~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Voi miten ihana uutinen @esemila, aivan mahtavaa!! ❤❤ Varmasti oli helpottava tieto. Oon ihan nyyhkynä täällä kun kaikilla on niin hyviä uutisia:cry::):love: Oon kyllä muutenkin varsinainen itkupilli nykyään, hyvä kun iltauutiset pystyy katsomaan itkemättä... 

@Siida onko yhtään alkushokki helpottanu?? Varmasti kun vähän asiaa saa sulatella niin alkaa se hyvä fiilis sieltä tulla läpi. Tai toivotaan niin, älähän nyt murehdi liikaa vaan yritä nauttia tästä ihanasta uutisesta(y) Mä joskus vähän salaa toivoin kaksosia, kun niitä on miehellä suvussa ja muistaakseni (?) periytyvät miehen puolelta enemmän kuin naiselta... Noh tästä yhdestäkin ollaan nyt ikionnellisia, mutta ajattele että jos olitte vielä jatkossa toivonut lisääkin tenavia niin nyt saatte kaksi murua yhdellä iskulla ❤

Mulla taas tänään ihan kaamea päänsärky. Viimeksi kun oli migreeni niin vauva oli melko hiljaa pari päivää, tänään taas on kyllä ollu varsinainen sambakarnevaali mahassa.

Roxu ja Kesis alkaa olla kalkkiviivoilla, jes ja tsemppiä loppukiriin (y)

MyMa 24+3
 
MyMa, ehdinkin jo purkautua tuonne edelliselle sivulle, että pelot ovat voimakkaita ja jotain vertaistukea varmaan saman kokeneilta tarvitaisin. Ja joo,olen kaksosista haaveillut koko pienen ikäni ja nyt kun se voisi olla realistista olenkin täysin hukassa, enkä oikein tunnista näistä ajatuksista itseäni(n) Varmasti olo helpottuu jos tää tästä hyvin etenee ja vauvoilla ei oo hätää. Tuntuu vaan että sinne 12viikollekin on vielä niin iäisyys:unsure:
 
@esemila ihania uutisia sielläkin :love:

@Siida Ainahan kaksoisraskaus on alttiimpi riskeille mutta toisaalta tämä maailma on pullollaan kaksosia joten ei se nyt ihan tuhoon tuomittu ajatus ole :) varmasti kun aikaa menee niin osaa alkaa ottaa vähän rennommin. Yhden äidin kanssa juttelin juuri hetki sitten sen kaksosista ja se raskaus meni ainakin tosi hyvin. Pakkolevossa oli tosin viimeiset kaksi kuukautta kun tyypit meinasi tulla ennenaikojaan, mutta vuodelepo auttoi ja kuitenkin syntyivät ihan oikeaan aikaan. Kaksosten jälkeen hänelle tuli vielä yksi ja sanoi että se raskaus oli paljon raskaampi. Joten eipä sekään nyt mitään kerro.

Meillä on miehen puolella suvussa todella paljon kaksosia ja olenkin tässä koko yhdessäoloajan sulatellut asiaa että sieltä voi hyvinkin kaksi pamahtaa kerralla. Voi kunpa saisin tämän ensimmäisen edes yksin niin sitten saisi tullakkin vaikka ne kaksi :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Kiuski, siitä olenkin onnellinen ja se rauhoittaa tässä kohtaa vähän, että on yksi täysiaikainen onnistunut raskaus koettuna. Vaikkakin oli se kauhee kutina, niin itse raskaus sujui ilman mitään huolta ja ongelmia.
 
@Siida huimia uutisia kyllä, hienoja siis todella, mutta varmasti vaatii sulatteluakin. Tuplaonni <3 Mutta ehkä ainakin näin alkuun myös tuplahuoli..

@esemila onpa hienoa kuulla että sait hyviä uutisia! :) Mutta hui kauhee, mulla ois jo sydän pysähtyny tossa rypäleraskauden kohdalla..! Huh!

Huomenna se sitten on ultra vihdoin mullakin, iltapäivään asti saa jännittää.. :confused: On positiivisiakin ajatuksia, mutta myös oireiden vähyys pelottaa. Oireita on kyllä jotain eikä näitä kuviteltua saa, mutta kun se esikoisen raskaus oli erilainen.. Yritän sanoo itselleni että voihan ne raskaudet olla, mutta ei juuri auta. Varsinkaan kun ystävälle on juuri hoettu kuinka ”vauva voi hyvin kun sä voit huonosti”.. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Taidettiin Siida kirjoitella just yhtä aikaa aiemmin! Ehkä sulla on vähän alkushokki vielä päällä. Anna tunteiden nyt vaan tulla, eiköhän se pääkin siitä tasaannu kun uutinen alkaa kunnolla uppoamaan :)

@mavli, nää kaikenmaailman taikausko-hokemat saa kyllä jättää ihan omaan arvoonsa. Toisilla on oireita ja toisilla ei, eikä ne kerro vauvan voinnista mitään.

Mulla oli täysin oireetonta lähes np-ultraan saakka. Ja kaikki on mennyt hienosti. Mutta vaikka olis olluki hirveästi oireita niin silti vois olla kaikki hyvin - tai huonosti. Tsemppiä ultraan! Aargh piinaavaa odottaa iltapäivään asti :eek: Tuu kertomaan heti kuinka meni :geek:
 
MyMa, ehdinkin jo purkautua tuonne edelliselle sivulle, että pelot ovat voimakkaita ja jotain vertaistukea varmaan saman kokeneilta tarvitaisin. Ja joo,olen kaksosista haaveillut koko pienen ikäni ja nyt kun se voisi olla realistista olenkin täysin hukassa, enkä oikein tunnista näistä ajatuksista itseäni(n) Varmasti olo helpottuu jos tää tästä hyvin etenee ja vauvoilla ei oo hätää. Tuntuu vaan että sinne 12viikollekin on vielä niin iäisyys:unsure:
Siida suosittelen liittymään Facebookin monikkoryhmiin, sieltä saat tarvitsemaasi tietoa ja sitä kaipaamaasi vertaistukea. Eli Monikkomeininki: kaksoset ja kolmoset sekä Monikkovanhempien avoin grouppi. Itselläni on kaksoset, heitä odottaessani oli netissä sivusto Monikko-Onnea tms, en tiedä onko enää voimissaan.

Onnea hurjasti tuplauutisesta, sinulla on se "turvallisin" vaihtoehto kaksosraskauksista, joten nyt vain rauhallisin mielin eteenpäin. Shokkihan tuo uutinen aina on, luonnollista ja ymmärrettävää. Mutta teitä on nyt siunattu jollain erikoisella, todellisella tuplaonnella :love::love: Voit halutessasi laittaa yv:tä :)
 
Wau Siida <3 jos oli omat istukat ja kaksi alkiota siirretty niin eiköhän ne ole erimunaiset alkiot ja siten vähemmin riskialtista kuin identtiset joiden raskaudessa voi tulla vaikka ja mitä joista lueskelin silloin kun varhaisultrassa näkyi kaksi vaikkei toisella sykettä näkynyt.
Mulla 8kk ikäiset kaksoset kaverilla ja kaikki oli sujunut ihan tosi hienosti synnytyksessäkin! Raskaus oli ollut loppupuolella tosi raskasta olon puolesta ja kaveri olikin käynnistystä toivonut jo ennen LA Mutta kyllä hänkin raskaudesta ns hengissä selvisi ja kaikki olot jää kuitenkin synnärille.

Toivottavasti saat mielen rauhoittumaan ja pyyhittyä pahimmat mielikuvat pieleen menemisestä pois (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty..)! Tsemppiä <3
 
Kiitos teille kaikille tsempeistä ja erityisesti, Mandala ja Molly❤. Kyllä lääkäri oli näkevinään, että olisi omat istukat, mutta kai täyden varmuuden siitä saa vasta seuraavassa ultrassa. Nyt aion keskittyä vaan oman ooloni helpottamiseen kaikin keinoin ja ajattelin olla murehtimatta muuta. Mun olo ei ole kyllä kehuttava, tuntuu että tarvisin jotain apua ku oon lähes sänkykamaa ku on niin kuvottava ja huono olo. Nyt harmittaa kun kaikki suku ja vanhemmat asuu todella kaukana. Mies auttaa minkä pystyy, mutta omat työt on hänenkin hoidettava. Onneksi hän on yrittäjä niin pystyy jonkin verran suunnittelemaan ajankäyttöään. Tytöltäkin oli kamala olo, mutta kun päivän kesti, niin iltaisin oli lähes normaali olo. Nyt tähän kuvotukseen herään joka kerta ku kylkeä käännän. En haluaisi millään valittaa ja tiedän että joskus tää loppuu...
 
  • Tykkää
Reactions: Molly3
Ihanaa esemila että kaikki oli hyvin! Sua on kyllä ihan tarpeeksi peloteltu, huh!

Ja hienoa että Kesäheinän lepo on auttanut ja saat jo vähän touhuta. Menee aika nopeammin... ja hyvillä viikoillahan sä jo olet joka tapauksessa.

Miten Roxanne voi olla täysiaikainen jo, justhan sä plussasit! :ROFLMAO:

Täällä meinaa töissä oleminen haastaa, olot on sellaiset.. Nälkä tulee sekunnisssa ja heti hirveän huono olo ja heikotus. Ja mun maha on kyllä kasvanut. Ja tämä väsymys... aika jäätävää! Taas olis kolmen päivän reissuputki tiedossa, huh. Pitää vaan sit huilata kaikki liikenevä aika eikä edes ajatella muuta.

T. Salama 9+6 (huomenna tasan 10!)
 
Eikä Mavli, mitä lääkäri oli mieltä? Monikopäiväinen alkio sulle siirrettiin? Oli mullakin toinen pari päivää pienempi ja kun kysyin, että onko tää nyt merkki jostain, niin lääkäri sanoi, että ei se kyllä mistään kerro kun nää on niin hankalia tarkkaan mitata. Päätin olla miettimättä sitä niin kauan kun vuotoa ei näy. Pidän kyllä tosiaan mahdollusena, että sulla on kaikki hyvin. Milloin pääset uudelleen ultraan?
 
Viimeksi muokattu:
@Siida alkio oli jo kuuspäiväinen blasto..eli olis pitäny kiinnittyä aika piankin. Lääkäri ei ottanut mitään muuta kantaa kuin että on vielä hankala mitata, mutta kun olishan sen pitäny olla jo isompi.. Ärsyttää sekin että menin ite ihan hiljaseks ku tajusin ettei vastaa viikkoja ja sen jälkeen meni lääkärikin.. :confused:
 
Mavli, itsehän siinä varmasti miettii kaikenlaista ja pelot valtaa mielen. Typerä lääkäri kun ei kertonut mitään. Ne omat kysymykset ei tuossa vaiheessa vaan tuu ulos kun tarpeeksi hämmentyy. Sitten myöhemmin kyllä tulee mieleen kaikenlaista kun vastauksia ei enää saa. Nyt vaan toivotaan ihmettä, että olis radikaali mittavirhe.
 
@mavli Tsemppiä! Toivottavasti kontrollissa tilanne olisi jo parempi ja eilinen olisi ollut vain joku mittavirhe :(

Toissapäivänä mulla oli pitkästä aikaa nälkä. Söin hieman enemmän ja nautin kun ei ollut huonoa oloa. Eilen aamulla nappasin särkylääkkeen kun taas alaselkää jomotteli sillai menkkamaisesti. Yleensä se tulee ehkä kerran päivässä sellaisella 5sekunnin aallossa ja häviää mutta se aamuinen tuntui vaan jatkuvan. Noh päivä meni hyvin kun selkää ei särkenyt ja ei ollut kamalaa etovaa oloa, vähän vain. Yöllä heräsin siihen kun alaselkää sattui kuin saatanaa, mitenkään päin ei pystynyt olemaan. Mulla on aina todella voimakkaat menkkakivut ja tuntui että yöllinen oli vielä niitäkin voimakkaampia. Mietin jo että lähdenkö käymään päivystyksessä vai mitä ihmettä. Nappasin taas panadolin(vaikka tuntuu ettei se mitään auta verrattuna buranaan) ja kipu taantui jossain puolessa tunnissa niin että pystyin nukahtamaan uudestaan. Sanoin jo miehellekkin että nyt jos ei mene kesken niin ihme on. Nyt aamulla tissit ei ole yhtään kipeät vaikka kuinka koskettelee. Lievää etovaa oloa ja alaselkää jomottelee. Joka paikassa sanotaan että niin kauan kunnes vuoto pysyy poissa ja kipu ei ole kestävää niin ei tarvitse huolestua, mutta ei tollaista tajutonta kipukohtausta kyllä millään kohdun kasvulla voi lohduttaa. Ihan sellainen olo että se onni oli nyt tässä. Tuleepa pitkät 4päivää odotella sitä ultraa :(

Kiuski 6+4
 
esemila, ihanaa että sait ultrassa hyviä uutisia!

mavli, varmasti seuraava ultra kertoo enemmän. Varhaisilla viikoilla on vissiin tosi hankala mitata tarkasti joten uskon että toivoa hyvinkin vielä on :)

Siida, varmasti eniten helpottais vertaistuki just noissa kaksosia odottavien ryhmissä esim. Onko sulla tulossa ultraa ennen nt-ultraa?

Kiuski, voimakkaatkin kivut voi kyllä olla normaaleja kuten varmasti tiedät ja ei se omaa tilannetta tietysti hirveesti helpota. Tsemppiä, tuntuu varmaan pitkältä odotella ultraa neljä päivää.

Mulla oli neuvola tänään ja kaikki edelleen ok. Saatiin koko porukka influenssa rokotuksetkin. Painoo oli tullu reilu 4kg, oisin oottanu että enemmänkin kun oon aika isoja annoksia syöny. Sf mitta meni just keskikäyrällä. Hb oli 110, ihan ok kun ei ollut lisäraudalla kuitenkaan laskenut. Kerroin niistä että välillä tuntuu että ahdistaa ja ei saa henkeä kunnolla, viime yönä mulla oli sellanen pätkä etten saanu unta. Kokeilin nukkua vähän kohotetussa asennossa, nousin ylöskin välillä mutta ei auttanu. Kuulemma voi johtua nuo olot siitäkin kun hb on aika matala. Sykkeet hyvin jumpsutti ja vauva potki anturia samalla :D pitäs taas mennä sokerirasitukseen lähiviikkoina.

Caro ja 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
Voi harmi, mavli, mutta ei tosiaankaan kannata vielä heittää kirvestä kaivoon! Onhan tälläkin palstalla ollut ihan just tapauksia, joissa alkio vaikuttanut liian pieneltä ja sit seuraavassa ultrassa kaikki onkin ollut hyvin. Toivotaan kovasti, että kyse olisi vain mittavirheestä tms. ja huoli olisi turha!

Kiuskille samoin tsemppiä! En usko, että yksittäinen kipukohtaus vielä mitään merkkaa, ja raskausoireet voi hyvinkin aaltoilla, vaikka kaikki olisi kunnossa. Mullakin tissien arkuus katosi tosi aikaisin, joskus rv 7-8 muistaakseni, eikä ne ole sen koommin aroiksi palanneet. o_O Mutta siis ymmärrän toki oikein hyvin, että tuollaiset jutut huolettaa.

Siidalle voimia huonon olon kanssa kärvistelyyn ja muihinkin huoliin! <3 Kuten muutkin on täällä sanoneet, kaksosia kuitenkin syntyy maailmaan koko ajan ja suurin osa tuplaraskauksista sujuu hyvin, joten todennäköisyydet on varmasti sun puolellasi. Eikä sullakaan enää monta viikkoa mene kun jo olet turvallisilla viikoilla, vaikka varmasti nyt tuntuu siltä että aika matelee...

ON: Täällä enää pari viikkoa laskettuun aikaan, hui! :geek: Vielä ei tosin tunnu yhtään siltä että mitään tulisi tapahtumaan lähiaikoina. Joinain päivinä olo tuntuu jo aika tukalalta ja liikkuminen vaivalloiselta, toisina taas jaksaa paljon paremmin. Pyykkikone täällä laulaa, kun yritän saada kaikki vauvanvaatteet ja äitiyspakkauksessa tulleet muut tekstiilit pestyä ennen h-hetkeä. Jos päättää saisin, niin vauva saapuisi mahdollisimman lähellä LA:ta, mutta ei näitä vissiin multa kysellä. :ROFLMAO:

Roxanne 38+1
 
@mavli Tsemppiä! Toivottavasti kontrollissa tilanne olisi jo parempi ja eilinen olisi ollut vain joku mittavirhe :(

Toissapäivänä mulla oli pitkästä aikaa nälkä. Söin hieman enemmän ja nautin kun ei ollut huonoa oloa. Eilen aamulla nappasin särkylääkkeen kun taas alaselkää jomotteli sillai menkkamaisesti. Yleensä se tulee ehkä kerran päivässä sellaisella 5sekunnin aallossa ja häviää mutta se aamuinen tuntui vaan jatkuvan. Noh päivä meni hyvin kun selkää ei särkenyt ja ei ollut kamalaa etovaa oloa, vähän vain. Yöllä heräsin siihen kun alaselkää sattui kuin saatanaa, mitenkään päin ei pystynyt olemaan. Mulla on aina todella voimakkaat menkkakivut ja tuntui että yöllinen oli vielä niitäkin voimakkaampia. Mietin jo että lähdenkö käymään päivystyksessä vai mitä ihmettä. Nappasin taas panadolin(vaikka tuntuu ettei se mitään auta verrattuna buranaan) ja kipu taantui jossain puolessa tunnissa niin että pystyin nukahtamaan uudestaan. Sanoin jo miehellekkin että nyt jos ei mene kesken niin ihme on. Nyt aamulla tissit ei ole yhtään kipeät vaikka kuinka koskettelee. Lievää etovaa oloa ja alaselkää jomottelee. Joka paikassa sanotaan että niin kauan kunnes vuoto pysyy poissa ja kipu ei ole kestävää niin ei tarvitse huolestua, mutta ei tollaista tajutonta kipukohtausta kyllä millään kohdun kasvulla voi lohduttaa. Ihan sellainen olo että se onni oli nyt tässä. Tuleepa pitkät 4päivää odotella sitä ultraa :(

Kiuski 6+4
Moi Kiuski,

Oli pakko kirjoittaa että mä keväällä löysin tän ketjun ku paniikissa etin tietoa voiko ihan jäätävä selkäkipu ja alavatsakrampit olla mitään muuta kun keskenmeno. Olin tosin vähän vähemmillä päivillä kuin sinä nyt (noin 5+0). Mulla ne tais olla vuorokauden pahoina ja sit vähän lievempinä. Muistaakseni olin useamman päivän - varmaan ultraan asti- ihan varma keskenmenosta vaikka kipu loppuikin Mutta mun kohdalla kaikki meni kuitenkin hyvin (ainakin tähän asti! ) .

Pidän peukkuja että sulla käy samoin!

giraffen 32+5
 
Kiitos taas kaikille tsempeistä ❤ On tää sellasta aallokkoa että saas nähdä miten hermot pysyy kasassa kunnes juhannus koittaa. Hassua jotenkin kun heti epäilee ettei kaikki ole hyvin, niin sitten toisesta päästä tulee rekkalastillinen oireita. Olen tänään oksentanut koko päivän. Mies oli ihana ja pesi koko vessan että on mukavampi halailla pönttöä. Kyllähän ne selkä ja menkkakivut tähän kuuluu ja varsinkin kun kaikki muutkin oireet on mulla todella voimmakkaina niin miksei tuommoisetkin. Pelottaa vaan tollaiset todella voimakkaat kipukohtaukset kun mitään ei pysty tekemään sille. Sellanen jomottelu ja repäisy on ihan fine. Ootte kyllä aarteita kun tänne saa purkaa sen ahdistuksen ilman että tuntee itsensä ihan idiootiksi ja vainoharhaiseksi. Kun kukaan muu ei varmastikkaan tajua tätä pelkoa samalla tavalla :unsure: huh. Nyt on taas vähän helpompi olo niin selässä, mahassa kuin pään sisälläkin!
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Paniikkimuija täällä moi!
Mulle siirrettiin 21.10. 5pv morula, keskiviikkona oli virallinen testipäivä mutten uskaltanut testata. Plussa tuli PC:llä tänään aamulla, eli pp14. Selkeä, mutta ei todellakaan kontrolliviivan vahvuinen. Eikö tässä vaiheessa pitäis olla jo ihan leffaviivat??? Oireita on kohtalaisesti, ja viikon päivät oikeastaan joka yö herännyt koviin alavatsakipuihin ja kouristuksiin. Sydän syrjällään että käy samoin kuin viimeksi tuoresiirrosta plussatessa, kun hcg nousi toodella hitaasti ja todettiinkin kkm viikolla 7+1.
 
Marrasmai, sun keho voi hyvin olla sellainen, että munuaiset suodattaa hormonin sen verran hyvin virtsasta pois, että todellisen hcg pitoisuuden näet vasta verikokeen tuloksesta. Jos sulla tuli nyt samanlaiset viivat kuin edellisessäkin plussauksessa, niin en olisi huolissaan. Ymmärrän kyllä erittäin hyvin pelkosi, kun km on taustalla. Huh, kuinka jännittävää, toivotaan nyt parasta❤

Täällä havaittu ruskeaa valkovuotoa ja lievää menkkajomotusta. Ei oo aiemmin koskaan tämä sävy tiennyt hyvää. Kuvottaa kyllä entiseen malliin. Äsken kuuntelin pikkusia ja kyllä minä kahdet sykkeet mielestäni löysin. Samoista kohdista ku aiemminkin. Ääniä.en edelleenkään erottanu ku ihan pari sekuntia kerrallaan, mutta nyt näkyi sykkeet näytössä ihan hyvin. Ilmeisesti kasvaneet ovat ❤❤

Siida 8+0
 
@marrasmai onnea plussaamisesta! Ootko vielä testaillut uudestaan tai aiotko kokeilla digiä? Mulla ei oo niistä kokemusta mutta ne nyt ainakin antaa hcg:n määrän muutoksista tietoa eri lailla kuin pelkkä tikkutesti, tosin tällä palstallakin digien kanssa on tosi monella vissiin ollut epäselvyyksiä... Että ota näistä nyt selvää:ROFLMAO:

Nyt on tosi paljon piinailijoita, tsemppiä kaikille tuskailuihin tahoillaan (y) Alussa ne viikot tuntuu menevän hitaasti, nyt taas itsestä tuntuu että ne suorastaan lentää..

ON: unet on vähän parantuneet, jostain syystä. Vauva silti möyrii niin että tuntuu ja näkyy ulkopuolellekin, sohvalla pötkötellessä maha vaan hytkyy menemään :LOL:

Huomenna olisi sokerirasitus ja tulos jo valmiiksi vähän jännittää. Riskitekijöistä mulla on pco mutta ei muita, silti jotenkin kammoan että jos tulee radi-diagnoosi... Soimaan taas itseäni painonnoususta (nyt +11kg) ja siitä etten saa aikaiseksi harrastaa liikuntaa :( Välillä on mieli ihan maassa jos syön pullan tai lojun vaan sohvalla. Vähän semmoista hormoni-itkeskelyä mutta silti. :oops: Eikä nää pimeät ja märät syysillat ainakaan lenkille houkuta.

MyMa 25+0
 
MyMa, kyllä nää alkuviikot menee hitaasti, ei se oo pelkkä tunne:notworthy: Mulla on nyt semmonen tilanne, että vain vaakataso on jotenkuten ookoo. Aamulla yritin olla pystyssä, oksensin heti. Kun nousen vessaan tai syömään, on heti hirveä olo ja oksennan jos en makaa. En ymmärrä miten selviän ensi viikosta kun miehen pakko tehdä töitä :unsure: Tämä kylläi nvalidisoi aika totaalisesti. On kyllä aika epätoivoinen olo:cry:
 

Yhteistyössä