Pirkan härkäpapusämpylä,aika tyyris hinta 2.99 mutta hyvää toi oli.
Mitäs se halus?Vettä sataa. naapurin Ukko käväs.
Halus lainata sokeria.Mitäs se halus?
Jaa, että makeita halus.Halus lainata sokeria.
Se oli vitsi. Ukkonen jyrähteli kun olin töissä. Ellu taas muokkasi mun viestiä toisenlaiseksi.Jaa, että makeita halus.
No annoitko ??
Itse teen kuivurissa silleen että otan lämmön pois kokonaan, tulee ns. oikean kuivatun lihan tuntuista kun liha alkaa kypsymään jo yli 40 asteen lämmöissä. Sit mausteeksi vain suolaa, joskus erehdyin kaksi kertaa eli ensimmäisen ja viimeisen kerran tekemään suurinpiirtein tuolla reseptillä. Saa toki tykätä, mie en vain tykännyt. Pelkällä suolalla maustetut tai siis suolatut on mun mielestä vain niin paljon parempia.Mä tin tän dieetin takia (mikä kyllä vähän lopahti viisi päivää etuajassa kun tuli noita herkkutatteja ja sit oli pari olutta ja hmmmh... )
kuivalihaa, ja on ihan pirun hyvää! Suosittelen! Miljoonasti terveellisempää kuin jotkut himputin sipsit.
Eli naudan paistia tai fileetä tai mitä nyt halvalla saakin tai kalkkunafileetä ohuiksi suikaleiksi.Maustetaan soijalla ja nauta pippurilla sekä balsamiviinietikalla ja kalkkuna vaikka chilillä ja sitruunamehulla ja sata-asteiseen uuniin tunniksi. Käännellään puolessaväissä. Tunnin jälkeen lämpötila kuuteenkymppiin ja puuhaarukka oven väliin tai sit siirretään lihat hyötykasvikuivuriin. Odotellaan useampi tunti kunnes ovat kuivahkoja. Kannattaa maistella etteivät mee kivikoviksi.
J korjaus. Mä unohdin valkosipulin! sitä siis myös!
*järsii*
Rupesko hävettämään? Taisipa antaa namia naapurin Majur... ukolle.Se oli vitsi. Ukkonen jyrähteli kun olin töissä. Ellu taas muokkasi mun viestiä toisenlaiseksi.
Naudan voisikin kypsentää noin. Mutta toi kalkkuna. Pitää kai kypsentää ainakin kuuskytasteiseksi?Itse teen ne kuivurissa siten että otan lämmön pois kokonaan ja mausteeksi ei muuta kuin suolaa. J
Itse teen kuivurissa silleen että otan lämmön pois kokonaan, tulee ns. oikean kuivatun lihan tuntuista kun liha alkaa kypsymään jo yli 40 asteen lämmöissä. Sit mausteeksi vain suolaa, joskus erehdyin kaksi kertaa eli ensimmäisen ja viimeisen kerran tekemään suurinpiirtein tuolla reseptillä. Saa toki tykätä, mie en vain tykännyt. Pelkällä suolalla maustetut tai siis suolatut on mun mielestä vain niin paljon parempia.
Oulussa olis kaikki ollut helpompaa ja halvempaa.Jee, mä lähden perjantaina Helsinkiin We love the 90's tapahtumaan hotellikin jo varattu mutta ei ihan halvalla päässyt kun oli osa jo täynnä.
Lippukin tapahtumaan ostettu
Mutta kerranhan nuo vaan kirpasee
Elämä on paljon kivempaa kun välillä hassaa rahaa just siihen mihin haluaa.Jee, mä lähden perjantaina Helsinkiin We love the 90's tapahtumaan hotellikin jo varattu mutta ei ihan halvalla päässyt kun oli osa jo täynnä.
Lippukin tapahtumaan ostettu
Mutta kerranhan nuo vaan kirpasee
Luultavasti kannattaa pelata varman päälle.Naudan voisikin kypsentää noin. Mutta toi kalkkuna. Pitää kai kypsentää ainakin kuuskytasteiseksi?
LUE MUN JA ELLUN VIESTI UUDESTAAN JA AJATUKSELLA. MÄ PUHUIN SATEESTA JA UKKOSESTA. ELLU MUOKKASI MUN VIESTIÄ.Rupesko hävettämään? Taisipa antaa namia naapurin Majur... ukolle.
Ainahan se on jonkin toisen syy.
Vettä sataa. Ukkonen käväs.
Alkuperäinen kirjoittaja Softy: ↑Vettä sataa. naapurin Ukko käväs.
Mitäs se halus?
Haluaa vissiin tahallaan ymmärtää väärin viestitLUE MUN JA ELLUN VIESTI UUDESTAAN JA AJATUKSELLA. MÄ PUHUIN SATEESTA JA UKKOSESTA. ELLU MUOKKASI MUN VIESTIÄ.
Eikö kypsentämättömästä possusta voi saada trikiinin?Luultavasti kannattaa pelata varman päälle.
Toisaalta esim tiedän että Lapissa kuivattu samalla tavalla sikaa jossa myös samat riskit eli salmonella. Suomessa salmonella riski on kyllä pieni kaupan broiskuista, possusta tai kalkkunoista. Eipä niistä kyllä ikinä tiedä?
En tiedä on itseasiassa oikea vastaukseni
Mä vastasin Ellulle vitsinä niin ei jonkun muun tarvitse tulla meidän viestittelyyn vastaamaan. Mä puhuin vain Ellulle.Haluaa vissiin tahallaan ymmärtää väärin viestit
Ooppas nyt kunnolla softylle...kai se nyt näkyy että mä ronklasin sitä viestiä, tarvii sen takia alkaa softya leteistä nyppimäänRupesko hävettämään? Taisipa antaa namia naapurin Majur... ukolle.
Ainahan se on jonkin toisen syy.
NiinpäMä vastasin Ellulle vitsinä niin ei jonkun muun tarvitse tulla meidän viestittelyyn vastaamaan. Mä puhuin vain Ellulle.
Tajusitko säkin vasta tänään, että Sunrise Avenue on suomalainen bändi ja nyt sitte romahit? Tervetuloa klubiin kohtalontoveri