Moi kaikki,
Luin äsken ketjun läpi ja ajattelin liittyä joukkoon. Onnea kaikille odottajille! Tässä tiedot:
20.10/ AnMaaria/kolmas
Tämä on tosiaan yllätysraskaus, jota aloin epäillä kun omituinen pahoinvointi jatkui viikon verran. Luulin, että olin saamassa vatsataudin, mutta sitten menkkojenkin alkaminen viivästyi... Ei muuta kuin raskaustestin tekoon, joka sitten näyttikin selvän plussan. Käytiin viikko sitten varhaisultrassa, jossa varmistui, että raskaus on oikeassa kohdassa ja että sydämiä sykkii vain yksi
Takana on yksi tuulimuna raskaus, joten en halunnut tällä kertaa odottaa ekaan viralliseen ultraan. Aiemmissa raskauksissa en kyllä muista voineeni ihan näin pahoin kuin nyt, mutta voi olla, että muistan väärin. Oksentanut olen tähän mennessä vain kerran. On pakko syödä jotain vähintään kahden tunnin välein, että kuvotus ei karkaa käsistä. Mieliteot on välillä aika omituisia ja se mikä yleensä maistuu, ei välttämättä jonakin päivän mene alas mitenkään. Kahvi, rasvan käry, yms tekee takuuvarmasti pahaa ja myös ihmisten käyttämät hajuvedet/hajusteet julkisilla liikkuessa ja myös töissä. Vatsa turpoaa päivän aikana ja öisin herään pari kertaa, kuten ilmeisesti moni muukin. Ensi viikolla on aika ensimmäiseen neuvolaan. Elättelen tässä toivoa, että tää jatkuva pahoinvointi ja jäätävä väsymys alkaisivat helpottamaan parin viikon sisällä, kun edessä olisi melkoisen kiireinen (hyvällä tavalla) kevät. Esikoinen on alkanut ihmetellä miksi oon koko ajan iltaisin lepäämässä, mutta ennen np-ultraa ei tekisi mieli kertoa kenellekään.
AnMaaria rv 8+3