En enää kestä tätä kutinaa!!!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja raaps raaps
  • Ensimmäinen viesti
raaps raaps
Mikä minua vaivaa?? Kuukauden ajan olen saanut ihan hillittömiä kutinakohtauksia. Väliin oireet tulee urtikariana, eli iholla näkyy paukamia ja koholla olevia valkoisia viiruja joiden ympärillä iho on punainen. Kutinaa on päänahassa, korvissa, kaulalla, jaloissa, käsivarsissa, selässä, jokapaikassa!

Ensin luulin, että mulla on vaan iho kuiva, kun pahimmat kutinat tulee aina suihkun ja saunan jälkeen ja eilenkin melkein itkin, kun saunan jälkeenpiti raapia jalat vereslihalle. Mä kyllä käyn päivittäin tulikuumassa pitkässä suihkussa, mutta hiuksia en kastele kuin joka kolmas päivä ja silti päänahka on niin kuiva, että sitä ihan kirvelee. :(

Onko kohtalotovereita? Mikä tähän auttaa? Voiko stressi olla aiheuttanut tämän, oireet kun alkoivat juuri kun sisareni kuoli n. puolitoista kuukautta sitten...:(
 
nokkosrokko
urtikarian hoito on antihistamiini, esim zyrtex tms. jos on kovin paha niin sitten varmaan kortisonia suun kautta. yleensähän ne paranee itteksee muutamassa kuukaudessa.
 
"mami"
Pakkasilla iho kyllä usein kuivuu mut jos kovasti vaivaa niin ehkä kannattaisi kysyä lääkäriltä neuvoa. Ihotautilääkäri kaikkein paras vaihtoehto jos on mahis valita.
 
"vieras"
[QUOTE="alkup";25808854]itseasiassa olen lisännyt, parin kk:n ajan olen syönyt neljä 100 mikrogrammaa d-vitamiinia joka päivä. Voiko siinä olla syy???[/QUOTE]

Jos todellakin syöt tuon määrän niin on hyvin todennäköistä, että kyseessä on ylinannostuksen aiheuttama reaktio.
 
"vieras"
[QUOTE="alkup";25808854]itseasiassa olen lisännyt, parin kk:n ajan olen syönyt neljä 100 mikrogrammaa d-vitamiinia joka päivä. Voiko siinä olla syy???[/QUOTE]

Miksi olet syönyt noin paljon?
 
"alkup"
mä en tiedä mistä tuo neljä tuohon tuli, siis päivässä yhteensä sata mikrogrammaa. En mä tiedä...kävin googlettamassa noita oireita yliannostuksesta, ja multa löytyy kaikki. Mitäs nyt? Täytyykö mennä lääkäriin vai riittääkö etten enää ota yhtään pilleriä, lähteekö oireet itsestään pois vai soitetaanko lanssi...?
 
"molli"
[QUOTE="alkup";25808854]itseasiassa olen lisännyt, parin kk:n ajan olen syönyt neljä 100 mikrogrammaa d-vitamiinia joka päivä. Voiko siinä olla syy???[/QUOTE]

Itselleni kävi muutama vuosi sitten niin, että aloin syömään Kalcipos-D tabletteja aivan ohjeen mukaan, eli yhden tabletin päivässä. Parin kuukauden kuluttua tästä alkoi kutina. Kutina yltyi sietämättömäksi ja aikaa meni muutama kuukausi. Eniten kutisivat jalat, jalkapohjat, kädet ja lopulta koko iho ja päänahka. En osannut yhdistää D-vitamiinia kutinaan, eivätkä osanneet lääkäritkään. Olivat huuli pyöreänä.

Otettiin verikokeet. Havaittiin, että maksa-arvot olivat huomattavasti koholla. Vatsan oikealla puolella, ehkä sappitiehyeissä alkoi tuntua melko voimakasta kipua. Tässä vaiheessa lopetin D-vitamiinin syömisen, vaikka en osannutkaan yhdistää sitä kutinaan. Lopetin koska purkki tyhjeni. Maksa kuvattiin. Laite oli joku magneettikuvauslaite. Kuvissa ei näkynyt poikkeavaa.

Tuosta meni noin kuukausi kun oireet hellittivät pikku hiljaa ja maksa-arvot palasivat normaaleihin lukemiin. Tässä vaiheessa tajusin, että kyseessä on D-vitamiini. Mieleen palasi myös tapaus kymmenen vuoden takaa, jossa minulla oli valtava ihottumaläiskä rinnassa ja tuolloin olin syönyt joitain vitamiinilisiä. En tiedä olenko epätavallisen herkkä D-vitamiinille, vai onko niin että D-vitamiini aiheuttaa muillekin oireita, mutta sitä ei yleensä osata yhdistää.
 
vierailija
Mikä minua vaivaa?? Kuukauden ajan olen saanut ihan hillittömiä kutinakohtauksia. Väliin oireet tulee urtikariana, eli iholla näkyy paukamia ja koholla olevia valkoisia viiruja joiden ympärillä iho on punainen. Kutinaa on päänahassa, korvissa, kaulalla, jaloissa, käsivarsissa, selässä, jokapaikassa!

Ensin luulin, että mulla on vaan iho kuiva, kun pahimmat kutinat tulee aina suihkun ja saunan jälkeen ja eilenkin melkein itkin, kun saunan jälkeenpiti raapia jalat vereslihalle. Mä kyllä käyn päivittäin tulikuumassa pitkässä suihkussa, mutta hiuksia en kastele kuin joka kolmas päivä ja silti päänahka on niin kuiva, että sitä ihan kirvelee. :(

Onko kohtalotovereita? Mikä tähän auttaa? Voiko stressi olla aiheuttanut tämän, oireet kun alkoivat juuri kun sisareni kuoli n. puolitoista kuukautta sitten...:(
Minulla itse on atooppinen ihottama, joka aiheuttaa samaa oiretta. Kannattaa ruveta aina shampoon tai sellaisen sijaan käyttämään jotain rasvaa päänahkaan.
Kannattaa tosin käydä lääkärisssä jos tämäkään ei auta.
 
vierailija
Syyhypunkki!!

Mikä minua vaivaa?? Kuukauden ajan olen saanut ihan hillittömiä kutinakohtauksia. Väliin oireet tulee urtikariana, eli iholla näkyy paukamia ja koholla olevia valkoisia viiruja joiden ympärillä iho on punainen. Kutinaa on päänahassa, korvissa, kaulalla, jaloissa, käsivarsissa, selässä, jokapaikassa!

Ensin luulin, että mulla on vaan iho kuiva, kun pahimmat kutinat tulee aina suihkun ja saunan jälkeen ja eilenkin melkein itkin, kun saunan jälkeenpiti raapia jalat vereslihalle. Mä kyllä käyn päivittäin tulikuumassa pitkässä suihkussa, mutta hiuksia en kastele kuin joka kolmas päivä ja silti päänahka on niin kuiva, että sitä ihan kirvelee. :(

Onko kohtalotovereita? Mikä tähän auttaa? Voiko stressi olla aiheuttanut tämän, oireet kun alkoivat juuri kun sisareni kuoli n. puolitoista kuukautta sitten...:(
 
vierailija
[QUOTE6="raaps raaps, post: 625808692"]Mikä minua vaivaa?? Kuukauden ajan olen saanut ihan hillittömiä kutinakohtauksia. Väliin oireet tulee urtikariana, eli iholla näkyy paukamia ja koholla olevia valkoisia viiruja joiden ympärillä iho on punainen. Kutinaa on päänahassa, korvissa, kaulalla, jaloissa, käsivarsissa, selässä, jokapaikassa!

Ensin luulin, että mulla on vaan iho kuiva, kun pahimmat kutinat tulee aina suihkun ja saunan jälkeen ja eilenkin melkein itkin, kun saunan jälkeenpiti raapia jalat vereslihalle. Mä kyllä käyn päivittäin tulikuumassa pitkässä suihkussa, mutta hiuksia en kastele kuin joka kolmas päivä ja silti päänahka on niin kuiva, että sitä ihan kirvelee. :(

Onko kohtalotovereita? Mikä tähän auttaa? Voiko stressi olla aiheuttanut tämän, oireet kun alkoivat juuri kun sisareni kuoli n. puolitoista kuukautta sitten...:([/QUOTE]
Voi johtua huom a) vitaamiinien puuttesta tai kuten juuri itsellä b) liikaa vääriä vitamiienejä. Avukko syötti raskausajan multivitamiinejä itselle ja seurauksena ihon kuivuminen etupäässä selkä ja kaula sekä pään alue.
 
vierailija
Siis ainahan nuo voi olla migreenin oireita ja migreenillä en tarkoita miään pääkipuun liittyviä asioita, mutta tn. ruokavalio: huomasin juuri hölmönä että eukkoni oli popsituttanut minulla raskauden ajan multitabs vitamiineja, missä A/D liian kova, seukrauksena akuutti selän, pään ja kaulan alueen kuivuminen. Olin tyhmä, onneksi asia nyt korjattu!
 
vierailija
[QUOTE6="raaps raaps, post: 625808692"]Mikä minua vaivaa?? Kuukauden ajan olen saanut ihan hillittömiä kutinakohtauksia. Väliin oireet tulee urtikariana, eli iholla näkyy paukamia ja koholla olevia valkoisia viiruja joiden ympärillä iho on punainen. Kutinaa on päänahassa, korvissa, kaulalla, jaloissa, käsivarsissa, selässä, jokapaikassa!

Ensin luulin, että mulla on vaan iho kuiva, kun pahimmat kutinat tulee aina suihkun ja saunan jälkeen ja eilenkin melkein itkin, kun saunan jälkeenpiti raapia jalat vereslihalle. Mä kyllä käyn päivittäin tulikuumassa pitkässä suihkussa, mutta hiuksia en kastele kuin joka kolmas päivä ja silti päänahka on niin kuiva, että sitä ihan kirvelee. :(

Onko kohtalotovereita? Mikä tähän auttaa? Voiko stressi olla aiheuttanut tämän, oireet kun alkoivat juuri kun sisareni kuoli n. puolitoista kuukautta sitten...:(
Voi johtua huom a) vitaamiinien puuttesta tai kuten juuri itsellä b) liikaa vääriä vitamiienejä. Avukko syötti raskausajan multivitamiinejä itselle ja seurauksena ihon kuivuminen etupäässä selkä ja kaula sekä pään alue.[/QUOTE]

Liikaa D-vitaminin oire (kutina) joka minulle aiheutti korvan sisällä voimakasta kutinaa sekä myöskin selässä.
Lopetin D vitamiinin syöntiä ja kutina häipysi kahdessa päivässä
 
vierailija
Suomessa suositeltiin vuoteen 1964 asti D-vitamiinia alle 3-vuotiaille lapsille 112,5 mikrogrammaa päivässä. Vuonna 1964 se alennettiin 50 mikrogrammaan. Yksitoista vuotta myöhemmin suositus laskettiin 25 mikrogrammaan ja vuonna 1992 se alennettiin peräti 10 mikrogrammaan.

Jokaisen alennuksen jälkeen uusien alle 14-vuotiaiden lasten diabetestapausten määrä lisääntyi. Vuoden 1992 jälkeen käyrä kääntyi jyrkkään nousuun. Käänteinen korrelaatio D-vitamiinin saantiin on erittäin vahva.
 
vierailija
Voi johtua huom a) vitaamiinien puuttesta tai kuten juuri itsellä b) liikaa vääriä vitamiienejä. Avukko syötti raskausajan multivitamiinejä itselle ja seurauksena ihon kuivuminen etupäässä selkä ja kaula sekä pään alue.
Liikaa D-vitaminin oire (kutina) joka minulle aiheutti korvan sisällä voimakasta kutinaa sekä myöskin selässä.
Lopetin D vitamiinin syöntiä ja kutina häipysi kahdessa päivässä[/QUOTE]
Jos valmiste on tehty merinolampaan villarasvasta, lanoliinista, on se myrkyllistä.:sick:
 

Yhteistyössä