♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Tsemppiä teille kaikille ja toivotaan kovasti plussaa jokaiselle! :love:

Tämän keskustelun läpi käyneenä on kyllä havahtunut siihen, ettei niitä lapsia noin vain "hankita". Kuten moni on täällä sanonutkin yllättyneensä siitä ettei se ihan ekasta kerrasta onnistukkaan, toisin kun yläasteen biologian tunneilla on opetettu. ;) Oon esimerkiksi päättänyt, että jatkossa en kysy keneltäkään "aiotteko te hankkia lapsia" vaan kysyn mielummin että "aiotteko te yrittää lapsia"..

Mulla on niin kamala vauvakuume, ja mä menin katsomaan toisenlaiset äidit mikä vaan pahensi mun kuumetta. Eikä tää palstalla roikkuminen auta yhtään sen enempää, mäkin haluaisin jo haaveilla plussasta. :love: Ainoa mua helpottava asia on rahan säästäminen, koska kun säästän rahaa -> ollaan lähempänä omaa asuntoa -> vauvan yrittämisen aloittaminen tulisi realistisemmaksi. :p Saa nähdä kuinka kärsimätön olo mulla on puolen vuoden päästä...
 
Onko muilla tilannetta, että mies asuu kauempana / reissaa / jotain muuta, niin ettei säännölliset tai oikein ajoitetut petipuuhat ole itsestäänselvyys?
Meillä ei ole reissutyötä tai muuta, joka estäisi ajoitusta vaan mies ei kuulemma jaksa kuin viikonloppuisin eikä aina silloinkaan. Tosi harvoin arkipäivinä, ehkä muutaman kerran vuodessa. On sitä mieltä, että lapsi tulee jos on tullakseen.
 
Kiitos super paljon kaikille onnitteluista! :love:

Nyt toivon niin paljon, että kaikki menis hyvin!
Vähän pelottaa, kun aika vähäiset oireet, väsymys, jäätävä turvotus, jatkuva pissahätä ja heikko olo jos syömisestä pitkä aika... Jotenkin ehkä eniten vaivaa se ettei mitään kunnon pahoinvointia ole, kun ainakin omalla äidilläni ja suurimmalla osalla kavereita se on ollu tosi paha alkuraskaudesta... Mut ehkä se on vielä tulossa tai sit selviän ilman sitä :whistle:

Neuvolaan oon jo soitellut ja ekaa käyntiä pitäis kärvistellä joulukuun alkuun asti :rolleyes:

Varmasti käyn aina välillä teidän kuulumisia lukemassa!
Toivon niin teille tänne kunnon plussa-aaltoa ja kunnon plussatuulet puhaltamaan! :love::love::love:
 
Viimeviikkoiset selkäkivut vaihtuivat menkkakipuihin, jotka herätti öisinkin. Menkat vaan pysyivät poissa, joten tein testin ja plussahan sieltä tuli. :giggle:
Menkkakivut silti jatkuvat, mutta ne ilmeisesti kuuluu joillakin asiaan. Tsemppiä muille, toivottavasti saatte plussat pian! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: eevas
Viimeviikkoiset selkäkivut vaihtuivat menkkakipuihin, jotka herätti öisinkin. Menkat vaan pysyivät poissa, joten tein testin ja plussahan sieltä tuli. :giggle:
Menkkakivut silti jatkuvat, mutta ne ilmeisesti kuuluu joillakin asiaan. Tsemppiä muille, toivottavasti saatte plussat pian! :love:
Vauuu @emmmis onneks olkoon!!!! :love: ihana kuulla että plussasit!! :love: Niin paljon luo toivoa että joku täällä saa plussan! Paljon onnea ja kaikkea hyvää! :)
 
Paljon onnea @emmmis :love: Ei vitsi, kuin ihanaa plussata just ennen isänpäivää!:) Oliko monta päivää menkat myöhässä kun teit plussatestin?

Mullakin aina toivo herää, että raskaaksi voi ihmiset tulla, kun joku saa ne kaks viivaa taiottua tikkuun:giggle:

@voittamaton eikä, kuulostaa ihan kamalta tuo sun kierto:cry: Kumpa nyt seuraava menis paremmin.(n) Ja muoks! Meillä tulee miehen kanssa muuten kohta vuosi täyteen yrityksen lykkäämistä:ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
@syystyttö tervetuloa mukaan :) Meillä ei olla reissutyössä, mutta vuorotyössä ollaan ja yhteisen ajan löytäminen tuntuu välillä vaikealta. Minä teen 3-vuorotyötä ja mies tekee 2-vuorotyötä. Mies ei tee viikonloppuisin töitä, minä teen. Välillä menee parikin viikkoa että ei juuri nähdä toisiamme. Yritä siinä sitte saada vauvaa alulle, varsinkin kun mies itse ei juurikaan tee aloitetta petihommien suhteen. Sanoo kuitenkin haluavansa petihommia, mutta aloitteen tekeminen jää usein minulle. Välillä se vähän harmittaa.

Miten teillä muilla menee? Tekeekö mies aloitteen vai teettekö itse?

@voittamaton kuulostaa kyllä kamalalta tuo sinun kierto. Tsemppiä!!

Onnea @emmmis !!

On: täällä kp 13/25-35 (kierto vähän hakee paikkaansa..) eilen ja tänään on ollu vähän jomottelua vasemmalla puolella ja kummaa turvotusta, veikkaisin ovisjuttuja. Sunnuntaille ennustettu ja sovittiin miehen kanssa että nyt yritetään se hyödyntää.
 
Täälläkin kolmivuorossa ja mies 7-15 mutta myös viikonloppuisin. Etenki yöputket on tiukkoja näkemisen kannalta. T vakiyökkö. No ehkä se yötyö vaihtuu 2-vuoroon raskauden myötä sitten.

Onnea plussille! Ja tsemppiä kiertoihin kaikille hurjasti!

Täällä kans näitten menkkajomojen kanssa ollaan jo kauhuissaan kun se ravaaminen vessassa jatkuu. Tänään kyllä rinnat paljon normaalimmat ja vähän pienesti ÄLLÖVAROITUS pyyhittäessä tuli tuhnua.. työkaveri kertoi että hän tuhnuili 2 viikkoa ja plussasi, eli vielä toivoa on..

En tiedä. Tuntuu että alan seota tähän touhuun. Lueskelen jo valemenkoista. Olen koittanu olla realistinen koko loppu kierron ja selittänyt kaikki oireet mistä ne johtus jos ei raskaudesta. Toisaalta masentaa suunnattomasti jos joutuu soitella taas polille että mitäs seuraavaks. Miksi ei vain voi onnistua? Seuraavanahan olisi munatorvien puhdistus ja lisää piikittelyä hormooneilla. Ahdistaa ja masentaa.. hitto tätä !
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja hurrrrjan paljon myös @emmmis plussasta :love:

@Piusy sulla on kyllä tosi raastavat hetket menossa, toivotaan että se sieltä plussaksi vielä taipuu!

Oon käynyt täällä lueskelemassa ahkeraan, mutta nyt kun itsellä on niin tylsä vaihe kierrosta kirjoitella niin en ole jaksanut puhelimella ruveta rustailemaan. Mua edelleen hämmentää ne mun menkkoja edeltäneet oireet... heti sen päivän jälkeen joka ois ollut mahdollinen kiinnittymispäivä, alkoi pahoinvointi (joka paheni heti jos oli taukoa syömisestä). Lisäksi alkoi ihan ihmeellinen huimaus, jollaista ei ennen ole ollut. Menkat tuli ihan hitusen myöhässä ja oireet loppuikin kuin seinään. Testit (pc) näytti ihan puhdasta negaa kokoajan. Jäi häiritsemään että oisko voinut olla kemiallinen... mun kroppa reagoi hormonimuutoksiin aina tosi herkästi, voiko olla mahdollista että oireita tulisi jo hipaisusta? En usko oireiden olleen kuvitelmaa koska ne oli niin vahvasti fyysisiä, ja koska olin aika huolettomassa mielentilassa enkä uskonut yhtään että olisin raskaana. Nyt jälkikäteen vaan mietityttää, etenkin kun oireet oli tismalleen samat kuin plussanneella kaverilla heti kiinnittymisen jälkeen (kuulin kaverin oireista vasta jälkikäteen). Eihän sillä mitään merkitystä kyllä ole, mutta olisi huojentava ajatus tietää edes että hedelmöittyminen olisi onnistunut. Te ootte ainoita kelle näin skitsahtaneita ajatuksia kehtaa ääneen sanoa :D
 
Viimeksi muokattu:
Testasin aamulla negan. En oo tainnut vielä kertaakaan testata ennen kuin menkkojen ois pitänyt alkaa. En taida ottaa tavaksi:DNyt ei kyllä yhtään taas tunnu, että menkat ois alkamassa eikä kyllä siltäkään, että olisin raskaana.

Tuntuu, että tällä kertaa tuun pettymään, kun menkat alkaa... Vähän tekis mieli aloittaa kuitenkin jo se yritys. En tiedä mitä mies sanoo se on tosi paljon reissussa ja sitä mietityttää se, että sillä menis vauva-aika melkolailla ohi ja se miten minä selviytyisin siitä(n) Ärsyttävän hyviä kysymyksiä :rolleyes:
 
Ihanaa @emmmis , onnea!!! <3

@Hiutale89, meillä ennen vauvahaaveita mies oli paljon aloitteellisempi seksin suhteen, mutta yrityksen myötä se on kääntynyt päälaelleen ja jossain kierroissa olen joutunut tekemään jokaisen aloitteen. Mä kerron kyllä miehelle aina, missä vaiheessa kiertoa mennään, mutta silti on sellainen olo, että mies odottelee multa aloitetta. Viimeksi ihan sovittiin jokatoisesta päivästä, mikä helpotti meitä, kun kummankaan ei tarvinnut tehdä erityisesti aloitetta, vaan asiasta oli sovittu jo ennalta. Mua myös oviksen aikoihin kiinnostaa seksi paljon enemmän kuin muulloin, joten jonkun verran tuli ylimääräisiä kertoja noiden joka toisen päivän lisäksi minun aloitteestani.

@ronso saattoihan ihan hyvin olla kyse kemiallisesta, niitä varmaan tulee paljon. En tosin tiedä, miten siitä voisi varmistua. :D Mäkin kyllä ajattelen, että olisi kiva tietää, jos edes hedelmöittyminen olisi tapahtunut, vaikkei se sitten johtaisikaan raskauteen.

@eevas aloittakaa jo yritys! :D Tai sitten otatte tulee jos on tullakseen -asenteen. Sitten ei tarvitsisi pettyä kumpaankaan lopputulokseen. Mä ajattelen nyt, että ihan turhaan lykättiin monta vuotta (yhdessä on oltu yli 10v.) ja odotettiin täydellistä hetkeä. Nyt sen vauvan nimittäin sit haluaisi ihan heti, kun on niin pitkään lykännyt. Mutta tietty teette just niin kuin hyvältä tuntuu. Kuulostat vain viestien perusteella siltä, että hyvältä tuntuisi raskautuminen nytkin. :love:

Saisitpa, @Piusy, nyt sen plussan! <3 Ja muut myös!


Itse olen käyttänyt vapaa-aikani viime päivät googlaten oireetonta alkuraskautta ja yrittänyt hakea tietoa, joka tukisi sitä, että voin olla raskaana, vaikkei tunnu yhtään mitään (dpo 9). Alan ymmärtää ihmisiä paljon paremmin, kun huomaan, miten helposti omalle toiveelleen löytää vahvistusta, kun etsii juuri sellaista materiaalia. Tämä siis selittää ihan hyvin sen, miten esim. Trumpista saattoi tulla presidentti. Laput silmille ja omaa ajatusta tukevaa infoa sivukaupalla. :ROFLMAO:
;)
 
Jonkinlainen vuoto alko.. ei tosin läheskään niin runsas kun normaalisti. Saa nähdä yltyykö vai mitä tää on. ÄLLÖVAROTUS! Ei oo kyll kauhee ”kirkkaan punastakaan” vaan semmonen ruskee ja lähinnä pyyhkiessä ja pikkusen vaan siteeseen... en tiedä vkonloppu aikaa kuullostella.
 
Jonkinlainen vuoto alko.. ei tosin läheskään niin runsas kun normaalisti. Saa nähdä yltyykö vai mitä tää on. ÄLLÖVAROTUS! Ei oo kyll kauhee ”kirkkaan punastakaan” vaan semmonen ruskee ja lähinnä pyyhkiessä ja pikkusen vaan siteeseen... en tiedä vkonloppu aikaa kuullostella.
Mulla tuli samanlaista vuotoa 2 päivää ennen ku menkat sit alko. Myöskään menkkaoloja ei ollu. Mut luin kyllä että myös raskaudessa voi tulla rusehtavaa vuotoa, että ei sitä oikeestaan tiedä ennen ku kunnon vuoto alkaa.
 
@Nadine88 niimpä. Useammalla kaverilla menkkojen aikaan ollut tuhruilua/pientä vuotoa. Vkonlopun jälkeen jos ei ala kunnon vuoto niin taidan soittaa ihan sinne polille ja kysyä. Kun toisaalta jos nämä menee menkoista niin kiire kp8-9 pitäs olla se munatorvien puhdistus..
 

Yhteistyössä