3-kymppiset toista lasta yrittävät

innokas vaakamambominkki täällä hei! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Mutta siis mun on ollu "pakko" opetella tohon aktiiviseen petitouhuun. Ja tosiaan, vaikka alkukierrosta ei oliskaan ihan 100% fiiliksissä, niin silti vaan puuhaa menemään, kyllä se fiilis aina on siinä puuhan aikana noussut. Ja sitten kun tosiaan saa siitä rytmistä kiinni, niin yht'äkkiä huomaan, että tekeekin mieli useemin!
Kaikki hormonaalinen ehkäsy mulla on ollut aikasemmin ihan nou-nou, koska ne vie ne vikatkin halun rippeet..:ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiituu
Tein tänään taas tuollaisen hedelmällisyystestin, eri merkkisen kuin viimeksi. Näissä ohjeissa luki, että positiivinen on vain jos molemmat viivat ovat saman vahvuisia tai testiviiva tummempi kuin kontrolliviiva. Eli ihan niinkuin ovistesteissäkin. No testiviiva oli tummempi kuin sillon kp 3, mutta ei kuitenkaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva. En mä tästä kyllä mitään mielenrauhaa saa :D miks ihmeessä edes ostin noita testejä.. täytyy kai jatkaa testailuja seuraavassa kierrossa, ja jos vaan jatkavat tummumista niin pakko hakeutua verinäytteisiin testaamaan FSH :confused: ja aamulämpöjä olen mittaillut, tänään yllättäen lämpö oli 36,2 C kun muina aamuina ollut 35,6-35,8 C. Joka aamu mitannut samalla tekniikalla ja samaan aikaan, kiitos kesäloman. Ja kp tänään siis 9. En taas ymmärrä mistään mitään :ROFLMAO:
 
Voi ei @Mininen85 :cry::poop:, pahoittelut.

@Hyrräpää ohjeen mukaan kuitenkin tulos ei olisi huolettava. Noi tollaset testit on ehkä vähän riski kun tiedä sit ovatko luotettavia ja sit tulee huolta. Äh. Se muuten se hedelmällisyys verikoe josta aiemmin mainitsin niin sillä mitataan anti muller hormoonia. Otetaan muistaakseni alkukierrosta.
 
"Seerumin AMH määritystä voidaan käyttää naisilla munasarjojen toiminnallisen reservin (munarakkulareservi) sekä IVF-hoidon vasteen arviointiin. Käyttöalueita ovat myös ennenaikaisen munasarjojen toiminnanvajavuuden ja menopaussin arviointi sekä PCO-syndrooman diagnostiikka (taso voi olla ikäryhmäkohtaiseen mediaaniin nähden noin kaksinkertainen)."

Näin luki HUSLAB ohjeessa siitä anti mulleristä
 
Kärsiikö muut ovulaatiopäänsäryistä? Nyt rupesin yhdistelemään, kun viime kierrossa iski ihan hullu pääkipu (juuri oviksen aikaan!) ja nyt taas ollaan ihan lähellä ovista ja jälleen jäätävä pääkipu :devil:
Kyllä vaan. Ja migreeni-sellaisesta. Ihan uskomattoman hanurista. Ennen riitti, että on migreeni just ennen menkkoja, mutta nyt se kerpele iskee oviksen aikaankin :mad: Tai oikeemmin heti sen jälkeen.
 
Mulla ei oo koskaan ollut migreeniä, niin en tiiä miten se eroo tästä hervottomasta hedarista, kun tuntuu, niin jäätävä paine päässä, että pelkään toisen silmän tipahtavan pois päästä. Särkylääke ei ole vaihtoehto, koska ovis.. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Kuulostaa kyl ihan migreeniltä... (n) Mut jos pystyy ilman lääkkeitä olee ni varmaan aika hyvä. Mä en pysty. Mut mul on triptaanikohtauslääkkeet jotka ei o särkylääkkeitä, ni niiden ei PITÄIS vaikuttaa.......
 


3-kymppiset toista lasta yrittävät

Geesa
| 29v | yk1 | kp5/24-26 | esikoinen 12/15
Hironea | 38v | yk2 | kp13/25 | esikoinen 12/15
Hyrräpää | 29v | yk3 | kp10/?? | km 4/17 | esikoinen 7/14
Iltasatu | 33v | yk2 | kp35/26-29 | esikoinen 9/16
Miljamaaria | 34v | yk9 | kp13/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | esikoinen 3/14
Mininen85 | 32v | yk11 | kp2/25 | esikoinen 08/07
Miri81 | 36v | yk4 | kp18/~30 | esikoinen 1/15
Naadis | 29v | yk7 | kp18/30 | km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) | esikoinen 10/13
Suzu85 | 31v | yk2 | kp22/28-34 | esikoinen 12/16
Tiituu | 33v | ya 6/16 | kp21/28-30 | km 11/16 | esikoinen 2/15
voikukka33 | 33v | yk4 | kp24/28 | esikoinen 11/14

Piinapäiviä viettävät
Tiituu
dpo7

Taustailijat

Plussanneet :love:
babygreen
| 37v | yk3 | 10.3.2017
tahuna | 30v | yk3 | 28.4.2017
Mertt1 | 32v | yk6 | 14.5.2017
Marjee | yk4 | 2.6.2017
anscu | 30v | yk2 | 7.6.2017
Infinity | 38v | yk2 | 17.6.2017
marjutan | 33v | yk28 | 27.6.2017
 
@Naadis Meillä mies on ollut se joka on joutunut opettelemaan tiuhempaan tahtiin. Kun tavattiin, varoitin sitä että mä sit haluan joka päivä - silloin se oli ukon mielestä mahtavaa :LOL: Nyt sekin on sopeutunut ja pidetään enää harvoin välipäiviä. Ajellaan myös punaisia päin :whistle: Mutta totta tuo että kun vain puuhailee, tiuhempaan tahtiin tottuu ja alkaa haluta useammin. Mes tekee nykyään aloitteita yhtä usein kuin mäkin (y) Ai niin, ovispäänsäryt. En tiedä mitään tuollaisista. Enkä kananmunalimoista tai himoista. Tiedän LH-huipun tasan siitä että ovistikkuun tulee plussa :ninja:

Voi :poop: liekki @Mininen85 :unsure: Toivotaan että tämä tuleva kierto olisi teidän kierto!

@Miri81 Kiitos kysymästä, ei ainakaan vielä plussaa näy tai kuulu ja jätin tikut kotiin kun lähdettiin reissuun. En mä pysty testata salaa kuitenkaan joten olkoon. Testasin tänään aamupäivästä negan ja sunnuntaina sit uutta testiä.
 
Heippa kaikille! Saanko liittyä kuumeilemaan takavasemmalle? Oon 34-vuotias ja mulla on jo lapsi päässyt teini-ikään, täyttää pian 15 vuotta :eek::love: Ihmettelette varmaan, miksi näin iso väli tullut, mut se johtuu ihan terveydellisistä syistä. Mulla on eräs perussairaus, jonka vuoksi tuli aikanaan erittäin paha raskausmyrkytys, jonka seurauksena oli hengenlähtö pienestä kiinni ja olin monta päivää teho-osastolla.. Olin aina ajatellut, että vähintään kaksi lasta haluaisin ja pienellä ikäerolla, mut aina ei mee niinku on suunnitellut. Silloin kun pääsin teho-osastolta, kuulin etten välttämättä voi enää koskaan hankkia lapsia, voi olla liian vaarallista, se oli kamala romahdus. :cry: Vuosien mittaan oon lääkäreiltä kysellyt, että voinko yrittää toista lasta ja lääkäristä on riippunut vastaus. Toinen sanoo. et juu, kunhan seurataan tarkasti ja toinen sanoo, et ei pysty sanomaan, et meneekö asiat niin pahasti tai pahemmin ku viimeksi. Sen takia, kun lääkärit on ollu niin kahta eri mieltä, ni en oo sit näinä vuosina uskaltanut ryhtyä siihen. (n)
No nyt ollaan oltu nykyisen mieheni kanssa yli neljä vuotta yhdessä, hänellä ei ole yhtään lasta ja mun vauvakuume on täs muutaman vuoden ajan taas nostanut päätään. Noin pari vuotta sitten aloin taas kerran lääkäriltä kyselemään asiaa ja mulla on sairaus pysyny vakaana monen vuoden ajan ja tämä lääkäri sit oli sitä mieltä, et jos saan painoa pois, niin miksei. No mähän sain siitä järkyttävän spurtin ja laihdutin noin 10kk:ssa -35kg. Tämän jälkeen lopetin vielä tupakan polton. No vuosi sit alku keväästä lääkäri antoi vihreää valoa, mut mulle tuli taas pelko, ja halusin, et vaihdetaan mun lääkitys ensin sellaiseksi, jota voi syödä myös raskauden aikana ja katsotaan miten mun keho toimii sen kanssa (raskauteen sopivat lääkkeet on luonnollisesti vähemmän tehokkaita). Tehtiin sitten näin ja huomattiin parin kuukauden aikana, et keho toimii ihan hyvin ja lääkäri antoi luvan raskautua. No vuosi sitten kesäkuussa muistaakseni söin viimeiset pillerit ja lokakuussa sitten raskauduin. Voi jestas ku olin niin onnellinen, ehdittiin käydä neuvolassakin. No samaisella viikolla kun oli perjantaina varattuna eka ultra-aika, tiistaina tuli hieman ruskeaa vuotoa. Menin illalla päivystykseen, jossa lääkäri sanoi, et todennäköisesti on keskenmeno ja lykkäsi käteen keskenmenosta kertovan lapun ja sanoi et laitto jonnekki naistenosastol tms ajan. Seuraavana aamuna sain heti ajan ja menin sit ihan peloissani lääkäriin. Mulle sattui aika elämäänsä kyllästyny eukko lääkäriksi, joka sitten mun ollessa samassa huoneessa riisumassa housuja töksäytti hoitajalle et "ton ikäinen nainen ja sillä on astma ja verenpaine lääke, ohhoh. Ja painoakin on todella paljon pituuteen nähden" (mullahan siis tuli reilu 20kg painoa takas tupakoinnin jälkeen :censored: ja lääkkeet on mun perussairauksien takia). Kun menin sitten siihen hoitotuoliin vai miksi sellaista sanotaankaan, hän alkoi sitten ultraamaan. Tää eukko sit sanoi et "kyllä täällä on kohtu kasvanut jne mut täällä ei oo ketään, ymmärräks sä, tääl ei oo ketään!" no se ihan tarpeettomasti kovalla äänellä sitä mul toisteli, koska mä olin järkytyksestä hiljaa. Siis tuulimuna raskaus se sit oli, melkein 12 viikkoa täynnä :cry: No tästä tapauksesta säikähdin niin paljon, et tuli kaikkea hölmöä mieleen, et jos asiat meni kuten meni sen takia, et tää on joku merkki siitä, et mun ei kannata yrittää lasta saada, et jos se on merkki et tapahtuu jotai kamalaa jos tuun raskaaksi.. huoh.. no joo,
Sit aloin uudestaan kyselemään lääkäreiltä mielipidettä, et onko liian suuri riski, koska vaikka kuinka toivoisin toista lasta, en halua olemassa olevaa lasta tehdä äidittömäksi, siis jos menis tosi pahasti asiat.. No tässä alkaa ikä tulemaan vastaan mun jahkailujen kanssa, koska mun sairauden takia pitäisi nyt jos koskaan sit se lapsi yrittää saada, näin lääkäri mulle totesi. Mietin et nyt sit teen sen päätöksen, joko yritetään tai sit ei ja asia kuopataan ikuiseksi ajaksi. Mun vauvakuume on päässy niin pahaksi ja kun jotenkin kuitenkin tuli muutaman lääkärin kommenteista olo, et vaikka olen suuren riskin raskaus, mut aika pieni riski on kuitenkin siihen et olisin kuitenkaan hengenvaarassa.
Tässä on nyt sit yritetty pudottaa niitä reilua 20kg jotka tuli takaisin tupakan lopettamisen jälkeen, lääkäri on antanut mulle tavoitepainon jota nyt sit tavoittelen. Olen saanut jo 7,7kg tiputettua. vielä olisi noin 14kg edessä. Sen jälkeen olisi toiveina jättää kortsu pois ja toivoa parasta. <3 Eli sellainen on mun tarina. Ja tämän paino asian takia mun täytyy vielä taustakuumeilla. :poop:
Oho tulipas pitkä stoori kirjoitettua, kiva jos jaksoit lukea loppuun asti :)
 
Huhhuh @Iltatähti83 ! Oon aika mykistynyt kokemastasi. Ensiksikin: ihan uskomattoman hieno suoritus tuo tupakin poisjättö!!! Upeaa!! Ja tuo valtava painonpudotus: mieletöntä! Ei jää kyllä lääkäreillekään epäselväksi, että olet tosissasi! You go girl!:love:

Tuon km:n "hoitaneen" lääkärin touhuja en ala kommentoimaan, koska teksti olisi niin painokelvotonta, ettei semmoisia sovi julkisiin paikkoihin sepustella. En sano muutakuin :poop:

Toivon lämpimästi, että pian paino on siinä mallilla, että uskallatte lähteä yrittämään. Paljon voimia ja tsemppiä!!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti83
Huhhuh @Iltatähti83 ! Oon aika mykistynyt kokemastasi. Ensiksikin: ihan uskomattoman hieno suoritus tuo tupakin poisjättö!!! Upeaa!! Ja tuo valtava painonpudotus: mieletöntä! Ei jää kyllä lääkäreillekään epäselväksi, että olet tosissasi! You go girl!:love:

Tuon km:n "hoitaneen" lääkärin touhuja en ala kommentoimaan, koska teksti olisi niin painokelvotonta, ettei semmoisia sovi julkisiin paikkoihin sepustella. En sano muutakuin :poop:

Toivon lämpimästi, että pian paino on siinä mallilla, että uskallatte lähteä yrittämään. Paljon voimia ja tsemppiä!!:love:
Kiitos @Miri81 :) Ärsyttävintä on nyt pudottaa uudestaan jo kerran lähiaikoina pudotettuja kiloja :censored:
Juu lääkäri oli kieltämättä jostain syvältä, ihan tarpeeksi kamala paikka muutenkin tollainen ilman tollaisia kommentteja :poop:
Kiitos todella paljon :love:
Hiukan miettisin et olenko teidän mielestä viel vääräs ryhmäs?
 
Viimeksi muokattu:
@Iltatähti83 tervetuloa, eikös tämä ole ihan oikea ryhmä sullekin :). Aikamoinen kertomus sulla, mitä kaikkea olet kokenut! Oon järkyttynyt miten lääkäri kohteli sua todetessaan tuulimunan :devil:. Kamalaa, tollasten ei pitäisi olla lääkäreitä.

@Miljamaaria ja @Naadis ehkä mun pitää tosiaan yrittää vähän aktiivisempi olla myös näin loppukierrosta. Taidan yrittää heti tänään :rolleyes:. Vaikka oon kyllä edelleen vähän kitkerä mun miehelle siitä keskustelusta mut täytyy päästä sen yli.

Mulla ei kanssa oo ovispäänsärkyjä, joskus, mut yleensä ei. Muuten on n kyllä selkeet ovisoireet. Limat ja halut on mun luotyo-oireet :LOL:

Täällä vähän siis pöly laskeutunu ja mulla jo parempi mieli ja ehkä miehelläkin. Mies jutteli taas toissapäivänä et sit pitäis hankkii auto jos ois 2 lasta. Ja mä en kyllä puhunut lapsista mitään, ihan ite otti esiin. Ehkä se nyt sit prosessoi asioita.
 
@Iltatähti83 tervetuloa, eikös tämä ole ihan oikea ryhmä sullekin :). Aikamoinen kertomus sulla, mitä kaikkea olet kokenut! Oon järkyttynyt miten lääkäri kohteli sua todetessaan tuulimunan :devil:. Kamalaa, tollasten ei pitäisi olla lääkäreitä.

@Miljamaaria ja @Naadis ehkä mun pitää tosiaan yrittää vähän aktiivisempi olla myös näin loppukierrosta. Taidan yrittää heti tänään :rolleyes:. Vaikka oon kyllä edelleen vähän kitkerä mun miehelle siitä keskustelusta mut täytyy päästä sen yli.

Mulla ei kanssa oo ovispäänsärkyjä, joskus, mut yleensä ei. Muuten on n kyllä selkeet ovisoireet. Limat ja halut on mun luotyo-oireet :LOL:

Täällä vähän siis pöly laskeutunu ja mulla jo parempi mieli ja ehkä miehelläkin. Mies jutteli taas toissapäivänä et sit pitäis hankkii auto jos ois 2 lasta. Ja mä en kyllä puhunut lapsista mitään, ihan ite otti esiin. Ehkä se nyt sit prosessoi asioita.
Kiitos @Tiituu :) Joo kyl lääkäreillä jos joillakin pitäisi lääketieteellisen ammattitaidon lisäksi olla empatia kyky yms. Mut ehkä se sit on vaa liikaa vaadittu :devil:
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
@Suzu85 3 päivää ennen voi olla hyvinkin riittävä :). Ikävää tosin tuo riita, sitä on liikkeellä :(. Mun plussat on saanu alkunsa niin että on ollut vain kertatallettelut ja jopa 4 pv ennen ovista. Sit kun tallettelut menee "täydellisesti" niin ei tulosta o_O. Eli kertakin vähän liian aikaisin voi johtaa tärppiin!
 
Kiitos @Tiituu :) Joo kyl lääkäreillä jos joillakin pitäisi lääketieteellisen ammattitaidon lisäksi olla empatia kyky yms. Mut ehkä se sit on vaa liikaa vaadittu :devil:
Veit sanat suustani. Kyllä mullakin kieltämättä tuli vähän "liukuhihna" olo kun km jälkeen olin tarkistuksessa. En kokenut kovin empaattikseksi henkilökuntaa, vaan huomasi että he tekee noita tarkistuksia päivittäin ja monta ja "liian" rutiinia jo. Kehotettiin kysymään ja kun kysyin arviota siitä millä viikolla keskenmeno oli tapahtunut niin vastaus oli että "eihän sillä mitään väliä oo". Jaa, no mulle sillä oli väliä mut olipa ärsyttävää tollanenkin et sanotaan et kysy jos on kysyttävää ja sit kun kysyy niin vastataan noin :devil:
 
@Suzu85 täällä käynyt niin, että viime raskaudessa tärppiin johtanut yhdyntä oli päivää ennen kuin ovistesti näytti plussaa :D sen jälkeen ei ollut enempää yhdyntöjä ja plussasin sitten dpo 12. Harmi kun meni kesken, nyt olis aika ihanan pitkällä viikot jo.. :unsure:
 
Veit sanat suustani. Kyllä mullakin kieltämättä tuli vähän "liukuhihna" olo kun km jälkeen olin tarkistuksessa. En kokenut kovin empaattikseksi henkilökuntaa, vaan huomasi että he tekee noita tarkistuksia päivittäin ja monta ja "liian" rutiinia jo. Kehotettiin kysymään ja kun kysyin arviota siitä millä viikolla keskenmeno oli tapahtunut niin vastaus oli että "eihän sillä mitään väliä oo". Jaa, no mulle sillä oli väliä mut olipa ärsyttävää tollanenkin et sanotaan et kysy jos on kysyttävää ja sit kun kysyy niin vastataan noin :devil:
Siis hyi hemmetti ku inhottavasti sulle sanottu @Tiituu, :devil: Pistää kyl niin vihaksi tollaset mulkerot!! :devil::devil: Se on toiselle kuitenkin pieni maailman loppu kun tolleen kamalasti käy..
No on tollanen kyl todella ärsyttävää! Ja eiköhän potilaalla olis oikeus saada tietää kaikki tollainen tieto, varsinkin kun kysyy erikseen!
Mulle on sentään yksi ihana ihminen jäänyt siltä reissulta mieleen, se oli hoitaja joka lääkäri käynnin jälkeen antoi mulle sen lääkkeen ja ohjeet mukaan. Hän jaksoi jutella mun kanssa ja lohdutella. Vaikka ihan paska olo oli silti, niin se silti helpotti hieman oloa, kun toinen jaksoi kuunnella. <3 Tai toisin sanoen, oli empaattinen eikä kylmä kala!
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81

Yhteistyössä