3-kymppiset toista lasta yrittävät

Niin ja siis ymmärrän tietty, ettei niillä riitä aika millään kuuntelemaan jokaisen potilaan itkuja jne, mut jos edes pari minuuttia pysähtyy kuuntelemaan, niinkuin tämä ihana hoitaja teki, se jo auttaa :)
Ja sekin jo auttais kun tohtori pitäis sen typerän päänsä kiinni, jos sielt ei mitään ihmismäistä saa ulos. Kuuntelu oliskin sit jo ihan luksusta :ROFLMAO:
 
Nyt ku ollu taas pitkään vauvakuume, ni jumaliste ku niitä pallomasuja näkyy joka nurkassa, mihin tahansa meneekin. Vai onkohan se sit tää kesäaika ku ihmisillä vähemmän päällä ni näkyy masut paremmin.. Sit tuntuu et somessa moni laittaa ultrakuvia ja vauvamasu kuvia tai sit ylipäätään lähipiirissä raskaudutaan kuhisemalla. Tottakai hienoa heille, mut ei helpota omaa kuumeilua kyl sit yhtään. :((n) En nyt muista oletteko samaisesta aiheesta aiemmin kirjoitelleet, mut onko teillä tätä ilmiötä ollu näkyvissä?
 
@Iltatähti83 et kuulosta kateelliselta, tuttu ilmiö ;). Esikoisen yritysaikana näin joka paikassa raskaana olevia. Nyt sitten kun tokaa yritetään niin näen joka paikassa äitejä joilla on suurinpiirtein samanikäinen esikoinen JA se pallomaha :X3:. Tossa lintsillä yks päivä niitä oikein vilisi kaikkialla :ROFLMAO:. Ja kaikki tutut ja vähemmän tutut yms. joilla samanikäinen esikoinen niin ovat tietenkin juuri toisen saaneet tai odottavat. Sitä kiinnittää huomiota juuri siihen tilanteeseen muilla ihmisillä jossa itse toivoisi olevan.
 
@Iltatähti83 et kuulosta kateelliselta, tuttu ilmiö ;). Esikoisen yritysaikana näin joka paikassa raskaana olevia. Nyt sitten kun tokaa yritetään niin näen joka paikassa äitejä joilla on suurinpiirtein samanikäinen esikoinen JA se pallomaha :X3:. Tossa lintsillä yks päivä niitä oikein vilisi kaikkialla :ROFLMAO:. Ja kaikki tutut ja vähemmän tutut yms. joilla samanikäinen esikoinen niin ovat tietenkin juuri toisen saaneet tai odottavat. Sitä kiinnittää huomiota juuri siihen tilanteeseen muilla ihmisillä jossa itse toivoisi olevan.
Näinhän se just on @Tiituu :ROFLMAO: Mulla ei ny jostai "kumman" syystä niin paljon ole sellaista, et näen odottajan samanikäisen lapsen kanssa ku mulla on :ROFLMAO: Mut muuten ihmiset sikiää ihan älyttömästi ympärillä :rolleyes:
 


3-kymppiset toista lasta yrittävät

Esmenet
| 38v | yk6 | kp18/28-37 | esikoinen 11/12
Geesa | 29v | yk1 | kp10/24-26 | esikoinen 12/15
Hironea | 38v | yk2 | kp18/25 | esikoinen 12/15
Hyrräpää | 29v | yk3 | kp15/?? | km 4/17 | esikoinen 7/14
Iltasatu | 33v | yk2 | kp40/26-29 | esikoinen 9/16
Miljamaaria | 34v | yk9 | kp18/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | esikoinen 3/14
Mininen85 | 32v | yk11 | kp7/25 | esikoinen 08/07
Miri81 | 36v | yk4 | kp23/~30 | esikoinen 1/15
Naadis | 29v | yk7 | kp23/30 | km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) | esikoinen 10/13
Suzu85 | 31v | yk2 | kp27/28-34 | esikoinen 12/16
Tiituu | 33v | ya 6/16 | kp26/28-30 | km 11/16 | esikoinen 2/15
voikukka33 | 33v | yk4 | kp29/28 | esikoinen 11/14

Piinapäiviä viettävät
Miljamaaria
dpo1
Miri81 dpo10
Tiituu dpo12

Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02

Plussanneet :love:
babygreen
| 37v | yk3 | 10.3.2017
tahuna | 30v | yk3 | 28.4.2017
Mertt1 | 32v | yk6 | 14.5.2017
Marjee | yk4 | 2.6.2017
anscu | 30v | yk2 | 7.6.2017
Infinity | 38v | yk2 | 17.6.2017
marjutan | 33v | yk28 | 27.6.2017
 
Viimeksi muokattu:
Apua, täällä on ollut niin paljon juttua et ei ehdi edes pikapikaa lukea kaikkea! Ihanaa että meidän vertaistukifoorumi on näin aktiivinen ja täällä ihan oikeasti tsempataan :love: Tervetuloa @Iltatähti83 :) Ja tottakai voit kuumeilla täällä meidän kanssa, toisesta lapsestahan säkin haaveilet niin kuin me kaikki muutkin. Se onko perussairauksia tai esikon ikä ei vaikuta mitenkään. Onhan mullakin PCO ja se lyö ihailtavasti kapuloita rattaisiin mutta minkäs mä sille mahdan.

Huomenna ehtii lukea kuulumiset. Nyt ajellaan pikalomalta kotiinpäin ja kello on varmaan vaikka ja mitä kun ollaan perillä. Mulle nyt ei kuulu mitään uutta :LOL: Oviskin saattoi olla ja mennä jo tai sitten ei, herran haltuun.
 
@Tiituu Hyvä että on jo parempi fiilis :love: Tiedän kyllä miten kamalalta se tuntuu kun kuulee toiselta yhtäkkiä "totuuksia" ja itse on ollut ihan eri ajatuksin. Meilläkin piti nämä jutut mennä hiukan eri aikataululla alunperin (ne pirun karikot...) ja silloin vietiin matto jalkojen alta näiden totuuksien muodossa. Mahtavaa että teillä on pöly laskeutunut ja vaikuttaa siltä että mies on saanut aikaa pyöritellä asioita itsekseen. Vaikkei sitä tietoisesti tekisikään, väkisinkin prosessoi alitajuisesti. Hei ja sulla jo dpo10! :eek::cool: Fiiliksiä? Voi kunpa...! :love:

@Miri81 Sullakin jo dpo8. Onko ollut kiinnittymiseen liittyviä oireita? Aiotko testata ennakkoon? :love:

@Iltatähti83 Jännä kyllä mä en noteeraa pallomahoja, en siis huomannut esikoista kuumeillessakaan. Raskausuutiset ei yleensä ottaen saa aikaan muita kuin positiivisia reaktioita mutta joskus harvoin jokin juttu pääsee ihon alle :oops: Mutta normaaliahan se on että peilaa omaa tilannettaan ympäristöönsä.

Omaa napaa, nyt on näemmä kp16, eilisessä ovistestissä testiviiva oli vahvuudeltaan noin puolet kontrollista. Tänään se oli vähän eilistä haaleampi. Testailen varmaan kp20 asti ja jos plussaa ei siihen mennessä tule, oletan että se oli kuluneena viikonloppuna. Perhana, olisi se vaan kätevää jos olisi edes jotain oireita :ninja: Noh, samapa tuo muuten, olisi vaan kiva tietää. Talletukset tehty pe ja su, lauantaina oli luomuehkäisynä pikkuherra 3v ja armoton väsy :ROFLMAO: Jatketaan siis harjoituksia, onneksi se on mukavaa puuhaa vaikkei se toisikaan toivottua tulosta ;)
 
Heippa! Täällä olisi uusi toiveikas liittymässä seuraan :) Toista lasta siis toivotaan, esikoinen on jo 4,5v. Hänen kanssaan on ollut kaikenlaisia haasteita ja 4v. synttäreihin asti olin ihan vakuuttunut että meille ei toista tule. Mutta mieli salakavalasti muuttuikin ja nyt on helmikuulta asti oltu ilman ehkäisyä. Itselläni ikää on jo 38v. joten vähän huolestuttaa. Kierrot on myös mitä sattuu, esim. kolme viimeistä kiertoa oli 34pv, 28pv ja 37pv. Nyt ollaan taas lähestymässä (mahdollisesti...) ovista ja ensimmäistä kertaa on ovistikut käytössä.
En ole puhunut näistä vauvahaaveista muiden kun miehen kanssa joten kiva päästä jakamaan jonkun kanssa tämä jännäys, välillä epätoivo, ja toivottavasti ilokin lopulta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis ja Miri81
Tervetuloa mukaan @Esmenet (y) Lisäsin sut listaan, huikkaa kp:t jossain välissä :) Niin, ja veikkasin että sun esikoinen olisi syntynyt tammikuussa -13, menikö yhtään sinnepäin? Jos haluat paljastaa onko kyseessä prinssi vai prinsessa niin väritellään listalle sinistä tai pinkkiä :)

@Suzu85 Toivotaan parasta! Jostain luin että siittiöt saattaa elää jopa viisi vuorokautta naisen elimistössä :eek: Yleensä pari mutta sitkeimmät sissit voi porskuttaa kauemman. Ja yksihän riittää :geek:

@Iltatähti83 Missä kuussa sun esikoinen on syntynyt? Ja haluatko paljastaa onko kyseessä nuori neiti vai miehenalku? Miehen tytär on 14 joten murkku talossa ja vauvakuume on tuttu juttu mullekin :)
 
Tervetuloa mukaan @Esmenet (y) Lisäsin sut listaan, huikkaa kp:t jossain välissä :) Niin, ja veikkasin että sun esikoinen olisi syntynyt tammikuussa -13, menikö yhtään sinnepäin? Jos haluat paljastaa onko kyseessä prinssi vai prinsessa niin väritellään listalle sinistä tai pinkkiä :)

@Suzu85 Toivotaan parasta! Jostain luin että siittiöt saattaa elää jopa viisi vuorokautta naisen elimistössä :eek: Yleensä pari mutta sitkeimmät sissit voi porskuttaa kauemman. Ja yksihän riittää :geek:

@Iltatähti83 Missä kuussa sun esikoinen on syntynyt? Ja haluatko paljastaa onko kyseessä nuori neiti vai miehenalku? Miehen tytär on 14 joten murkku talossa ja vauvakuume on tuttu juttu mullekin :)
Kiitos Miljamaaria Meidän pikkuneiti syntyi itseasiassa jo 11/12! Kp on 16.
 
Tervetuloa @Esmenet !! Toivotaan pikaista tärppiä!! :love:

Kiitos kysymästä @Miljamaaria :love:, tuntuu nyt joka kierrossa olevan jos jonkunmoista oiretta. Yritä tässä sit olla coolina ja pitää ajatukset muualla (n) En silti usko tärppiin tässäkään kierrossa, sillä aikaisemmissa raskauksissa on tissit olleet tässäkohti jo kipiät. En aio tällä kertaa testailla kuin vasta aikaisintaan su, jolloin menkkojen pitäisi alkaa. Lauantaina saadaan olla kotona kahdestaan ekaa kertaa esikon syntymän jälkeen (2,5v.), niin aattelin nauttia siitä täpöllä ilman mitään tikkupettymyksiä :)

On toi pco kyllä hanurista:unsure: varmaan tosi turhauttavaa yrittää tikuttaa ovista kun tulokset on mitä sattuu:( Toivotaan et ois talletukset silti osuneet(y)
 
@Miljamaaria kiitos vertaistuesta :love:. Ja kiitos kysymästä ei oo kuin menkkafiilistä niin fyysisesti kuin psyykkisesti, taas "tiedän" että ei oo tärpännyt. Toi on kyllä hankalaa kun ei ole ovisoireita! Mullakaan ei ollut esikoisen yritysaikana näin selvät kuin nykyään. Mä toivon että sulle pärähtäis tikkuun plussa. Mutta hyvä joka tapauksessa että teillä on toi tiheän tallettelun taktiikka :)

@Suzu85 kyllä on toivoa! Huonompilaatuisillakin siittiöillä voi onnistua. Oon itse pyöritelly päässäni et oisko mun miehellä vähän huonot tai hitaat siittiöt kun mua jonkin verran tutkittu eikä mussa mitään silmiin pistävää "vikaa" ole. Kysyin gyneltäkin et oisko mun miehellä hitaat siittiöt kun ne mun plussat oon saanu niin että niillä ollut hyvin matka-aikaa :LOL:
. Gyne sanoi että ihan hyvä teoria :ROFLMAO:

Tervetuloa @Esmenet :)
. Toivottavasti saat oviksen kiinni!

@Miri81 samat fiilikset. Enkä aio testata ennen kuin jos on menkat myöhässä. Mutta ihanaa kahdenkeskistä lauantaita teille :love:

Täällä siis odotellaan menkkoja loppuviikosta. Loma loppui ja olen taas töissä. Mutta kivaa on se että ollaan saatu kotia järjesteltyä, hankkiuduttu eroon turhasta roinasta ja saan vihdoin uuden ruokapöydänkin josta olen pitkään haaveillut. Että sellaista materiaalista onnea nyt ainaskin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :) @Miljamaaria laitoin edelliseen viestiini pyytämäsi lisätiedot mutta en hoksannut tägätä sinua, joten tässä tiedot uudelleen: pikkuneiti siis on syntynyt 11/12, ja tänään on kp 17. Kierto on jotain 28 ja 37 päivän väliltä....

Nyt olisikin heti kysymys tuosta oviksen bongaamisesta. Minulla on käytössä Apteekkarin Ovulaatiotesti -niminen testi, ja sen mukaan ovis on tuloillaan jos viiva on yhtä tumma tai tummempi kuin testiviiva. Olen nyt testaillut muutaman päivän ajan ja pari päivää sitten viiva oli selkeä mutta vähän testiviivaa vaaleampi. Tänään tuli ihan onnettoman haalea viiva. Onkohan viivan tummuusasteella merkitystä...? Eli hormonit nousi, ovista ei ehkä tullutkaan ja nyt hormonit jo laskussa? Minulla on ollut alavatsalla kivistystä jonka olen kevään mittaan alkanut tulkita kierron puoliväliin liittyväksi, mutta en tiedä tuleeko tuo kivistys ennen, jälkeen, vai oviksen aikana.
 
@Esmenet ovisplussa on kun testiviiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva. Sanoisin että sun kannattaisi aloittaa testaaminen jo aikaisemmin kierrossa jos lyhyin kierto voi olla 28 pv. Jos oot nyt oot vasta Kp 15 tienoilla aloittanut? Ovisplussa on voinut mennä jo jos ois toi lyhyempi kierto. Mutta jos on pidempi niin plussa voi olla vasta tulossa. Jatka vaan testailua. Ens kierrossa jos sellanen tulee ;) niin sit voi aloittaa jo aiemmin. Kun useamman kierron testailee niin oppii millo kannattaa aloittaa. Jos kierto epäsäännöllinen niin joutuu testailemaan pidemmän ajanjakson. Onko toi apteekkari oma sama kuin apteekin oma? Se testi ei mulla ainakaan kunnolla vahvistunut ja viiva tosi kapea, itse käytän Preg check merkkisiä. Joutuu ehkä siis testaamaan toisen merkkistä testiä jos joku ei oikein toimi. Niin ja oviskivuista niin kaiketi niitä voi olla ennen ja tai oviksen aikana. Mulla yleensä oviksen aikana. Mutta sitten oviksen jälkeenkin voi olla kipuja ilmeisesti keltarauhasesta. Mulla on sitäkin ja se alkaa yleensä on/off päivä pari oviksen jälkeen ja saattaa jatkua menkkoihin asti. En oo mikään expertti mutta ehkä tästä oli jotain apua :)
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja ovisplussasta niin noin 12-36h kuluessa tapahtuu se ovis, yksilöllistä. Mutta esim. mulla niin epäilen että ovis tapahtuu nopeasti plussan jälkee ja jos seksiä on vasta kun saan plussan niin voi olla jo vähän myöhäistäkin kun parempi olisi talletella päivä, pari ennen ovista. Eikös olekin monimutkaista :ROFLMAO::LOL:. Nimimerkillä "yksi joka ihmettelee miten kukaan voi edes tulla vahingossa raskaaksi"
 
Apua, täällä on ollut niin paljon juttua et ei ehdi edes pikapikaa lukea kaikkea! Ihanaa että meidän vertaistukifoorumi on näin aktiivinen ja täällä ihan oikeasti tsempataan :love: Tervetuloa @Iltatähti83 :) Ja tottakai voit kuumeilla täällä meidän kanssa, toisesta lapsestahan säkin haaveilet niin kuin me kaikki muutkin. Se onko perussairauksia tai esikon ikä ei vaikuta mitenkään. Onhan mullakin PCO ja se lyö ihailtavasti kapuloita rattaisiin mutta minkäs mä sille mahdan.

Huomenna ehtii lukea kuulumiset. Nyt ajellaan pikalomalta kotiinpäin ja kello on varmaan vaikka ja mitä kun ollaan perillä. Mulle nyt ei kuulu mitään uutta :LOL: Oviskin saattoi olla ja mennä jo tai sitten ei, herran haltuun.
Kiitos @Miljamaaria :love:
 
@Tiituu Hyvä että on jo parempi fiilis :love: Tiedän kyllä miten kamalalta se tuntuu kun kuulee toiselta yhtäkkiä "totuuksia" ja itse on ollut ihan eri ajatuksin. Meilläkin piti nämä jutut mennä hiukan eri aikataululla alunperin (ne pirun karikot...) ja silloin vietiin matto jalkojen alta näiden totuuksien muodossa. Mahtavaa että teillä on pöly laskeutunut ja vaikuttaa siltä että mies on saanut aikaa pyöritellä asioita itsekseen. Vaikkei sitä tietoisesti tekisikään, väkisinkin prosessoi alitajuisesti. Hei ja sulla jo dpo10! :eek::cool: Fiiliksiä? Voi kunpa...! :love:

@Miri81 Sullakin jo dpo8. Onko ollut kiinnittymiseen liittyviä oireita? Aiotko testata ennakkoon? :love:

@Iltatähti83 Jännä kyllä mä en noteeraa pallomahoja, en siis huomannut esikoista kuumeillessakaan. Raskausuutiset ei yleensä ottaen saa aikaan muita kuin positiivisia reaktioita mutta joskus harvoin jokin juttu pääsee ihon alle :oops: Mutta normaaliahan se on että peilaa omaa tilannettaan ympäristöönsä.

Omaa napaa, nyt on näemmä kp16, eilisessä ovistestissä testiviiva oli vahvuudeltaan noin puolet kontrollista. Tänään se oli vähän eilistä haaleampi. Testailen varmaan kp20 asti ja jos plussaa ei siihen mennessä tule, oletan että se oli kuluneena viikonloppuna. Perhana, olisi se vaan kätevää jos olisi edes jotain oireita :ninja: Noh, samapa tuo muuten, olisi vaan kiva tietää. Talletukset tehty pe ja su, lauantaina oli luomuehkäisynä pikkuherra 3v ja armoton väsy :ROFLMAO: Jatketaan siis harjoituksia, onneksi se on mukavaa puuhaa vaikkei se toisikaan toivottua tulosta ;)
@Miljamaaria kyllä mäkin siis iloinen oon toisten puolesta, jos jotenki annoin väärän kuvan itsestäni :)
 
Tervetuloa mukaan @Esmenet (y) Lisäsin sut listaan, huikkaa kp:t jossain välissä :) Niin, ja veikkasin että sun esikoinen olisi syntynyt tammikuussa -13, menikö yhtään sinnepäin? Jos haluat paljastaa onko kyseessä prinssi vai prinsessa niin väritellään listalle sinistä tai pinkkiä :)

@Suzu85 Toivotaan parasta! Jostain luin että siittiöt saattaa elää jopa viisi vuorokautta naisen elimistössä :eek: Yleensä pari mutta sitkeimmät sissit voi porskuttaa kauemman. Ja yksihän riittää :geek:

@Iltatähti83 Missä kuussa sun esikoinen on syntynyt? Ja haluatko paljastaa onko kyseessä nuori neiti vai miehenalku? Miehen tytär on 14 joten murkku talossa ja vauvakuume on tuttu juttu mullekin :)
@Miljamaaria mulla on poika mut jos sopii jätän kuukauden mainitsematta? :) onko tytöllä paha murrosikä? Kuullu vaan et monesti tytöillä saattaa olla pahempi kuin pojilla, riippuu tietty luonteestakin. :) Välil sitä miettii, et onko sitä ihan hullu ku saanu lapsen noin isoksi ja sit alkais kaikki alusta, mut kyl sellanen pieni käärö olisi vaan niin ihana <3 toivottavasti meille kaikille sellainen suodaan ja mahdollisimman pian :love:
 
@Miri81 Aion pitää silti peukkuja vaikkei tissit kipuilekaan, ehtiihän ne vielä ;) Ottakaa kaikki irti kahdenkeskisestä ajasta! :love: Harmillisen usein parisuhde jää arjen ja ruuhkavuosien jalkoihin ja tuollainen hetki ihan kahdestaan tekee niin hyvää!

@Tiituu Oi, siisti koti ja tavarat paikoillaan :love: Mä rakastan sitä kun kaikki on tiptop, ymmärrän kyllä sen tuoman tyytyväisyyden ja onnen tunteen. Ja materian ;) Olen viikon repinyt iloa pihasaunan sisustamisesta, nyt alkaa olla pian valmista. Vielä kun löytäisin unelmieni matot... :rolleyes: Mutta hissukseen. Kestää tyytyväinen fiilis pidempään ;)

@Iltatähti83 Ethän nyt toki antanut kuvaa ettet iloitsisi toisten raskauksista! Mulla vaan itsellä tämä oma tilanne näkyy lähinnä niin että vaikka muuten ei hetkauttaisi mikään vauvoihin liittyvä, nyt muutamat jutut pääsee ihon alle. Esimerkiksi abortti on tullut mulle "punaiseksi vaatteeksi", ennen kohautin olkiani ja kuittasin sillä että se on jokaisen oma asia. Ja joo, kyllä tyttöä murkuttaa jo jonkin verran. Viisastelua, mykkäkoulua ja huoneeseen muumioitumista noin enimmäkseen, onneksi meillä ei huudeta ja paiskota ovia :LOL: Vähällä pääsee ainakin vielä (y)

ON: Tänään aamupäivällä tikkuun tuli melkein plussa ja illalla taas vain hailakka. Joko plussa oli päivällä tai sitten tämä on taas jokin PCO-perseily. Ainakin tänään oli alavatsa oikealta hiton kipeä joten jos tuntemuksisten perusteella mentäisiin, väittäisin ovisplussan olleen eilen illalla ja oviksen tänään. Taidan päättää niin ;) Totuus selviää 14 päivän kuluttua :cool:
 
@Miljamaaria mullakin projekti kesken, vielä ois juttuja mitä haluaisin toteuttaa ;). Oi ihana tollanen pihasuunnittelu! Siis ihan kotonako se teillä on vai mökillä? Ja nyt vaan sit piinailemaan :love:

Mulla ei muuta kuin että menkkajomoja taas tänään, melkein veikkaan että huomenna vois olla Kp 1
 
@Miljamaaria toivotaan parasta oviksen suhteen (y) pihasauna kuulostaa ihanalta, itsekin haaveilen sellaisesta :love:

Ajattelin aloittaa oviksien tikuttelun huomenna, nyt on kp 15 eikä mitään oloja. Lämpö oli aamulla 36,1 C, muina aamuina ollut 36,3-36,4 C. Liekö mitään merkitystä :ROFLMAO: makkarin puolella on kyllä ollut aika aktiivista ;)
 

Yhteistyössä