Koe-lukeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs äiti

Vieras
Heippa! Onko tuttu tilanne! Mulla on 16 vuotias poika, jolla on koe tulossa johon hän ei lue! Olen kokeilut raha lahjontaa ja kaikkea, mutta silti hän ei lue. Olen sanonut hänelle, että sinun täytyy lukea unelmiesi eteen, mutta ei! Miten saan pojan lukemaan?

Et mitenkään. Ainakaan niin että sinä näet. Hän voi lukea salaa, tai kuunnella koulussa erityisen keskittyneesti, mutta jos olet ottanut asian puheeksi ja vahdit lukemista, niin hän ei sinun nähtesi lue.

Voit ostaa karkkipussin ja sanoa että saat syödä tämän kun luet kokeeseen ja syöt siihen tahtiin että se riittää koko koealueen ajan. Ja sitten poistut paikalta ja toivot parasta.

Terveisin 17 ja 18v poikien äiti

Et mitenkään. Ainakaan niin että sinä näet. Hän voi lukea salaa, tai kuunnella koulussa erityisen keskittyneesti, mutta jos olet ottanut asian puheeksi ja vahdit lukemista, niin hän ei sinun nähtesi lue.

Voit ostaa karkkipussin ja sanoa että saat syödä tämän kun luet kokeeseen ja syöt siihen tahtiin että se riittää koko koealueen ajan. Ja sitten poistut paikalta ja toivot parasta.

Terveisin 17 ja 18v poikien äiti
Kiitos kokeilen tuota!

Jos lahjonta ei toimi niin yleensä silloin kannattaa kokeilla rankaisua.

Mitä unelmiin tulee, niin niitä ei välttämättä ihmisellä ole. Tulevaisuuden konkreettinen ajattelu on vaikeaa.

Et sä sitä milllään enää saa lukemaan, jos et ole ekasta luokasta asti opettanut. Kun asiat on itsestään selviä alusta asti, eikä vaihtoehtoja anneta, niin silloin se sujuu. Homma jää ikäänkuin päälle ja kaverit lukee vielä yliopistossakin. Kyllä mä olin jossaain vaiheessa kiree ja inhottava, mutta nyt kaikki neljä kiittää.

Millaisia numeroita yleensä saa? Jos hyviä, niin kyllä se sit varmaan tunnilla kuuntelee ja omaksuu ne asiat. Jos huonompia, niin sun pitää lukea sen kanssa - tai ei se tuossa iässä enää onnistu, olis pitäny pienempänä...

Riippuen asian vakavuudesta, soveltaisin minäkin sanktioita, joe ei luku maita. Jos nyt lukematta huolimatta pärjää kohtuullisesti, niin antaisin itse hoitaa homman ja palkitsisin, jos selkeästi parantaa.
Mutta jos nelista ja vitosta pukkaa, niin rahahanat kiinni ja puhelin takavarikkoon.

Heippa! Onko tuttu tilanne! Mulla on 16 vuotias poika, jolla on koe tulossa johon hän ei lue! Olen kokeilut raha lahjontaa ja kaikkea, mutta silti hän ei lue. Olen sanonut hänelle, että sinun täytyy lukea unelmiesi eteen, mutta ei! Miten saan pojan lukemaan?

Et saa lastasi mitenkään lukemaan. Jos ei kiinnosta, niin et voi pakottaa kiinnostamaan ja lukemaan. Ja voihan olla, että poika kokee osaavansa asiat jo pelkän tunneilla opitun perusteella.
Tuon ikäisen ihmisen pitää normaalisti kuitenkin jo hallita itse oma koulunkäyntinsä, eikä äidin. Sinun pitää hyväksyä, että poikasi tyytyy vähempään kuin sinä itse ja sitä paitsi murrosikäiset ovat laiskoja hetken elämästään, jousta vähän, se kannattaa pidemmällä tähtäimellä. Poikasi kantaa itse seuraukset, et sinä ja aina voi myöhemmin ja saa katua valintoja, siis poikasi katuu omiaan. Sä olet varmasti äitinä parhaasi tehnyt ja hienoa, kun kannustat, mutta pojallasikin on oikeus ja kohtuus harjoitella omaa tahtoaan.

Kyllä totuus on se, että jos kouluun panostamisen opettelu ei ole alkanut alaluokilta, niin 16-vuotiaaseen sitä on enää vaikea istuttaa. Puhumisen ja esimerkkien kautta. Vähän että haluatko rahaa tässä elämässä, vai etkö halua.

Kyllä totuus on se, että jos kouluun panostamisen opettelu ei ole alkanut alaluokilta, niin 16-vuotiaaseen sitä on enää vaikea istuttaa. Puhumisen ja esimerkkien kautta. Vähän että haluatko rahaa tässä elämässä, vai etkö halua.
eikö tuon "panostamisen" vois vaihtaa joksikin muuksi, kun se tarkoittaa patruunoiden lataamista, tykkiin tai muuhun. Ihmiset lukee asioita sanakirjan kans, eivätkä todellakaan ikinä opi niitä merkityksiä, mitä pitäisi oppia. Ehdota itse parempi lause sille:ninja::geek:

Yhteistyössä