♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Hiutale89, hyvä, että lääkärintarkastus meni hyvin! Tsemppiä uuteen yritykseen, toivottavasti tärppäisi pian :)

@peanut_butter, ei meilläkään yritys ole vielä alkanut, mutta täällä sitä silti kuumeillaan :D Mahtavaa, että teillä mies on nyt myös innostunut kuumeilemaan. Toivottavasti sun työasiat selviävät pian ja teillä tärppää myös pian.

@Laurajy, tervetuloa! Mahtavaa, että saitte luvan yrityksen aloittamiseen pitkän kuumeilun jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Laurajy
Mulle saa päivittää yk9. Meillä on hoitotauko tällä hetkellä, eli tää kuukausi ei mitenkään varsinaisesti yrityskuukausi edes ole. Menkat alkoi juuri silloin kun pitikin, mutta eivät ole vieläkään loppuneet kunnolla vaan tuhruttaa. Nyt on jo kp10, saisi kyllä tiputtelu loppua niin pääsisi rauhaisin mielin odottamaan seuraavaa hoitokiertoa jonka pitäisi alkaa joskus reilun parin viikon päästä.

Mitä kaikille muille kuuluu? Täällä on ollut aika hiljaista viime aikoina. Miten @Jennipä tai @Pocahontas- teillä menee? :)
 
Mulla on vähän mennyt nämä joulukuun viestit ohi. Olen kyllä lukenut kaiken parin päivän välein, mutta ei ole ehtinyt tarkemmin lukemaan ja itse kirjoittelemaan. Ihana kuitenkin kun täällä on näitä uusia innokkaita yrittäjiä ja yritystä odottavia, teidän viesteistä tulee hyvä mieli. Itsellä alkaa vähän usko loppua tämän asian suhteen...

@voittamaton onko teillä suunniteltu jo seuraavaa hoitomuotoa? Anteeksi, jos olet jo kertonut, mutta en muista (n)

ON: Täällä siis yk9. Menkat oli neljä päivää myöhässä antaen toivoa ja päätti sitten alkaa kipuineen just sillä minuutilla kun astuttiin Ikealle Tapaninpäivänä :cautious: Aina niin loistava ajoitus, oli hirvein ikea-reissu ikinä :LOL: Täällä meni siis joulukuu remontissa ja joulu meni niin nopeasti ohi, että ei tuntunut joululta ollenkaan. Nyt kuitenkin uusi koti, tilaakin olisi vauvalle ja koiralle... :whistle:

Meillä epätoivoinen yritys/tulee jos on tullakseen jatkuu. Pari kuukautta on nyt mennyt, ettei olla oikeastaan ajateltu koko asiaa tai yrittämällä yritetty, ovulaatiota en ole seuraillut tai mitään. Tässä kuussa ois kuitenkin tarkoitus alkaa taas yrittämään enemmän. Ovulaatiotestejä on jossain muuttolaatikossa jemmassa ja mies aikoi mennä spermatesteihin viimeistään helmikuussa. Itsehän olen käynyt jo lokakuussa tarkistaan paikat ja kaikki pitäisi olla ok. Mitähän muuta sitä kokeilis, tuntuu, että kaikki keinot on jo testattu :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Meil alkoi asiat rullaileen eteenpäin ja 16.1. ois aukiolotutkimus, jos kroppa ja kierto ei mua petä. Eteenpäin siitä on mahdollisuus siirtää, mutta polin joulutauko kestää 15.1. saakka, joten uus kierto ei sais kyllä alkaa aiemmin. Aukkari pitää tehdä ennen kp10, mutta ei kuukautisten aikana, joten se ikkuna on melko pieni. Toivotaan, että seuraava kierto on myös säännöllinen ja edellisten mukainen.
Erikoista olla innostunut jostain kivuliaasta toimenpiteestä! :D
Silloin myös uusitaan miehen spermatesti ja jos tulos ei ole parempi, niin me lähetään ivf:ään.
Mulla kp21, menkkoja odotan maanantaille.

Täälläkin tuntuu olevan joulutauko, melko hiljaista on pidellyt.
 
@lovecoco mulle tuli letroista kuumia aaltoja etenkin yöaikaan, ei juurikaan päivällä. Kierrot on ollut kyllä tavallista kiertoa oireettomampia sitten loppukierrosta :). Toivottavasti olisi apua, millä annostuksella aloitatte?

@atvk87 ompa outoa, mulle sanottiin että aukkari tehdään kp 12, eikä juurikaan joustoo ollut tässä o_O. Ja tuolloin tehtiin.. Meneeköhän mulla luotto lääketieteeseen kun sitä noin paljon sovelletaan eri paikoissa :LOL:.

@voittamaton mitäpä täällä. Kp 9 nytten, viikonloppuna vois ehkä ruveta tikuttelemaan ovista. Toivon että kierto pysyis tarpeeks lyhyenä. Tylsää kun sulla joudutaan ulrailemaan joka kierto ja jouduitte pitää taukokiertoo :(
 
Mulle saa päivittää yk9. Meillä on hoitotauko tällä hetkellä, eli tää kuukausi ei mitenkään varsinaisesti yrityskuukausi edes ole. Menkat alkoi juuri silloin kun pitikin, mutta eivät ole vieläkään loppuneet kunnolla vaan tuhruttaa. Nyt on jo kp10, saisi kyllä tiputtelu loppua niin pääsisi rauhaisin mielin odottamaan seuraavaa hoitokiertoa jonka pitäisi alkaa joskus reilun parin viikon päästä.

Mitä kaikille muille kuuluu? Täällä on ollut aika hiljaista viime aikoina. Miten @Jennipä tai @Pocahontas- teillä menee? :)
Heippa!

@voittamaton Johan se tiputtelee sulla kauan, sais todellakin alkaa loppumaan :/ Mitä hoitoja teillä nyt seuraavaksi tulee? Oot varmaan kertonu, Anteeks etten muista.
Täällä syynä hiljaiseloon ärsytys koko hommaa kohtaan. Yk 11 käynnissä, kp8. Nyt onneksi ärsytys helpottanut ja alkaa olee taas pirteämpi oma itsensä :) Lisäks muutettiin joulun alla ni oli vähän kaikkee muuta :D Primot aloitan taas kp15, nyt oli niiden ansiosta täydellinen 28 päivän kierto. Et jotain hyvääkin :)

@atvk87 hienoo ku teillä hommat etenee (y) Aukkari jo noin pian ja viel uusi spermatesti, voi hyvin olla että noi jo riittää. Jännä et on noin suurta vaihtelua käytännöissä jos jennipälle oli sanottu et kp12 on ehdoton :O Mä pidän peukkuja, ettei teiän tarvitsisi ivf:ään asti mennä.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Kiitos @syystyttö :love: toivon todella, että pääsette helmikuussa yrittämään taas. Onneksi hcg on lähtenyt laskuun. En osaa kuvitella, miltä tuntuu, kun joutuu monta viikkoa km jälkeen vielä odottelemaan hcg laskua ja vuodon loppumista ja vain odottamaan että pääsee jatkamaan yritystä.. tsemppiä ja voimia odotteluun ja plussatuulta heti helmikuulle (y)

Mikäs on @Möörtsi tilanne?

ON: täällä kp 23 ja aika seesteinen olotila. Menkkoja odottelen ensi viikolle. Seuraavaa kiertoa varten on tilattu ovistikkuja ja r- testejä, eli uudella innolla uutta yritystä kohti. Alkaa vauvakuume nostaa taas varovasti päätään :D
 
@voittamaton, inhottavaa, että tuhruttelu jatkuu noin kauan :( Toivottavasti loppuisi pian ja pääsisitte seraavaan hoitokiertoon.

@Kumiankka1, pahoittelut uuden kierron alkamisesta ja kurjasta tilanteesta. Onneksi teillä kuitenkin asiat etenee, kun mies menee testeihin. Toivottavasti tärppäisi pian!

@atvk87, hyvä, että teillä asiat edistyvät ja pääsette tutkimuksiin :) Toivottavasti kierto on säännöllinen, etkä joudu siirtämään tutkimuksia. Tsemppiä! :)

@Pocahontas-, onneksi primot näyttävät toimivan, jotain hyvää kuitenkin. Jaksamisia! :)


Inhottavan paljon huonoja uutisia täällä viime aikoina :/ Kurjaa, että monilla kestää yrittäminen todella kauan ja osa joutuu käymään rankempiakin hoitoja läpi. Toivon kaikille mahdollisimman pikaista tärppiä! :) Näitä lukiessa itsekin hieman rupeaa stressaamaan ja miettimään, olisiko pitänyt aloittaa yritys jo vaikka vuosi sitten, jos tässä kestääkin. Täytyy nyt vain kuitenkin yrittää pysyä positiivisena ja toiveikkaana, onhan täällä myös ollut niitä nopeita onnistumistarinoitakin. Toivottavasti ketjussa pyyhkäisisi taas pian plussatuuli ja saataisiin paljon hyviä uutisia tänne :)
 
@Hiutale89 Täällä on kp 39/30 :D Tai sitten kp 20 jos mun välivuoto olikin menkat. Eilen kävin perhesuunnittelun terkkarilta kyselemässä neuvoja. Kehotti 3kk seuraamaan kiertoja ja hakeutumaan lääkäriin jos ei menkkoja näy. R-testin ajattelin tehdä viikonloppuna varmuuden vuoksi. Aika huvittuneena tällä hetkellä kun en tiedä onko yk1 vai yk2 menossa :D Valkovuoto runsasta, vaaleaa ja juoksevaa, ovistikut ei osoita että ovulaatio olisi lähestymässä. Aivan taitaa olla kroppa sekaisin. Ensi viikon sunnuntaina pitäisi alkaa menkat jos toinen kierto jo menossa. Sitä jotenkin odottelen nyt :)
 
@Kumiankka1 onnea uuteen kotiin! Mä ehkä kävisin sinuna uudelleen yksityisellä joskus helmi-maaliskuussa ja kertoisin, että vuosi yritystä alkaa tulla täyteen ja pyytäisin lähetettä julkiselle lapsettomuushoitoihin. Lähetteestä ensiaikaan menee 2-4kk vähän riippuen sen hetken jonoista :)

@Pocahontas- onnea uuteen kotiin teillekkin! Ompas täällä muuttajia :ROFLMAO: Onneksi primot toimi ja kierto oli tuon täydelliset 28 päivää. Ootko tikutellut ovista? Ehtiikö tulla ennen primojen aloitusta vai ei?

@Jennipä tuu sitten kertomaan miltä ovistestailut näyttää kun päätät aloittaa (y)

Meillä ainakin seuraava hoitokierto on vielä tuota samaa letrozol+ovitrelle+lugesteron-komboa eli ovulaation induktiota. Mulla alkaa myös olla usko aika koetuksella ja aionkin seuraavalla käynnillä pyytää uusia verikokeita (vanhoista on aikaa jo yli puoli vuotta) ja muutenkin vähän kartoittaa tilannetta, että miten kauan jatketaan näin ja milloin olisi mahdollisuus päästä johonkin jämerämpiin hoitoihin vai pitääkö tässä mennä yksityiselle.
 
On ollut alavatsakipuja muutaman päivän, lähinnä vasemmalle pistelee ja välillä koko alavatsaa jomottaa. Ei mitenkään paljon, niin olen ajatellut, että ihan normaalia. Eilen sitten seksin aikana tuntui ihan menkkakivuilta ja ajattelin jo, että sitä se varmaan onkin, mutta jälkeenpäin, kun menin vessaan, tuli rajumpi kipukohtaus. Istuin vaan kaksinkerroin ja en saanut pissattuakaan kun tuntui koko alapää kramppaavan. Onneksi ei kestänyt kuin muutaman minuutin ja sitten vähitellen loppui.

Alkoi huolestuttaa, jos onkin jotain vialla. Yritin googletellakin oireita, mutten oikein mitään löytänyt, mihin täsmäisi. Ei kyllä huvittaisi lääkäriinkään tämän takia mennä, jos ei ala toistumaan.
 
@Pocahontas- ja @Kumiankka1 Onnea tosiaan uusiin koteihin :)

@Jennipä ja @emppu11 Kiitti kokemuksista. Tietää vähän mitä odottaa kun alkaa noita lääkkeitä syömään :)

@Möörtsi Etkös jossakin vaiheessa sanonut etä tuli 6 päivän aikana vähän vuotoa? Jos noin monena päivänä tulee välivuotoa niin ehkä voisi laskea kumminkin menkoiksi. Mut senpä näkee tässä lähiviikkoina et miten käy :) Itsellä on aina tiputteluvuoto kestänyt vain 1-2 päivää.

@voittamaton Itse kyllä varmaan vaatisin jotain lisätutkimuksia tosiaan tai kysyisin toisenkin lääkärin mielipidettä :) Turha se on hoidoissa jumittaa jotka ei toimi. Teiläkin yritystä jo sen verran takana. Sullakinhan on tuo PCOS muistaakseni?
 
Olen joskus vuosi sitten käynyt pikaisesti täällä keskustelemassa, mutta sittemmin lähinnä kirjoittelulaiskuuden vuoksi siirtynyt vain lukemaan tätä keskustelua. Ajattelin tulla nyt kuitenkin kirjoittamaan tsemppiviestin, vaikken näihin keskusteluihin olekaan osallistunut.

Harmitti kovasti, kun täällä oli paljon ikäviä uutisia. Kaikille paljon kärsivällisyyttä, tsemppiä ja plussaonnea :) Toivottavasti teillä, jotka käytte hoitoja läpi, ne tuottaisivat pian tulosta ja pääsisitte odottamaan omaa pientä!

@syystyttö , olen ollut kanssasi melkolailla samassa tilanteessa. Ensimmäinen raskaus paljastui kohdunulkoiseksi ja se jouduttiin hoitamaan juuri tuolla piikillä. Kokemus oli todella ikävä ja raskas. Minulla riitti onneksi yksi hoitokerta, mutta sen jälkeen yritimmekin vauvaa pitkään. Nyt meillä kuitenkin tärppäsi. Olin juuri alkuraskauden ultrassa ja raskaus löytyi oikeasta paikasta :) Pelkäsin itse kovasti, että seuraavakin raskaus olisi kohdunulkoinen, mutta onneksi näin ei ollut. Tietysti vielä voi sattua mitä tahansa, mutta ainakaan kohdunulkoinen ei uusinut. Tsemppiä siis sinne ja toivottavasti tärppää pian uudelleen - minua helpotti tieto muiden onnistuneista kokemuksista kohdunulkoisen jälkeen, toivottavasti sinuakin.
 
  • Tykkää
Reactions: lovecoco
@voittamaton Hyvä kun muistutit! Just eilen miehen kans puhuttiin, että ei ainakaan lähetä yksityiselle hoitoihin. Tää remontti on vienyt kaikki meidän rahat :ROFLMAO: Nyt kun otit asian puheeksi niin muistin, että mehän saadaan lähete julkiselle pelkällä soittoajalla kun vuosi yritystä takana. Kävin siis lokakuussa yksityisellä gynellä ja sanoi, että riittää kun on tuolloin käynyt yksityisellä. Vielä kun pari kuukautta yritetään niin sitten tuo on seuraava askel. Toivottavasti tärppäis ennen sitä, vaikka en usko...
 
On ollut alavatsakipuja muutaman päivän, lähinnä vasemmalle pistelee ja välillä koko alavatsaa jomottaa. Ei mitenkään paljon, niin olen ajatellut, että ihan normaalia. Eilen sitten seksin aikana tuntui ihan menkkakivuilta ja ajattelin jo, että sitä se varmaan onkin, mutta jälkeenpäin, kun menin vessaan, tuli rajumpi kipukohtaus. Istuin vaan kaksinkerroin ja en saanut pissattuakaan kun tuntui koko alapää kramppaavan. Onneksi ei kestänyt kuin muutaman minuutin ja sitten vähitellen loppui.

Alkoi huolestuttaa, jos onkin jotain vialla. Yritin googletellakin oireita, mutten oikein mitään löytänyt, mihin täsmäisi. Ei kyllä huvittaisi lääkäriinkään tämän takia mennä, jos ei ala toistumaan.
Mulla oli kerran samanlainen, mutta kipu kesti puolisen tuntia. Oli kamalaa, tuskanhiki valui ja hengitys salpautui. Vielä seuraavat päivät kivisti oikein tuolta alhaalta. Googlailin kans sillon ja tulin siihen tulokseen, että kysta puhkesi. Siitä pari viikkoa eteenpäin tuli Facebookissa vastaan Naistenhuoneella ketju, jossa kyseltiin samasta vaivasta ja siihen oli monet kirjoittanut tuota kystan puhkeamista. Voihan se tietty olla jotain muutakin, mutta toi ois ainakin sellanen vaaraton vaihtoehto.
 
@Kumiankka1 onnea uuteen kotiin! Mä ehkä kävisin sinuna uudelleen yksityisellä joskus helmi-maaliskuussa ja kertoisin, että vuosi yritystä alkaa tulla täyteen ja pyytäisin lähetettä julkiselle lapsettomuushoitoihin. Lähetteestä ensiaikaan menee 2-4kk vähän riippuen sen hetken jonoista :)

@Pocahontas- onnea uuteen kotiin teillekkin! Ompas täällä muuttajia :ROFLMAO: Onneksi primot toimi ja kierto oli tuon täydelliset 28 päivää. Ootko tikutellut ovista? Ehtiikö tulla ennen primojen aloitusta vai ei?

@Jennipä tuu sitten kertomaan miltä ovistestailut näyttää kun päätät aloittaa (y)

Meillä ainakin seuraava hoitokierto on vielä tuota samaa letrozol+ovitrelle+lugesteron-komboa eli ovulaation induktiota. Mulla alkaa myös olla usko aika koetuksella ja aionkin seuraavalla käynnillä pyytää uusia verikokeita (vanhoista on aikaa jo yli puoli vuotta) ja muutenkin vähän kartoittaa tilannetta, että miten kauan jatketaan näin ja milloin olisi mahdollisuus päästä johonkin jämerämpiin hoitoihin vai pitääkö tässä mennä yksityiselle.
Hyvä idea kysyä josko saisit uusia labroja @voittamaton ja myös se jos ne keksisi jotain tehostusta hoitoihinne. Kyllähän aina kysyä saa ja hyvä ku tietää mitä voi pyytää. Mitä ite meinasit seuraavaksi askeleeksi?

Ja kiitos, uusi koti on ihana :) Joo siis viimekierrossa tikutin digillä ovista, kp 17 mennessä oli tullu vasta se korkean hedelmällisyyden hymiö 6. päivän ajan (?!), ei ovulaatiota. Sit testit jo loppuikin ni en ostanu lisää. Talleteltiin hyvin ja silti menkat. Ovistestitki v**tuilee mulle :D Saas nähä miten nyt menee :) En kyl aio ovistestejä nyt tehä. Aukkaritutkimuksen hintaa selvitin yksityisellä ni se ois "vaa" ~200€... toisaalta siinä laparoskopian yhteydessä se tehtäis... ja nyt kp 9 ni ei ehdikään enää vissiin tässä kierrossa... olisipa ovis tässä kuussa oikealta puolelta.. mutta ei kai tässä auta muu ku ootella leikkausta. Pääsispä aina joka kk ultraan varmistamaan kaikkii näitä :D Ehkä kuitenkin parempi ettei. Sekavia ajatuksia siis täällä :D
 
@Möörtsi Sinä et kyllä pääse helpolla sun kiertojen kanssa. :confused: Nyt toivon sulle todella pikaisesti jotain ratkaisua siihen, että tiedät, missä mennään.. Tällaisen piinailun jälkeen varmaan osaa säännöllistä kiertoa arvostaa vielä enemmän :LOL: Tsemppiä! (y)

@Önnö minä olen myös miettinyt tässä viimeaikoina, että olisiko sittenkin pitänyt aloittaa yritys jo aikaisemmin, kun mies sitä kyseli useamman kerran. Välillä harmittaa, kun ei aloitettu. Jotenkin ajattelen, että olisin jo raskaana jos oltais aloitettu aikaisemmin, mutta kuka sitä tietää. Tulihan meillä nytkin tämä ensimmäinen tärppi todella nopeasti (2,5kk ehkäisyn lopettamisen jälkeen), ainakin mun mielestä. Se vain meni sitten kesken. Ja oma tuntemus on myös se, että nyt on se oikea aika meidän yrittää lasta, aikaisemmin me ei kyllä oltais oltu valmiita. Yrtän nyt vaan luottaa siihen, että asioilla on joku tarkoitus ja tämä on meille oikea aika, meni siihen raskautumiseen kuinka kauan tahansa. Tilannehan voisi olla sama, vaikka oltais aloitettu vuosi sitten. Mutta edelleen mulla olisi toiveena saada ensimmäinen lapsi ennenkuin oon 30v.. Vielä on aikaa, jännä nähdä, miten meille käy. Tsemppiä teille, toivotaan, että kierto palautuu nopeasti ja kaikki menee hyvin :love:

ON: täällä yllättävänkin seesteinen olotila. Välillä tulee km mieleen ja sitten suruttaa, mutta katseet on kyllä kääntyneet jo eteenpäin. Kroppa sekoilee omiaan, eilen illalla tuli verensekaista limaa dpo 8, vähän tietty toiveet nousi raskautumista ajatellen, mutta en uskalla kyllä vielä yhtään ajatella, että mitään olisi oikeasti tapahtunut. Edellinen kierto, josta myös raskauduin, tuli myös verensekaista limaa dpo 7-8.. Ehkä mun mieli tekee vaan tepposia nyt, kun alkuviikolla lääkäri sanoi, että raskautumiselle ei ole mitään esteitä ja olisi hienoa, jos tultais saman tien raskaaksi.. Onneks kohta iltavuoroon, niin ei kerkee miettiä mitään ylimääräistä :D Viimeyönä näin unta että synnytin..:confused: Hyvää viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
atvk87 Toivottavasti olisi kysta, kun se nyt olisi tuollainen aika harmiton juttu. Monilla kuten sullakin kipu oli kestänyt paljon pitempään, niin ajattelin, että ehkä tämä ei ollut sitä, mutta kai se voi riippua kystan koosta tai sijainnista tai jostain muusta, kauanko kestää.
 
@Hiutale89, eihän sitä tosiaan koskaan voi tietää, mitä olisi tapahtunut, vaikka olisikin yrityksen aikaisemmin aloittanut. Ei mekään oltaisi esim. vuosi sitten oltu vielä valmiita, jos tärppi olisikin käynyt heti. Sikäli siis tiedän, että tämä kevät on nyt se oikea aika aloittaa ja toivon vaan, ettei yritys venyisi ikuisuuksiksi, sitten kun siihen vaiheeseen edes päästään :D Itsellänikin on haaveena saada ensimmäinen lapsi ennen kolmeakymppiä, mutta siihen minulla on kolmisen vuotta, joten ei vielä hätää :D Teilläkin on vielä nimimerkistäsi päätellen ihan hyvin aikaa tuohon “rajapyykkiin”, joten toivottavasti tärppää pian ja toive toteutuu :)
 
Hyppään mukaan keskusteluun.
Itse ihan just 31v ja mies 35v ja ensimmäistä yhteistä yritetään.
Nyt menossa KP 23/25 YK 7 pillerit jätin pois viime toukokuussa. Kierrot vakiintunut 26 päivään ja ovista olen tikuilla saanut kp14-15 tienoille. Tosin tässä kierrossa en selvää plussaa saanut. TIlasin digitaaliset jotta jää se viivojen arvuuttelut pois ja saa selkeämmän tuloksen. Kovasti haluttaisiin vielä tälle vuodelle ehtiä, mutta saa nähdä. Mies menossa sperma-analyysiin, koska mahdollista että siinä vikaa. Jännitää jo valmiiksi.
 
@lovecoco juu PCOS löytyy täältäkin. Toivottavasti sulle tulee hyvä vaste letroista ja saat ultrassa hyviä uutisia (y) Kärsivällisyyttä tää touhu kyllä vaatii ja mulla alkaa olla nyt kärsivällisyys menetetty. Koko ajan pyörittelen mielessä vaihtoehtoa yksityisestä IVF:stä. Katsotaan nyt mitä päätetään (n)

@Kumiankka1 teillähän on hyvä tilanne jatkoa ajatellen, että saatte pelkällä puhelinajalla jo lähetteen eteenpäin. Kannattaa tosiaan laittaa lähete menemään jo aika pian niin pääsette ensikäynnille heti vuoden yrittämisen jälkeen. Sitä odotellessa toivon teille tietty luomuplussaa :love:

@Pocahontas- ite toivoisin, että päästäisiin IVF jonoon ja siihen asti voisin vaikka syödä e-pillereitä niin kuin syön nyt hoitotaukokierrossakin. Mutta toihan ei tuu julkisella tapahtumaan ikinä, ne haluaa varmasti vielä ainakin puoli vuotta säätää tuota ovulaation induktiota ja varmaan joskus syksyllä ois mahis päästä edes ajatustasolla eteenpäin hoidoissa (oisko sitten inseminaatio seuraavana). Mulla on mielenterveys ollut todella koetuksella viimeiset 3-4kk ja tosiaan ajatukset alkaa olla tällä hetkellä tasolla, että vaihtoehdot on yksityisen IVF tai koko touhun lopettaminen ja totaalinen masentuminen.

Jos vaan mitenkään maltat, niin oottele aukkaria laparoskopian yhteyteen. Siinä menee "kivasti" kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Toivottavasti sulla ehtii ovis tulemaan ennen primolutien aloittamista niin on mahikset raskauteen joka kuukausi (y)
 

Yhteistyössä