The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
On eri asia lukea tuoteselostukset kuin tallentaa niitä tai ottaa talteen. Miehen vehnäallergian takia tuoteselosteet pittää lukea,mut en tosiaankaan ala niitä mihinkään tallentamaan.Turhaa pahvi/paperiroskaa kerääntyisi.
Mapissa nätisti aikajärjestyksessä, ei ole suuri vaiva, mutta jälkeenpäin näkee asioita ihan eri tavalla, jos haluaa nähdä(y)

Biotekniikan riskit- eepoksesta löytyi asia, joka selittää vehnästä sen, mitä moni ihmettelee, kun ei voi syödä yhtään:

"Vehnäjauhojen hyvät leivontaominaisuudet johtuvat vehnänjyvän sisältämästä sitkoaineesta, gluteenista. Gluteeni on vehnänjyvän varastoproteiinien, gliadiinien ja gluteniinien, muodostama verkkomainen rakenne, joka saa aikaan taikinan sitkon. Leivontaominaisuuksiin vaikuttavat etenkin tietyt molekyylipainoltaan suuret gluteniinialayksiköt (HMW-GS), joita vehnässä lajikkeesta riippumatta on kuusi erilaista. Kaikki geenit eivät kuitenkaan ilmenny kaikissa lajikkeissa, ja gluteenin laatua onkin yritetty parantaa lisäämällä vehnälajikkeisiin ylimääräisiä kopioita näistä geeneistä. Erityisesti yhden geenin (1Ax1) on todettu vaikuttavan vehnän leivontaominaisuuksiin, mutta se ei ilmenny läheskään kaikissa lajikkeissa. Altpeter ym. (1996) siirsivät tämän geenin lajikkeeseen, jolta se luonnostaan puuttui. Geeni saatiin ilmentymään ja toimimaan vehnässä, ja sen todetiin lisäävän gluteenin kokonaismäärää ja siten parantavan lajikkeen leivontaominaisuuksia". - Elina Häikiö ja Jaakko Kangasjärvi-

Meillä käytetään luomuspelttiä pelkästään siksi, ettei se turvota yhtään ja kun haluan sitä vanhaa lajiketta suosia muutenkin, kuin puheissa. Allergiaa ei ole.
 
Kerran tai pari viikossa:ROFLMAO:
Niin?
Jos mä luen AkuAnkkaa, TexWilleriä tai Tekniikan Maailmaa niin mä oletan, että niissä on eri sisältö.
Jos ne alkaa muistuttaa toisiaan niin jotain on perseellään.
Jos vanhempainpalsta alkaa muistuttamaan mitävittuu tai hommaforumia niin mielenkiintoni loppuu. Heti.

Kieltämättä poissaollessa tulee ikävä hyvinkin monia tavallaan tuttuja. Rättiksen panojuttuja mulla ei ole ikävä.
 
Niin?
Jos mä luen AkuAnkkaa, TexWilleriä tai Tekniikan Maailmaa niin mä oletan, että niissä on eri sisältö.
Jos ne alkaa muistuttaa toisiaan niin jotain on perseellään.
Jos vanhempainpalsta alkaa muistuttamaan mitävittuu tai hommaforumia niin mielenkiintoni loppuu. Heti.

Kieltämättä poissaollessa tulee ikävä hyvinkin monia tavallaan tuttuja. Rättiksen panojuttuja mulla ei ole ikävä.
Ei varmaan muakaan ollunna ikävä:unsure:

Kyllä mä tavallaan ymmärrän että sillon kun palstalla ei muusta puhuta kuin mamujen teoista, että siihen kyllästyy mutta se Turussa tapahtunut terrori-isku osui monen ihmisen kohdalle ihan konkreettisesti ja mitään sellastahan ei Suomessa ees pitänyt tapahtua....meillä kun on niiiin hyvin asiat ja hyvät poliitikot sekä valveutuneet viranomaiset...tuitui:rolleyes:
Sillon kun jotain tollasta pahaa tapahtuu niin tottakai siitä puhutaan...myös täällä mutta siitä puhuttiin ketjussa vaan sen illan aikana ja seuraavana päivänä aiheet jatkui taas normaaliin tapaan Majurin vessakäynneistä/mömmöistä sekä softyn tisseistä softyn peppuun sekä Steveen.:barefoot::barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Ei varmaan muakaan ollunna ikävä:unsure:

Kyllä mä tavallaan ymmärrän että sillon kun palstalla ei muusta puhuta kuin mamujen teoista, että siihen kyllästyy mutta se Turussa tapahtunut terrori-isku osui monen ihmisen kohdalle ihan konkreettisesti ja mitään sellastahan ei Suomessa ees pitänyt tapahtua....meillä kun on niiiin hyvin asiat ja hyvät poliitikot sekä valveutuneet viranomaiset...tuitui:rolleyes:
Sillon kun jotain tollasta pahaa tapahtuu niin tottakai siitä puhutaan...myös täällä mutta siitä puhuttiin ketjussa vaan sen illan aikana ja seuraavana päivänä aiheet jatkui taas normaaliin tapaan Majurin vessakäynneistä/mömmöistä sekä softyn tisseistä softyn peppuun sekä Steveen.:barefoot::barefoot:
Kun viimeksi Rape alkoi nurkkabaarissa riehumaan niin kesti noin kaksi minuuttia kun baarin ovella oli kolme poliisipartiota ja Rape oli raudoissa. Poliisit soittanut baarimikko on hoono soomi ulkomaalainen. Entäs sit?

Satun asumaan kehäykkösen vierellä missä lähin partio ei koskaan ole minuuttia kauempana.

Joten jos mulla naksahtaisi päässä ja päättäisin puukottaa ketä tahansa vastaantulijaa niin mulla olisi siihen noin minuutti aikaa.

Turun tapauksessa poliisi toimi ehkäpä nopeiten maailman poliiseista. Parissa minuutissa tekijä oli raudoissa.
 
Kun viimeksi Rape alkoi nurkkabaarissa riehumaan niin kesti noin kaksi minuuttia kun baarin ovella oli kolme poliisipartiota ja Rape oli raudoissa. Poliisit soittanut baarimikko on hoono soomi ulkomaalainen. Entäs sit?

Satun asumaan kehäykkösen vierellä missä lähin partio ei koskaan ole minuuttia kauempana.

Joten jos mulla naksahtaisi päässä ja päättäisin puukottaa ketä tahansa vastaantulijaa niin mulla olisi siihen noin minuutti aikaa.

Turun tapauksessa poliisi toimi ehkäpä nopeiten maailman poliiseista. Parissa minuutissa tekijä oli raudoissa.
Emmä usko että siinä siitä on kyse, vaan siitä että se kosketti ihmisiä aika läheltä. Siellä oli todistamassa myös paljon nuoria ja ilmeisesti jonkun palstalaisen vanha äitikin näki sen toisen naisen kuoleman...ainakin hän siitä kirjotti palstalle hädissään että äitinsä on shokissa ja siinä vaiheessa lehissä ei vielä kerrottu sen tarkemmin mtn yksityiskohtia.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä