Taas lisää uusia... tervetuloa
Marsunen ja tsemppiä piinailuun! Tuosta Kenguruu-foorumista. Minulla on sinne tunnukset, mutta niiden saaminen edellyttää vähintään "itsenäisesti" alkanutta raskautta ja niiden tunnusten aktivoimisessa meni tosiaan pari kuukautta. Tai näin se toimi ainakin vielä alkuvuonna
Minä luin huvittuneena ja kauhuissani ennen omaa piina-aikaani piinailijoista ja tikuttajista ja vannoin ettei minusta koskaan tule yhtä fanaattista testailijaa
Pari päivää meni tosi hyvin, sitten alkoi armoton googlaaminen... Jenkkiblogeissa kehoitettiin täyslepoon ja toiset taas siivosi ja urheili siinä missä aikaisemminkin, joten tasapainoa oli vaikea löytää
Itselläni nuo raskausoireet alkoivat jo ennen siirtoa keltarauhashormonin takia, joten oireita oli oikeasti tosi vaikea erottaa. Minulta puuttui kaikki kiinnittymisvuodot ja kiinnittymisen aikaan mitään eroa ei huomannut mistään. Pidin sitä varmana merkkinä epäonnistuneesta siirrosta. Samoihin aikoihin kaaduin todella pahasti (sain ahteriini kämmenen kokoisen mustelman) ja olin ihan varma, että nyt se viimeistään irtosi (ilmeisesti oli tärähdyksestä sitten porautunut kiinni kunnolla etuseinään, jossa istukka on
). Naamaan lehahti viikko siirrosta allerginen polttava ihottuma ja samalla muistan palelleeni ensimmäisen kerran ja nukkuneeni tosi huonosti. En käytännössä nukkunut kahteen ekaan kuukauteen, kun ei vaan nukuttanut
Kaikki oireet vaan oikeeasti olisivat voineet olla myös tuosta keltarauhashormoonista ja oireet vaihteli päivittäin. Laskin ensin testipäiviä, lopulta jo tunteja ja sorruin testaamaan ekaa kertaa 9. piinapäivän iltana. Alkio oli silloin 12 päivää vanha ja sain selkeän plussan. Sen jälkeen testasinkin sitten useamman kerran päivässä, joten ihan yhtä sekaisin sitä edelleen oltiin
Eli ei kannata sortua epätoivoon jos vielä ei plussaa näy. Tosin en tiedä olisiko itselläni näkynyt aikaisemmin. Kuulema irroituspiikki kanssa näytti testeissä plussaa, joten tuota ennen en vielä uskaltanut testaamaan. Sitä paitsi tuskin ne kaikki alkiot tismalleen ihan samaan aikaan kiinnittyy ja ne hormonitasotkin ovat yksilöllisiä. Muistelisin kun minulta otettiin se istukkahormoniverikoe (jossa arvot tuplaantuu joka toinen päivä) niin siinäkin viitearvot oli noilla päivillä noin 39-120, joten joukkoon mahtuu aikaisia kiinnittyjiä, samoin kuin myöhäisiä. Myös nuo raskaustestien viikot näyttivät itselläni alussa liian isoja viikkoja, joten itse tulkitsin sen niin, että oma möykkyni oli vain aikaininen tarraaja. Ja raskausoireet ovat kanssa aina yksilöllisiä
Ei ne oireiden puuttumiset paljoa kerro, eikä toisaalta koko oireiden kirjokaan
Eli summa summarium... tsemppiä ja malttia!
Täällä edelleen verenpaineet elää ihan omiaan. Sanoivat, että yli 100 alapaineilla pitäisi mennä takaisin päivystykseen. No edelleen ovat 110, mutta eilen pistivät noilla arvoilla takaisin kotiin, joten ota tästä selvää... jos sitä tämän päivän ottaisi iisisti ja katsoisi tilanteen huomenna uusiksi ja yrittäisi päästä eri lääkärille itkemään olotilaa ja mahamöykyn valtavaa kokoa
Kyllä tämä aika matelee...