua:
3.5.2010 "Rasvat eivät ole verisuonten kalkkeutumisen syy":

"Diabeteksen kehittyminen yhdelle 255 käyttäjästä 4 vuoden aikana luulisi olevan vakava asia, kun puhutaan lähtökohdaltaan terveistä. Tämä merkitsee Suomessa 640 diabeetikkoa vuosittain, jotka ovat yksin statiinien aiheutttamia."


25.10.2010 Kolesterolipommi

24.4.2011 Kolesterolipommin jälkikaikuja

Liinan blogissa

7.11.2014; "Tutkimus - Valtaosa ihmisistä syö turhaan kolesterolilääkkeitä"

6.3.2015 Kolesterolilääke lisää diabetesriskiä

23.3.2015 Kolesterolilääkkeen riskistä lisää yllätystä

2.11.2015 Kyllä se oli tiedossa, mutta ihmiset oli jo peloteltu valmiiksi...?

11.2.2016; Se tutkimus.

Mutta mykotoksiinit viljassa aiheuttavat sydänvaivoja, katso!
Et vastannut aiempaan kysymykseeni.
 
vierailija
Mitä mieltä olet niistä Suomessa kehitetyistä perunoista, joita kasvatetaan ilman multaa?
Tämäkö oli kysymys? En osta niitä kuitenkaan, kun on omia kellari täynnä. Mitä mun mielipiteellä on merkitystä? Olen nähnyt niitä ohjelmia. Täytyy ne vesipotutkin ksvattaa täyin pimeässä, ettei tule solaniinia niihin. Mut ootkos itse kuullut tätä:
"Fusarium-punahomeet ovat erityisen yleisiä peltohomeita Suomessa, kun taas Aspergillus- ja Penicillium – sukuihin kuuluvia homeita esiintyy meillä lähinnä varasto-olosuhteissa. Kaikkien näiden homelajien tuottamia mykotoksiineja on todettu suomalaisessa viljassa ja rehuissa." - Evira aikoi selvittää -

Ja tulokset ovat pidemmältäkin ajalta todella järkyttävät:

"Suomessa vuonna 2001-2002 kerätyistä viljanäytteistä, jopa 100 prosentista löytyi ENN:a ja 74 prosentista näytteistä puolestaan löytyi MON:ia (Jestoi,M., 2005). MON:n ja ENN:n yleisyydestä huolimatta ei kovinkaan montaa in vivo tutkimusta näiden kahden mykotoksiinin akuutin toksisuuden tai matalan, toistuvan annoksen terveysvaikutusten selvittämiseksi ole tehty." Ei ole uutta, jos katsoi fosfat i maten- ohjelman...

MON:in todettiin aiheuttavan akuuttia toksisuutta rotissa, LD 50 arvon ollessa samaa tasoa kuin kaikkein myrkyllisimmillä Fusarium mykotoksiineilla, T-2 ja HT-2:lla.Toksiset vaikutukset kohdistuivat patologisten tutkimusten mukaan pääasiassa sydänlihakseen. Massaspektrometristen virtsa-analyysien perusteella voitiin todeta että moniliformiini erittyy nopeasti virtsaan. Aineenvaihduntatuotteiden osalta tutkimukset ovat kesken. Pitkäaikaisvaikutuksia on tutkittu OECD:n ohjeistuksen mukaisesti subakuutilla toksisuuskokeella, jonka tuloksia ei ole vielä julkaistu . Enniatiini ei osoittautunut kovinkaan toksiseksi oraalia akuuttia toksisuutta tutkittaessa. In vitro tutkimusten ja geeniekspressiotutkimusten tuloksia ollaan parhaillaan käsittelemässä ja julkaisemassa vuoden 2014 aikana." -Evira-
 
vierailija
Kaipaan viihdettä. Siellä se nyt lukee ja pohtii :-D
Ei mun tarvi pohtia, kun olen muilta oppinut asioita. Tässä näyttää olevan 10-vuotispäivä edessä:

Een olisi arvannut varoa koskaan maltodekstriiniä, mutta muuan kultainen (leikattu) ihminen halusi, et muidenkin mahat pysyisi kunnossa, kertoi näin toukokuun alussa 2008:

"Välttäkää maltoa... Epäilen, että mulla akuutin laukeemisen yhtenä syynä oli maltodextriini. (Ollu yhdistävänä tekijänä molemmilla akuutin puhkeamis kerroilla.) Pähkäilin, että kaikki malto ei imeydy mahalaukun ja ohutsuolen alueella ja ruokkii paksusuolen mikrobeja ja vääristää tasapainon..." Ja aina kortisonikuureja ja leikkauksia ensihätään.

Akuutti tarkoitti hänellä äkillistä suolen tulehtumista ja verta ulosteessa.
 
Tämäkö oli kysymys? En osta niitä kuitenkaan, kun on omia kellari täynnä. Mitä mun mielipiteellä on merkitystä? Olen nähnyt niitä ohjelmia. Täytyy ne vesipotutkin ksvattaa täyin pimeässä, ettei tule solaniinia niihin. Mut ootkos itse kuullut tätä:
"Fusarium-punahomeet ovat erityisen yleisiä peltohomeita Suomessa, kun taas Aspergillus- ja Penicillium – sukuihin kuuluvia homeita esiintyy meillä lähinnä varasto-olosuhteissa. Kaikkien näiden homelajien tuottamia mykotoksiineja on todettu suomalaisessa viljassa ja rehuissa." - Evira aikoi selvittää -

Ja tulokset ovat pidemmältäkin ajalta todella järkyttävät:

"Suomessa vuonna 2001-2002 kerätyistä viljanäytteistä, jopa 100 prosentista löytyi ENN:a ja 74 prosentista näytteistä puolestaan löytyi MON:ia (Jestoi,M., 2005). MON:n ja ENN:n yleisyydestä huolimatta ei kovinkaan montaa in vivo tutkimusta näiden kahden mykotoksiinin akuutin toksisuuden tai matalan, toistuvan annoksen terveysvaikutusten selvittämiseksi ole tehty." Ei ole uutta, jos katsoi fosfat i maten- ohjelman...

MON:in todettiin aiheuttavan akuuttia toksisuutta rotissa, LD 50 arvon ollessa samaa tasoa kuin kaikkein myrkyllisimmillä Fusarium mykotoksiineilla, T-2 ja HT-2:lla.Toksiset vaikutukset kohdistuivat patologisten tutkimusten mukaan pääasiassa sydänlihakseen. Massaspektrometristen virtsa-analyysien perusteella voitiin todeta että moniliformiini erittyy nopeasti virtsaan. Aineenvaihduntatuotteiden osalta tutkimukset ovat kesken. Pitkäaikaisvaikutuksia on tutkittu OECD:n ohjeistuksen mukaisesti subakuutilla toksisuuskokeella, jonka tuloksia ei ole vielä julkaistu . Enniatiini ei osoittautunut kovinkaan toksiseksi oraalia akuuttia toksisuutta tutkittaessa. In vitro tutkimusten ja geeniekspressiotutkimusten tuloksia ollaan parhaillaan käsittelemässä ja julkaisemassa vuoden 2014 aikana." -Evira-
Mitä mieltä olet luomuruoan vaarallisuudesta?

https://yle.fi/uutiset/3-6536450
 
vierailija
vierailija
Luomueläimet OVAT terveempiä ja siksi kate niiden tuotannossa on edes jonkunlainen. Eläinlääkärikulut ovat normaalissa valtavat.
Loppu uutisesta olikin oikein huvittava:giggle:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä