Välilihan "leikkausarvet"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Synnytyksestä on pari kuukautta ja kurkkasin peilillä alakertaan. Synnytyksessä leikattiin väliliha ja nyt emättimen suuaukon alaosassa leikkauskohdassa on edelleen halkio. Itse emättimen limakalvo on kai ok, se on tikattu ja parantunut. Kuuluuko tuon suuaukon siis olla halki edelleen? Voiko sitä korjauttaa, onko se tärkeää esim. seksielämän kannalta? Entä kun samalla saksittiin sisempi häpyhuuli halki, se repsottaa ärsyttävästi. Ei ole sitäkään tikattu. Harmittaa ihan vietävästi, koska olisin halutessani saanut sektion. Seksiä on kokeiltu ja sitä ei pysty harrastamaan. Tuntuu kuin olisi heinää välissä, sattuu ja pistää. Limakalvot on ok, olen käyttänyt niitä kostuttamaan erilaisia hoitavia aineita. Mikä ihme taho korjaa näitä juttuja? Julkinen tuskin ja yksityisellä gynellä ei takuulla ole mitään leikkaustoimintaa.

Olet käynyt jo jälkitarkastuksessa?
Kävin, mutta oli juuri menkat ja alapäähän ei voitu koskea. Niin runsas vuoto, että tuli kuin härän kurkusta. Uutta jälkitarkastusta ei tehdä tuon vuoksi. Lantionpohjalihaksia se lääkäri vaan hoki treenaamaan, mutta siitä tämä kauheus tulikin: tiukat lihakset meinasi estää koko alakautta synnytyksen. Mitä mä lantionpohjalihaksilla teen, jos suuaukossa vika. Eli onko se suuaukko tärkeä esim. miehen tai mun nautinnon kannalta? Jos se on tuollainen, voiko seksi enää ikinä olla samanlaista?

8e19aff72fb74f972e19aa76231dd3b4011786d4

Samannäköistä siitä ei tule, mutta parantuessaan seksi vain paranee entisestään. Kävisin näyttämässä yksityiselle gynekologille ja pyytäisin arviota, jos hankaluudet jatkuvat. Leikkaushaava aristaa vielä vuodenkin päästä. Jos ei leikata, paranee nopeammin.

Yhteistyössä