The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Ihan sama, mene eteenpäin :)
Niin mäkin meen(y)
Mä vähän luulen että sinä ja minä (liikennevaloissa, sinä ja minä slummitaloissa..) no anyway, asiaan!!! *yskii* Niiiiin siis sinä ja minä *hyräilee taas Nipaa* ollaan vähän samanlaisia kuin Nalle Puhin Tikru, eli otetaan hyppy pyppy koikka loikka ja vielä kerran loikkanen ja pompitaan eteen ja taakse ihan sen mukaan miltä tuntuu:oops:

Niin siis sinä loikit vaan en minä kun olen niin siveellinen sipuli ja rauhallisuuden perikuva!!!:barefoot::barefoot::barefoot:
 
vierailija
Mä vähän luulen että sinä ja minä (liikennevaloissa, sinä ja minä slummitaloissa..) no anyway, asiaan!!! *yskii* Niiiiin siis sinä ja minä *hyräilee taas Nipaa* ollaan vähän samanlaisia kuin Nalle Puhin Tikru, eli otetaan hyppy pyppy koikka loikka ja vielä kerran loikkanen ja pompitaan eteen ja taakse ihan sen mukaan miltä tuntuu:oops:

Niin siis sinä loikit vaan en minä kun olen niin siveellinen sipuli ja rauhallisuuden perikuva!!!:barefoot::barefoot::barefoot:
Ne ovat Risto Reippaan leluja vaan, kaikki siellä(y)
 
Kaikki kai sinne "pääsee", jos on käynyt rippikoulun? Eikös ennenvanhaan ollut myös kinkerit? Kasteen vahvistaminen se pitäisi olla, mutta... No, sellainen perinne, mitä ei aina edes ajatella? Valmistelut ovat usein megaluokan operaatio:alien:

Meillä vastaavan juhlan jälkeen erosin kirkosta, kun en ymmärtänyt yhtään mitään siitä saarnasta, lasten juhlassa(n)
sulla nyt on muutenki suuria ongelmia ymmärtämisen kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Tuotko sinä kylään tullessasi tarjottavat mukanasi?
Ja toi nyt on ammatinvalintakysymyksiä. Tiedät itsekin että papin työ on paljon muuta kuin kahvittelua. Jos et tiedä, ota selkoa:).

Sitäpaitsi mä jotenkin katson että pappi&kumppanit tuovat sen henkisen tarjottimen mistä ammentavat jokaiselle jotakin. Jopa sille nurkassa jurottavalle ja itekseen mutisevalle mikääneiookoskaanhyvin- tyypille:)
Oon kyllä ollut kinkereilläkin ja mun pappa on rakentanut ison salinkin taloonsa sellaisia oikeita tilaisuuksia varten:LOL:
Siinä isossa salissa olen istunut - lakanalla peitettyjen huonekalujen vieressä:geek:
En juurikaan kylästele paikoissa, missä ei ole sopivaa syötävää, mutta jos sellainen pelko on, jätän syömättä enkä tunne siitä minkäänlaista syyllisyyttä(y)
Pakollisista kekkereistä olen uyseinkin kieltäytynyt, mutta sehän täytyy tehdä kuukausia aikaisemmin, ettei toisten suuri työ mene hukkaan.
 
Mä vähän luulen että sinä ja minä (liikennevaloissa, sinä ja minä slummitaloissa..) no anyway, asiaan!!! *yskii* Niiiiin siis sinä ja minä *hyräilee taas Nipaa* ollaan vähän samanlaisia kuin Nalle Puhin Tikru, eli otetaan hyppy pyppy koikka loikka ja vielä kerran loikkanen ja pompitaan eteen ja taakse ihan sen mukaan miltä tuntuu:oops:

Niin siis sinä loikit vaan en minä kun olen niin siveellinen sipuli ja rauhallisuuden perikuva!!!:barefoot::barefoot::barefoot:
Oi Tikru!!!! Ihuna kouhottaja pomppuvieterihäntänsä kanssa:love:...

Ja joo, kyllä se eteneminen on enimmäkseen sitä loikkimispomppimista eteen ja sivulle ja taakse siinä määrin vauhdikkaasti toisinaan että melkein on eksyksissäkin :D....muttamutta...suunta on arvatenkin muhun jo valmiiksi kirjoitettuna:), näin mä luulen...


:D voi morjens sun kanssa, koeta nyt vaan kiristää siellä sitä nutturaas tiukemmalle vaan ja yrittää lempeentuimalla katseellas saada sitä lattiaan naulattua puuautoa irti....mä lähden viipottaen helmukset heiluen hakemaan lisää nauloja ja naulattavaa:D:D...ellen sitten jää hiuksistani tai helmastani kiinni jonnekin:oops::D...
 
vierailija
sulla nyt on muutenki suuria ongelmia ymmärtämisen kanssa.
Joo, se oli sellaista hapatusta, ettei voi käsittää, miten nuorille paasataan niin. Mutta erosin lopulta siksi, kun kirkolliskokouksessa päättivät, että ehtoollisviini täytyy olla rypäleistä valmistettua. Tosinne rypäleet kasvavat ihan hyvin Suomessakin, jos ymmärtää luonnon lainalaisuuksia. Ennemmin raahataan viinit Chilestä ja Australiasta saakka, kuin tehdään se kotimaisista RYPÄLEISTÄ tai marjoista. Marjathan ovat tavallaan lappalaisten rypäleitä - kyllä niistä "viinamarjoista" todella hyvää viiniäå tulee. Maistapa vaikka se makeampi Kostian kutsu, Musta Mortti ja ---onhan niitä, mutta lajikkeesta ja V E D E N laadusta riippuu se maku(y)
 
vierailija
sulla nyt on muutenki suuria ongelmia ymmärtämisen kanssa.
No, lapsikastetta olenkin aina vastustanut. Sehän on taikauskoa puhtaimmillaan(y)
Luepa pastorin kirjoittamia kirjoja. Niistä ymmärtää paljon paremmin kuin --- Niin, toisella on juhla edessä vielä:rolleyes:
Mistä tiedän, mitä ne siellä saarnaa, mutta periaatteesta en ole koskaan antanut rahaa (enkä kalaa, vaikka onkihan täytyisi niiden oppien mukaan antaa - ja opettaa kalastamaan sen verran mitä kulloinkin tarvii) rippilahjaksi. Marian evankeliumi on toinen, minkä sen ikäinen lapsikin ymmärtää. Kuulemma monet menevät ripille vain siksi että saavat PALJON omaa rahaa ja että "saavat" kirkkohäät:alien:
 
Joo, se oli sellaista hapatusta, ettei voi käsittää, miten nuorille paasataan niin. Mutta erosin lopulta siksi, kun kirkolliskokouksessa päättivät, että ehtoollisviini täytyy olla rypäleistä valmistettua. Tosinne rypäleet kasvavat ihan hyvin Suomessakin, jos ymmärtää luonnon lainalaisuuksia. Ennemmin raahataan viinit Chilestä ja Australiasta saakka, kuin tehdään se kotimaisista RYPÄLEISTÄ tai marjoista. Marjathan ovat tavallaan lappalaisten rypäleitä - kyllä niistä "viinamarjoista" todella hyvää viiniäå tulee. Maistapa vaikka se makeampi Kostian kutsu, Musta Mortti ja ---onhan niitä, mutta lajikkeesta ja V E D E N laadusta riippuu se maku(y)
suksippas sinä hevosenhampainen mätisäkki niin pitkälle vttuun ettet ikinä löydä takasin.
 
vierailija
suksippas sinä hevosenhampainen mätisäkki niin pitkälle vttuun ettet ikinä löydä takasin.
No kalastajia ne kaikki opetuslapset olivat siitä huolimatta, mutta kai niillekin joskus viini maistui? Sun opeista en mitään tiedä, mutta selviää ehkä joskus, minkälaisen aivopesun olet läpikäynyt - ilman omaa syytä tietysti. Mäti on kalan munasolu - mut varmaan sen ainakin tiesit(y)
Tässä se kirkolliskokous. Tekstissä mainitaan viini 4 kertaa:cool:
Suurta businessta kaikkio_O
 
vierailija
Hei, vietä rennonletkeetä päivää :)!
Mä lähden puuhaantoimeentoopeiluun (y)...
...verkottamaan mansikkamaata koska siellä punoittaa:love:...

Muikka mui:)!
Samoin, kiitos!
Mansikka on muuten se kukan keskus, joka on turvonnut. Siihen tarttuu tosi hyvin kaikki myrkyt, mitä vedestä ja ilmasta tulee:whistle:

Liitän yhden jutun tähän, kun oli valmiina:

"Kirkon ulkoasiain neuvoston aloitteesta kirkkohallitus esitti sopimuksen hyväksymistä kirkolliskokoukselle keväällä 2002. Esityksessään kirkkohallitus totesi, että sopimuksen perustana on Porvoon ja Meissenin ekumeenisten asiakirjojen mukainen uskonyhteys ja että sopimuksen johdantoon on koottu klassisen kristinuskontulkinnan pääkohdat. Kirkkohallitus piti erityisen tärkeänä, että ”sopimuksessa ehtoollisen sakramenttia koskeva kohta on saanut muotoilun, joka riittävän selvästi ilmaisee luterilaisen opin mukaisen käsityksen Kristuksen todellisesta läsnäolosta ’leivän ja viinin näkyvissä merkeissä’.” Lisäksi katsottiin olevan ”kirkkomme ekumeenisen linjan kannalta tärkeää, että asiakirjan johdannossa on sen suppeudesta huolimatta kyetty välttämään Leuenbergin konkordian sisältämät teologiset vaikeudet”.

Perustevaliokunta katsoi, että luterilaisia ja reformoituja erottanut ehtoollisoppi oli sopimuksessa kirjoitettu luterilaiselta kannalta tyydyttävällä tavalla. Vaikka sitä ”ei ehkä voidakaan pitää luterilaisen ehtoollisopin tyhjentävänä kuvauksena”, tehdään siinä kuitenkin ”riittävästi oikeutta kirkkomme tavalle ymmärtää ehtoollisen sakramentin luonne”. Kirkolliskokous hyväksyi sopimuksen toukokuussa 2002, ja se allekirjoitettiin Hannoverissa saman vuoden lokakuussa.

2.7 Kokoavia näkökulmia saarna- ja ehtoollisyhteyden solmimisesta
Suomen evankelis-luterilainen kirkko on 1900-luvulla solminut useita ekumeenisia sopimuksia saarna- ja ehtoollisyhteydestä. Ne muodostavat jatkumon, jossa alun lyhyistä neuvottelukokouksista on edetty monivuotisiin tutkimus- ja dialogiprosesseihin. Ekumeeninen linja on kehittynyt vuosien varrella, mutta jo ensimmäisestä dialogista alkanutta ”metodologiaa” on leimannut pyrkimys yksimielisyyteen keskeisissä uskontotuuksissa. Perustavissa opinkohdissa on saavutettu tyydyttävä, yhteyden solmimiseen riittävä konsensus. Neuvottelujen sarja osoittaa, että ekumeeninen metodi on kehittynyt ja tunnustuksellinen itseymmärrys syvennyt. Kirkon tekemät päätökset ovat perustuneet pitkällisiin neuvotteluihin kansainvälisessä teologisessa yhteistyössä.

Poikkeuksen säännöstä tekee kuitenkin Skotlannin kirkon kanssa avattu ehtoollisyhteys. Se syntyi ilmoitusasiana. Ehtoollisyhteydestä sovittiin keskustelematta ehtoollisesta ja sen teologisesta merkityksestä. Muistakaan opinkohdista ei keskusteltu; kirjeenvaihto koostui vain tiedustelusta ja myönteisestä vastauksesta. "
 
Huomenta & päivää :)
Vähän ennen kaheksaa herätty täällä,aamukahvit & smoothiet juotu,lähikaupasta käyty ostamassa jauhelihaa miehelle & kissoille sekä kananpojansuikaleita ( kisuille )

Läpränny puhelinta ja lukenut kirjaa,kohta lounas. :):rolleyes:
 
vierailija
Kylläpä kissat halusi nukkua yöllä/ aamulla vieressä. :D
Ensin Minttu kainalossa,kohta tuli Hertta jalkoja vasten pesemään ihteensä,nukkui vähän aikaa. Lähti syömään/ juomaan & touhuamaan keittiöön,Minttu lähti perään :rolleyes:
No jossain vaiheessa oli Hertta taas ilmestynyt jalkopäähän nukkumaan,mä jouvuin nukummaan jalat koukussa kylellä,että katti sopi nukkumaan :LOL:

Minttu pomppas sitten aamulla taas viereen & herätti :) sopivasti
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä