The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Tämä on poikkeus. Tiedän että se on epäterveellistä. Odotinkin että joku valopää huomauttaa tästä. Mun aamupala on yleensä jogurtti ja leipää. Joskus syön puuroa tai mysliä.
No eipä nuokaan kovin terveellisiltä eväiltä kuulosta. Et kyllä maininnut tarkemmin, että mitä jogurttia (maustettua?) tai puuroa tai mitä pistät ja minkälaatuisen leivän päälle. Mysli on kaiketi kaupan mysliä = transrasvoja ja sokeria. Proteiinia ja hyvää rasvaa olisi hyvä saada myös aamiasella sekä kasviksia.

Ei sillä, suurin osa ihmisistä syö mitä sattuu ja ei sitä voi pelkästään yksilöä syyttää: ravitsemussuositukset on Suomessa peräreiästä repäisty ja kaupat notkuu lisäainepaskaa ja pitkälle jalostettuja tuotteita. Työmaa-/kouluruoka on samaa epämääräistä mössöä vailla ravintoarvoja. Laadukasta ruokaa saa lähinnä itse kokkaamalla, ja ymmärrän että kaikilla ei riitä aika/kiinnostus/jaksaminen jatkuvaan kauhanvarressa roikkumiseen. Ei riitä itselläkään aina.
 
vierailija
Kyllä olen lukenut sun viestit aina kokonaan, ne mitä satun näkemään.
En tiedä, kenellä kaikilla on anoreksiaa tai muuta, mutta tunnen nuoruudesta (1995-2000) yhden, jolle "hoidot" olivat pelkkiä tutkimuksia. Kävin kylässä siellä mut en todellakaan silloin osannut yhdistää asioita oikein. Nyt se on myöhäistä, mutta tarkalleen muistan, että punaviiniä meni paljon (syanidilla poistetaan kupari-torjunta-aineet viinistä) ja lievä laihdutus sai entiset myrkyt (HK-n BLÖÖ) oli vakioruokaa siellä. Sori vaan:barefoot::whistle:
Sienistää en muista--- niitä en söisi missään tapauksessa muutenkaan, kun se trehaloosi ei mun elimistöön sovi.
(y)
 
vierailija
No eipä nuokaan kovin terveellisiltä eväiltä kuulosta. Et kyllä maininnut tarkemmin, että mitä jogurttia (maustettua?) tai puuroa tai mitä pistät ja minkälaatuisen leivän päälle. Mysli on kaiketi kaupan mysliä = transrasvoja ja sokeria. Proteiinia ja hyvää rasvaa olisi hyvä saada myös aamiasella sekä kasviksia.

Ei sillä, suurin osa ihmisistä syö mitä sattuu ja ei sitä voi pelkästään yksilöä syyttää: ravitsemussuositukset on Suomessa peräreiästä repäisty ja kaupat notkuu lisäainepaskaa ja pitkälle jalostettuja tuotteita. Työmaa-/kouluruoka on samaa epämääräistä mössöä vailla ravintoarvoja. Laadukasta ruokaa saa lähinnä itse kokkaamalla, ja ymmärrän että kaikilla ei riitä aika/kiinnostus/jaksaminen jatkuvaan kauhanvarressa roikkumiseen. Ei riitä itselläkään aina
.
Oikeesti ne ravitsemusterapeuttien ohjeet ovat vääriä. Siksi ihmiset pettyy ja sairastuvat lisää. En ole syönyt työmaaruokalassa viikkoa pidempään, kun se koostumus oli ties mitä, eikä hereillä olis pysynyt ruokatunnin jälkeen. Omatekemästä ei sellaista oloa tule koskaan. Ipaa-yhdistys ja suolettomat ovat kimpassa, kun kysytään ruoan vaikutuksesta. Ja seassa on säätiöt yms. Mahdoton selvittää, kun se terveys ei tuota rahaa kenellekään tässä systeemissä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä