❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Josia meen ihan sanattomaks :) tää ketju on kyl parasta pitkään aikaan..se tsemppihenki mikä täällä on :) ja tosiaan kun ollaan kaikki samassa veneessä niin se vertaistuki ja se et ei oo ainoo ja yksin asian kanssa. Onnea ovisplussasta! :)(y) mulle lääkäri tänään sanoi et kun munasolu irtoaa niin siitä on vielä sen 24h hedelmöitettävissä. eli saattaa hyvinkin olla mahkuja.. toivottavasti meilläkin olisi mahkuja vielä ja mää en muuta toivoiskaan kuin sitä et se munarakkula puhkeais.. mää en oo kertaakaan tuntenut samanlaista oviskipua kuin mitä tärppikierrossa oli..et ehkä se kertoo jostakin.. eli jos ovisplussa tänään ja munasolu irtoaa esim.huomenna niin on vielä lauantaina hedelmöitettävissä..
 
Jes! Ompa ihana et teillä oli hyvä käynti @Kinder_Kitty :) harmi et mies ei oo nyt kotona otollisimpaan aikaan, mut toivotaan että riittää. :) ja samat sanat myös sulle @Josia!

Jaaha ja täällä ollaan tulossa taas sairaaksi. Johan tässä kolme viikkoa on oltu terveenä. Just ku on taas hyvä treenivaihe päällä.. En ala.
 
Ha! Oli pakko testata ovis tikkua että toimii..ollut reilu vuoden kaapissa niin tiedä että onko ihan kunnossakaan...näytti pelittävän kun viiva nousi. Ensi viikolla sit olisi tarkoitus ahkerasti tikutella. Eilen söin ekan kierron vikat letrot ja niillä nyt jatketaan jos apua olisi..luultavasti ensi kierrossa käydäänkin sitten ultralla kurkkaamassa onko mitään tapahtunut. Itselle ei onneksi tullut mitään oireita niitä syödessä, eikä kyllä dheastakaan..niitä nyt 2 vk syönyt (2 aamulla, 1 illalla). On tämä suorastaan perseestä kun joutuu tärppipäiviä kyttäillä..suurin osa kavereista tullut raskaaksi yllättäen/vahingossa niin onhan tämä nyt ihan käsittämätöntä...mutta minkäs teet :( tosin lääkäri ei puhunut sanallakaan tikuttamisesta mutta kai se on hyvä varmistaa ihan omaksi mielenrauhaksikin että ovis tapahtuu tai milloin tapahtuu vai eikö tapahdu.... Hirveesti eroja lääkäreissä mitä suosittelee jne on mieltä kun teidän juttuja lukenut.

@dino toivottavasti menisi pian ohi...tuo on niin tuttua. Aina kun alottaa treenamisen ja hyvä vauhti päällä niin tyssää flunssaan.
 
Viimeksi muokattu:
@Kinder_Kitty me asutaan uudellamaalla eli julkinen tarkoittaa naistenklinikkaa. Toi puolikin vuotta tuli yhden gynen suusta, siltä käynniltä mistä tulin itku kurkussa pois että en tiiä minkälainen arvio oli. Mun nykyinen gyne osaa varmaan ens viikolla sanoa paremman arvion.
 
Ja IIKS mun mies on tänään vienyt simppanäytteen. Jännittää, pelottaa ja ahdistaa ihan hulluna.

Mutta oon niin ylpeä, miestä ahdisti toi näytteen antaminen ihan älyttömästi vaikka antoi sen kotona. Sanoi, että tuntuu henkisesti tosi pahalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Josia
@Lumi87 joo kysy ehdottomasti uudelleen tuota jono asiaa. Peukut miehellesi! nyt on sekin asia saatu hoidettua pois alta :) @AuliMari kyllä mulle on ainakin sanottu et kotona testataan ovistesteillä.. no lääkäreitä monenlaisia :) mut ite haluan varsinkin nyt näin luomuna testailla ihan siitäkin syystä et nään et toimiiko kroppa.. on tää ovulaatiohäiriö kyl niin perseestä..niin se hyvä mieli muuttuu hetkessä..eilen yöllä jo tirauttelin lohduttomat kyyneleet senkin takia kun nyt mies on siellä risteilyllä.. ja siitä syystä et mitä jos tää oliskin ollut se the ovis joka irtoaa kunnolla sieltä ja sitten siellä ei ole ketään sitä odottamassa...ja se menee hukkaan.. koska tulee taas seuraava hyvä ovis joka irtoaa siihen menee mun tapauksessa aikaa koska se on ihan tuurista kiinni et irtoaako se vai ei..irrotuspiikkikään ei sitä takaa et se irtois.. turhahan tämmöstä on itkeä mut kyllä mua harmittaa paljonkin.. no toivottavasti niitä pikkukavereita siellä olis vielä hengissä...
 
ja sit sekin vielä kun se progesteroni mitataan et jos se onkin hyvä lukema..joo ohan se hienoa kun tietää ainakin et se ovis tapahtuu.. mut tuntuu kyllä ihan hemmetin pahalta..et ovis meni nyt haaskuuseen..tieto lisää siis tuskaa.. tietty olen iloinen mut sit taas surullinen... oisin niin kovasti toivonut ettei tämä lapsen saaminen ole näin vaikeaa :(
 
voi tätä surun määrää, mun papalla on ollu jo reilu 10v eturauhassyöpä pysynyt hyvin aisoissa pistoksilla ja nyt on joutunu osastolle.. sydämessä jotain ja keuhkoissa.. nyt ootellaan tuloksia keuhkojen koepalasta ja syöpäarvot noussut.. voi kunpa pappa pääsis nopeasti pois ettei tarvis kitua.. just syksyllä sai sytostaattihoitoja.. et en tiedä lähteekö lääkärit leikkaamaan kun ikää 86v.. voi tätä itkun määrää...:cry:
 
voi tätä surun määrää, mun papalla on ollu jo reilu 10v eturauhassyöpä pysynyt hyvin aisoissa pistoksilla ja nyt on joutunu osastolle.. sydämessä jotain ja keuhkoissa.. nyt ootellaan tuloksia keuhkojen koepalasta ja syöpäarvot noussut.. voi kunpa pappa pääsis nopeasti pois ettei tarvis kitua.. just syksyllä sai sytostaattihoitoja.. et en tiedä lähteekö lääkärit leikkaamaan kun ikää 86v.. voi tätä itkun määrää...:cry:
Voimia sulle ❤❤❤ en osaa muuta sanoa. Hyvän, pitkän elämän sun pappa saanut, toivotaan ettei tarvi enää ihan kohtuuttomasti kärsiä. Tsempit <3
 
@Yuna sanos muuta hyvän ja pitkän elämän on elänyt :) ja mun papalla on käynyt aika hyvä tuuri..hän olisi voinut jo aiemminkin kuolla syöpiin..hällä on ollut vuonna 92 imusolmukesyöpä ja vuonna 93 kudossyöpä..ja niistä selvinnyt. olisi hyvin voinut käydä niin etten olisi omaa pappaani muistanut koska olen ite syntynyt 92.. kiitos<3
 
Vähän välihuutelen, että kuuluukohan keliakiatesti nykyään perustesteihin lapsettomuutta tutkiessa?
Itselläni nimittäin löytyi ko. sairaus lapsettomuuden takia, omin päin testautin kun olin jostain palstalta lukenut jonkun kertoneen tästä. En olisi voinut uskoa, että sellaista sairastaisin, mutta niin vaan sitten oli. Ruokavalio pistettiin kuntoon ja toipumista seurailtiin, puolitoista vuotta gluteenittoman ruokavaliohoidon aloittamisen jälkeen tulin spontaanisti raskaaksi.

Suosittelen testauttamaan, jos ei kuulu näihin perustesteihin.
 
Vähän välihuutelen, että kuuluukohan keliakiatesti nykyään perustesteihin lapsettomuutta tutkiessa?
Itselläni nimittäin löytyi ko. sairaus lapsettomuuden takia, omin päin testautin kun olin jostain palstalta lukenut jonkun kertoneen tästä. En olisi voinut uskoa, että sellaista sairastaisin, mutta niin vaan sitten oli. Ruokavalio pistettiin kuntoon ja toipumista seurailtiin, puolitoista vuotta gluteenittoman ruokavaliohoidon aloittamisen jälkeen tulin spontaanisti raskaaksi.

Suosittelen testauttamaan, jos ei kuulu näihin perustesteihin.
Kuuluu ainakin meilläpäin. En tosin tiedä onko noissa testeissä paikkakunta- ja lääkärikohtasta eroa mutta ainakin täällä testataan kaikilta. :eek:

Ja kiitos viestistäsi, ihanaa että teillä löytyi ratkasu lapsettomuusongelmiin :love:
 
En näköjään pysy täältä pois vaikka yrittäisin kovasti ihan vain taustailla.

Ens perjantaina on erään isomman sopimuksen allekirjoitus, joka tarkoittaa sitä että ~3v ei tarkoituksella voi oikein raskautta yrittää. Nyt tuli hirvittävä rimakauhu ja hätä. Entä jos me ei koskaan tulla saamaan sitä lasta? Jos aikaa vaan menee ja menee ja sitten huomataan että allekirjoittaneella on ikää 40+v ja ei enää oma keho toimi tätäkään vähää? Ja miten ihmeessä tommosen ajan voi vaan "odottaa!" Mies ei suoraan sanonut ettei ole tyytyväinen tästä päätöksestä, mutta kyllä huomaan että se toivoi etten tekisi kys sopimusta. Puhuttiin myös otetaanko oviksen ajalle kortsua käyttöön mutta ilman näköjään on menty.. Mies ilmaisi ettei tahdo :ROFLMAO:

Toivon hirveesti että tässä kävis nyt "vahinko" vaikkei se millään muotoa järkevää olekkaan, koska ollaan sitten molemmat enempi tai vähempi taloudellisessa lirissä. Kuitenkin vahvasti uskon että talouspuolikin järjestyy jos sellainen onni osuisikin kohdalle :love:

Tunteet on niiiiiin sekaisin
 
Kuuluu ainakin meilläpäin. En tosin tiedä onko noissa testeissä paikkakunta- ja lääkärikohtasta eroa mutta ainakin täällä testataan kaikilta. :eek:

Ja kiitos viestistäsi, ihanaa että teillä löytyi ratkasu lapsettomuusongelmiin :love:
Ok, hyvä jos kuuluu nykyään perustesteihin (y) Tuosta kun tuli monesti sisätautilääkärillä käydessä puhetta, että lapsettomuusongelmissa pitäisi herkemmin ottaa keliakian mahdollisuus huomioon, siinä kun ei välttämättä muita "näkyviä" oireita ole kuin se lapsettomuus. Onneksi siis tosin on korjaantuvaa, aiheuttaa lapsettomuutta vain hoitamattomana.

Muistan, että itselläni piti ottaa se erikseen, eikä ole siis kaukaakaan aikaa tästä, joten ehkä muuttunut tai tosiaan aluekohtaista?

Ja kovasti tsemppiä kaikille, muistan ja tunnistan vielä niin nuo täällä esiin tulleet fiilikset. Kaikkiaanhan meillä meni melkein kolme vuotta siihen ekaan plussaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Yksityisellä klinikalla ei ainakaan sanallakaan ollu puhetta keliakia testistä..et eivät minulta katsoneet sitä noiden muiden perus tutkimuksien lisäksi.. mut oon ite just lukenut et aiheuttaa lapsettomuutta..nyt sit ite kysyin suoraan tuolla tayssissa et saanko myös lähetteen keliakia vasta-aine testiin ja sain lähetteen :) tayssissa olivat myös sitä mieltä että mulle ei ole tarvetta tehdä aukiolotutkimusta. ja niin mies on vasta tyyliin kotona joskus klo16 aikaan... ei kuulemma lähtenyt aiemmin busseja.. noh vielä ei olleet aamulämmöt nousseet onneksi.. saas nähdä miten käy..
 
@Kinder_Kitty voimia surun ja epätietoisuuden keskelle. <3 ja toivottavasti miehesi ehtii ajoissa kotiin!

Keliakiakokeista ei ole mulle puhuttu mitään. En ehkä asiaa kysele ennen kuin ollaan julkisella, aika pitkä penni mennyt rahaa jo labroihin. Laskeskelin, että ens viikon jälkeen alkaa olla nelinumeroinen summa, joka tänä vuonna tähän asiaan käytetty. Ei ole meidän tuloilla mikään pikkuraha...
 
@Lumi87 kiitos <3 jep aika paljon juu rahaa menee labroihin..mullakin jo mennyt sen joku 130€.. mut ei tuo summa ole mitään verrattuna siihen 400€.. mut tosiaan nyt on kiva kun säästää rahaa noissa ultrissa kun ultra käynti tayssissa on sen reilu 32€/kerta ja yksityisellä yks ultra makso sen 172€-180€.. eli huima säästö nyt :)
 
Saanko vähän udella @iitata että millaisia soppareita oot tehnyt? :geek: Lähinnä jäin sun tekstissä pohdiskelemaan, että mikä on sellainen tilanne, että tarkoituksella ei raskautta voisi koittaa kolmeen vuoteen, mutta onnellinen "vahinko" olis ok? :p Noi tilanteet on varmasti hankalia ja kurjia, kun on vielä sekin pähkittävänä, että kumppani on eri mieltä asiasta ja itteekin pelottaa. (n) Tsemppiä joka tapauksessa haasteisiin ja päätöksiin! (y)
 
Moikka! Oon täällä lueskellut jo hyvän tovin ja varmaan jatkankin vaan lueskelua mut nyt oli pakko tulla tänne kun alko jännittämään tulevat tutkimukset.

Meillä on yk8 menossa mutta nyt tuli ajallisesti vuosi täyteen ja tutkimukset on aloitettu. Hormoonitasot mitattiin pari päivää ovulaation jälkeen gynellä ja samalla ultrattiin, tuntui ettei gyne ottanut meidän ongelmaa tosissaan kun ultrassa mulla kaikki oli "mallikelpoisen näköistä". Mut nyt sitten olis kuitenkin aukiolotutkimukset edessä ja aika pitää varata kunhan vaan menkat alkaa. Onko täällä joku käynyt aukiolotutkimuksissa? Haluisin kuulla vähän kokemuksia ja rohkaisuja, pelottaa että en uskalla soittaa kun en halua kokea sitä kipua, oon siis saanut sen käsityksen, että se sattuu ihan hel**tisti.

Kiitos ihan hirmuisesti jo etukäteen :)
 
Huh, meillä oli viikon tauko petipuuhista simppanäytteen ja yövuorojen vuoksi. Olin unohtanut miltä tuntuu haluta kun tässä on aika kauan lähinnä "suoritettu" seksiä sopivalla aikataululla, vaikka toki se on kivaa. :ROFLMAO:

Tänä aamuna kp9 oli ovistesti tosi tumma, ei kuitenkaan plussa mutta ikinä ei noin tumnaa ole tässä vaiheessa näyttänyt. Tiistaina ultra ja viime kierrossa ovistesti oli plussa kp17. Outoa, liitän kuvan tähän. Tuskin mitään siis tarkoittaa, kunhan ihmettelen.

Miten meni talletukset @Kinder_Kitty ? :)
 

Attachments

@rosmarin itse tutkimus ei sinänsä satu (puudutus nippailee) mutta sen jälkeen on kuin kovat menkkakivut. Buranaa sen jälkeen niin alkaa helpottamaan. Itse en oikein pystynyt töissä olla sen jälkeen joten lähdin kotiin lepäilemään. Eli ei ehkä kannata mennä ainakaan kesken työpäivän. Päivä sen jälkeen tuli hyvin vähä verta pyyhittäessä. Tsemppiä, hyvin se menee!
 

Yhteistyössä