Todella paha mieli tyttären puolesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kristiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kurja tilanne :| Kertoo tosin enemmän syrjijästä kuin syrjittävästä. Paras ystäväni siirsi mut hetkeksi syrjään yläasteella ja kelpuutti takaisin syrjien taas toista. Loppujen lopuksi me syrjityt olemme ystäviä vieläkin, mutta kumpikaan ei välitä pitää syrjijään yhteyttä.

Kuka haluaa tehdä analyysin mun hemmotteluasteesta sanan 'syrjiä' perusteella :D :D

Mulla oli luokalla tällainen samanlainen kuvio ala-asteelta yläasteelle ja tämänpäiväinen tilanne myös mätsää. Ei siis selkeästi kovin harvinaista :whistle:

Rohkaise tytärtäsi kuitenkin ystävystymään muiden kanssa. Nyt ollaan kuitenkin vasta syyskuussa. Yläaste on lapselle sikäli haastava, että enää koulun aikuiset eivät "järjestä" kavereita vaan lapset saavat valikoida kaverinsa itse. Tuossa iässä 3 vuotta tuntuu varmasti pitkältä ajalta, mutta onneksi yläaste ei kuitenkaan sen pidempään kestä.

Kyllä mä olen sitä mieltä että tuollainen syrjiminen koulussa ja tuhahtelut vastauksiksi ja toisten oppilaiden kääntäminen tyttöäsi vastaan täyttää koulukiusaamisen kriteerit. Kaikkien kanssa ei voi aina olla kaveri mutta toimeen pitäisi pystyä tulemaan korrektisti myös kouluyhteisössä. Ottaisin noilta osin asian puheeksi opettajan kanssa.

toivottavasti osaavat kirjoittaa paremmin kuin äitinsä. eihän noissa sun argumenteissa ole mitään tolkkua.

Varmasti osaa joo :)
Miksi mielipiteitä vastaan aina hyökätään jos se on poikkeava valtaosasta? Jokaisella meillä on tapamme esittää asioita ja se pitäisi hyväksyä. Aloittja ottaa sen askeleen ja riskin ,että hänen kirjoitustaan vastaan voi olla joku eriävällä mielipiteellä ja kärkkäästikkin, mut en ymmärrä miksi muut hyökkää toista vastaajaa vastaa.

[QUOTE="huh huh";22089694]Varmasti osaa joo :)
Miksi mielipiteitä vastaan aina hyökätään jos se on poikkeava valtaosasta? Jokaisella meillä on tapamme esittää asioita ja se pitäisi hyväksyä. Aloittja ottaa sen askeleen ja riskin ,että hänen kirjoitustaan vastaan voi olla joku eriävällä mielipiteellä ja kärkkäästikkin, mut en ymmärrä miksi muut hyökkää toista vastaajaa vastaa.[/QUOTE]

Miksi koet, että sinulla on oikeus hyökätä aloittajaa vastaan, mutta sitten närkästyt, jos joku on sinun mielipidettäsi vastaan? (Käyttämäsi ilmauksetkin ovat kyllä varsin asiattomia: vaikuttaisikohan se muiden suhtautumistapaan, mitä luulet?)

[QUOTE="huh huh";22089694]Varmasti osaa joo :)
Miksi mielipiteitä vastaan aina hyökätään jos se on poikkeava valtaosasta? Jokaisella meillä on tapamme esittää asioita ja se pitäisi hyväksyä. Aloittja ottaa sen askeleen ja riskin ,että hänen kirjoitustaan vastaan voi olla joku eriävällä mielipiteellä ja kärkkäästikkin, mut en ymmärrä miksi muut hyökkää toista vastaajaa vastaa.[/QUOTE]

oman, eriävän mielipiteensä voi ilmaista asiallisestikin eikä ensimmäiseksi haukkumalla ja vittuilemalla. sitä saa mitä tilaa, ja samalla tyylillä.

Tosi kurjaa. Lohdutat vaan tyttöä ja sanot että syy ei ole hänessä koska hän käyttäytyy hyvin eikä ole tehnyt mitään pahaa. Voisitteko etsiä jonkun uuden harrastuksen josta voisi löytää uusia kavereita?
Kerro tytölle että vielä hänelle aurinko paistaa ja elämä on ihanaa kunhan vähän kuluu aikaa ja kaikki "aikuistuvat" noista esimurkkuongelmistaan.

Uusi harrastus on aloitettu pari viikkoa sitten, siellä vain ikäskaala aika laaja mutta ehkä sieltä voisi joku uusi ystävä löytyä. Juteltiin tytölle miehen kanssa ja kannustettiin olemaan oma ihana itsensä. Itkuhan tytölle tuli kun tuntee olevansa syrjitty, onneksi kuitenkin välitunnit viettävät isommalla porukalla niin ei joudu ihan yksin koulun pihalla olemaan.

Miksi koet, että sinulla on oikeus hyökätä aloittajaa vastaan, mutta sitten närkästyt, jos joku on sinun mielipidettäsi vastaan? (Käyttämäsi ilmauksetkin ovat kyllä varsin asiattomia: vaikuttaisikohan se muiden suhtautumistapaan, mitä luulet?)

Siksi kun minusta aloittajalla on oikeus loukkaantua viestistäni koska hänelle se viesti on tarkotettu, ei teille muille. Miksi te muut aina hyppäätte takajaloille? Tavan tammoja :) Antakaa aloittajan puhua itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei koskaan työssä;22089345:
Tuosta syystä kannattaa pitää koulu ja työkaverit erillään yksityiselämästä. Nuo ovat vain koulukavereita joiden kanssa työskennellään koulussa. Ja ystävät tulee muualta kuin sieltä.

Näinhän se on, aika hauskasti ajateltu. Harmi vain että meidän kylällä ei ole kuin nämä kaksi tämän ikäistä tyttöä, vuotta vanhempi on yksi tyttö jonka kanssa meidän neiti nyt viettää joskus aikaansa kotona...Tokihan kuskaan sitten tuonne koulun lähelle tyttöä jos hän uuden ystävän sieltä saisi.

[QUOTE="huh huh";22089822]Siksi kun minusta aloittajalla on oikeus loukkaantua viestistäni koska hänelle se viesti on tarkotettu, ei teille muille. Miksi te muut aina hyppäätte takajaloille? Tavan tammoja :) Antakaa aloittajan puhua itse.[/QUOTE]

aikuiset ihmiset voisivat osata käyttäytyä, on se sitten ihan kenelle tahansa suunnattua. jos lapsesi käyttäytyvät samalla tavalla kuin sinä, niin ei ole ihmekään jos heillä "ei ole ongelmia" kavereiden suhteen: kukaan ei uskalla sanoa heille vastaan. tai sitten lapsesi eivät vain uskalla kertoa sinulle ongelmistaan, kun asenteesi on tuollainen.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22089786:
Uusi harrastus on aloitettu pari viikkoa sitten, siellä vain ikäskaala aika laaja mutta ehkä sieltä voisi joku uusi ystävä löytyä. Juteltiin tytölle miehen kanssa ja kannustettiin olemaan oma ihana itsensä. Itkuhan tytölle tuli kun tuntee olevansa syrjitty, onneksi kuitenkin välitunnit viettävät isommalla porukalla niin ei joudu ihan yksin koulun pihalla olemaan.
Saattaa olla ihan hyväkin, että ikäskaala on laaja. Eihän sen kaverin tarvitse juuri samanikäinen olla. Varmasti tytölläsi on paha mieli, mutta tuota tyttöjen välistä bestissysteemiä oli jo 60-luvulla. Tyttösi ei siis ole maailmassa ensimmäinen eikä viimeinen, vaan moni muukin on kokenut ja tulee kokemaan tuota samaa, eikä syy ole tytössäsi. Rohkeasti tutustumaan myös luokan muihin tyttöihin eikä vain näihin muutamaan :)

[QUOTE="huh huh";22089822]Siksi kun minusta aloittajalla on oikeus loukkaantua viestistäni koska hänelle se viesti on tarkotettu, ei teille muille. Miksi te muut aina hyppäätte takajaloille? Tavan tammoja :) Antakaa aloittajan puhua itse.[/QUOTE]

No mutta eikös tämä ole keskustelupalsta? Pitää osata varautua, että muutkin osallistuvat keskusteluun. (Asiaton kommentointi ei tosin taida olla perusteltua tai tarpeellista millään foorumilla, mutta jos se on parasta mihin kykenet, niin anna toki mennä.)

[QUOTE="huh huh";22089286]Jos oikein laskin käytit 17 kertaa sanaa tyttö ei muodoissa. Rasittavaa luetttavaa. En yhtään ihmettele että teidän tyttö ei saa kavereita tai ne viedään jos äiti puhuu koko ajan,että meidän tyttö sitä ja meidän tyttö tätä jne. Hemmoteltu kakara se on.[/QUOTE]

jaa mitäkö vittuilit? tämäkö on mielestäsi asiallinen ja rakentava viesti aloittajalle? miten ihmeessä sinä ensinnäkään tiedät puhuuko ap yhtään mitään lastensa ystäville? saatika sitten miten oman lapsen pahasta mielestä murehtiminen liittyy hemmotteluun?

rest my case. kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. kaikissa muissahan se vika aina on.

aikuiset ihmiset voisivat osata käyttäytyä, on se sitten ihan kenelle tahansa suunnattua. jos lapsesi käyttäytyvät samalla tavalla kuin sinä, niin ei ole ihmekään jos heillä "ei ole ongelmia" kavereiden suhteen: kukaan ei uskalla sanoa heille vastaan. tai sitten lapsesi eivät vain uskalla kertoa sinulle ongelmistaan, kun asenteesi on tuollainen.

Et vain voi tai osaa käsittää että ihmiset ymmärtää asiota eri tavoin ja se sinun tapasi ei ole se ainoa oikea. En sano että minunkaan on, mutta mehän olemme erilaisia.
Turha sinun kanssa asiasta on väitellä mitään koska tämä ei sinulle millään tavoi kuulu. Sanoin jo että se on aloittajan asia.

Jaatko sä täällä jotain puheenvuoroja vai?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22089633:
Rohkaise tytärtäsi kuitenkin ystävystymään muiden kanssa. Nyt ollaan kuitenkin vasta syyskuussa. Yläaste on lapselle sikäli haastava, että enää koulun aikuiset eivät "järjestä" kavereita vaan lapset saavat valikoida kaverinsa itse. Tuossa iässä 3 vuotta tuntuu varmasti pitkältä ajalta, mutta onneksi yläaste ei kuitenkaan sen pidempään kestä.

Ei hän mitenkään pahoilla mielin ole kouluun menossa, ei koe sitä vaikeana, tykkää koulusta ja on luokalla eräs poikakin joka on kuulemma kiva. :)

Katselimme sitten uutta luokkakuvaa ja tyttö näytti kuvasta yhden tytön, uusi tuttavuus tämäkin siis, tämä tyttö oli meidän tyttöä pyytänyt luokseen kylään. Sovimme sitten että pyytää tätä meille kylään ensi viikolla, lupasin hakea heidät koulusta ja kuskata myöhemmin kotiin vieraan.

Anteeksi, mutta mun on pakko nauraa :D Ja lakata miettimästä, miksi tytöt ei osaa olla isommassa ryhmässä.

Lisäys: Ja tämä ei siis ole ap:lle tai hänen tyttärelleen...kunhan vaan lueskelen tätä ketjua.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22089930:
Ei hän mitenkään pahoilla mielin ole kouluun menossa, ei koe sitä vaikeana, tykkää koulusta ja on luokalla eräs poikakin joka on kuulemma kiva. :)

Katselimme sitten uutta luokkakuvaa ja tyttö näytti kuvasta yhden tytön, uusi tuttavuus tämäkin siis, tämä tyttö oli meidän tyttöä pyytänyt luokseen kylään. Sovimme sitten että pyytää tätä meille kylään ensi viikolla, lupasin hakea heidät koulusta ja kuskata myöhemmin kotiin vieraan.

Hieno juttu :flower:

Tyttärelläsi on varmasti paha mieli :(
Rohkaise tyttöäsi olemaan tekemisissä lojaalimpien kavereiden kanssa, joiden kanssa se "paha mieli" ei tule. Tässä ketjussa on mollattu naisten bestis-touhuja. Olen kai sitten luonnonoikku, kun en ole tuollaiseen suostunut lähtemään mukaan ala-asteellakaan. Jos joku ei ole ollut seurastani kiinnostunut, en sitten ole väkisin hakeutunut seuraan. Reilu ystävä olen ollut aina, mutta on minutkin "jätetty" monta kertaa toisen bestiksen vuoksi. Eihän se mukavalta tunnu, mutta kenties kasvattaa luonnetta?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22089932:
Anteeksi, mutta mun on pakko nauraa :D Ja lakata miettimästä, miksi tytöt ei osaa olla isommassa ryhmässä.

Lisäys: Ja tämä ei siis ole ap:lle tai hänen tyttärelleen...kunhan vaan lueskelen tätä ketjua.

Joo-o.. Pelottava ajatella että tulevaisuudet toivot kasvavat tällaisissa käsissä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22089661:
Kyllä mä olen sitä mieltä että tuollainen syrjiminen koulussa ja tuhahtelut vastauksiksi ja toisten oppilaiden kääntäminen tyttöäsi vastaan täyttää koulukiusaamisen kriteerit. Kaikkien kanssa ei voi aina olla kaveri mutta toimeen pitäisi pystyä tulemaan korrektisti myös kouluyhteisössä. Ottaisin noilta osin asian puheeksi opettajan kanssa.

Hieman kyllä miehen kanssa mietittiin että miksi tuo ennen niin kiva tyttö tekee näin, hän on siis ollut todella mukava ennen, ollut meidän perheen mukana kahtena vuotena kun olemme olleet viikon Lapissa laskettelemassa, olen siis tutustunut häneen vähän paremmin noilla lomilla.

En nyt vielä ainakaan juttele opettajan kanssa kun tyttö on vielä innolla menossa kouluun, toki voin vanhempainvartissa mainita asian jos tyttö niin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22090013:
Hieman kyllä miehen kanssa mietittiin että miksi tuo ennen niin kiva tyttö tekee näin, hän on siis ollut todella mukava ennen, ollut meidän perheen mukana kahtena vuotena kun olemme olleet viikon Lapissa laskettelemassa, olen siis tutustunut häneen vähän paremmin noilla lomilla.

En nyt vielä ainakaan juttele opettajan kanssa kun tyttö on vielä innolla menossa kouluun, toki voin vanhempainvartissa mainita asian jos tyttö niin haluaa.
Uusi, isompi koulu, jossa tämän kaverinkin pitää löytää oma paikkansa. Hänkin saattaa olla hämillään eikä oikein tiedä, kenen kanssa nyt kaveeraisi.

Yhteistyössä