Paavi: kristinuskolla ja Egyptin islamilla sama jumala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomesta tulleita laattoja on Juche tornissa kahdeksan kappaletta, enemmän kuin mistään muusta yksittäisestä maasta. Mielestäni tämä on tällä hetkellä paljon vaarallisempi uhka ja mielestäni Ydinase ei todellakaan lisää turvallisuutta.

''Suomen Juche-seuran puheenjohtaja puolustaa Pohjois-Koreaa: Ydinase lisää turvallisuutta'' MTV: verkkosivut 05.09.2017 06:43

.

247881c70a8f695066f159dd6aeeb49b.png

uniquepoppyn viestistä kävikin ilmi mitä uskonto on ihmisille joita on helppo manipuloida, se on huumetta kuten heroiini tai alkoholi, jota ilman tuollanen ihmistyyppi ei pärjää.
Uskonnosta voi olla apua kun haluaa eroon jostain riippuvuudesta, tilalle on otettava toinen koukuttava asia johon keskittyy kaikin voimin, eli viinan tilalle Jumala=Allah, nämä ihmiset ovat alttiita aivopesulle.
Suuriosa uskovaisista aikuisista on tietty aivopesty uskontoon jo lapsena, he harvoin parantuvat kulteista, sitäkin kyllä tapahtuu, mutta se on vaikeamåaa koska heidät aivopesty raamattu/koraani soopalla vauvasta asti, eli maailmankuva on muokattu kokonaan uskovaisharhoihin perustuvaksi.

uniquepoppyn viestistä kävikin ilmi mitä uskonto on ihmisille joita on helppo manipuloida, se on huumetta kuten heroiini tai alkoholi, jota ilman tuollanen ihmistyyppi ei pärjää.
Uskonnosta voi olla apua kun haluaa eroon jostain riippuvuudesta, tilalle on otettava toinen koukuttava asia johon keskittyy kaikin voimin, eli viinan tilalle Jumala=Allah, nämä ihmiset ovat alttiita aivopesulle.
Suuriosa uskovaisista aikuisista on tietty aivopesty uskontoon jo lapsena, he harvoin parantuvat kulteista, sitäkin kyllä tapahtuu, mutta se on vaikeamåaa koska heidät aivopesty raamattu/koraani soopalla vauvasta asti, eli maailmankuva on muokattu kokonaan uskovaisharhoihin perustuvaksi.

Aatteet ja ismit ovat aivat yhtä paljon huumetta kansalle. Korjaan enemmän, sillä ihminen on paljon helpompi johdattaa seuraamaan johtajaa joka on selkeästi esillä. Ihminen joka seuraa uskontoa ei ole fyysisesti mitenkään erityisesti eroava ihmisestä joka seuraa aatetta. Maailman sivu on tapettu ihan yhtälailla ja aiheutettu kurjuutta sekä että puolilla.
Edellä sanotun kumoaminen on merkki kyvyttömyydestä omaan ajatteluun ja kenties myös merkki vanhoista geeneistä. Seuraava sukupolvi on alkanut ajatella omilla aivoillaan yhä enenevässä määrin. Se taas johtaa tilanteeseen jossa ihmisiä on valitettavan paljon vaikeampi hallita ja tuo vaalitulosten ennustaminen esimerkiksi tuppaa menemään iloisesti metsään. Mitä yhteistä oli Ranskan ja Amerikan vaalituloksilla? Se että voittaja oli ''ei -poliitikko! ''

Aatteet ja ismit ovat aivat yhtä paljon huumetta kansalle. Korjaan enemmän, sillä ihminen on paljon helpompi johdattaa seuraamaan johtajaa joka on selkeästi esillä. Ihminen joka seuraa uskontoa ei ole fyysisesti mitenkään erityisesti eroava ihmisestä joka seuraa aatetta. Maailman sivu on tapettu ihan yhtälailla ja aiheutettu kurjuutta sekä että puolilla.
Edellä sanotun kumoaminen on merkki kyvyttömyydestä omaan ajatteluun ja kenties myös merkki vanhoista geeneistä. Seuraava sukupolvi on alkanut ajatella omilla aivoillaan yhä enenevässä määrin. Se taas johtaa tilanteeseen jossa ihmisiä on valitettavan paljon vaikeampi hallita ja tuo vaalitulosten ennustaminen esimerkiksi tuppaa menemään iloisesti metsään. Mitä yhteistä oli Ranskan ja Amerikan vaalituloksilla? Se että voittaja oli ''ei -poliitikko! ''
Pyh. Mua ei hallitse kukaan. Ei arkkipiispa eikä seurakuntani kirkkoherra. Ainoastaan Jumala.

Ateistit aina olettavat ihmisten uskovan Jumalaan jonkun hallitsemis-vallanpito-tottelemis-akselin kautta.

He eivät vaan ota huomioon sitä että Jumala on ilmestynyt miljoonien ihmisten sisimmässä.

En mä saa oman psyyken ja kroppani avulla Jumalan läsnäolon tunnetta aikaiseksi. Ei mulla ole lihaksia aikaansaadakseni sen, että huoneeseen laskeutuu rauha, niinkuin viltti joka lasketaan hartioille. Ilma tihenee niin että sitä voisi veitsellä leikata - ja meillä on ilmastointi kunnossa.

Kristinuskon ja islamin välisen eron huomaa jo muuten tässä. Kristinuskon ylipappi voi hyvin heittää kommentin, että kristinuskossa ja islamissa on sama bossi taustalla. Mutta mitä muuten veikkaatte olisiko tuo mahdollista toisinpäin? Että islamin ylisaarnamies heittäisi, että älkää te nyt islamia mollatko. Meillä on sama jäbä siellä taustalla teidän kanssa.

Onnistuisko?

Me kaikki olemme osa samaa jumalaa, Jumala on kaikki
Ai ootko sä luonut maailman?

Ota siitä kaikkeus-jumaluudesta kristinuskon Jumala pois.
Jumala on luonut maailman ja valvoo joka sopukkaa, mutta ei ole luotu, vaan on erillään luodustaan.

Jos sä teet vaikka hiekkakakun lapsen kanssa, niin et sä ole se hiekkakakku etkä edes osa sitä, vaikka olisit vieressä.

Kyllä se Jumala vaan on ihan sama.
Kiistämällä Islamin Jumalan sinä kiistät kristinuskon Jumalan.
Luterilaisuuskin, eli Suomen valtionkirkko erosi katolisesta kirkosta vasta muutama vuosisata sitten. Katolisen kirkon silmissä me luteraanit ollaan vain pieni harhaoppinen lahko.
Raamattuhan ei puhu Lutherista mitään.

Kyllä se Jumala vaan on ihan sama.
Kiistämällä Islamin Jumalan sinä kiistät kristinuskon Jumalan.
Luterilaisuuskin, eli Suomen valtionkirkko erosi katolisesta kirkosta vasta muutama vuosisata sitten. Katolisen kirkon silmissä me luteraanit ollaan vain pieni harhaoppinen lahko.
Raamattuhan ei puhu Lutherista mitään.
Mä en ole mistään Lutherista puhunut sanaakaan, ei se oo mun Jumala.

Kristinusko ja islam ei todellakaan ole sama. Jeesus itse sanoi olevansa ainut tie.

Mä en ole mistään Lutherista puhunut sanaakaan, ei se oo mun Jumala.

Kristinusko ja islam ei todellakaan ole sama. Jeesus itse sanoi olevansa ainut tie.
Niin sanoi Jim Joneskin.

Kristinusko lähtee Kristuksesta. Siihen eivät usko Juutalaiset vaikka suurin osa Raamattua onkin yhteistä. Onko Juutalaisilla eri Jumala?

Kristinusko irtosi Juutalaisuudesta 2000 vuotta sitten. Silloin Rooman valtakunta oli mahtavimmillaan ja sekä Juutalaisuus ja Kristinusko olivat mitättömiä lahkoja oikeiden Jumalten rinnalla, jotka Roomassa olivat kaikki Kreikasta varastettuja.

Ortodoksit tekivät pesäeron katoliseen kirkkoon viimeistään tuhat vuotta sitten ja Luther muutama vuosisata sitten.

Jos Muhammediksi kutsuttu otti aikansa Raamatun siis Juutalaisen Raamatun ja julisti olevansa ainoa profeetta niin hän ei ole lajissaan ensimmäinen.

Mutta Jumala on sama. Eri Jumalat oli tosiaan Roomassa ja vaikkapa Egyptissä josta Mooses johti valitun kansansa turvaan, eli paikkaan jonka hallinnasta on tapeltu siitä lähtien.

Niin sanoi Jim Joneskin.

Kristinusko lähtee Kristuksesta. Siihen eivät usko Juutalaiset vaikka suurin osa Raamattua onkin yhteistä. Onko Juutalaisilla eri Jumala?

Kristinusko irtosi Juutalaisuudesta 2000 vuotta sitten. Silloin Rooman valtakunta oli mahtavimmillaan ja sekä Juutalaisuus ja Kristinusko olivat mitättömiä lahkoja oikeiden Jumalten rinnalla, jotka Roomassa olivat kaikki Kreikasta varastettuja.

Ortodoksit tekivät pesäeron katoliseen kirkkoon viimeistään tuhat vuotta sitten ja Luther muutama vuosisata sitten.

Jos Muhammediksi kutsuttu otti aikansa Raamatun siis Juutalaisen Raamatun ja julisti olevansa ainoa profeetta niin hän ei ole lajissaan ensimmäinen.

Mutta Jumala on sama. Eri Jumalat oli tosiaan Roomassa ja vaikkapa Egyptissä josta Mooses johti valitun kansansa turvaan, eli paikkaan jonka hallinnasta on tapeltu siitä lähtien.
Kristinusko ja islam käsittelee juutalaisten VT:a eli tanakhia vähän eri tavoin.
Toinen ottaa sen sellaisenaan, on sen jatke ja ottaa siitä osia omaan uskoonsa, mutta toinen on tehnyt siitä oman versionsa.

Kristityt eivät uskalla muuttaa sanaakaan VT:sta, mutta muslimit haluavat muuttaa sitä, eli esim.Aabraham huiteli heidän mielestään Kaabassa.

Kristinuskoakin haluavat muuttaa. Jeesus ei ole heidän mielestään jumala, ei kuollut ristillä eikä pelastus tule Jeesuksen ristinkuolemaan uskomalla. -Whatta...???

Viimeksi muokattu:
Juutalaisethan odottaa Messiasta eli VT ei lopu, sen ei ole tarkoituskaan loppua siihen. Mutta VT:n Jesaja 53:a on sanottu "rabbien huonoksi omaksitunnoksi", koska siinähän näkyy Jeesus.

3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

Eli mitä tekstistä löytyy?
-Jumalaa palveleva tyyppi joka oli synnitön. Kuka ihmiskunnasta on synnitön? Vain Jeesus.
-Kenen tavis-pulliaisen päälle Jumala laittaa ihmisten synnit? Pirkon? Pertin? Aika raaka tehtävä tavikselle.
-Jumala vanhurskauttaa sen tyypin kautta ihmiset. Ei siis ihan kuka tahansa ihminen?

Mutta juutalaisille ei kelvannut kärsivä Messias, he olisivat halunneet jonkun voittoisan sotasankarin.

• Tykkää
Reactions: Kissmett
...sen sijaan UT:ssa sanotaan että tämän jälkeen ei tule mitään uutta pelastusoppia enää, tää oli tässä.
Islam tuli kristinuskon jälkeen -> ei huolita, koska opettaa eri tavalla kuin Jeesus ja apostolit.

Gal.1:8
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme - vaikka me itse tai taivaan enkeli -hän olkoon kirottu.

1Tim.6:
3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

Me kristityt ei ainakaan voida Vanhaa Testamenttia leikellä, koska juutalaiset rabit valvoo sitä kanssa.
Tuossa asiassa mä olen samaa mieltä päättömän kanssa, että onhan kristityt muokanneet ja muuttaneet raamattua vuosien aikana. Viimeks vuonna 1992, sitä ennen joskus vuonna 1933/38.

Yhteistyössä