The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/05/17/kinkerit-luopioisissa
Tarkoitatko tosiaan tuollaisia vai sillä nimellä olevia pullakahveja?
No ihan tarkoitan niitä perinteisiä oikeita kinkereitä raamatun lukuineen ja kuulusteluineen ja tekstien keskusteluineen :)

Kauanhan tuohon aikaa menee koskapa yleensä paikalla on paljon väkeä joten - ei kait huonoa ollenkaan jos kinkerit päättyvät huomattavasti epävirallisempaan ja leppoisampaan kahvitteluun:)?
 
vierailija
No ihan tarkoitan niitä perinteisiä oikeita kinkereitä raamatun lukuineen ja kuulusteluineen ja tekstien keskusteluineen :)

Kauanhan tuohon aikaa menee koskapa yleensä paikalla on paljon väkeä joten - ei kait huonoa ollenkaan jos kinkerit päättyvät huomattavasti epävirallisempaan ja leppoisampaan kahvitteluun:)?
Joo, talvisaikaan on varmaan pappilassa ollut kylmää:whistle:
On siinä iso ero, miten pappi suhtautuu "leipään", kun se sille aina valmiina eteen on tuotu - verrattuna niihin muihin;)
Luukas- kalastajan ajatuksia tuolla luettin(y)
 
vierailija
"Luuk 4:21 Ja hän rupeis heille sanoman: tänäpän on tämä kirjoitus teidän corwisan täytetty.

Luuk 4:22 Ja caicki annoit hänelle todistuxen/ ja ihmettelit nijtä armollisia sanoja/ cuin hänen suustans tulit/ ja sanoit: eikö tämä ole Josephin poica?

Luuk 4:23 Ja hän sanoi heille: sanocat caiketi minulle tämä sananlascu: Lääkäri paranna idzes: Cuinga suuria töitä me cuulimma sinun tehnen Capernaumis/ tee myös nijn täsä Isäs maalla.

Luuk 4:24 Nijn hän sanoi: totisest sanon minä teille: ei yxikän Propheta ole Isäns maalla otollinen.

Luuk 4:25 Waan minä sanon teille totudes: monda leske oli cuitengin Israelis Elian ajalla/ cosca Taiwas oli suljettu colme wuotta ja cuusi cuucautta: ja cosca suuri nälkä tapahtui caikes maacunnas."

Ei se siitä mitään puhunut. Toki pullalla (pappi &kumpp) on pärjännyt pahimman pakkasen yli siellä väenpaljoudessa monikin, ei ole tarvinnut pirttiä lämmittää niin kuumaksi(y)
 
Huomenta vaan :)

''Silmäni kun auki saan ja sinut siinä nään mä ihan lähelläin...'' Ihana herätä siihen, että koira nukkutuhisee naama omassa naamassa kiinni ja sitten avaa nappisilmänsä ja jää tuijottamaan suoraan silmiin toviksi...tommonen lämmin ja pörrönen kiltti olento:love::love: Sitten kääntyä ympäri ja huomata toisella puolella päätä kissa katsoa tillittämässä suoraan silmiin ja kehräämässä pehmeesti:love::love:

Ulkona paistaa aurinko siniseltä taivaalta....tapahtuispa tänään jotain ihanan positiivista hömppää:love::love: ...ai niin se yks romantikko saa kohta taas jotain omia ajatuksiaan:cautious: *etsii pörröpäätä jo varuillaan*:ninja:

 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja FreezeCat
"Luuk 4:21 Ja hän rupeis heille sanoman: tänäpän on tämä kirjoitus teidän corwisan täytetty.

Luuk 4:22 Ja caicki annoit hänelle todistuxen/ ja ihmettelit nijtä armollisia sanoja/ cuin hänen suustans tulit/ ja sanoit: eikö tämä ole Josephin poica?

Luuk 4:23 Ja hän sanoi heille: sanocat caiketi minulle tämä sananlascu: Lääkäri paranna idzes: Cuinga suuria töitä me cuulimma sinun tehnen Capernaumis/ tee myös nijn täsä Isäs maalla.

Luuk 4:24 Nijn hän sanoi: totisest sanon minä teille: ei yxikän Propheta ole Isäns maalla otollinen.

Luuk 4:25 Waan minä sanon teille totudes: monda leske oli cuitengin Israelis Elian ajalla/ cosca Taiwas oli suljettu colme wuotta ja cuusi cuucautta: ja cosca suuri nälkä tapahtui caikes maacunnas."

Ei se siitä mitään puhunut. Toki pullalla (pappi &kumpp) on pärjännyt pahimman pakkasen yli siellä väenpaljoudessa monikin, ei ole tarvinnut pirttiä lämmittää niin kuumaksi(y)
Mä en nyt oikein saa kiinni tuosta sun...vinkeestä suhtautumisesta kinkereihin loppuhetken kahvitteluineen.

Kun...katsopas vieläkin ihmiset asuvat kaukana asuinpaikkansa "navasta", onhan vain hyvä että ymmärretään yhdessä talkoovoimin kokoontua yhteen huolehtimaan toisista, sitähän se on, välittämistä - vaihdellaan kuulumisia ja seurustellaan, samalla havainnoidaan miten asiat ovat sillä lähimmäisellä.

Mistä kohdasta tuo kaikki on sulta pois? Mene ja osallistu jos avautuu tilaisuutta, voit vaikka yllättyä isosti ja positiivisesti!
 
vierailija
No ihan tarkoitan niitä perinteisiä oikeita kinkereitä raamatun lukuineen ja kuulusteluineen ja tekstien keskusteluineen :)

Kauanhan tuohon aikaa menee koskapa yleensä paikalla on paljon väkeä joten - ei kait huonoa ollenkaan jos kinkerit päättyvät huomattavasti epävirallisempaan ja leppoisampaan kahvitteluun:)?
Varmaan kammottavia tapahtumia lasten mielestä, mut muuten ei olis kuullut kylän juoruja koskaan:D
"1:16 Jacob sijtti Josephin/ Marian miehen/ josta Mariast on syndynyt Jesus/ joca cudzutan Christus."

Joseph oli toki viisas mies ja Maria temppelin kasvatti - vanhan pariskunnan ainokainen...:barefoot::rolleyes:
 
Hyvää päivää!
Olo on mitä mainioin, vaikka tulikin eilen illalla nautiskeltua pari lasillista punkkua kaverin kanssa. Ja se viini oli kaiken lisäksi keskitanniinista, mikä on kuta kuinkin myrkkyä elimistölle. :p Jos itse valitsen viiniä, niin se on ehdottomasti vähätanniininen.(y)
 
Huomenta vaan :)

''Silmäni kun auki saan ja sinut siinä nään mä ihan lähelläin...'' Ihana herätä siihen, että koira nukkutuhisee naama omassa naamassa kiinni ja sitten avaa nappisilmänsä ja jää tuijottamaan suoraan silmiin toviksi...tommonen lämmin ja pörrönen kiltti olento:love::love: Sitten kääntyä ympäri ja huomata toisella puolella päätä kissa katsoa tillittämässä suoraan silmiin ja kehräämässä pehmeesti:love::love:

Ulkona paistaa aurinko siniseltä taivaalta....tapahtuispa tänään jotain ihanan positiivista hömppää:love::love: ...ai niin se yks romantikko saa kohta taas jotain omia ajatuksiaan:cautious: *etsii pörröpäätä jo varuillaan*:ninja:

Awww..ihunan lutuinen herääminen sulla siellä :love:...
Ja onhan se ihanaa kun saa herätä siihen että vieressä on joku tuhisija ja lämmöntuoja...ja toisinaan kyynärpäällä kylkeen muksauttelija tai karhealla kielellään hukuttava :D:love:...

Oman koirani poismenon jälkeen heräsin niin monena aamuna siihen että kuulin tassutukset sänkyni viereen ja tunsin kuinka sain aamupesut.....

Ulos sieltä sitten jahka saat pääkköses ojennukseen :)! Ulkoiluttamaan niitä joitakin tarpeeksi vanhennettuja kenkiä, sitä tiiä mimmosta tuhkimoefektiä ne poposet tuovat tullessaan(y)....
 
Awww..ihunan lutuinen herääminen sulla siellä :love:...
Ja onhan se ihanaa kun saa herätä siihen että vieressä on joku tuhisija ja lämmöntuoja...ja toisinaan kyynärpäällä kylkeen muksauttelija tai karhealla kielellään hukuttava :D:love:...

Oman koirani poismenon jälkeen heräsin niin monena aamuna siihen että kuulin tassutukset sänkyni viereen ja tunsin kuinka sain aamupesut.....

Ulos sieltä sitten jahka saat pääkköses ojennukseen :)! Ulkoiluttamaan niitä joitakin tarpeeksi vanhennettuja kenkiä, sitä tiiä mimmosta tuhkimoefektiä ne poposet tuovat tullessaan(y)....
Jjjaaaa sieltähän hän saapui tuhkimoefekteineen :D:love::cautious:
Koiruus on nukkumassa tossa sängyllä ketarat kohti kattoa ja niin sikeessä unessa ettei varmaan ees heräis jos nyt raahaisin sen pihalle:D:love:
Kissa sen sijaan tuijottaa seinässä samaa kohtaa ja mä vaan mietin mitä se siinä näkee...puhtaassa seinässä :eek: tai sitten se vaan pelottelee mua ihan kiusallaan:unsure::notworthy:
 
No kyllä se pappi kumppaneineen olis voinut tuoda tarjottavat tullessaan. Olis paljon ymmärrettävämpää niinpäin:cool:
Tuotko sinä kylään tullessasi tarjottavat mukanasi?
Ja toi nyt on ammatinvalintakysymyksiä. Tiedät itsekin että papin työ on paljon muuta kuin kahvittelua. Jos et tiedä, ota selkoa:).

Sitäpaitsi mä jotenkin katson että pappi&kumppanit tuovat sen henkisen tarjottimen mistä ammentavat jokaiselle jotakin. Jopa sille nurkassa jurottavalle ja itekseen mutisevalle mikääneiookoskaanhyvin- tyypille:)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Jjjaaaa sieltähän hän saapui tuhkimoefekteineen :D:love::cautious:
Koiruus on nukkumassa tossa sängyllä ketarat kohti kattoa ja niin sikeessä unessa ettei varmaan ees heräis jos nyt raahaisin sen pihalle:D:love:
Kissa sen sijaan tuijottaa seinässä samaa kohtaa ja mä vaan mietin mitä se siinä näkee...puhtaassa seinässä :eek: tai sitten se vaan pelottelee mua ihan kiusallaan:unsure::notworthy:
...ai niinku..hä nyt? Miten niin "..sieltä hän saapui.."...?

:unsure: hetikö mua höplästä vejellään...
 
Hyvää päivää!
Olo on mitä mainioin, vaikka tulikin eilen illalla nautiskeltua pari lasillista punkkua kaverin kanssa. Ja se viini oli kaiken lisäksi keskitanniinista, mikä on kuta kuinkin myrkkyä elimistölle. :p Jos itse valitsen viiniä, niin se on ehdottomasti vähätanniininen.(y)
Varo, kohta saat hirveet listat myrkyistä mitä olet imenyt itsees eilen...Paula ei jätä sua enää koskaan rauhaan:notworthy:
 
:D normimeininkiä siis!
Tosin kietasin nuo tommoselle hyvin epämääräiselle syherölle keikkumaan ja tursuilemaan kun aamupalalla huomasin että unipääkkönen sekä seittemänilmansuunnanpehko ei ole hyvä yhdistelmä:barefoot:...
Mä just tuskailin oman pehkoni kanssa kun kesti aikansa ennenkö pääsin eroon niska takusta ja ja mistä muistakaan takuista:cautious:
 
Hyvää päivää!
Olo on mitä mainioin, vaikka tulikin eilen illalla nautiskeltua pari lasillista punkkua kaverin kanssa. Ja se viini oli kaiken lisäksi keskitanniinista, mikä on kuta kuinkin myrkkyä elimistölle. :p Jos itse valitsen viiniä, niin se on ehdottomasti vähätanniininen.(y)
Tuosta punaviinistä tuli mieleen että mä eilen melkein menin aikuisten kauppaan ostamaan viinipulloa mutta se jäi kun kävin sitä ennen kurvailemassa laatu- ajan merkeissä esikoisen kanssa ja - harhauduin suuren vallitsevan painostuksen johdosta - onhan se silloin suurta ja vallitsevaa kun joutuu niskat kenossa kattomaan ylöspäin sieltä jostakin porautuviin silmiin kumean äänen jylistessä "otat ja ostat sen, äiti, ja oot nyt hiljaa etkä mutkuile!"-hankkimaan itelleni mun näköisenoloisen takin :oops::)...ja siihen hypetykseen jos oisin sotkenu lasillisenkaan punkkua niin - tillintallin vaan:oops:....
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä