The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
En muista, kerroinko, että jos luomumaito sopii, voi olla niin, että sen D-vitamiinin sisöltämän maissiöljyn takia ei kaikki valmisteet sovi. Ne kouristukset ovat kyllä inhottavia ja onhan monissa jogurteissa maissiakin.
 
vierailija
Siis luomumaidossa ei ole d-vitamiinia ainakaan vielä, mutta kyllä sitä lääkeyhtiöt lobbaavat siihen. Mistä se muuten olis lehmänmaidosta kadonnut, kun täytyyhän sitä olla siinä luonnostaan, mutta ei lisättynä:alien:
Eihän niitä asioita kerrota aina niin, että ehtisi näkemään. Mun maha ei siedä sen takia Valion tuotteita, poisluettuna se eila- luomukerma ja Luomutäysmaito ja luomukevytmaito. Rasvaton on "tonkanpesuvettä":D
 
vierailija
Ok. Se on yleensä tylppää pistävää kipua. Mä syön maissia joskus sellaisenaan. Ei ole tullut silloin kipuja.
No sen myrkyn määrä just öljyssä on tietysti suurempi kun ne liukenee paremmin rasvaan - tai hengitettynä keuhkojen kautta ehkä vielä paremmin - en tiedä. Mut maissi itse tuottaa sen myrkyn nykyään. Ei sun kannata lomaa sellaisella pilata. Niin, oliko siinä sitä D-vitamiinia?
 
En muista, kerroinko, että jos luomumaito sopii, voi olla niin, että sen D-vitamiinin sisöltämän maissiöljyn takia ei kaikki valmisteet sovi. Ne kouristukset ovat kyllä inhottavia ja onhan monissa jogurteissa maissiakin.
Siis luomumaidossa ei ole d-vitamiinia ainakaan vielä, mutta kyllä sitä lääkeyhtiöt lobbaavat siihen. Mistä se muuten olis lehmänmaidosta kadonnut, kun täytyyhän sitä olla siinä luonnostaan, mutta ei lisättynä:alien:
Eihän niitä asioita kerrota aina niin, että ehtisi näkemään. Mun maha ei siedä sen takia Valion tuotteita, poisluettuna se eila- luomukerma ja Luomutäysmaito ja luomukevytmaito. Rasvaton on "tonkanpesuvettä":D
...and here we go again:notworthy:
 
Softy
Siis luomumaidossa ei ole d-vitamiinia ainakaan vielä, mutta kyllä sitä lääkeyhtiöt lobbaavat siihen. Mistä se muuten olis lehmänmaidosta kadonnut, kun täytyyhän sitä olla siinä luonnostaan, mutta ei lisättynä:alien:
Eihän niitä asioita kerrota aina niin, että ehtisi näkemään. Mun maha ei siedä sen takia Valion tuotteita, poisluettuna se eila- luomukerma ja Luomutäysmaito ja luomukevytmaito. Rasvaton on "tonkanpesuvettä":D
Rasvaton maito on pahaa. Yöllä luin ketjua vatsakivuista ja nyt pelkään että mulla on megacolon.
 
vierailija
Rasvaton maito on pahaa. Yöllä luin ketjua vatsakivuista ja nyt pelkään että mulla on megacolon.
No sitähän ne lääkärit pelkää, kun ei siinä ehdi tehdä muuta kuin katsoa sivusta ja poistaa suoli ennen kuin se menee kuolioon(n)
Hoksasin vasta nyt katsoa fimea spc -haulla, onko se minkään lääkkeen luettelossa: yks vaan löytyi.

Olishan kamalaa, jos niitä olisi enemmänkin:alien:
Oli siellä muutama ihan tuttu apuainekin - ja perunakuidusta tulikin mieleen:
"6.1 Apuaineet
Maissitärkkelys, (aina GMO, jos ei ole luomusta)
perunatärkkelys,
laktoosimonohydraatti 38 mg,
kalsiumvetyfosfaattidihydraatti,
mikrokiteinen selluloosa,
kopovidoni,
talkki,
magnesiumstearaatti,
puhdistettu vesi."

Talkkia ei saisi niellä ollenkaan:ninja:
Määrät ratkaisee: listana ylimpänä täytyisi olla se mitä on eniten:geek:
kopovidonista on erikseen vakavia asioita fimealla...
Käsittämätöntä, että nimenomaan parkinssonintaudin lääkkeessä on peruna- ainesta, kun sen glykoalkaloidit aiheuttavat tärinää:alien:
 
Softy
No sitähän ne lääkärit pelkää, kun ei siinä ehdi tehdä muuta kuin katsoa sivusta ja poistaa suoli ennen kuin se menee kuolioon(n)
Hoksasin vasta nyt katsoa fimea spc -haulla, onko se minkään lääkkeen luettelossa: yks vaan löytyi.

Olishan kamalaa, jos niitä olisi enemmänkin:alien:
Oli siellä muutama ihan tuttu apuainekin - ja perunakuidusta tulikin mieleen:
"6.1 Apuaineet
Maissitärkkelys, (aina GMO, jos ei ole luomusta)
perunatärkkelys,
laktoosimonohydraatti 38 mg,
kalsiumvetyfosfaattidihydraatti,
mikrokiteinen selluloosa,
kopovidoni,
talkki,
magnesiumstearaatti,
puhdistettu vesi."

Talkkia ei saisi niellä ollenkaan:ninja:
Määrät ratkaisee: listana ylimpänä täytyisi olla se mitä on eniten:geek:
kopovidonista on erikseen vakavia asioita fimealla...
Käsittämätöntä, että nimenomaan parkinssonintaudin lääkkeessä on peruna- ainesta, kun sen glykoalkaloidit aiheuttavat tärinää:alien:
Ok
 
vierailija
:p
https://kaksplus.fi/threads/mikae-auttaa-mahakipuun.918902/

Mulla on aina turvotusta yms. Aamulla vatsa on hyvä kun ei ole syönyt ruokaa.
Mutta lounaan jälkeen..
Jätäpä peruna kokonaan pois, kun et sie niitä itse kuitenkaan kasvata - enkä sano tätä pahalla, vaan sillä, kun sanoit et olet aina syönyt sitä, Sen laatu on niin surkea sen jälkeen kun rutontorjunnasta tuli arkipäivää ja saatiin kaikki uskomaan, että olis pakko käyttää - eikä ole, tietää luomuviljelijät! Fluatsinami esimerkiksi on paljon myrkyllisempää kuin aiemmin on luultu eikä niitä varoaikoja välttämättä kukaan ole opetellut uusiksi sen tiedon jälkeen - liekö kukaan määrännytkään:sneaky:
Luomukesäkurpitsa on ihan hyvä suikaleina ruoan seassa(y)
 
Softy
Jätäpä peruna kokonaan pois, kun et sie niitä itse kuitenkaan kasvata - enkä sano tätä pahalla, vaan sillä, kun sanoit et olet aina syönyt sitä, Sen laatu on niin surkea sen jälkeen kun rutontorjunnasta tuli arkipäivää ja saatiin kaikki uskomaan, että olis pakko käyttää - eikä ole, tietää luomuviljelijät! Fluatsinami esimerkiksi on paljon myrkyllisempää kuin aiemmin on luultu eikä niitä varoaikoja välttämättä kukaan ole opetellut uusiksi sen tiedon jälkeen - liekö kukaan määrännytkään:sneaky:
Luomukesäkurpitsa on ihan hyvä suikaleina ruoan seassa(y)
Jaa, syön sitä aina töissä.
 
vierailija
Jaa, syön sitä aina töissä.
Me kasvatetaan omat Rosamundat luomusti, joten en voi tietää, mitä muut syö... Perunakuitua en söisi yhtään enää, mut tuolloin kun noita sivuja tein, et vielä hoksannut, kuinka entisestä possunruoasta (nehän oli siihen aikaan aika luomuja potutkin...) on alettu tekemään täytettä ihmisen kalliisiin ruokiin. Kukaan ei kai laita smoothieeseensa perunakuoria? Vihreitä pottuja ei välttämättä lajitella pois jne....
Siis ei kannata, mut onko niiden sapuskoissa hiivauutetta tai muuta glutamaattia, turpoo maha taatusti. Eipä kaikki siitä piittaa eikä edes siitä jos tulee ilmavaivoja. Mut ei niitä oikeesti tule, jos ruoka on kunnollista:)
Sienisokeri tekee kamalat kivut kans mut eipä siitäkään ole yksikään lääkäri kysynyt ikinä, vaan heti ovat lähettämässä kirurgille....
Oishan kamalaa, jos parkinssonoin tauti katoaisi omalla ruokavaliolla - joo Roundup-kotipuutarhureita niissä tiedän olevan, mutta eivät ikinä uskoisi johtuvan (edes osaksi) siitä ihmeaineestaan:ninja:
 
Softy
Me kasvatetaan omat Rosamundat luomusti, joten en voi tietää, mitä muut syö... Perunakuitua en söisi yhtään enää, mut tuolloin kun noita sivuja tein, et vielä hoksannut, kuinka entisestä possunruoasta (nehän oli siihen aikaan aika luomuja potutkin...) on alettu tekemään täytettä ihmisen kalliisiin ruokiin. Kukaan ei kai laita smoothieeseensa perunakuoria? Vihreitä pottuja ei välttämättä lajitella pois jne....
Siis ei kannata, mut onko niiden sapuskoissa hiivauutetta tai muuta glutamaattia, turpoo maha taatusti. Eipä kaikki siitä piittaa eikä edes siitä jos tulee ilmavaivoja. Mut ei niitä oikeesti tule, jos ruoka on kunnollista:)
Sienisokeri tekee kamalat kivut kans mut eipä siitäkään ole yksikään lääkäri kysynyt ikinä, vaan heti ovat lähettämässä kirurgille....
Oishan kamalaa, jos parkinssonoin tauti katoaisi omalla ruokavaliolla - joo Roundup-kotipuutarhureita niissä tiedän olevan, mutta eivät ikinä uskoisi johtuvan (edes osaksi) siitä ihmeaineestaan:ninja:
Mitä lie käyttävät ruoan laitossa. Niitä edullisempia tuotteita.
Mutku töissäkin pitää syödä. Kotona en syö ruokaa työpäivinä.
 
vierailija
Mitä lie käyttävät ruoan laitossa. Niitä edullisempia tuotteita.
Mutku töissäkin pitää syödä. Kotona en syö ruokaa työpäivinä.
Leipäjuusto eväänä on hyvä:)
Mulla oli ainakin 5 vuoden ajan mukna luomulihapullia mut enää niitä ei kaupasta saa... Helppohan niitä on tehdä pakasteeseen ja ottaa sieltä sopiva määrä mukaan. Luomuliha ei tarvitse muuta kuin Maldon - suolan - mausteita ei siis ollenkaan! Kokeile - onhan tuo kurja olo, luulisin. Kauan sitten huomasin sen, kuinka sairaalassa kauan olleet tyypit selvisivät suolellisena paremmin sellaiset, jotka saivat toivoa ruokansa tai joku toi heille kotoa. Mitä toivat, ei selvinnyt, mut moni ei voinut niitä sairaalan ruokia sietää ollenkaan - tuskin minäkään. Ole onnellinen, jos on joku vararavinto ihon alla, niin ei energia lopu heti, jos sinne joutuu. Toisaalta ihmisen myrkyt lähtevät rasvakudoksesta liikkeelle silloin, kun laihtuu, eikä niitä se suolikaan välttämättä kestä. Ethän käytä pansuolaa?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä