lapsen kaverin vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lapset olivat 2 vuotta parhaimmat ystävät, tämä kaveri lupasi tytölleni että ovat aina parhaita kavereita.

Kas kummaa kun uus tyttö muutti naapuriin niin meidän tytön seura kelpaa vain jos tuo toinen tyttö ei ole kotona.

Oma tyttöni on vihainen, tottakai koska paras ystävä hylkäsi, ennen olivat aina yhdessä.

Viimeksi oma tyttö meni mummolaan ja lähtivät pulkkamäkeen (mummola tuon entisen parhaan ystävän naapurissa).
Siellä tuo tyttö odotti ja oli kuvitellut että lähtee pulkkamäkeen mukaan, oma tyttöni ei halunnut mukaan tätä tyttöä, eikä niin ollut sovittu.

No tämän entisen parhaan ystävän äiti pommitti mua kuinka mun pitäisi ajatella miltä tuntuisi jos mun tyttö tulis itkien kotiin. *jumalaut** että meinasin hermostuu kunnolla. Meidän tyttö on kokenut tuota jatkuvasti 6kk ajan. Kun paras kaveri onkin 99% ajastaan uuden tytön kanssa, eikä meidän tytön, niinku ennen.

Sen toki ymmärrän että joskus voi suhteet muuttua, ja se on hankalaa. Mutta mikä vaivaa äitiä joka syyttää toista lasta , vaikka oma lapsi on itse syypää siihen ettei meidän tyttö halua olla enää ja on vihainen.

Ei hänen tyttö oo luvannut olla paras kaveri, eikä oo ikinä mitään väärää tehnyt.

Pitäisiköhän vaan antaa koko jutun olla.

Vaikeus tässä on tuon toiaen tytön vanhemman asenne

Laitat vaan, että no olipas harmi olimme kyllä sopineet mennä ihan vaan mummon kanssa mäkeen, harmi tuollainen väärinkäsitys kun teidän tytöllä on kuitenkin ollut niin ikävä toista tyttöä kun ei ole enää ehtinyt leikkimään teidän tytön kanssa tai edes kaikki yhdessä, no mutta miten olisi huomenna uudestaan?

(Älä ny ala riitelemään... syyttelyitä ja pahoja mieliä tulee..mutta niistä vaan tarttis päästä eteenpäin...)

Mummon tuskin tarvitsee toimia naapureiden lasten kaitsijoina?

Toiseksi, mun mielestä lapsella pitää olla oikeus kieltäytyä seurasta ja jos toiselle tulee sitä paha mieli, niin minkäs sille voi. Lapsen pitää voida saada olla yksin tai viettää aikaa mummonsa kanssa tai sen pitää voida joskus saada leikkiä jonkun toisen kaverin kanssa ihan rauhassa.

Laitat vaan, että no olipas harmi olimme kyllä sopineet mennä ihan vaan mummon kanssa mäkeen, harmi tuollainen väärinkäsitys kun teidän tytöllä on kuitenkin ollut niin ikävä toista tyttöä kun ei ole enää ehtinyt leikkimään teidän tytön kanssa tai edes kaikki yhdessä, no mutta miten olisi huomenna uudestaan?

(Älä ny ala riitelemään... syyttelyitä ja pahoja mieliä tulee..mutta niistä vaan tarttis päästä eteenpäin...)

Hyvin muotoiltu näpäytys :)

No hei, meidän lasta ja mua syyllistetään kun tälle toiselle tytölle tuli pahamieli.
Mutta tämä äiti ei näe ollenkaan sitä miten pahanmielen hänen tyttö on tehnyt meidän tytölle.

Ja aina on sama homma, heidän lapsi ei oo ikinä mitään väärää tehnyt, vika on aina meidän lapsessa

no minkäs sille voi jos kaverisuhteet muuttuu, vaikka kuinka olis vannottu. ei siinä auta syytellä lapsia, eikä vanhempia.

No hei, meidän lasta ja mua syyllistetään kun tälle toiselle tytölle tuli pahamieli.
Mutta tämä äiti ei näe ollenkaan sitä miten pahanmielen hänen tyttö on tehnyt meidän tytölle.

Ja aina on sama homma, heidän lapsi ei oo ikinä mitään väärää tehnyt, vika on aina meidän lapsessa
mitäs jos tyttö vaan etsis uudet kaverit

Auttaisi varmaan sitä äitiä ja lastakin tulevaisuudessa, jos kertoisit äidille havaintosi ihan suoraan? Ihan siis asiallisesti...

Auttaisi varmaan sitä äitiä ja lastakin tulevaisuudessa, jos kertoisit äidille havaintosi ihan suoraan? Ihan siis asiallisesti...

Oon kertonut, sain osakseni haukut
Mullehan on sinänsä sama , kyllä mä kestän. Mutta en kestä kattoo sitä kuinka mun tyttö kärsii bestiksen menetyksestä ja sit saa vielä valitukset päälle kun ei halua ottaa mukaan pulkkamäkeen (eikä ollut ees luvannut mitään, ei edes tiennyt että tuo tyttö oli mukaan rynnimässä).

Eikä mulla nyt mitään oo tyota tyttöä vastaan. Mutta tää hänen äidin käytös on uskomatonta.

Kehtasi vielä väittää ettei sallisi oman tyttarensä näin tehdä, eipä, hänen oma tytär on vaan 6 kk tehnyt meidän tytölle samalla tavalla. Mä en vaan käsitä tätä.

Mutta mä luulen että saa tuo ystävyys jäädä, ellei tyttö toisin halua. Tosi surullista kun ennen kesää olivat aina yhdessä

Sano sille se.
Ja kehoita sitä äitiä sekä omaa lastasi suosimaan mielummin ryhmässä leikkimistä tuon "paras kaveri"-kuvion sijaan. Lasten, etenkin tyttöjen, on huomattavasti hyödyllisempää opetella toimimaan ryhmässä kun kahdestaan nyhjäämään.

Oon kertonut, sain osakseni haukut
Mullehan on sinänsä sama , kyllä mä kestän. Mutta en kestä kattoo sitä kuinka mun tyttö kärsii bestiksen menetyksestä ja sit saa vielä valitukset päälle kun ei halua ottaa mukaan pulkkamäkeen (eikä ollut ees luvannut mitään, ei edes tiennyt että tuo tyttö oli mukaan rynnimässä).

Eikä mulla nyt mitään oo tyota tyttöä vastaan. Mutta tää hänen äidin käytös on uskomatonta.

Kehtasi vielä väittää ettei sallisi oman tyttarensä näin tehdä, eipä, hänen oma tytär on vaan 6 kk tehnyt meidän tytölle samalla tavalla. Mä en vaan käsitä tätä.

Mutta mä luulen että saa tuo ystävyys jäädä, ellei tyttö toisin halua. Tosi surullista kun ennen kesää olivat aina yhdessä

Jotkut on idiootteja ja sille sä et mahda yhtään mitään. Itse en jaksaisi vaivautua kuuntelemaan moista typeryyttä enkä haluaisi altistaa lastanikaan tuollaiselle syyllistämiselle.

.....Mitäpä jos nyt et antais omien tunteiksesi noin nousta pintaan???

"Saa ystävyys jäädä""
-Oliko sun tytöllä nii paljon varaa valita???
Toihan nyt vaan on ÄITIEN TAPPELUA kumpi antaa tyttärensä käyttäytyä ja miten.
"Surku tyttären puolesta" , nii nii ja millä sää olet auttamassa asiaa?? Anna sen toisen olla omassa arvossaan! SINÄ valitset lapsesi ystävät vanhempia perusteella?? Jatkossakin??

Yhteistyössä